modelbouw

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

modelbouw

Bericht door sponder »

zijn er hier ook mensen die starships modellen aan het bouwen zijn?
Zo ja, misschien een idee om een topic te starten speciaal voor modelbouw..
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Geen starships maar wel een maquette van de slag om Falaise, in augustus 1944. Ben ik toch al 3 jaar mee bezig ondertussen.

Voor de onwetenden: de nederlaag van de Duitsers in Normandie, Frankrijk die volgde op de landing in Normandie. Een hele grote tankslag middenin de typische Bocage-begroeiing van de streek.
Laatst gewijzigd door Nebulaguy op 26 jan 2005, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

geen starships..wel vliegtuigjes. Liggen er nog wat die nog afgemaakt of gerepareerd moeten worden. :{
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik heb hier oa een model van een ehhh... 'neergestorte chinook' :huh: :X
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

ik ben zelf wel bezig met het bouwen van ships; heb net een maquis fighter af (klaar voor de vernis laag...)
en ben nu bezig met de drydock van glasvezel te voorzien voor mijn enterprise-D project.. die glasvezel raampjes zijn erg stoer, maar wel veel werk, de drydock bouw ik helemaal zelf, dit is geen bouwpakket ofzo (de enterprise zelf wel natuurlijk...) Hier gaat nog een hoop tijd in zitten..
Als deze ook af is, heb ik ook nog een doos liggen van de USS Excelsior; ook een (naar mijn mening) erg VET model..
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

sponder schreef:de drydock bouw ik helemaal zelf, dit is geen bouwpakket ofzo
zo, knap hoor :) kun je anders een plaatje online zetten ofzo? ben erg benieuwd
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hmz...ik denk niet dat ik veel aan modelbouw ga doen...heb er het geduld niet echt voor. Ken wel iemand die heel veel Star Wars lego heeft...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ja idd een foto van zo'n, naar mijn mening, grootse onderneming verdient het om bewondert te worden
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

nou ik, heb pas 6 buizen (4 hoeken) van de 8 buizen (8 hoeken totaal) af voor het gedeelte wat boven de saucer komt te hangen, dus meer als een paar buisjes met glasvezel erin gelijmt is het nog niet. (klinkt simpel maar er zit nu al flink wat tijd in..)
Als jullie willen zal ik vd. week ff fotos maken; ik heb er een rode laserpoint bij, zodat de raampjes mooi rood worden (in het eindresultaat ga ik een piccontroller gebruiken, die ik op mn pc aansluit zodat ik 256 K kleuren kan maken met een RGB ledje 8-) )
De laser was ik van plan om in het model zelf te lijmen, met een klein gaatje in de deflector..(soort van rode tractorbeam!!! :-D )

Helaas is het zo dat als ik de drydock afgebouwd heb; dan komen alle projecten ff op hold te staan, dit omdat ik (na het verven van het maquis scheepje) heb besloten om toch maar een paintbrush set te kopen, en aangezien ik een hekel aan cheap-ass spullen heb, wordt dit dus eerst ff sparen... zucht waarom zijn al die spullen zo duur?!?...

Maaruh: ik was eigenlijk op zoek naar mensen met wat meer ervaring in het bouwen van starships, ik ben zelf nl pas net begonnen..
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Ik heb nog ergens een leuke 3D kernraket staan
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik heb:
De USS Enterprise-D
De USS Reliant
De USS Defiant
Runabout USS Rio Grande

En daarnasst nog verschillende instant modellen.
Ik ben nog op zoek naar DS9 en de USS Voyager. Het liefst waar ik zoveel mogelijk aan kan doen. Schilderen, lijmen, etc.
Ik vind het zeer leuk om te doen. :)
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Ikzelf ben al tijden op zoek naar een Nebula-class model, maar het enige wat je dan vindt zijn Enterpise D-sets net een Nebula Conversionkit, en die kan je dan nog alleen maar kopen met een creditcard in amerika....


Damn, nu ben ik op zoek naar een site die ontzettend veel modellen heeft staan, kan ´m nu ff niet vinden, komt later wel, ondertussen dan maar een link naar een pagina vol linx over modelbouw, zitten mooie dingen tussen!!

EAS links

(dit soort dingen)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doc schreef:Ikzelf ben al tijden op zoek naar een Nebula-class model, maar het enige wat je dan vindt zijn Enterpise D-sets net een Nebula Conversionkit, en die kan je dan nog alleen maar kopen met een creditcard in amerika....


Damn, nu ben ik op zoek naar een site die ontzettend veel modellen heeft staan, kan ´m nu ff niet vinden, komt later wel, ondertussen dan maar een link naar een pagina vol linx over modelbouw, zitten mooie dingen tussen!!

EAS links


(dit soort dingen)
Als er één scheepje is dat ik nog wel eens in elkaar wil steken, zal het wel een Nebula zijn... 8-)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

maar zijn er ook die je helemaal in elkaar kunt kopen?

en hoe duur kosten die dan?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

!¿!Mats!¿! schreef:maar zijn er ook die je helemaal in elkaar kunt kopen?

en hoe duur kosten die dan?
Die zijn veel eenvoudiger te vinden, maar hebben meestal niet de detailafwerking die je hebt als je zelf een model in elkaar steekt. Prijzen verschillen enorm.
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Nebulaguy schreef:
Doc schreef:Ikzelf ben al tijden op zoek naar een Nebula-class model, maar het enige wat je dan vindt zijn Enterpise D-sets net een Nebula Conversionkit, en die kan je dan nog alleen maar kopen met een creditcard in amerika....


Damn, nu ben ik op zoek naar een site die ontzettend veel modellen heeft staan, kan ´m nu ff niet vinden, komt later wel, ondertussen dan maar een link naar een pagina vol linx over modelbouw, zitten mooie dingen tussen!!

EAS links


(dit soort dingen)
Als er één scheepje is dat ik nog wel eens in elkaar wil steken, zal het wel een Nebula zijn... 8-)
Dan moet dit ons ultieme einddoel zijn :-D Ben al Nebulaliefhebber sinds ik er 1tje in The Wounded langs zag vliegen...
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

ik weet wel op:
http://www.federationmodels.com heb je zwaar veel modellen die je kunt bestellen.
Verder heb ik een adresje hier in nl. van een kerel die nog een hoop dozen heeft liggen. (oa. de revell doos van voyager)
laat maar weten als je serieus intresse hebt (niet goedkoop!)
bij hem heb ik ook laatst mijn excelsior gekocht..
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

voor degene die nu ook bietje intresse hebben in modelbouw:
ik ben zelf een forum-pagina in elkaar aan het php-en, waar mensen hun eigen tutorial-achtige projecten kunnen bijhouden.
mijn eigen projecten komen ook op deze pagina (uiteraard!)
de URL is http://www.myenterprise.nl (aangezien ik een eigen enterprise aan het bouwen ben leek die url me wel geschikt..)
nu heb ik op deze url een tijdelijke crappy (BIJZONDER CRAPPY) pagina staan, maar als je wilt kun je je wel al registreren.
Voor degene die na het bekijken van deze url geen vertrouwen heeft in mijn webdesign skills, die mogen even kijken op http://www.rockportaal.nl, een pagina die ik net online heb (is ook nog niet af ;( ) maar wel een leuke pagina (cd- en concertrecenties, concertagenda, etc. etc. etc...)

mr_vulcan, zou jij foto's willen uppen van de modellen die je hebt staan? zetten we ook op de pagina! en daarnaast ben ik gewoon benieuwd naar wat je gemaakt hebt! :-D
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Doc schreef:
Nebulaguy schreef:
Doc schreef:Ikzelf ben al tijden op zoek naar een Nebula-class model, maar het enige wat je dan vindt zijn Enterpise D-sets net een Nebula Conversionkit, en die kan je dan nog alleen maar kopen met een creditcard in amerika....


Damn, nu ben ik op zoek naar een site die ontzettend veel modellen heeft staan, kan ´m nu ff niet vinden, komt later wel, ondertussen dan maar een link naar een pagina vol linx over modelbouw, zitten mooie dingen tussen!!

EAS links


(dit soort dingen)
Als er één scheepje is dat ik nog wel eens in elkaar wil steken, zal het wel een Nebula zijn... 8-)
Dan moet dit ons ultieme einddoel zijn :-D Ben al Nebulaliefhebber sinds ik er 1tje in The Wounded langs zag vliegen...

die is best wel groot. :bigeek:
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

dit is overduidelijk een model die gefilmd is voor de serie; die zijn allemaal zo groot.
Zo heb ik ooit ook eens de enterprise en voyager gevonden...
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Ach, laatst boden ze "herdrukken" van een aantal mallen aan. Dwz, originele Galaxy's, Excelsiors en Conny's. De Galaxy of de Con was, geloof ik, 2 meter lang. Die gingen weg voor zes of zevenduizend dollar het stuk...



[edit]JAAAAH!! Eindelijk die site gevonden die ik bedoelde in m'n 1e post hier: Maritime Science Fiction Modelers. Hier staan zo'n beetje alle schepen die te bouwen zijn, met uitgebreide beschrijving van oa de kleuren die gebruikt zijn....

Voor de gein:
Intrepid Class USS Bellerophon
Ambassador Class USS Exeter
D´Kora Class Kreechta

[/edit]
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

maar hoe bouwen ze zoiets dan?

ik zou er graag eentje van de NX-01 of Enterprise-E hebben.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

sponder schreef:mr_vulcan, zou jij foto's willen uppen van de modellen die je hebt staan? zetten we ook op de pagina! en daarnaast ben ik gewoon benieuwd naar wat je gemaakt hebt! :-D
Ja hoor, ik zal eens een keer wat foto's maken. :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Doe er eigenlijk al jaren niets meer aan. daarom heb ik nog een aantal dozen liggen waaraan ik moet beginnen. Zoals:
Reliant
DS 9 (tweemaal verschillend)
Opengewekt model van de orginele enterprise
De brug van de orginele enterprise
BoP Klingon
BoP Romulan
Maquis
Enterpise uit Star Trek V
Voyager
Excelsior
en ik dacht nog wat andere Star Trek modellen. En dan nog modellen van verschillende zeilschepen. (hout en plastic)

Ik heb de modellen altijd willen aanpassen dus verbeteren tov van de dozen. Maar ik verwacht niet meer dat ik er ooit nog aan zal beginnen. ;(
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Anders wil 'yours truly' ze wel overnemen, GPS. O-)
DS9 en VOY staan op mijn most wanted lijstje. Dus mocht je betwijfelen of je ze ooit in elkaar gaat zetten, dan meld ik me bij deze aan. Ligt er natuurlijk wel aan wat je ervoor vraagt. :) Ik ben er namelijk al heel lang naar op zoek...
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik zou er ook wel willen maar ik weet niet hoe.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

!¿!Mats!¿! schreef:ik zou er ook wel willen maar ik weet niet hoe.
> winkel
> haal je bankkaart boven
> done
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Wees inventief en wees bereid er geld voor uit te geven (die dingen zijn namelijk niet goedkoop). Bij Warp 9 hebben ze bijvoorbeeld een bijna kant en klare Enterprise NX-01 liggen (lijkt me wel wat voor jou). Daarnaast conventies, on-line, connecties...Dat soort dingen. :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik zal wel is kijken.
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

naast geld moet je ook bereid zijn om er flink wat tijd in te steken! verschillende dingen testen, research doen (decals uit de dozen zijn vaak niet trouw aan de series of films..) etc.

btw: laatste updates:
ik heb voor mn drydock stukjes die ik al af heb foto's gemaakt, die zal ik met een bietje mzzl dit weekend ff uppen.

verder HAD ik een nokia 7650, die nu naar zn grootje is. Aangezien ik toch een andere tel. krijg, hebben we al de camera uit de telefoon geschroeft, dat ding is echt superklein! kwestie van pin-layout van het controller chippie opzoeken en aansluiten op de pc; kabeltjes doortrekken en cameratje inbouwen in het model (hoe dik is dik?)

Voor de ledjes ga ik ook de lichsensor uit die 7650 slopen (die regelt normaal de backlight van het telefoonschermpje, als het donker wordt, hoe lichter de backlight..) zodat dalijk de ledjes hun lichtsterkte automatisch aanpassen aan het licht uit de omgeving.. (het kan niet op!)
en heb gisteravond lopen passen, en *D *D *D WHAHOO mn laser past idd netjes in het model achter de deflector (jaja mijn enterprise gaat een werkende deflector krijgen)
dit brengt me bij mn vraagje voor mr_vulcan: heb jij ooit weleens in de series/films een rode straal uit de deflector zien komen? Ik krijg zelf even geen startrek verklaring verzonnen |:( .. jij een leuk idee?? iemand anders misschien?
Plaats reactie