TAS - Thread

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Dennis schreef:* moet direct weer de fun bederven :P
Ga maar fun hebben in The Mess Hall :-P
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

he damn zeg :)
mag ik daar zo'n topic openen dan? :+
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Geen idee, maar in ieder geval... Ik heb TAS nog nooit gezien, maar het lijkt me (na ik wat plaatjes heb gezien) best wel dom.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ontopic: deze thread gaat over TAS dus zo iedereen zo vriendelijk willen zijn en hier zijn ervaringen omtrend TAS delen;
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Blind Guardian schreef:ontopic: deze thread gaat over TAS dus zo iedereen zo vriendelijk willen zijn en hier zijn ervaringen omtrend TAS delen;
Neem even de moeite om de vorige pagina door te lezen, * heeft hier al een waarschuwing voor gegeven, 2x zelfs.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Mijn ervaringen omtrent het begrip TAS, want een begrip is het echt waar; TAS zit er eerder komisch uit dan serieus genomen te worden, althans ik gerust wil geloven dat iedereen geprobeerd heeft er een serieuze serie van te maken, is het een complete flop geworden en heeft gelijk duidelijk gemaakt dat Star Trek en Animatie niet met elkaar samenwerken. Al kan wel gezegd worden dat dankzij de Animatie versie er ook ander soort rassen uitgebeeld kunnen worden, geit achtige en Pino achtige waren gedurende de TOS periode waarschijnlijk niet echt gemakkelijk te maken. Het is echter voor een doorsnee fan de moeite waard om even te downloaden (waarschijnlijk dat nergens te koop is) en even voor te zitten om de afleveringen te bekeken, let wel op mijn ervaring is dat 1/2 afleveringen per dag wel genoeg is, anders word je nogal simpel.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ik kwam net toevallig deze site tegen:
http://www.startrekanimated.com

Inclusief animaties :-P
Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

The Counter Clock Incident is de eerste ep die ik gezien heb. Wel geinig. Volgens mij komt de serie van dezelfde tekenstudio's als de oude Spiderman series.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik heb ooit een strip gelezen die gebaseerd was op TAS ik weet alleen niet meer waar het over ging

BTW
Feiten kunnen liegen... das het eerste wat je leert in een geschiedenisles!
Feiten geschreven door de overwinnaars zijn niet te vertrouwen, dit is niet het geval bij Star Trek.com
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Vooral gezien ENT en de nieuwe film ze grote verliezers zijn.
Pakled
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2003, 17:54
Locatie: Alpha Quadrant

Bericht door Pakled »

Hallo, bezwaar als een newbie zich in de discussie voegt?

Deze draad heeft zo te zien al een tijdje stilgestaan, maar toch, mijn "two cents worth":

Animated Star Trek is in mijn opinie iets wat je niet al te serieus moet nemen. Aan de andere kant is het eigenlijk verbazend hoezeer sommige mensen zich eraan kunnen ergeren. In dit tijdperk van CGI en cool-uitziende Star Trek is TAS inderdaad nogal kinderlijk. Maar hé: het was ook gemaakt voor een jong publiek!
Ik vind een TAS episootje op z'n tijd best wel lollig eigenlijk. Ik heb het geluk een huisgenoot te hebben die alles van Star Trek op video of DVD gekocht heeft, incluis dus TAS. (Zo, even onbeschaamd pochen met ST collecties... ;) )


Nog even over de kwestie of de Animated serie wel of niet als canon -oftewel, "echt" of "officiëel" Star Trek beschouwd moet worden: ten eerste snap ik best dat bronnnen als de Star Trek Encyclopedie van Mike & Denise Okuda, de Star Trek Chronology van idem, de Star Trek Fact Files, en inderdaad de Paramount website zelf, www.startrek.com, ervoor kiezen om TAS niet op te nemen. Het zou nogal belachelijk staan, een cartoon plaatje van Kirk of één of andere TAS alien naast een stoere kleurenfoto van de Enterprise-E...

Aan de andere kant: het is niet zo simpel dat TAS non-canon geworden is omdat Roddenberry z'n handen ervan aftrok. Waarom niet zo simpel? Omdat Roddenberry ook vond dat Star Trek V: The Final Frontier, ook maar beschouwd diende te worden als "niet *echt* Star Trek". Verder was Roddenberry ook niet bepaald te spreken van de "look" van films als Star Trek II: The Wrath of Khan (Starfleet werd hier "te militaristisch" gemaakt voor 's man's smaak.) Om over producten als ST VI: The Undiscovered Country maar te zwijgen. Waarschijnlijk had Roddenberry ontploft als-ie ooit elementen als de Borg, Deep Space 9, Species 8472 en noem het maar op had gezien! Hij was toch meer een product van de 60-er jaren, hoor.

Voor de duidelijkheid: ik ben *geen* "Roddenberry-hater", maar ik vind wel dat sommige uitspraken en "heilige huisjes" wat gerelativeerd zouden kunnen worden. Over TAS wordt vaak niet verteld dat Roddenberry er aanvankelijk 100% achter stond, en ook z'n best deed om de juiste akteurs de teksten te laten inspreken van hun characters. (Dit lukte maar gedeeltelijk, maar George Takei "is" wel Sulu in TAS, en Shatner, Nimoy, Doohan, en Nichols zijn ook van de partij.
Niet dat dit soort feitjes het nou wél canon maken, maar het is misschien wel leuk om ook eens iets positiefs te horen over het kinderachtigste der Trek series.

Vóór dit een nog langere post is dan het al is, besluit ik met deze overweging: als de Okuda's zo zeker weten dat TAS als non-canon moet worden beschouwd en dat "Gene het zo zou willen", hoe verklaart men dan dat de Okuda's weer wél elementen uit de TAS episode "Yesteryear" hebben gebruikt in hun Chronology? Uit "Yesteryear" halen ze namelijk de geboortedatum van Spock, om maar wat te noemen (de episode laat ons o.a. het huis van Sarek op planeet Vulcan zien. Op zich al grappig voor de trivia-liefhebbers... )
Dus: TAS is non-canon, behalve wanneer het de schrijvers van de Chronology en de Encyclopedia's niet uitkomt? Dat is mij te selectief. :(

Vandaar dat ik het wel tof vindt dat www.startrek.com sinds ca. 1999 de TAS heeft toegevoegd aan het overzicht van de Star Trek series. Je kan dan ook synopses lezen van alle episodes, mocht je dat interesseren.

Pfoeh wat een lange post voor een newbie. Mijn weidlopigheid is te wijten aan Cardassich in m'n genen... 8-)
Gebruikersavatar
uhura
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2002, 21:59

Bericht door uhura »

O.K. ik vind TAS dus leuk.

@ Pakled : Heb je ze dan ook op vhs of dvd ?

Naast het feit dat een en ander voor een jong publiek was is het ook een oude tekenserie.

Als je het vergelijkt met ongeveer dezelfde genre series uit die tijd is het redelijk goed.
Pakled
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2003, 17:54
Locatie: Alpha Quadrant

Bericht door Pakled »

uhura schreef:@ Pakled : Heb je ze dan ook op vhs of dvd ?
Om precies te zijn, mijn huisgenoot heeft ze op koop-video (VHS, dus).

Detail: de Animated Series is zo'n beetje de gemakkelijkste der Star Trek series om te verzamelen, o.a omdat het maar een vrij klein aantal banden is en je dus snel compleet bent. Daarnaast kosten ze slechts een krats (althans vergeleken met andere series.)

Leuk overigens om nog iemand te horen die TAS leuk vindt.
Gebruikersavatar
uhura
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2002, 21:59

Bericht door uhura »

Ik ben ze nog nooit tegengekomen, nou zegt dat natuurlijk niet veel, maar ik ga er wel naar uitkijken.
ireneb
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 aug 2002, 09:02

Bericht door ireneb »

[quote="Tom"]Ik kwam net toevallig deze site tegen:
http://www.startrekanimated.com




Bedankt.
Hiernaar was ik op zoek.



Ireneb
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

Ik ga toch eens K++ aan het werk zetten vanavond... Ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig geworden naar dit alles.

Ik kan zelf nog altijd van TOS genieten, dus waarom niet van TAS ?!
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Het is best grappig, en de afleveringen duren ook maar 20 minuten. (ong.)
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

Ben nu bezig om die Tribble aflevering binnen te halen... Ik laat binnenkort wel horen hoe ik m vond...
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

Ik heb ondertussen alle afleveringen op m'n harde schijf... Ik heb de eerste 3 bekeken, en moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom Gene R. deze serie in de ban heeft gedaan...
Gesloten