Kirk, volslagen getikt of een goede captain?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Kirk, volslagen getikt of een goede captain?

Bericht door captain crash »

Ik ga voor het eerste, zeker in de serie. Waarom? Nou...je kan Janeway veel verwijten maar Kirk heeft ook dingen gedaan die niet helemaal klopten. Hij was toch meer de captain van de actie dan van de goed overdachte beslissingen. Voordeel voor Kirk was dat ie Spock had, dat had Janeway niet :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Geef eens wat voorbeelden...basher. :D

Ik ga voor Kirk, Kirk heeft tenminste nooit iemand gemarteld (terwijl er andere, BETERE manieren voor waren om informatie te krijgen), nooit zonder gegronde reden andersmans ruimte binnengevallen en vuur geopend, nooit een crewmember vermoord, en hij ontkende zijn fouten ook niet, zelfde geldt voor de schrijvers.. Plus waren het andere tijden, aan sommige regels, zoals de Prime Directive werden minder aandacht aan besteed.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

3rd RemataKlan schreef: Plus waren het andere tijden, aan sommige regels, zoals de Prime Directive werden minder aandacht aan besteed.
Ja waren zeker andere tijden, dat bevestigde Janeway zelfs in 'Flashback' toen ze met Tuvok terug ging naar zijn positie destijds op de USS Excelsior.
Janeway stond toen bijna versteld van de manier hoe Sulu command voerde over de Excelsior.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik kan Kirk niet echt serieus nemen als kapitein...Geef mij maar Janeway
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Ik vind Kirk wel een hele gave captain, juist omdat ie zo getikt is en zich niet aan de prime directive houdt.. (welke prime directive :) ) ..
Dat zou niet zo leuk zijn natuurlijk als alle starfleet captains zo zouden zijn.. dan zou het niet speciaal zijn en dan ist ook niet leuk..
Jah.. vage uitleg, maar daar kan ik niets aan doen.. ben beetje vaag vandaag..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoezo is Kirk getikt? :-?
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

Bericht door SCRAP »

Dr. Pulaski schreef:Ik kan Kirk niet echt serieus nemen als kapitein...Geef mij maar Janeway
Zei iemand met de volgende kenmerken. Ik ben zo vrij geweest om ze even van je eigen site te kopieren.

Ik ben nu 19 jaar en doe de opleiding journalistiek in Zwolle. Misschien dat je mij dus later met mijn kop op de buis ziet!!!!!!

Fanatical Kenmerken:


Positief:

Sociaal
Trouw
Humoristisch
Ruimdenkend
Speels
Feestbeest


geslacht: man
geaardheid: homo



Ik vraag me af waarom een speels ruimdenkend humoristisch feestbeest die nog eens homo is ook, Kirk niet serieus kan nemen!

Kirk voldoet ook grotendeels aan jouw eigenschappen excl. homofiele geaardheid, en heeft met die eigenschappen verschillende keren de Aarde van de ondergang gered. Desondanks kan jij, een persoon die notabene Pulaski blijkbaar wel serieus neemt, Kirk niet serieus nemen.

Zal ik mijn mening nu eens geven? Ik denk dat wij jou, zeker als Trekkie, ook niet echt serieus kunnen nemen!
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Nou dan neem je mij toch niet serieus! Boeiuh! Ik denk dat het komt doordat ik meer ben opgegroeid met The Next Generation...Ik verwacht een soort van Picard op een schip (of Janeway) iemand die zich aan de Prime Directive houdt mensen als Archer en Kirk zijn grappig, maar nee, niet het ideale beeld van een kapitein volgens mij...
EN je zei dat Kirk geen homo was....nou ik weet het zo net nog niet >:)
Trouwens waar zijn de homo's eigenlijk in Star Trek? Het is zo'n vooruitstrevende serie...Ik kan me nog een aflevering herinneren met Jadzia Dax en een andere vrouwelijke Trill...maar dat was het enigste.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Janeway hield zich aan de Prime Directive? Wow zijn er vermiste VOY afleveringen waar ik niets van afweet?
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

LOL Ja oke misschien was Janeway nou niet het beste voorbeeld, maar ja wat wil je ook als je in het Delta Quadrant zit? :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dr. Pulaski schreef:LOL Ja oke misschien was Janeway nou niet het beste voorbeeld, maar ja wat wil je ook als je in het Delta Quadrant zit? :)
Ze roept anders wel altijd als hardste dat ze zich aan alle regeltjes houdt, Ransom was tenminste vent genoeg om het toe te geven dat het niet altijd mogelijk was. :roll:
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Yep maar Rom ging wel erg ver toch? Janeway was soms ook een beetje weird bezig, maar ja dat krijg je van al die koffie :eek:
Kirk was een beetje, ik weet niet, vaak met zijn vuisten bezig. Maar dat direhoekje Kirk, Spock, McCoy vond ik wel geweldig! Met z'n 3en hadden ze zo'n charisma! Jammer dat DeForrest Kelley er niet meer is...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik bedoelde Ransom...ik had dat echt ingetypt dacht ik...
Gebruikersavatar
Aragorn
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jun 2002, 08:19
Locatie: Houten

Bericht door Aragorn »

Kirk blijft in mijn ogen de meest geniale captain ooit. Ik ga dus duidelijk voor optie 2.
Redenen:

- Kirk maakte zich niet druk om de prime-directive. Hij gaf er een eigen draai aan en werd admiraal.

- Kirk had alles over voor zijn bemanning, vb het stelen van de enterprise om spock's lichaam te gaan halen op Genesis.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Kirk is wel een goede capitein: hij is slim en laat zijn bemanning niet stikken
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Kirk was te veel met vrouwen bezig (tenminste heb ik gehoord)
Lijkt me dus geen goede captain
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Zo dus dat heb je gehoort?!Ik heb ook gehoord(niet zo vaak trouwens)dat voyager goed is,wat ook niet waar is.Dus kijk eerst zelf voordat je kunt oordelen :(
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik denk dat iedere serie weer een apart gevoel heeft. Kirk past goed bij TOS, Picard bij TNG, Sisko by DS9, Janeway bij VOY en Archer bij ENT. Je moet ook kijken naar de tijd waarin de series gemaakt zijn...Ik denk dat Janeway of Sisko weinig kans gemaakt hadden in de jaren zestig, zeker in bepaalde gebieden in Amerika...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

voyager-girl schreef:Kirk was te veel met vrouwen bezig (tenminste heb ik gehoord)
Lijkt me dus geen goede captain
Kijk TOS eens een keer...

"The Conscience Of The King", wederzijdse aantrekkingskracht tussen Kirk en vrouw, wordt alleen gekust.

"Bread And Circuses", er wordt sterk gesuggereerd dat Kirk seks heeft gehad...off screen.

"Wink Of An Eye", Kirk heeft seks maar deed het alleen om de bad-girl te misleiden en tijd te winnen.

"Requiem for Methuselah", Kirk gaat achter een vrouw aan en zoent haar.

Er zijn nog verschillende afleveringen waar Kirk zijn charme gebruikt om uit een bepaalde situatie te komen maar dit is dus niet omdat hij iets verder wilt met de dames in kwestie. Of afleveringen waarin hij onder invloed van aliens staat en dus niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn acties. Kirk is verschillende keren niet ingegaan op geflirt van vrouwen. Vrouwen vielen massaal op Kirk, niet andersom.
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Ik zei: het lijkt me geen goede captain...


Sjees wat is iedereen snel op hun tenen getrapt zeg! :shake:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

voyager-girl schreef:Ik zei: het lijkt me geen goede captain...
om belachelijke (en onware) redenen. ;)
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

In Weakest Link zei hij ook dat Kirk dat vaak deed, vandaar.


Sorry als het niet waar is! ;(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

voyager-girl schreef:In Weakest Link zei hij ook dat Kirk dat vaak deed, vandaar.


Sorry als het niet waar is! ;(
Dat zei hij vooral omdat men hem die rol juist gegeven heeft. Veel mensen denken dat Kirk idd maar een vrouwenheld is geweest, dus je bent niet de enige. Maar 3rd heeft met wat voorbeelden het tegenovergestelde laten. zien.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

een captain die weinig tot geen sex heeft, is een slechte captain op den duur... waarom.. je raakt gefrustreerd... Je moet gewoon af en toe je portie sex hebben simpel..

Captain Kirk, idd leefde niet altijd de regeltjes na, maar dat is ook de tijdsperiode.. Zoals janeway in Flashback al zei.. dat waren andere tijden en als ze in de periode "janewaY" zaten dat ze allang uit de federatie waren gekickt... nou dat is misschien ook wel zo, maar je kan beide gewoon eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

enkele verschillen
  • 1969 en 1996
  • Mannelijke Man, Vrouwelijke Vrouw
  • Kirk is al klaar voor de aanval, Janeway is Naïef
het is gewoon niet met elkaar te vergelijken.. in de periode Picard/Janeway/Sisko.. was kirk een slechte captain... maar in de periode Van Kirk zouden de andere drie het niet redden...

Er is voor mij geen enkele slechte captain...
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Nemesis schreef: het is gewoon niet met elkaar te vergelijken.. in de periode Picard/Janeway/Sisko.. was kirk een slechte captain... maar in de periode Van Kirk zouden de andere drie het niet redden...

Er is voor mij geen enkele slechte captain...
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: helemaal mee eens. Iedere captain heeft zo zijn goede en minder goede kanten en ze zijn allemaal goed op hun manier.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

voyager-girl schreef:In Weakest Link zei hij ook dat Kirk dat vaak deed, vandaar.

Sorry als het niet waar is! ;(
Ook al zou het wel waar zijn, dan was het nog een belachelijke reden geweest. So what dat een captain wat naar de vrouwtjes kijkt, zolang het geen negatieve invloed heeft op zijn bevelvoering is er niets mis mee.

Nemesis schreef:het is gewoon niet met elkaar te vergelijken.. in de periode Picard/Janeway/Sisko.. was kirk een slechte captain... maar in de periode Van Kirk zouden de andere drie het niet redden...
Nonsens. Kirk had alle kernmerken van een goede captain. Goed leiderschap, opties afwegen voor er tot actie wordt overgegaan, opkomen voor zijn crew, eerlijkheid, uitstraling hebben, zelfverzekerd overkomen, inspiratie geven.

Kirk zou niet een slechte leider zijn in de 24e eeuw. Als Starfleet captain zou hij wat bijscholing moeten ondergaan omdat hij uit een andere periode stamt, regels en procedures zijn veranderd maar meer niet.

Goede kernmerken voor een leider veranderen niet.
Nemesis schreef:Mannelijke Man, Vrouwelijke Vrouw
Wat bedoel je hiermee?

Dat Kirk niet een verwijfd mietje was, één of andere relnicht?
Dat Janeway niet een manwijf (hoewel die stem ;)) was?
Nemesis schreef:Er is voor mij geen enkele slechte captain...
Hier zal ik maar niet op ingaan...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ja sorry hoor..

Uhm.. Vind jij picard slecht?
Vind jij Sisko Slecht?
Kirk?
Janeway?

Ze hebben allemaal het leidersschap inzich.. de een wat beter dan de ander... wat ik trouwens doelde met kirk ging met het overtreden van the Prime Directive e.d.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

JoMa schreef:
Nemesis schreef: het is gewoon niet met elkaar te vergelijken.. in de periode Picard/Janeway/Sisko.. was kirk een slechte captain... maar in de periode Van Kirk zouden de andere drie het niet redden...

Er is voor mij geen enkele slechte captain...
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: helemaal mee eens. Iedere captain heeft zo zijn goede en minder goede kanten en ze zijn allemaal goed op hun manier.
Mijn mening is: Alle captains kunnen goed zijn in elkaars tijd, ze moeten gewoon ff aan die tijd en aan de techniek wennen. Al hun tactieken zijn anders. Als het Kirk niet op de Picard manier lukt, lukt het wel op z'n eigen manier en dat geld ook voor alle andere captains.
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

Ik houd wel van de 'losse handjes-real toughguy-niet denken maar doen'-mentatliteit van Kirk. :) Ik kan wel om hem en z'n geintjes lachen. :)

Maar eigenlijk heb ik heb te weinig TOS gezien om Kirk echt te kunnen judgen...
007*of*borg
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:41

Bericht door 007*of*borg »

het is voor mij een goed getikte capiteini!
Gesloten