Heb je de originele Star Trek gezien?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Heb je de originele Star Trek gezien?

Ja, omdat ik het graag wilde zien
42
56%
Ja, maar alleen omdat het Star Trek is
6
8%
Nee, maar ik wil het wel zien
23
31%
Nee, en ik wil het ook niet zien
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Das een goede oplossing, nu alleen nog genoeg plek op je harde schijf hebben ;)
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Ik heb een paar aflevering van TOS gezien, vooral een aflevering in een of ander stadje is me goed bij gebleven... wil tos nog best eens "compleet" af gaan kijken. Lijkt me wel leuk.
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

Wordt hier nou de film (klassieker) of de serie (alweer een klassieker) bedoeld?!
In beide gevallen is het antwoord op het topic JA
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Spriety schreef:Wordt hier nou de film (klassieker) of de serie (alweer een klassieker) bedoeld?!
In beide gevallen is het antwoord op het topic JA
Het gaat hem hier over TOS, niet over The Motion Picture. :) Ik heb slechts enkele eps gezien van TOS, vooral seizoen 1 eps.
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

Nebulaguy schreef:
Spriety schreef:Wordt hier nou de film (klassieker) of de serie (alweer een klassieker) bedoeld?!
In beide gevallen is het antwoord op het topic JA
Het gaat hem hier over TOS, niet over The Motion Picture. :) Ik heb slechts enkele eps gezien van TOS, vooral seizoen 1 eps.
Live long and prosper. (Voorlopig einde van mijn bemoeienis in dit topic dan maar :-P )
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ik heb TOS grotendeels gezien op TV10 en bij de BBC. Ik keek hier in die tijd echter minder intensief en oplettend naar als dat ik dat nu zou doen. Ik keek het meer als tijdverdrijf en was nog niet echt into Star Trek. Daarnaast heb ik ook lang niet alles gezien, zo nam ik het nooit op en kwam het regelmatig voor dat ik een aflevering miste (vooral bij TV10 omdat ze dat op zondagmiddag uitzonden). Ik kijk dus absoluut uit naar de TOS-DVD-Boxen om nog eea in te kunnen halen.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Hoelang is het nu geleden dat TV10 op tv was? Het was toen wel een leuke zender.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ik geloof dat Fox 8 op 2 januari 2001 is begonnen met uitzenden, daarna is het nog V8 geweest en nu Veronica, t/m 2000 was de zender dus TV10. Helemaal zeker weet ik het niet, maar het zal niet veel afwijken.

Als je van herhalingen van oude series houdt was het een prima zender, tegenwoordig zie je bij de commerciëlen vooral 's middags tot een uur of 6 ook nog wel herhalingen, maar TV10 deed alleen maar herhalingen en daar zat echt heel veel bij. Ideaal als je nog eens vooraan wil beginnnen met Hill Street Blues, Love Boat of natuurlijk Star Trek.
Gebruikersavatar
Gos
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 feb 2004, 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Gos »

Veel afleveringen wel gezien.
In elk geval wel de ontwikkeling van de buiken Kirk et al. kunnen volgen.


Ik denk dat ze het nu niet meer uitzenden, omdat de kijkcijfers te laag zullen zijn. Alleen fans kijken. De rest van het volk zit niet te wachten op rare maskers en nepruimtescheepjes.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

;-( Daar heb je gelijk in, het is te nep om nu nog goede kijkcijfers te scoren ;(

Dan moeten we het maar doen met de DVD boxen die uitkomen ;)
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

ottooo schreef:
Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
ok welke season.app is dat? kan het zelf trouwens ook wel opzoeken maar als jij het zo weet ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
ok welke season.app is dat? kan het zelf trouwens ook wel opzoeken maar als jij het zo weet ;)
seizoen 3
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

ottooo schreef:
Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
ok welke season.app is dat? kan het zelf trouwens ook wel opzoeken maar als jij het zo weet ;)
seizoen 3
en ep? *D
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
ok welke season.app is dat? kan het zelf trouwens ook wel opzoeken maar als jij het zo weet ;)
seizoen 3
en ep? *D
Ik denk dat het episode 64 is :roll:
Kijk maar:
Dark*staR schreef:^ The Tholian Web
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

JoMa schreef:
Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:
ottooo schreef:
Muaddib schreef:offtopic:Heeft iemand enig idee hoe die aflevering heet waar ze de Tholians tegen komen??
dat zou The Tholian Web moeten zijn :)
ok welke season.app is dat? kan het zelf trouwens ook wel opzoeken maar als jij het zo weet ;)
seizoen 3
en ep? *D
Ik denk dat het episode 64 is :roll:
Kijk maar:
Dark*staR schreef:^ The Tholian Web

woei.... :D scheelt mij weer opzoeken *D
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

even een vraagje, ik ben van plan om TOS te gaan kijken, maar welke afleveringen zijn echt belangrijk, want ik heb geen zin om ze allemaal ye downloaden.

Heb inmiddels Balance of Terror en Space Seed gedownload, welke kan men mij nog meer aanraden? :)
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Misschien de aflevering: city on the edge forever
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ik vind alle afleveringen van de orgineele startrek goed ik zou niet weten welke er slecht van is.Jammer dat het zo is maar ik heb nog geen slechte serie gezien van startrek. :-D
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

ottooo schreef:ik ben van plan om TOS te gaan kijken, maar welke afleveringen zijn echt belangrijk
idd een moeilijke vraag om een antwoord op te geven.......het hangt ook een beetje af van je persoonlijke voorkeur.........het beste wat je kan doen, is een kijkje nemen hier http://www.startrek.com/startrek/view/l ... index.html
en er degene uitpikken die je het meest aanspreken. :)
Gebruikersavatar
uhura
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2002, 21:59

Bericht door uhura »

Ik heb ze dus in Nederland de eerste keer dat ze op de tros kwamen al gezien. Daar voor al in een ander land. Zeer spannend vond ik het toen en erg eng. Maar vooral erg optimistisch, aangezien het doemdenken toen hoogtij vierde liet die serie zien dat we het koude oorlog gebeuren zouden kunnen overleven. Voor een kind met een toch al tobberige aard zoals ik was dat een mooi houvast.
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Re: Heb je de originele Star Trek gezien?

Bericht door Jack Bauer »

Ik heb bitter weinig afleveringen gezien van Star Trek (TOS). Voornamelijk omdat het van lang voor mijn tijd is. Ik denk niet dat het de afgelopen 10 jaar op de Belgische televisie werd vertoond.
Een paar jaar geleden heb ik "The Man Trap", "Charlie X" en "What Are Little Girls Made Of?" op BBC2 gezien, toen ze nog alle Star Trek-series uitzonden (rond 19u45 dacht ik). Ook "Spectre of the Gun" heb ik ooit gezien. Ik kan niet zeggen dat het veel indruk gemaakt heeft, aangezien ik het ook niet meer verder gevolgd heb. Waarschijnlijk een beetje té cult en té kitsch na opgegroeid te zijn met respectievelijk TNG, DS9 en Voyager.
Als het nu nog eens van in het begin herhaald zou worden, zou ik wel proberen volgen, maar voornamelijk om de wortels van de huidige Star Trek eens te zien. Ik vrees wel dat ik weer zou afhaken en mij uiteindelijk beperken tot enkele "toppers" zoals: "The City on the Edge of Forever", "Mirror, Mirror" en "The Trouble With Tribbles". De laatste twee vooral vanwege de link met DS9.
De DVD-boxen zal ik niet kopen. Te duur en te onbekend met de afleveringen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Heb je de originele Star Trek gezien?

Bericht door sonpas »

Jack Bauer schreef:De DVD-boxen zal ik niet kopen. Te duur en te onbekend met de afleveringen.
De DVD-boxen zullen net die onbekendheid wegwerken voor newbie's...........duur? Tja....wat is nog goedkoop?
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Bericht door Jack Bauer »

sonpas schreef: De DVD-boxen zullen net die onbekendheid wegwerken voor newbie's...........duur? Tja....wat is nog goedkoop?
Ik betaal geen 90€ (per seizoen) voor een serie die ik nog niet gezien heb en waarvan ik vrij zeker ben dat ik er weinig plezier zal aan beleven. Dat geld besteed ik dan nog liever aan andere series die ik wel zeer goed vind en bovendien veel minder kosten.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

:{ Ja, je kan het natuurlijk ook niet kopen, maar dan wel heel wat missen van de startrek series...
Het verschijnt waarschijnlijk niet meer op tv, reken daar dus maar niet op.

Misschien is dan de enige kans om ze in de videotheek te lenen, als ze daar wel gaan liggen...

En inderdaad, tegenwoordig is niets meer "goedkoop", dus daar hoef je ook niet meer naar te kijken.

Als je echt niet van plan bent om het te kopen, dan zeg ik, download eens ergens wat van TOS, want dan zie je het (met waarschijnlijk slechtere beeldkwaliteit) toch de afleveringen, maar dan heb je er in ieder geval wat van gezien en het kost dan niet zo veel...

Maarja, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar als de newbies het niet doen, dan kennen ze deze serie niet en dan missen ze toch wel een gedeelte van de startrek reeks...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

JoMa schreef::{ Ja, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar als de newbies het niet doen, dan kennen ze deze serie niet en dan missen ze toch wel een gedeelte van de startrek reeks...
Net daar ligt een deel van de teloorgang van Star Trek........als newbies zelfs TOS eigenlijk niet het bekijken waard vinden (wegens niet hip genoeg?) zijn trekkie's een ras gedoemd om te verdwijnen.....voor mij zal deze reeks altijd primeren boven de effects van bv. ENT.
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Bericht door Jack Bauer »

sonpas schreef:
JoMa schreef::{ Ja, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar als de newbies het niet doen, dan kennen ze deze serie niet en dan missen ze toch wel een gedeelte van de startrek reeks...
Net daar ligt een deel van de teloorgang van Star Trek........als newbies zelfs TOS eigenlijk niet het bekijken waard vinden (wegens niet hip genoeg?) zijn trekkie's een ras gedoemd om te verdwijnen.....voor mij zal deze reeks altijd primeren boven de effects van bv. ENT.
De teloorgang van Star Trek ligt aan de kwaliteit van hetgeen de laatste jaren werd geproduceerd. De toekomst van Star Trek kan nooit bij een bijna 40 jaar oude serie liggen. Nieuwe kijkers kunnen enkel gelokt worden met nieuw en hoogstaand materiaal.
Bovendien beschouw ik mezelf niet als een "newbie" aangezien ik Star Trek al 10 jaar volg: begonnen met TNG, daarna DS9 en afsluitend Voyager. Ook de films heb ik allemaal gezien.
Ik heb ook niet gezegd dat ik TOS het bekijken niet waard vind, ik vind TOS het kopen niet waard. Ik vind ook TNG en Voyager het kopen niet waard. Hierbij benadruk ik dat dit een persoonlijke waardering is.
Redenen waarom ik niet zo onder de indruk was van TOS:
- Verhalen waren niet zo bijzonder (althans diegene die ik gezien heb)
- Acteerwerk niet zo bijzonder
- Doet een beetje te B-filmachtig aan (vooral kostumering en aliens)
Voor alle duidelijkheid, ik kan wel degelijk met plezier naar andere (heel) oude films kijken.
Nogmaals, als het ooit nog eens heruitgezonden wordt zal ik zeker de moeite doen om het te volgen, maar intussen lig ik er ook niet wakker van. Temeer daar ik een beetje uitgekeken ben op de klassieke Trek en er andere, vernieuwender dingen te zien zijn.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Jack Bauer schreef:De teloorgang van Star Trek ligt aan de kwaliteit van hetgeen de laatste jaren werd geproduceerd. De toekomst van Star Trek kan nooit bij een bijna 40 jaar oude serie liggen.
...
...
Redenen waarom ik niet zo onder de indruk was van TOS:
- Verhalen waren niet zo bijzonder (althans diegene die ik gezien heb)
- Acteerwerk niet zo bijzonder
- Doet een beetje te B-filmachtig aan (vooral kostumering en aliens)
Waarom kan de toekomst van Star Trek niet bij een bijna 40 jaar oude serie liggen? Ok, minder spectaculair. Wow. Nou en? Er zijn meerdere dingen belangrijk.
Het verhaal is in het algemeen genomen zeer goed. Je hebt inderdaad afleveringen die minder leuk zijn, maar dat is bij iedere serie.
Ze hebben bij TOS echt betere karakters en relaties tussen karakters, dus daar is TOS ook weer goed in.
Ja, een beetje B-filmachtig, wat zou je denken met die weinige matriaal en buget dat ze hadden? Maar dat zorgt er niet voor dat er minder naar kijken. Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
(zeg nou niet dat ik uit mijn nek klets, want dat is niet zo)
De reden waarom dat er helemaal niets mee te maken heeft, nou, zie het zelf maar eens. Er zijn andere series en films rond dezelfde tijd en ook met zo'n kwaliteit (dat was toen wel zeer modern hoor) die nu nog meer dan genoeg gekeken worden.
Gesloten