Het Klingon D-7 raadsel
Moderator: R2D2
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
Het Klingon D-7 raadsel
Ik kijk altijd opnieuw met verbazing naar al die verschillende klasses van schepen, maar de grootste verbazing blijft toch de D-7. Hoe lang heeft dat ding niet rondgevlogen?
IN ENT komt voor het eerst een D-7 voor (2151). Het lijkt erop dat er al tamelijk veel voorkwamen in die tijd, dus vermoed ik dat ze toch al van 2148 of zo moeten gemaakt worden.
In TOS komen ze ook voor, we zijn nu al 2264-67, dat is 113 jaar later....
Maar komt nog eens bij dat in VOY Prophecy we een D-7 zien, in 2377? Dat betekent een servicelife van 226 jaar. Ok, die VOY D-7 is niet echt juist, zelfs Tom Paris zei dat ze al decades retired waren.
Maar bij TOS waren ze nog in service, toen waren ze al 113 jaar oud. Om dat wat te illustreren, tussen een Wright Flyer en een F-22 Raptor zit slechts 85 jaar verschil en echt hetzelfde zijn ze niet he...
In ENT was de D-7 sterker dan de NX-class, in TOS had een Constitution Class het knap lastig met een D-7, hebben ze dan bij Starfleet niets geleerd op die 113 jaar, mocht dat wel zo zijn dan heeft de D-7 in TOS al een front-line duty van meer dan een eeuw...
Hebben jullie betere verklaringen hiervoor, en ja ik weet dat de D-7 opgevolgd werd door de K'Tinga in DS9, dus die telt niet mee.
IN ENT komt voor het eerst een D-7 voor (2151). Het lijkt erop dat er al tamelijk veel voorkwamen in die tijd, dus vermoed ik dat ze toch al van 2148 of zo moeten gemaakt worden.
In TOS komen ze ook voor, we zijn nu al 2264-67, dat is 113 jaar later....
Maar komt nog eens bij dat in VOY Prophecy we een D-7 zien, in 2377? Dat betekent een servicelife van 226 jaar. Ok, die VOY D-7 is niet echt juist, zelfs Tom Paris zei dat ze al decades retired waren.
Maar bij TOS waren ze nog in service, toen waren ze al 113 jaar oud. Om dat wat te illustreren, tussen een Wright Flyer en een F-22 Raptor zit slechts 85 jaar verschil en echt hetzelfde zijn ze niet he...
In ENT was de D-7 sterker dan de NX-class, in TOS had een Constitution Class het knap lastig met een D-7, hebben ze dan bij Starfleet niets geleerd op die 113 jaar, mocht dat wel zo zijn dan heeft de D-7 in TOS al een front-line duty van meer dan een eeuw...
Hebben jullie betere verklaringen hiervoor, en ja ik weet dat de D-7 opgevolgd werd door de K'Tinga in DS9, dus die telt niet mee.
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
Het gaat hem om de fout D-7, mij interesseert het totaal niet wie ze gemaakt heeft, maar ik vroeg gewoon of iemand anders daar meer van weet. Hoe zit het nu met die battlecruiser, is dat dezelfde D-7 of bestaan er daar opnieuw verschillende types van?
En waarom 113 jaar in service houden?
Een voorloper is nogal vreemd, aangezien de D-7 uit ENT veel gedetailleerder is dan de rudimentaire uit TOS.
En waarom 113 jaar in service houden?
Een voorloper is nogal vreemd, aangezien de D-7 uit ENT veel gedetailleerder is dan de rudimentaire uit TOS.
- RegBarclay
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34
De Federatie Excelcior class was geintroduceert ten tijden van Kirk. In de Dominion wars, zo'n 80 a 90 jaar later worden ze nog steeds gebruikt in de front linies.
En natuurlijk zal deze in de loop der jaaren net als een D-7 upgrades hebben gehad om met de laatste technologische ontwikkelingen mee te gaan.
En dat in ENT gedetailleerdere D-7's gebruikt worden is logisch. Er is meer geld om ze mooier te maken dan in TOS.
En natuurlijk zal deze in de loop der jaaren net als een D-7 upgrades hebben gehad om met de laatste technologische ontwikkelingen mee te gaan.
En dat in ENT gedetailleerdere D-7's gebruikt worden is logisch. Er is meer geld om ze mooier te maken dan in TOS.
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
De Excelciors uit DS9 waren hergebruikte schepen die eerst second line duty's gedaan hadden, dus ze hebben niet 80 jaar aan 1 stuk in front line gezeten.RegBarclay schreef:De Federatie Excelcior class was geintroduceert ten tijden van Kirk. In de Dominion wars, zo'n 80 a 90 jaar later worden ze nog steeds gebruikt in de front linies.
En natuurlijk zal deze in de loop der jaaren net als een D-7 upgrades hebben gehad om met de laatste technologische ontwikkelingen mee te gaan.
En dat in ENT gedetailleerdere D-7's gebruikt worden is logisch. Er is meer geld om ze mooier te maken dan in TOS.
Dat de D-7 upgrades kreeg is maar logisch, maar 113 jaar na elkaar?
Dat ENT gedetaileerder D-7's maakt door een beter budget en betere SFX is juist, maar het lost het raadsel eigenlijk niet op.
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
113 jaar is niet zo lang....En waarom 113 jaar in service houden?
veel marineschepen doen al 75 jaar of langer dienst...
colt1911 is van 1911 t/m1989 het US Army diesntwapen geweest, bijna 80 jaar dus, en het wordt nog steeds algemeen gebruikt...
wat denk je dat een starship kost? echt wel iets duurder dan een auto, om het geheel rendabel te maken moeten die dingen wel lang meedraaien....
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
Kost? Geld bestaat toch niet meer in de 23ste - 24ste eeuw? Of bestaat dat bij de Klingons wel nog? Nou ja, ik blijft het vreemd vinden, ook omdat Klingon schepen nooit echt sterk bleken te zijn, ze vertrouwden meer op het eergevoel en de moed van Klingons zo te zien. Sinds DS9 is daar wel verandering in gekomen met de Vor'Cha en Negh'Var schepen, maar daarvoor...Punisher schreef:113 jaar is niet zo lang....En waarom 113 jaar in service houden?
veel marineschepen doen al 75 jaar of langer dienst...
colt1911 is van 1911 t/m1989 het US Army diesntwapen geweest, bijna 80 jaar dus, en het wordt nog steeds algemeen gebruikt...
wat denk je dat een starship kost? echt wel iets duurder dan een auto, om het geheel rendabel te maken moeten die dingen wel lang meedraaien....
Een D-7, K'T'inga en Bird of Prey gingen toch tamelijk snel stuk moet ik zeggen.
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
Geld bestaat wel degelijk in de 23e eeuw. Dat gedoe met "we've evolved past money" kwam met TNG en zelfs daar is het niet geheel waar. Een starship bouwen kost grondstoffen, mankracht en tijd.
De Excelsior klasse werd ontwikkeld en gebouwd halverwege de 23e eeuw, toen technologie geavanceerder was dan in de 22e eeuw. Dus waarom een klasse uit de 22e eeuw zolang meegaat, zeker een Klingon klasse, is me een raadsel. Tenzij ik ga denken buiten het Star Trek universum, dan is het antwoord vrij simpel.
De Excelsior klasse werd ontwikkeld en gebouwd halverwege de 23e eeuw, toen technologie geavanceerder was dan in de 22e eeuw. Dus waarom een klasse uit de 22e eeuw zolang meegaat, zeker een Klingon klasse, is me een raadsel. Tenzij ik ga denken buiten het Star Trek universum, dan is het antwoord vrij simpel.
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
Waarschijnlijk bedoel je B&B niet? Een kanttekening daarbij zijn de vele nieuwe Klingonschepen die je in ENT tegenkomt, waaronder ook een D-5, hoogstwaarschijnlijk de voorloper van de D-7. Ware het niet simpeler geweest om gewoon onmiddellijk een D-5 te gebruiken en de D-7 dan voor de TOS te laten?De ="3rd RemataKlan"Excelsior klasse werd ontwikkeld en gebouwd halverwege de 23e eeuw, toen technologie geavanceerder was dan in de 22e eeuw. Dus waarom een klasse uit de 22e eeuw zolang meegaat, zeker een Klingon klasse, is me een raadsel. Tenzij ik ga denken buiten het Star Trek universum, dan is het antwoord vrij simpel.
Zo veel verschil in kracht zat er nu ook weer niet tussen een -5 en een -7, en het verhaal zou er beter bij varen.
- 22339
- Captain
- Berichten: 2867
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Re: Het Klingon D-7 raadsel
De klingons upgraden hun schepen steeds kijk ook maar de bird of prey.Nebulaguy schreef:Ik kijk altijd opnieuw met verbazing naar al die verschillende klasses van schepen, maar de grootste verbazing blijft toch de D-7. Hoe lang heeft dat ding niet rondgevlogen?
Die klingons waren vroeger vertrokken vanuit de AQ richting de DQ en daar zijn ze al aardig lang mee bezich. De Klingons van dat schip wisten nog niet eens dat er al 80 jaar vrede was tussen de Klingons en de Federation. Dus is dat schip zeker niet nieuw gebouwd en heeft dat schip ook geen upgrades HET IS EEN ECHT OUD SCHIP ,Prophecy kan je dus zoals je zelf al zegt niet als voorbeeld nemen.Nebulaguy schreef:Maar komt nog eens bij dat in VOY Prophecy we een D-7 zien, in 2377? Dat betekent een servicelife van 226 jaar. Ok, die VOY D-7 is niet echt juist, zelfs Tom Paris zei dat ze al decades retired waren.
UPGRADES. Dat het schip er het zelfde uit ziet als 113 jaar geleden wil niet zeggen dat er de zelfde: Motor, shilden, wapens etc etc in zitten als 113 jaar geleden.Nebulaguy schreef:In ENT was de D-7 sterker dan de NX-class, in TOS had een Constitution Class het knap lastig met een D-7, hebben ze dan bij Starfleet niets geleerd op die 113 jaar, mocht dat wel zo zijn dan heeft de D-7 in TOS al een front-line duty van meer dan een eeuw...
Het is gewoon een erg succesvol ontwerp die D7.Nebulaguy schreef:Hebben jullie betere verklaringen hiervoor, en ja ik weet dat de D-7 opgevolgd werd door de K'Tinga in DS9, dus die telt niet mee.
Maar de klingons zullen vast niet met een schip van 113 jaar oud gaan rondvliegen het zullen neem ik aan nieuw gebouwde D7 classes zijn met nieuwe Schilden, wapens motoren etc etc.
Dus een nieuw schip in een oud jasje.
En toen de K'Tinga ontworpen werd en deze dus effectiever bleek dan de D7 zijn de Klingons overgestapt.
**EDIT**
Wat me nu ineens te binnen schiet, mischien heten dat ding uit ENT wel een D1 en elke keer als ze een nieuwe D class gaan bouwen met nieuwe geupgrade Schilden, wapen etc etc tellen ze er een nummer boven op.
D2 D3 D4 D5 D6 D7
Mischien als je gaat denken op B&B niveau. vroeger (oude dingen) kijk naar de sataliten e.d. van nu, zien er erg grof en lomp uit. Allemaal uitsteksels buisjes tankjes etc etc, ENT tijd zegmaar, Later in TOS plakte de klingons er mooie vlakke platen over heen zodat je al die buisjes tankjes en groeven niet meer zag.Nebulaguy schreef:Dat ENT gedetaileerder D-7's maakt door een beter budget en betere SFX is juist, maar het lost het raadsel eigenlijk niet op.
- Nebulaguy
- Vice Admiral
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
- Locatie: Gent
Nee, dit kan niet en wel om deze redenen:22339 schreef:Wat me nu ineens te binnen schiet, mischien heten dat ding uit ENT wel een D1 en elke keer als ze een nieuwe D class gaan bouwen met nieuwe geupgrade Schilden, wapen etc etc tellen ze er een nummer boven op.
D2 D3 D4 D5 D6 D7
1) Het schip in ENT wordt al D-7 genoemd.
2) De later in ENT genoemde D-5 kan wel een voorloper zijn van de D-7, aan kracht en ontwikkeling te zien toch.
3) Dan zou de D-7 opeens het laatste model zijn, en gedurende 113 jaar wel upgrades krijgen, maar geen naamswijzigingen? Klinkt niet echt logisch.
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
hoe is dat niet logisch?
de boing 747 heeft al talloze upgrades gehad maar heet nog steeds boing 747
om weer de Colt1911 te pakken:
heeft al talloze updates gehad sinds 1911, maar heetnog steeds Colt1911(ahewel je wel "variantnamen" erachter hebt, zoals 1911 elite, 1911 delta, 1911 swat ect.)
bovendien is een D-7 van 113 jaar oud met een aantal upgrades nog steeds een D-7, de enterprise verandere ook niet opeens van klasse na de refit in TMP....
zoals ik al zei, 113 is niet zo lang, en ook zonder geld(en dat is er dus wel in star trek, hoe komt o'brien anders aan het geld om quark te betalen?) zu het nog steeds een hoop grondstoffen, mankracht en tijd kosten(zoals johnny al zei)
de boing 747 heeft al talloze upgrades gehad maar heet nog steeds boing 747
om weer de Colt1911 te pakken:
heeft al talloze updates gehad sinds 1911, maar heetnog steeds Colt1911(ahewel je wel "variantnamen" erachter hebt, zoals 1911 elite, 1911 delta, 1911 swat ect.)
bovendien is een D-7 van 113 jaar oud met een aantal upgrades nog steeds een D-7, de enterprise verandere ook niet opeens van klasse na de refit in TMP....
zoals ik al zei, 113 is niet zo lang, en ook zonder geld(en dat is er dus wel in star trek, hoe komt o'brien anders aan het geld om quark te betalen?) zu het nog steeds een hoop grondstoffen, mankracht en tijd kosten(zoals johnny al zei)
- Section31
- Moderator
- Berichten: 7164
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03
Dan moet je de historie van de Excelsior eens beter bestuderen. Niet alle Excelsior class schepen zijn 80-100 jaar oud. De laatste NCC-registries van de Excelsior class zijn zelfs nieuwer als de NCC-registries van de Ambassador class.Nebulaguy schreef:De Excelciors uit DS9 waren hergebruikte schepen die eerst second line duty's gedaan hadden, dus ze hebben niet 80 jaar aan 1 stuk in front line gezeten.
In The Next Generation blijkt ook dat veel Admirals een Excelsior als flagship gebruiken. Dat zou nooit gebeuren als de Excelsior class niets meer als een schietschijf zou zijn.
Bovendien heeft de Excelsior ook upgrades gekregen in de loop der jaren. Kijk maar eens naar de USS Lakota in DS9. Na een uitgebreide refit is de Excelsior class ineens gelijkwaardig aan de Defiant class.