Beste seizoen

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Beste seizoen

Seizoen 1
12
44%
Seizoen 2
7
26%
Seizoen 3
8
30%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Beste seizoen

Bericht door X-File »

Elke serie heeft zijn goede en minder goede episodes. Welk seizoen was over het algemeen het best?
Laatst gewijzigd door X-File op 08 dec 2002, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Seizoen 3
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Bedankt, had het niet gezien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Seizoen 3
Zowat iedereen vind TOS Seizoen 3 slecht behalve jij??? Ook al speelt Diana Muldaur een rol in seizoen 2 namelijk "Return to Tomorrow". Wist je toch nog wel? ;)
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Jah dat wist ik hmz seizoen 1 is ook erg goed...Met natuurlijk The City On The Edge Of Forever...

Seizoen 3 had And The Children Shall Lead, For The World Is Hollow And I Have Touched The Sky
Gebruikersavatar
Daenerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:01
Contacteer:

Bericht door Daenerys »

Over het algemeen vond ik het eerste seizoen... spannender. Omdat je zag dat het allemaal nog zo vers was, zo nieuw. Toegegeven dat in het tweede seizoen de actuers beter iop elkaar waren ingespeeld en je een beter besef had van de verschillende personages, toch blijft dat begin... leuker. En seizoen drie had uitschieters. Maar ook dieptepunten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik ga ook voor seizoen EEN. Het was inderdaad nieuw, vers, spannender en ook meer ingehouden, low-key :). Meer gericht op de personages. Seizoen 2 vond ik ook erg goed, mooi voor Spock met "Amok Time" en "Journey To Babel" maar het was meer stripboekachtig. En meer van die scifi ideetjes

Moeilijke keuze.

Met TOS met name seizoen 1 krijg ik ook veel meer de indruk dat men aan de frontier zit, dat de ruimte gevaarlijk en soms eng is. Echt voor het eerst ergens zijn. In tegenstelling tot heel Enterprise...

Seizoen 3 vond ik echt crap. Lagere productiewaarden en een hoop slechte afleveringen. 2 of 3 echt goede eps maar. :(
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Seizoen 1
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Seizoen 2 :-D
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Nou, ik vind TOS gewoon al leuk en dan nog kiezen tussen al die dingen... Ik vind ze eigenlijk allemaal leuk.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

seizoen 1 is de beste, ahoewel sommige acteurs nog een beetje in hun rol moeten komen(met name leonard nimoy) is de algemene kwaliteit uitstekend.
seizoen 1 wordt op de voet gevolgd door seizoen 2, maar s2 heeft toch wat mindere eps, wat ons naar seizoen 3 leidt, die nergens op slaat, er waremn goede eps, maar niet meer, dit komt oa. door nieuwe producers en nieuwe schrijvers die het star trek idee niet helemaal snappen...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Seizoen twee, in Seizoen twee komen twee werelden voor naar een Romeins en Nazitisch systeem, een van mijn favoriete intresses is geschiedenis.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

seizoen 1, af en toe wat rommelig en inconsistent, maar dat zijn alledrie de seizoenen. Vooral interessant omdat ze in een zeer sterk ontwikkelende/ontdekkende fase zitten, en dan bedoel ik de schrijvers.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Shortskin schreef:seizoen 1, af en toe wat rommelig en inconsistent, maar dat zijn alledrie de seizoenen. Vooral interessant omdat ze in een zeer sterk ontwikkelende/ontdekkende fase zitten, en dan bedoel ik de schrijvers.
Dat komt omdat in tegenstelling tot latere Star Trek varianten, Star Trek het moest doen van een Low - Budget, en wat krijg je dan dat je meer moet richten op een sterk verhaal om het alsnog interessant te maken.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Seizoen 1, omdat hier alles nieuw is... Een echte ontdekking waar nog nooit iemand is geweest.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

[-Mic-] schreef:Seizoen 1, omdat hier alles nieuw is... Een echte ontdekking waar nog nooit iemand is geweest.
Daar draait heel TOS om en niet alleen seizoen 1
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Blind Guardian schreef:
[-Mic-] schreef:Seizoen 1, omdat hier alles nieuw is... Een echte ontdekking waar nog nooit iemand is geweest.
Daar draait heel TOS om en niet alleen seizoen 1
ja sorry maar dat heb je met alle Enterprise ships
To Go were no men has gone ....... *D
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ja natuurlijk dat bedoelde ik ook... :-D :-P
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

ja zeg dat dan ook :-P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind dit eigenlijk moeilijker dan verwacht, ik heb recent (ik denk dat dit voor veel mensen verklaard waarom ik weinig online was, vaak slecht aanspreekbaar en bovendien van chagie omdat mijn gewone studiewerkzaamheden er nog wel eens bij in zijn geschoten) ALLE eps van TOS geken. Waarom, nou, eigenlijk heel simpel... :o Ik had daar nog nooit echt de moeite voor genomen, wel alle 'grote' eps gezien enzo, maar de serie volgen...nee...was toch meer van de 'moderne-trek-generatie'. Maargoed, deze achterstand is dan nu alsnog ingewerkt en ik kan melden dat wat mij betreft, als ik dan toch moet kiezen, het toch seizoen 1 wordt :)
Gebruikersavatar
uhura
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2002, 21:59

Bericht door uhura »

seizoen 1 is mijn favoriet maar op de voet gevolgd door 2 hoor
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Star Trek heeft goede onderwerpen; veel van die onderwerpen die eigenlijk uit de jaren '60 hippie tijd stammen, zijn nou ook nog aan de orde van de dag; verdeeldheid komt nog steeds voor, vrouwen zijn vaak nog steeds ondergeschikt aan mannen, kleurlingen worden vaak nog steeds als inferieur gezien, en dictators en wannebe supermensen zijn nog aan de orde van de dag.

Er is minder veranderd tussen nou en de jaren dat star trek is opgenomen dan je denkt, okay de wetenschap is sprongen vooruit gegaan, en star trek is oud en afgedankt maar star trek moet door iedere fan gezien worden, en zelfs niet fans kunnen er iets uitleren.

In latere series die veel meer om special effects draaien, zie je het weleens terug komen die thema's maar veel minder dan bij star trek.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

TOS was veel meer experimenteler dan welke andere Star Trek serie dan ook. Het was soms zelfs controversieel, iets wat ik nooit vond van TNG, DS9, VOY en ENT al helemaal niet. Wat mij betreft mag Star Trek wel weer controversieel worden door onderwerpen als homoseksualiteit, euthanasie en dergelijke aan de kaak te stellen. Wij in Nederland vinden dat vaak allemaal al normaal, maar mensen in de USA lopen vaak nog wat achter op dat gebied.

Zo iets als de eerste kus op tv wat TOS had tussen een blanke en een donkere....dat was nog eens iets.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Dr. Pulaski schreef:TOS was veel meer experimenteler dan welke andere Star Trek serie dan ook. Het was soms zelfs controversieel, iets wat ik nooit vond van TNG, DS9, VOY en ENT al helemaal niet. Wat mij betreft mag Star Trek wel weer controversieel worden door onderwerpen als homoseksualiteit, euthanasie en dergelijke aan de kaak te stellen. Wij in Nederland vinden dat vaak allemaal al normaal, maar mensen in de USA lopen vaak nog wat achter op dat gebied.

Zo iets als de eerste kus op tv wat TOS had tussen een blanke en een donkere....dat was nog eens iets.
ik herinner me nog wel enkele DS9 ep's waarin het onderwerp "zwarte onderdrukking" toch veelvuldig behandeld werd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Maar dat was niet nieuw, was allemaal eens behandeld is andere tv series en films.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Het is zo heb vaak genoeg gehoord, zeker tijdens de voorstukjes bij de TOS collectie boxen, dat TOS een heel erg vernieuwende serie was zeker in die dagen, en zeker in Verenigde Staten.
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Bericht door 2of7 »

Ik ga voor het 1e seizoen met mijn favoriete aflevering
The Devil in the Dark.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

te weinig van gezien. kan geen mening geven.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

seizoen 3

al lag 1 er nier ver achter
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

Seizoen 1!
Space Seed & Shore Leave! Which episodes can beat that...
Gesloten