Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gesloten

Ik heb de aflevering gezien ....

En ik moest niet kotsen
5
63%
En ik moest kotsen
0
Geen stemmen
En ik ging spontaan aan de schijt
0
Geen stemmen
Ik ben eman
2
25%
Anders namelijk ....
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Miriam »

Het is een hele simpele opdracht. Hieronder vind je een aflevering van Star Trek TOS. Bekijk deze aflevering volledig en plaats vervolgens in dit topic of je most kotsen of niet na het zien hier van.

Star Trek TOS- Aflevering
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door The Silencer »

Ik heb een keer eerder moeten kotsen bij het kijken van TOS, maar dat was toe te schrijven aan de buikgriep.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Majoor Tom »

Helemaal niet. Ik heb destijds veel plezier beleefd aan het kijken naar TOS. Ik wilde er zelfs astronaut door worden. Helaas waren mijn ogen niet goed genoeg. Trouwens, wat een merkwaardige vraagstelling op een Star Trek forum. Zou je hier helemaal niet verwachten.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Blind Guardian »

Nou Spacewalley als je dat niet verwacht had zit je toch echt op het verkeerde forum hier op dit forum mag je in tegenstelling tot andere fora , bijvoorbeeld federation en vooral TFD wel kritiek uiten op Star Trek en is Star Trek niet het in u woorden te formuleren 'heilige boek' , echter ik heb zelf nooit hoeven te kotsen om Star Trek TOS ,

Heb het altijd gezien in een andere tijd index , maar voor het zelfde kan ik films uit de jaren '50 en '60 ook waarderen ...
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Majoor Tom »

Natuurlijk mag je kritiek hebben. Leve het debat. Anders zou het hier saai worden. Ik zei slechts dat je deze vraagstelling hier niet zou verwachten, maar misschien ook juist wel, om te discussiëren. Ik ben het er alleen niet mee eens. Ik vind TOS leuk. De techniek is natuurlijk achterhaald voor een jaren zestig TV-serie, maar de verhalen zijn stuk voor stuk klassiek. Dus inderdaad, als je beseft dat het een halve eeuw oud is, valt er veel aan te genieten, in mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:............ Trouwens, wat een merkwaardige vraagstelling op een Star Trek forum. Zou je hier helemaal niet verwachten.
Omdat
roelofjan1986 schreef:.........Alle Star Trek series, met uitzondering van TOS, en TAS :r , vind ik steengoed! .......
dit in het even voorstellen draadje schreef, heb ik topic daarover aangemaakt. In de hoop ook hier weer een beetje discussie te krijgen.
Onze lieve Miriam heeft er een poll achteraan gezet om

Daarom.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Majoor Tom »

OK. Ik deed een poging, namelijk dat TOS goed is vanwege de verhalen die stuk voor stuk klassiek zijn. Niemand ging daar verder op in. Mag in daarom aannemen dat iedereen het ermee eens is?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:OK. Ik deed een poging, namelijk dat TOS goed is vanwege de verhalen die stuk voor stuk klassiek zijn. Niemand ging daar verder op in. Mag in daarom aannemen dat iedereen het ermee eens is?
Ik voor het grootste deel wel. al moet ik toegeven dat er zeker in het derde seizoen een aantal mindere episodes zitten.
Maar ja, in welke serie niet?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Nemesis »

en dat is best bijzonder, aangezien voor alle star trek series wel een beetje geldt dat de eerste 3 seizoenen van mindere kwaliteit zijn...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:en dat is best bijzonder, aangezien voor alle star trek series wel een beetje geldt dat de eerste 3 seizoenen van mindere kwaliteit zijn...
Ik vond bij voyager anders de eerste 3 seizoen wel goed en de rest juist bagger. Bij Ds9 is het trouwens alleen het eerste seizoen wat van mindere kwaliteit is.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door GPS »

Miriam schreef:Ik vond bij voyager anders de eerste 3 seizoen wel goed en de rest juist minder.

:stupid:
Miriam schreef:.Bij Ds9 is het trouwens alleen het eerste seizoen wat van mindere kwaliteit is.
Het tweede was nou ook niet het meest briljante seizoen uit de serie. Maar wel beter als het eerste
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Miriam »

Majoor Tom schreef:OK. Ik deed een poging, namelijk dat TOS goed is vanwege de verhalen die stuk voor stuk klassiek zijn. Niemand ging daar verder op in. Mag in daarom aannemen dat iedereen het ermee eens is?
Nee want er zijn namelijk ook genoeg slechte afleveringen in TOS dus die stelling klopt niet. Ik denk dat er dan ook overheen is gelezen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:Nou Spacewalley als je dat niet verwacht had zit je toch echt op het verkeerde forum hier op dit forum mag je in tegenstelling tot andere fora , bijvoorbeeld federation en vooral TFD wel kritiek uiten op Star Trek en is Star Trek niet het in u woorden te formuleren 'heilige boek' , echter ik heb zelf nooit hoeven te kotsen om Star Trek TOS ,

Heb het altijd gezien in een andere tijd index , maar voor het zelfde kan ik films uit de jaren '50 en '60 ook waarderen ...
Ja natuurlijk is het niet de bedoeling StarTrek als de Bijbel te beschouwen. TOS is gemaakt in een tijd dat het idee : "sci fi-serie" niet eens bestond. Ze waren nog niet eens op de maan geland. De makers wisten toen ook al wat :"ruimtevaart" betekende. En het is dan ook meer dan duidelijk dat ze niet voor die 'benadering' kozen.
raketten en wel kijk maar naar de capsule van Apollo? Dat had weinig vandoen met een "Starship" Dus het was voornamelijk :'een concept' . Gemaakt met de middelen die ze toen hadden. Weinig budget en speciale effecten?
Zodus het is een beetje zoals BG hierboven zegt. Net zoals oude filmen. Je moet er met dat "oog" naar kijken. Anders heb je er natuurlijk niets aan.
ik heb nooit moeten kotsen bij het bekijken van TOS. Neemt niet weg dat niet alle scripts top waren. Er zitten episodes tussen die 'er een beetje over zijn'. Maar kijk eens zelfs in de latere StarTrek series heb je dat. 'The show must go on' . Ik denk dat er gewoon niet altijd goed geschreven materiaal op de plank ligt. Echter een serie moet wel vooruit gaan. Dus wordt ook het mindere materiaal gebruikt noem het "als opvulling".
Misschien een goeie vraag? Welke sci fi serie heeft "geen opvul episodes" in zijn rangen?
hm ik moet eens goed denken. Maar ik kan er geen opnoemen. Misschien Battlestar. De latere series? Maar zelfs daar...
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Dark*staR »

Mansfeld schreef:TOS is gemaakt in een tijd dat het idee : "sci fi-serie" niet eens bestond.
Volgens mij bestond het idee van scifi serie al een tijd(je). Zeker in geschreven vorm en ook op tv serie gebied. Bijvoorbeeld: Captain Video and His Video Rangers (1949 - 1955), Tom Corbett, Space Cadet (1950 - 1955), Doctor Who (1963 - heden).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door EMH »

Heb gisteren gekotst, ben alleen vergeten TOS erbij aan te zetten
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Guess who? »

EMH schreef:Heb gisteren gekotst, ben alleen vergeten TOS erbij aan te zetten
Verse Chinees gegeten?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door Miriam »

Dan moest je dus niet kotsen van TOS zelf, slimmerik. :roll:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Moest jij kotsen tijden het kijken van TOS?

Bericht door EMH »

:roll:
Gesloten