Squire of Gothos

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gesloten
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Squire of Gothos

Bericht door Shortskin »

Ik zat me zo te bedenken: The Squire of Gothos was een nogal omnipotent typetje. Was hij misschien stiekum geen Q? Hiernaar is ook gehint in een TNG boekje, maar ik zou graag jullie mening erover lezen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Trelane moest gebruik maken van objecten om zijn krachten te tonen in tegenstelling tot de Q.

In "True Q" zegt Q dat er in een eeuwigheid geen Q meer is geboren.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Hoe zit het dan met Amanda Rogers (True-Q), volgens Q is zij een Q en zij is geboren dankzij haar ouders die beide Q zijn? Hieruit kun je halen dat de Q er wel vaker een eigen waarheid op na houden en dan zou Trelane een Q kunnen zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar de Q wisten dat die 2 Q op hun eigen waren gaan wonen zeg maar.
De Q wisten dat die 2 op de menselijke manier een kind hadden gekregen.

Lijkt me nogal vrij moeilijk om iets verborgen te houden van de Q. :)
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Klopt, maar toch is het wel een leuke gedachte dat er in TOS een Q rondhuppelde. Trelane was misschein niet de meest machtige Q, of tgv het lage budget en de beperkte mogelijkheden hield hij zich wijselijk in met al te moeilijk visualiseerbare uitspattingen. :-P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hij had ojecten nodig om zijn kunstjes te vertonen in tegenstelling tot de Q. Q Jr. had dat ook niet nodig.

We hebben trouwens wel vaker machtige wezens gezien in het Trek universum: Metrons, Douwd, Prophets. :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

3rd RemataKlan schreef:Maar de Q wisten dat die 2 Q op hun eigen waren gaan wonen zeg maar.
Tegen de wil van de Q.
3rd RemataKlan schreef:De Q wisten dat die 2 op de menselijke manier een kind hadden gekregen.
Juist, maar het kind was een Q en dus is er een Q geboren.
3rd RemataKlan schreef:Lijkt me nogal vrij moeilijk om iets verborgen te houden van de Q. :)
Amanda's ouders konden dat dus ook niet

Maar in het geval Trelane: hoe lang blijft een Q jong (aan hun uiterlijk kun je het al niet aflezen)? Hoe langer een Q als jong wordt beschouwd, hoe makkelijker het is om te zeggen dat er in een eeuwigheid geen Q geboren is. En wat verstaan de Q onder een eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Een heel lange tijd I imagine... Als je in VOY al hoorde dat de relatie van Q al billions of years aan de gang was...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dark*staR schreef:Tegen de wil van de Q.
Nee hoor. De Q waren er niet blij mee maar zolang ze hun krachten niet zouden gebruiken, lieten ze het toe.
Dark*staR schreef:Juist, maar het kind was een Q en dus is er een Q geboren.
Ik geloof dat ik me heb vergist met lange tijd (voor Q) geen kind meer geboren. Dit werd gezegd in een VOY Q aflevering en niet "True Q". Maar nog werd in "True Q" het iets als opmerkelijks ervaren dacht ik. VOY klopt natuurlijk niet ivm "True Q".


Belangrijkste verschil tussen Trelane en de Q is dat Trelane zijn kracht haalde uit objecten terwijl Q dit niet doen. Zowel Q Jr. deed dit niet en Amanda deed dit niet. En Amananda was in eigenlijk jong en niet bewust van haar krachten. Ze was als mens opgegroeid en wist niet dat ze eigenlijk Q krachten had. Maar tegen de tijd dat haar menselijke vorm volwassen begon te worden, kwamen haar krachten opzetten. Ze had geen objecten nodig. Alleen haar gedachten.

Dit was ook het geval bij Q Jr.

Om die reden ga ik er al vanuit dat Trelane geen Q was, plus het feit dat we in TOS al meerdere machtige energiewezens hebben gezien, de Q zijn dus niet de enige. ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Er zijn tijdens de TOS periode meer wezens met enorm veel macht de Organian (een ras van energie achtigen) die voor haast het onmogelijke hebben gezorgt een vredesverdrag tussen twee aartsvijanden (de Klingons - Federatie) De Tholians een vreemd maar zeer geavanceerd ras, de Metrons een ras van imhense machten. Niet dat dit echt ontopic is maar even dat er meer rassen zijn die haast of helemaal Q achtig zijn binnen het TOS universum.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De Tholians zijn bij mij nooit als zeer geavanceerd overgekomen. In sommige gebieden kan hun tech wel wat vooruit lopen maar verder?

Het is niet gelukt om een Federatie starbase te vernietigen en zo'n net spannen rondom de Enterprise duurde ook vrij lang.

Ze hebben ook voortaan diplomatieke betrekkingen met de Federatie in de 24e eeuw (DS9). EN met het Dominion sloten ze een non-agressiepact. Als ze zo geavanceerd zouden zijn, zouden ze niets om de Federatie of het Dominion geven.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Remataklan je hebt helemaal gelijk op dit punt, de Tholians hebben andere ontwikkelingen doorgemaakt dan de Federatie maar zijn op ongeveer hetzelfde punt van beschaving.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Er zijn tijdens de TOS periode meer wezens met enorm veel macht de Organian (een ras van energie achtigen) die voor haast het onmogelijke hebben gezorgt een vredesverdrag tussen twee aartsvijanden (de Klingons - Federatie) De Tholians een vreemd maar zeer geavanceerd ras, de Metrons een ras van imhense machten. Niet dat dit echt ontopic is maar even dat er meer rassen zijn die haast of helemaal Q achtig zijn binnen het TOS universum.
Nou ja, het was niet echt een vredesverdrag hoor. In de tijd van de TOS films hadden beide rassen nog redelijk mot met elkaar (There will be no peace as long as Kirk lives). Echte vrede kwam er pas in TUC.
3rd RemataKlan schreef:De Tholians zijn bij mij nooit als zeer geavanceerd overgekomen. In sommige gebieden kan hun tech wel wat vooruit lopen maar verder?

Het is niet gelukt om een Federatie starbase te vernietigen en zo'n net spannen rondom de Enterprise duurde ook vrij lang.

Ze hebben ook voortaan diplomatieke betrekkingen met de Federatie in de 24e eeuw (DS9). EN met het Dominion sloten ze een non-agressiepact. Als ze zo geavanceerd zouden zijn, zouden ze niets om de Federatie of het Dominion geven.
Bovendien is zo een net helemaal niet effectief. Het werkt alleen tegen een schip wat zich niet (meer) kan voortbewegen wat bij de Enterprise toevallig het geval was. Een net spannen om een bewegend schip in de heat of battle lijkt me vrij onmogelijk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Nou ja, het was niet echt een vredesverdrag hoor. In de tijd van de TOS films hadden beide rassen nog redelijk mot met elkaar (There will be no peace as long as Kirk lives). Echte vrede kwam er pas in TUC.

TUC? Silencer ik heb hier over haast omnipente soorten en naast Trelane zijn de Organions en de Metrons haast tegen het Omnipente aangeneigd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Daar had ik het ook niet over, ik reageerde op dat vredesverdrag dingie zeggende dat de Organians geen echt vredesbedrag hebben bewerktstelligt. Deze kwam pas in TUC (The Undiscovered Country).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ja ja een wapenstilstand dan.
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Re: Squire of Gothos

Bericht door 2of7 »

Shortskin schreef:Ik zat me zo te bedenken: The Squire of Gothos was een nogal omnipotent typetje. Was hij misschien stiekum geen Q? Hiernaar is ook gehint in een TNG boekje, maar ik zou graag jullie mening erover lezen.
Er wordt meer dan een hint gegeven.
Volgens het TNG-boekje Q-squared is Trelane een Renegade Q.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Re: Squire of Gothos

Bericht door Highwaij »

2of7 schreef:
Shortskin schreef:Ik zat me zo te bedenken: The Squire of Gothos was een nogal omnipotent typetje. Was hij misschien stiekum geen Q? Hiernaar is ook gehint in een TNG boekje, maar ik zou graag jullie mening erover lezen.
Er wordt meer dan een hint gegeven.
Volgens het TNG-boekje Q-squared is Trelane een Renegade Q.

zou veel verklaren
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Squire of Gothos

Bericht door DarkHelmet »

2of7 schreef:
Shortskin schreef:Ik zat me zo te bedenken: The Squire of Gothos was een nogal omnipotent typetje. Was hij misschien stiekum geen Q? Hiernaar is ook gehint in een TNG boekje, maar ik zou graag jullie mening erover lezen.
Er wordt meer dan een hint gegeven.
Volgens het TNG-boekje Q-squared is Trelane een Renegade Q.
Ik heb Q-Zone, Q-Strike en Q-Space gelezen, Q-Squared kan ik me niet herinneren... maar in een van de drie bovengenoemde boekjes komt Trelane inderdaad naar voren als een Q.
Als Trelane een renegade was, waarom krijg hij dan op z'n sodemieter van een nog hogere Q (of wat Trelane anders is) aan het einde van de aflevering?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Highwaij schreef:zou veel verklaren
Zoals wat?
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Re: Squire of Gothos

Bericht door 2of7 »

DarkHelmet schreef: Ik heb Q-Zone, Q-Strike en Q-Space gelezen, Q-Squared kan ik me niet herinneren... maar in een van de drie bovengenoemde boekjes komt Trelane inderdaad naar voren als een Q.
Als Trelane een renegade was, waarom krijg hij dan op z'n sodemieter van een nog hogere Q (of wat Trelane anders is) aan het einde van de aflevering?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik Q-Squared geleze heb.
Ik ben hem nu aan het herlezen en misschien dat er in het boek een antwoord op je vraag te vinden is.
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

is Q-Squared een gewone SimonSays pocket? ik kan m niet vinden op de website van SimonSays....
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Re: Squire of Gothos

Bericht door Highwaij »

2of7 schreef:
DarkHelmet schreef: Ik heb Q-Zone, Q-Strike en Q-Space gelezen, Q-Squared kan ik me niet herinneren... maar in een van de drie bovengenoemde boekjes komt Trelane inderdaad naar voren als een Q.
Als Trelane een renegade was, waarom krijg hij dan op z'n sodemieter van een nog hogere Q (of wat Trelane anders is) aan het einde van de aflevering?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik Q-Squared geleze heb.
Ik ben hem nu aan het herlezen en misschien dat er in het boek een antwoord op je vraag te vinden is.

zou zeggen laat het ons weten
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Bericht door 2of7 »

DarkHelmet schreef:is Q-Squared een gewone SimonSays pocket? ik kan m niet vinden op de website van SimonSays....
Het is een gewone pocket. Ik weet niet waarom je hem niet op de SimonSays site kon vinden.
Op Amazon is-ie wel te vinden.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

2of7 schreef:
DarkHelmet schreef:is Q-Squared een gewone SimonSays pocket? ik kan m niet vinden op de website van SimonSays....
Het is een gewone pocket. Ik weet niet waarom je hem niet op de SimonSays site kon vinden.
Op Amazon is-ie wel te vinden.
Beter zoekekn Helmet
Gesloten