modelbouw

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat zijn de Bandai snap together schaalmodellen?
Die zijn namelijk errug cool! Ik heb zelf de Ent-E hier staan. Geeft erg mooi licht. :*D
Gebruikersavatar
Timer
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:39
Locatie: Beverwijk

Bericht door Timer »

Inderdaad. Uit Japan (stuk goedkoper, maar veel nu alweer uitverkocht).

Ze komen met verlichting en de paintjob is niet te evenaren (vooral de metallic look van de NX-01 :9~).

Er zitten echter wel een paar kleine foutjes in maar die kan je (zelfs als n00b) met isolatietape en/of lijm zo oplossen.

Zo zit er in de Enterprise-E een naad op de rug waar in het donker licht doorheen lekt. Als je echter het model open maakt en een stripje zwart isolatietape aanbrengt op die plek op de lichtkoepel, sluit hij daarna beter aan en zie je er bovendien niks meer van in het donker.

Bij Voyager moest de brug even met superlijm aan geduwd worden anders sloten de raampjes van de koepel niet goed aan op het dak.

En de deflector van de NCC-1701 laat gewoon wit licht door i.p.v. blauw.
Even een rondje uitsnijden uit een velletje blauw plastic van een hobbywinkel, achter het deflectorglas plaatsen en voìla. Of koop de NCC-1701-A, daar hebben ze het gefixed (maar die Yorktown wilde ik niet ;)).

Zo was ik zeker nog 3 uur bezig per model.

En dan vergeet ik nog te melden: ze vréten batterijen! :D
Eén zo'n model trekt in over 1h 3 AA's leeg. Vandaar de draden naar de plank. Het geheel draait nu op een 4.5v net-adapter. Kan ik ze bovendien met één schakelaar aan zetten.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Aha! Het is dus niet alleen bij mijn ENT-E model dat je licht uit de rug ziet komen. Het is dus een algemene fout! :o
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Kan 1 van jullie experts niet eens mijn DSN model in elkaar zetten, voor een kleine vergoeding natuurlijk. Ik heb die doos nu al zo'n 3 jaar thuis staan, maar heb geen tijd, en denk ook niet de skills om dit level 3 model in elkaar te zetten :{
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Nee dank je, ik heb mijn eigen DS9 model hier staan. Zodra ik afgestudeerd ben ga ik lekker aan dat model werken. :)

Aan twee van die modellen heb ik niets tenzij ik de jouwe mag gebruiken om op te testen. :*)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Cmdr. The Patriot schreef:Kan 1 van jullie experts niet eens mijn DSN model in elkaar zetten, voor een kleine vergoeding natuurlijk. Ik heb die doos nu al zo'n 3 jaar thuis staan, maar heb geen tijd, en denk ook niet de skills om dit level 3 model in elkaar te zetten :{
Nee, dat priegelwerk is voor mij te klein om nog goed te kunnen zien en te verwerken. Daarom heb ik mijn model juist verkocht. ;-(
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

GPS schreef:Nee, dat priegelwerk is voor mij te klein om nog goed te kunnen zien en te verwerken. Daarom heb ik mijn model juist verkocht. ;-(
Niet huilen... :troost2:
Ik zal er goed voor zorgen en er mooie foto's van maken. :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

mr_Vulcan schreef:
GPS schreef:Nee, dat priegelwerk is voor mij te klein om nog goed te kunnen zien en te verwerken. Daarom heb ik mijn model juist verkocht. ;-(
Niet huilen... :troost2:
Ik zal er goed voor zorgen en er mooie foto's van maken. :)
:*D
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Ik kwam laatst een prachtig miniatuur hobbit huis tegen. http://community.livejournal.com/little ... iew=211565
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Wow, ziet er inderdaad erg leuk uit!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Het is inderdaad heel erg mooi.!
Plaats reactie