TOS: Nieuw...op Blu-ray

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

SuperVlaai schreef:
R2D2 schreef:maar dan moet er eerst worden uitgevonden of het er uberhaupt bij had moeten zitten;
en probeer winkelpersoneel maar niets te vragen: zij weten niets


Ja soms zijn die zo dom. verkopen doen ze goed maar iets van informatie vragen ???? dat is de vraag voor hun
Meestal is het dan ook de bedoeling dat de klant om informatie vraagt en niet andersom. Dat vaak het winkel personeel absoluut geen idee hebben wat ze aan het doen staat daar los van ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:...tjah, is uiteindelijk toch wel de toekomst, als je een mooie platte tv hebt of beter nog een HD beamer dan zien dvd's er gewoon echt een stuk minder mooi uit. Voor een heleboel films maakt het inderdaad niet veel uit, maar juist bij films en series waar erg veel SFX inzitten is veel te winnen bij omzetten naar HD...en tjah, daar hoort Star Trek bij. Is trouwens een van de redenen waarom ikzelf uiteindelijk besloten heb om niet alles aan te schaffen. DVD kwaliteit kan je ook goed op andere manieren krijgen zullen we maar zeggen.
Tsja, ik weet het niet hoor die Blu-ray. Je moet in elk geval al een apparaat hebben om dat zaakje naar behoren af te spelen. En dat heb ik niet. En nu heb ik eindelijk alle zaakjes van StarTrek op dvd, en nu moet ik Blu-ray aanschaffen. tsjaaa zeg, daar ga'k toch nog wel effe mee wachten. 'k weet niet wat de meerwaarde is. Kunnen onze ogen daar iets van zien van die betere kwaliteit? Misschien op een breedbeeldscherm, Maar vooralsnog bezit ik geen breedbeeldscherm dus ja. 't zal nog niet voor direct zijn.Maar 'k heb wel het gevoel dat het er zit aan te komen. Zie maar wat er met de video gebeurd is. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Blind Guardian »

ik doe nog zo'n tien jaar met dvd en dan zie ik verder wel uberhaupt voor '97 hadden wij in mijn ouderlijk huis niet eens video-recorder (we moesten of bij de buren lenen of bij videoland huren) en voor '04 had ik niet eens een dvd speler, dus ik kan best nog heel lang zonder die onzin.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Master Vanhu Botie »

:stupid:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Guess who? »

tuurlijk kan je zonder :P
Vandaag weer TOS gezien op de originele kwaliteit en het is gewoon nog prima te doen :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Blind Guardian »

En de Prijzen moeten eerst eens kelderen in de bak van 3 voor 5 euro
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Mansfeld »

Guess who? schreef:tuurlijk kan je zonder :P
Vandaag weer TOS gezien op de originele kwaliteit en het is gewoon nog prima te doen :)
Dat geloof ik ook . trouwens die opgeschmukte versie(digitaal met companimatie enzo) dat hoeft voor mij eigenlijk niet. Geef mij maar het rauwe origineel. Dat is het gewoon.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:En de Prijzen moeten eerst eens kelderen in de bak van 3 voor 5 euro
die bak ben ik nog nooit tegen gekomen, maar 3 voor 25 zou mooi zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Ik denk dat je nog best lang kan gaan wachten wil je blu-ray tegen komen in een afprijs bak :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Ik denk dat je nog best lang kan gaan wachten wil je blu-ray tegen komen in een afprijs bak :lachhuil:
hangt er vanaf, op dit moment niet omdat de mensen die nu een speler hebben ook bereid zijn de relatief hoge prijzen te betalen. Op het moment dat, net als met de dvd-speler, de blurayspeler algemener wordt zullen de prijzen vanzelf zakken. Van zowel de spelers als van de schijfjes.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door EMH »

En tegen die tijd is er weer een opvolger voor blu-ray verschenen
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

dat laat nog wel even op zich wachten, maar blu-ray gaat het binnenkort wel overnemen van dvd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:dat laat nog wel even op zich wachten, maar blu-ray gaat het binnenkort wel overnemen van dvd.
Het begint wel geleidelijk aan te komen maar ik denk dat DVD wel naast Blu-Ray blijft voorlopig. Enkel dat er minder films op DVD uitkomen of zonder extra's etc.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

weet ik niet. Mocht Blu-Ray eenmaal geaccepteerd zijn, en de prijs van een speler onder de 100 euro komt.. dan kan het met dvd net zo snel gedaan zijn als met VHS. Of dit gebeurt weet ik niet omdat DVD natuurlijk compatible is met blu-ray spelers. Dus het is ook afhankelijk van het prijsverschil tussen blu-ray en dvd. schijfje
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door captain crash »

ik ben niet van plan m'n hele collectie om te zetten naar blu ray...voor mij is het dus alleen maar zinvol een BR speler aan te schaffen als ik de tv er voor heb en de speler ook DVD's kan afspelen. Zolang dat niet het geval is zal er ook geen BR speler komen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Omzetten lijkt me ook een beetje onzinnig, maar als je een Blu-Ray speler hebt dan koop je nieuwe films toch liever op Blu-Ray ipv. op DVD, althans zo denk ik er over.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door EMH »

Ligt er helemaal aan wat voor film/serie het is
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door GPS »

We dwalen af, maar als het een recente serie/film is, geef ik de voorkeur aan BR. Als het een oude serie is, die opgepept is, dan hoeft het voor mij niet. Dat verschil zie ik er of niet aan af, of ik erger me aan de manier waarop het gedaan is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door EMH »

Dat bedoel ik. Maar sowieso series uit bijvoorbeeld de jaren 80 die worden er echt niet beter op, geluid is vaak mono of net aan stereo en het bronmateriaal is dusdanig verouderd dat je het er echt niet haarscherp beeld krijgt. Je kan de kleur en dergelijk beetje opkrikken maar daar houdt het wel mee op.
Nieuwe geluidsmix maken zodat het surround wordt vind ik op zich nog wel oke, maar de boel zo compleet vernieuwen als bij TOS haalt voor mij de feeling uit de serie, en ik vind het gewoon niet passen.
Laatst gewijzigd door EMH op 30 jun 2009, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door GPS »

:stupid:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Blind Guardian »

:stupid: ... in die tijd heb ik star trek tos op videobanden gekocht (zo'n box set), een jaartje of tien geleden en vond gewoon heerlijk dat het zo lekker orgineel was, zelfs toen ik een stuk jonger was dan ik nou ben kon ik tos waarderen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Guess who? »

ik kan TOS nog steeds waarderen als ik het nu op TV zie :) Blijft een vermakelijke serie met af en toe leuke verhalen :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Blind Guardian »

vroegáh heb ik weleens gezien op een vrijdag-avond en mijn broer en zus maakte er allemaal gemene opmerkingen over en ik zal nooit vergeten (heb ik weleens vaker neergezet), dat ze het hadden over een nummer Star Trekkin', een nummer wat ik tot toen uberhaupt nog nooit gehoord had, en raad eens wat ik op zaterdagochtend bij het aanzetten van de radio op de lokale omroep hoorde, dit zal ik nooit meer vergeten, dat kon ook geen toeval zijn dat was echt wel een interventie van de geest van roddenberry of zo :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door GPS »

Blind Guardian schreef:vroegáh heb ik weleens gezien op een vrijdag-avond en mijn broer en zus maakte er allemaal gemene opmerkingen over en ik zal nooit vergeten (heb ik weleens vaker neergezet), dat ze het hadden over een nummer Star Trekkin', een nummer wat ik tot toen uberhaupt nog nooit gehoord had, en raad eens wat ik op zaterdagochtend bij het aanzetten van de radio op de lokale omroep hoorde, dit zal ik nooit meer vergeten, dat kon ook geen toeval zijn dat was echt wel een interventie van de geest van roddenberry of zo :lachhuil:
Kom, kom. Je bent toch niet bijgelovig? Je gelooft toch niet in spoken en geesten? Ik besta niet echt hoor. :+
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Blind Guardian »

Jij bestaat niet echt was het dan een hologram was ik onlangs in dat kleine stadje in het verre noorden zag :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door GPS »

Blind Guardian schreef:Jij bestaat niet echt was het dan een hologram was ik onlangs in dat kleine stadje in het verre noorden zag :lachhuil:
Neuh, dat was Kareltje het huisspook. O, verrek. Wacht ff. Ik zat net te vertellen dat wij spoken niet bestaan. Nu verspreek ik me toch weer. Shit! :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door EMH »

Het spook in het noorden het spookt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Er zit een heel groot verschil tussen spoken en geesten :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door EMH »

ja dus... point?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS: Nieuw...op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Een geest kan zich heel beledigt voelen wanneer je hem voor spook uitmaakt.
Plaats reactie