Spock vraagje:

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gesloten
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Spock vraagje:

Bericht door Visitor1982 »

In welke TOS aflevering, film of in TNG's Unification wordt gezegd dat Spock de eerst Vulcan was die tot StarFleet behoorde?

Er wordt namelijk gezegd dat T'Pol (ENT) niet bij StarFleet kan horen omdat Spock de eerste zou zijn... Maar ik kan me niet herinneren dat dat ooit LETTERLIJK is gezegd in een Star Trek tv-aflevering of film.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Zou het jou echt iets uitmaken als hij het wel of niet zou zijn?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Neuh, was gewoon benieuwd of het ergens gezegd was aangezien sommige fans op www.trekbbs.com dat claimen... Ik heb 80% van de TOS afleveringen gezien, dus niet allemaal. Ik was benieuwd of iemand hier wist of het gezegd is of niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Volgens mij is T'pol ook niet echt in dienst van Starfleet. Het is meer een uitwisseling net als Dr Phlox.

De Vulcans hebben al een paar keer geprobeert T'pol van de Enterprise te halen. Maar ze koos zelf om te blijven.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Aangezien de Federation nog niet bestaat, is er ook geen echt voor de hand liggende reden om T'Pol op de Enterprise te hebben.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Maar het is wel een samenwerking die er uit eindelijk toe zal lijden dat de Federatie wordt opgericht.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Neuh.
Nou dan. Het kan jou toch niets schelen of continuiteit gehandhaafd blijft of niet. En het is ook bekend dat je de originele serie niets vindt want je doet het af als 'dated'.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Nou gebruik je 1 woord van mij zin... Als je iets quote dan hoor je tenminste 1 hele zin te quoten...

TOS = dated... maar daarom kan ik het nog wel een leuke serie vinden. TNG vind ik ook al behoorlijk dated, zeker seizoen 1.

En ik vraag jou ook helemaal niet persoonlijk om mij een aflevering aan te wijzen waarin gezegd wordt dat Spock de eerste Vulcan is die bij StarFleet hoort, ik vraag het aan iedereen...

Feit is gewoon dat die aflevering niet bestaat en dat men moet stoppen met het zeiken dat T'Pol niet later eventueel bij StarFleet zou kunnen horen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Feit is dat ent al zoveel van de tijdlijn vernield heeft zonder te weten of dit kleine ding nou wel of niet zo is dat het er echt niet meer toe doet. En volgens mij wordt er iets over gezegd in The Final Frotier maar ben daar niet meer geheel zeker van.
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Het hele gedoe dat de Vulcans T'Pol liever niet aan boord van Enterprise zien is sowieso een opgewarmde kliek. Was Sarek het ook niet eens met de keuze van Spock om bij Starfleet te gaan?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Het enige wat misschien niet klopt zijn de cloaking devices op verschillende schepen... De rest kan allemaal verklaard worden, geloofwaardig of niet...

En ik zoek niet mensen die zich menen te herinneren dat er ergens iets in een film gezegd wordt... Ik zoek LETTERLIJKE quotes over het feit dat het onweerlegbaar vast staat dat Spock de eerste Vulcan in StarFleet was...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat is het verschil tussen verklaren en GELOOFWAARDIG verklaren dan? Een verklaring moet toch hoe dan ook altijd geloofwaardig zijn anders is het geen verklaring maar een idee of een mogelijkheid...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Nou gebruik je 1 woord van mij zin... Als je iets quote dan hoor je tenminste 1 hele zin te quoten...
Tot nu toe is er geen enkele echte continuiteitsfout gemaakt... Sommige regeltjes zijn wel wat verbogen, maar dat is ook niet gek... TOS werd bijna 40 jaar gemaakt... Die serie is gewoon "dated".
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 442#173442

Met andere woorden, TOS dient genegeerd te worden.

Tuurlijk zeggen alleen maar mensen die gebrek aan verbeeldingskracht en gezond verstand hebben dit, mensen zoals jij.

Bewijs:
de oorlog gevochten is zonder warp en met atomische wapens vind ik erg onrealistisch, dus daar heb ik geen problemen mee als dat verandert.

En die cloak... tja in Balance of Terror was de crew wel verbaasd dat de Romulans een cloak hadden, maar dat wil niet zeggen dat de Romulans geen cloak hadden ten tijde van de Romulan War, want toen zag men de Romulans en de schepen toch ook niet? Hoe kun je dan weten of ze cloak hebben of niet.
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 673#182673

Visitor1982 schreef:Feit is gewoon dat die aflevering niet bestaat en dat men moet stoppen met het zeiken dat T'Pol niet later eventueel bij StarFleet zou kunnen horen.
Waarom is het nodig om T'Pol in Starfleet te stoppen? Waarom niet gewoon de gedachte respecteren dat Spock die eerste Vulcan in Starfleet Academy was?
Visitor1982 schreef:Het enige wat misschien niet klopt zijn de cloaking devices op verschillende schepen... De rest kan allemaal verklaard worden, geloofwaardig of niet...
Verdomme, daar ga je weer. Al verschillende keren zijn continuiteitsfouten aangetoond. Jij probeert dan nog met ezelachtige punten het te verdedigen totdat het niet meer lukt en dan zwijg je als het graf. Om vervolgens in andere topics weer te roepen "er zijn geen continuiteitsfouten"
Recent bewijs:
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=4892
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Nou gebruik je 1 woord van mij zin... Als je iets quote dan hoor je tenminste 1 hele zin te quoten...
Tot nu toe is er geen enkele echte continuiteitsfout gemaakt... Sommige regeltjes zijn wel wat verbogen, maar dat is ook niet gek... TOS werd bijna 40 jaar gemaakt... Die serie is gewoon "dated".
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 442#173442

Met andere woorden, TOS dient genegeerd te worden.

Tuurlijk zeggen alleen maar mensen die gebrek aan verbeeldingskracht en gezond verstand hebben dit, mensen zoals jij.

Bewijs:
de oorlog gevochten is zonder warp en met atomische wapens vind ik erg onrealistisch, dus daar heb ik geen problemen mee als dat verandert.

En die cloak... tja in Balance of Terror was de crew wel verbaasd dat de Romulans een cloak hadden, maar dat wil niet zeggen dat de Romulans geen cloak hadden ten tijde van de Romulan War, want toen zag men de Romulans en de schepen toch ook niet? Hoe kun je dan weten of ze cloak hebben of niet.
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 673#182673

Visitor1982 schreef:Feit is gewoon dat die aflevering niet bestaat en dat men moet stoppen met het zeiken dat T'Pol niet later eventueel bij StarFleet zou kunnen horen.
Waarom is het nodig om T'Pol in Starfleet te stoppen? Waarom niet gewoon de gedachte respecteren dat Spock die eerste Vulcan in Starfleet Academy was?
Visitor1982 schreef:Het enige wat misschien niet klopt zijn de cloaking devices op verschillende schepen... De rest kan allemaal verklaard worden, geloofwaardig of niet...
Verdomme, daar ga je weer. Al verschillende keren zijn continuiteitsfouten aangetoond. Jij probeert dan nog met ezelachtige punten het te verdedigen totdat het niet meer lukt en dan zwijg je als het graf. Om vervolgens in andere topics weer te roepen "er zijn geen continuiteitsfouten"
Recent bewijs:
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=4892
TOS dient niet genegeerd te worden, maar ik heb er geen moeite mee als er wat regeltjes verbogen worden zoals met het verschijnen van de Ferengi of de Borg... Of het nou noodzakelijk was om die rassen in ENT. te introduceren of niet. Maar nog steeds zijn die rassen geen continuiteitsfouten. Heb het daar al zo vaak over gehad en sommige zijn het er wel mee eens, anderen niet. Dat blijf je houden.

Ik heb niet gezegd dat T'Pol persee in StarFleet moet worden gestopt. Ik wilde weten of er onscreen is gezegd dat Spock de eerste Vulcan in StarFleet was en niet 1 of andere "gedachte", please zeg...

En er zijn geen echte continuiteitsfouten in ENT. Niet de Ferengi, niet de Borg, niet de Romulans (behalve de cloak misschien), niet de Klingons en hun eerste contact met aarde... In principe is alles uitlegbaar... Sommige fans willen dat niet aanvaarden anderen wel... is een eindeloze discussie.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef: TOS dient niet genegeerd te worden, maar ik heb er geen moeite mee als er wat regeltjes verbogen worden zoals met het verschijnen van de Ferengi of de Borg...
Ze zijn gebroken niet verbogen. Verder kwamen de Ferengi en de Borg niet voor in TOS. Picard van TNG maakte namelijk first contact met ze.
Visitor1982 schreef:Of het nou noodzakelijk was om die rassen in ENT. te introduceren of niet. Maar nog steeds zijn die rassen geen continuiteitsfouten. Heb het daar al zo vaak over gehad en sommige zijn het er wel mee eens, anderen niet. Dat blijf je houden.
Mensen met een gebrek aan gezond verstand geloven het. Ferengi en Borg in ENT zijn een indirecte continuiteitsbreuk en een gigantische directe breuk in gezond verstand.
Visitor1982 schreef:Ik heb niet gezegd dat T'Pol persee in StarFleet moet worden gestopt. Ik wilde weten of er onscreen is gezegd dat Spock de eerste Vulcan in StarFleet was en niet 1 of andere "gedachte", please zeg...
Waarom is het nodig om een grote groep fans nog verder te vervreemden door T'Pol in Starfleet te stoppen?
Visitor1982 schreef:En er zijn geen echte continuiteitsfouten in ENT. Niet de Ferengi, niet de Borg, niet de Romulans (behalve de cloak misschien), niet de Klingons en hun eerste contact met aarde... In principe is alles uitlegbaar... Sommige fans willen dat niet aanvaarden anderen wel... is een eindeloze discussie.
:roll:

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=4892

Als je nog steeds blijft volhouden dat er geen echte continuiteitsfouten in ENT zijn dan dien je de punten met GELOOFWAARDIGE argumenten onderuit te halen in bovenstaand en vele andere topics die er aan gewijd zijn.

Niet dat ik verwacht dat jij zoiets doet simpelweg omdat je er niet tot toe in staat bent.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

visitor 1982,

als je nou eens een keer toegeeft dat je het fout hebt. mensen komen hier aan met bewijzen dat jij het fout hebt en dan kom je aan met een of ander verhaaltje dat een voor een kleuter nog ongeloofwaardig is. als je nou aan kwam met goede argumenten oke, maar jij probeert gewoon enterprise op te hemelen terwijl het gewoon een feit is dat het een continiteitsfout (wat een rotwoord) is. (meerdere fouten zelfs)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Jullie gaan allemaal afwijken van het onderwerp...

WAAR WORDT GEZEGD DAT SPOCK DE ALLEREERSTE VULCAN WAS DIE TOT STARFLEET BEHOORDE?

Dat was de vraag... niet gaan afwijken. Hier wil ik een antwoord op.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

nou ga je ons de schuld geven, terwijl je zelf begon.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Het staat in ieder geval wel in de Star Trek Encyclopedia, die toch wel vooral feiten bevat die als canon beschouwd mogen worden:

Spock (Leonard Nimoy).
Spock was the first Vulcan to enlist in the Federation Starfleet, and distinguished himself greatly as science officer aboard the U.S.S. Enterprise. His logical Vulcan thought patterns proved of tremendous value when Spock first served aboard the Enterprise during the command of Captain Christopher Pike. (The Menagerie [TOS])
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

En dan ga ik nog 1 keer uitleggen waarom ik bijv. de Ferengi en de Borg geen continuiteitsfouten vind.

De Ferengi:

Picard heeft een First Contact met de Ferengi. Ik vind dat dat na die ENT aflevering nog steeds kan. De Ferengi hebben niet gezegd dat ze Ferengi waren, dat wordt pas in TNG bekend... Maar dan zeggen sommige mensen: Maar de Enterprise moet toch vast wel wat beelden hebben genomen van die Ferengi? En Archer en Co. hebben dit voorval toch vast wel gerapporteerd aan StarFleet? Misschien wel ja, misschien ook niet... Wat maakt dat uit? Als ze dat wel hebben gedaan dan is er toch nog steeds niks mis met het feit dat first contact plaats vond in TNG? Voor de TNG crew was het de eerste keer dat ze de Ferengi zagen... iedereen kijkt verbaasd als je een nieuw ras ziet... ook al hebben mensen 200 jaar eerder dit ras ook al een keer gezien, alleen was de naam toe niet bekend. In 200 jaar gebeurt veel en wordt veel vergeten... De TNG crew (of Data) hoeft heus niet niet een ras te herkennen van een camerabeeld van een schip 200 jaar eerder... Ik zie het probleem dus niet zo.

De Borg:

Deze heb ik al eerder uitgelegd. Ik vind dit een mooi rond verhaal. Picard ziet de Borg voor het eerst in Q-Who? Vervolgens zijn er wat gevechten in latere afleveringen en dan komt de film First Contact. De Borg Sphere wordt neergeschoten... Sommige zeggen: Er waren alleen splinters over... Ik denk dat die splinters groot genoeg waren om op aarde te landen... De Borg zelf hadden schilden kunnen hebben die hun biologische gedeeltes beschermen tegen de atmosfeer waarin ze terecht kwamen... (Of was de Borg Sphere al zo laag dat ze voorbij de atmosfeer waren?) Archer en Co. vechten de Borg (ze weten niet hoe ze heten) en op het eind sturen de Borg een boodschap naar het Delta kwadrant die 200 jaar later aan zal komen... de tijd van Picard. De tijdlijn is dus iets verandert door dit Borg incident, wat zo vaak in Star Trek gebeurt. Ook dit vind ik geen probleem...
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Jadzia schreef:Het staat in ieder geval wel in de Star Trek Encyclopedia, die toch wel vooral feiten bevat die als canon beschouwd mogen worden:

Spock (Leonard Nimoy).
Spock was the first Vulcan to enlist in the Federation Starfleet, and distinguished himself greatly as science officer aboard the U.S.S. Enterprise. His logical Vulcan thought patterns proved of tremendous value when Spock first served aboard the Enterprise during the command of Captain Christopher Pike. (The Menagerie [TOS])
De Star Trek encyclopedia is geen onscreen bewijs. Er staan meerdere onjuistheden in die encyclopdie. De schrijvers hebben vaak hun eigen inzichten gegeven.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Jullie gaan allemaal afwijken van het onderwerp...

WAAR WORDT GEZEGD DAT SPOCK DE ALLEREERSTE VULCAN WAS DIE TOT STARFLEET BEHOORDE?

Dat was de vraag... niet gaan afwijken. Hier wil ik een antwoord op.
Waarom? Je hebt schijt aan continuiteit, TOS en de spirit daarvan en argumenten hoeven voor jou niet geloofwaardig te zijn. Dus wat kan jou het schelen of Spock wel of niet de eerste Vulcan in Starfleet Academy was. Als ENT T'Pol een Starfleet officier maakt, vind jij dat geweldig, net als je het geweldig vindt dat Romulans cloaking devices hebben en dat de Aarde een Suliban cloaking device in bezit heeft of dat Regulan bloodworms als een komisch medicijn worden gebruikt. TOS is toch 40 jaar oud en is daarom 'dated'.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Jullie gaan allemaal afwijken van het onderwerp...

WAAR WORDT GEZEGD DAT SPOCK DE ALLEREERSTE VULCAN WAS DIE TOT STARFLEET BEHOORDE?

Dat was de vraag... niet gaan afwijken. Hier wil ik een antwoord op.
Waarom? Je hebt schijt aan continuiteit, TOS en de spirit daarvan en argumenten hoeven voor jou niet geloofwaardig te zijn. Dus wat kan jou het schelen of Spock wel of niet de eerste Vulcan in Starfleet Academy was. Als ENT T'Pol een Starfleet officier maakt, vind jij dat geweldig, net als je het geweldig vindt dat Romulans cloaking devices hebben en dat de Aarde een Suliban cloaking device in bezit heeft of dat Regulan bloodworms als een komisch medicijn worden gebruikt. TOS is toch 40 jaar oud en is daarom 'dated'.
Erg lang verhaal om gewoon te zeggen dat er GEEN onscreen bewijs is :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

nu kom je alweer aan met het domme argument ze hebben hun naam niet genoemd. alsof dat iets uitmaakt. feit is dat de borg en ferengi first contact maakten met de mensen in tng. dat betekend dat ze eigenlijk niet in ent voor hadden moeten komen, want dat speelt zich daarvoor af.

wat je zelf zegt: foto's genomen etc. in ent hebben de schepen ongeveer dezelfde bouw (in het geval van de borg gewoon helemaal herkenbaar) en is het dus gewoon heel logisch dat dezelfde soort is.

edit: dit was bedoeld voor onderstaande tekst:

En dan ga ik nog 1 keer uitleggen waarom ik bijv. de Ferengi en de Borg geen continuiteitsfouten vind.

De Ferengi:

Picard heeft een First Contact met de Ferengi. Ik vind dat dat na die ENT aflevering nog steeds kan. De Ferengi hebben niet gezegd dat ze Ferengi waren, dat wordt pas in TNG bekend... Maar dan zeggen sommige mensen: Maar de Enterprise moet toch vast wel wat beelden hebben genomen van die Ferengi? En Archer en Co. hebben dit voorval toch vast wel gerapporteerd aan StarFleet? Misschien wel ja, misschien ook niet... Wat maakt dat uit? Als ze dat wel hebben gedaan dan is er toch nog steeds niks mis met het feit dat first contact plaats vond in TNG? Voor de TNG crew was het de eerste keer dat ze de Ferengi zagen... iedereen kijkt verbaasd als je een nieuw ras ziet... ook al hebben mensen 200 jaar eerder dit ras ook al een keer gezien, alleen was de naam toe niet bekend. In 200 jaar gebeurt veel en wordt veel vergeten... De TNG crew (of Data) hoeft heus niet niet een ras te herkennen van een camerabeeld van een schip 200 jaar eerder... Ik zie het probleem dus niet zo.

De Borg:

Deze heb ik al eerder uitgelegd. Ik vind dit een mooi rond verhaal. Picard ziet de Borg voor het eerst in Q-Who? Vervolgens zijn er wat gevechten in latere afleveringen en dan komt de film First Contact. De Borg Sphere wordt neergeschoten... Sommige zeggen: Er waren alleen splinters over... Ik denk dat die splinters groot genoeg waren om op aarde te landen... De Borg zelf hadden schilden kunnen hebben die hun biologische gedeeltes beschermen tegen de atmosfeer waarin ze terecht kwamen... (Of was de Borg Sphere al zo laag dat ze voorbij de atmosfeer waren?) Archer en Co. vechten de Borg (ze weten niet hoe ze heten) en op het eind sturen de Borg een boodschap naar het Delta kwadrant die 200 jaar later aan zal komen... de tijd van Picard. De tijdlijn is dus iets verandert door dit Borg incident, wat zo vaak in Star Trek gebeurt. Ook dit vind ik geen probleem...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef: De Ferengi:

Picard heeft een First Contact met de Ferengi. Ik vind dat dat na die ENT aflevering nog steeds kan. De Ferengi hebben niet gezegd dat ze Ferengi waren, dat wordt pas in TNG bekend... Maar dan zeggen sommige mensen: Maar de Enterprise moet toch vast wel wat beelden hebben genomen van die Ferengi? En Archer en Co. hebben dit voorval toch vast wel gerapporteerd aan StarFleet? Misschien wel ja, misschien ook niet... Wat maakt dat uit? Als ze dat wel hebben gedaan dan is er toch nog steeds niks mis met het feit dat first contact plaats vond in TNG? Voor de TNG crew was het de eerste keer dat ze de Ferengi zagen... iedereen kijkt verbaasd als je een nieuw ras ziet... ook al hebben mensen 200 jaar eerder dit ras ook al een keer gezien, alleen was de naam toe niet bekend. In 200 jaar gebeurt veel en wordt veel vergeten... De TNG crew (of Data) hoeft heus niet niet een ras te herkennen van een camerabeeld van een schip 200 jaar eerder... Ik zie het probleem dus niet zo.
Wow een Trekkie met een compleet gebrek aan gezond verstand, die totaal niet weet wat exploratie inhoudt.

Ik zal het nog een keer uitleggen maar ik gebruik wel geloofwaardige argumenten.

Er zijn audio-visuele opnames gemaakt van de Ferengi. Deze worden bewaard. Die gaan niet verloren. De Federatie heeft uitgebreide gegevens over zowel belangrijke als triviale zaken van nog ver voor de 22e eeuw. Veiligheid van de Aarde/Federatie en exploratie zijn twee belangrijke taken van Starfleet. Een onbekend ras valt onder die twee taken. Het idee dat Starfleet in ENT al bestaat, is absurd maar hey B&B zeggen dus is het zo.

De hele NX01 bemanning heeft nooit gevraagd naar de naam van dit onbekende ras. Waarom niet? Ze zijn toch ruimteverkenners? Waarom heeft Archer geen informatie achterhaald over dit ras dat zijn schip heeft geenterd, materiaal heeft vernield en proberen te stelen, zijn bemanning heeft mishandeld en enkele bemanningsleden probeerden te ontvoeren om als slaven te verkopen. Dat is een grote veiligheidskwestie. Hij hoort informatie over dit ras te verzamelen. Waarom deed hij dit niet? Waarom arresteerde hij ze niet?

Zou jij zoals Archer handelen als jij de persoon hebt overmeesterd die ongevraagd jouw huis binnenkwam, je spullen heeft vernield jou en je familieleden heeft mishandeld en probeerde te ontvoeren?

Is de NX01 bemanning dan zwakzinnig?

Op het moment dat de Ent-D een Ferengi in beeld kreeg had de computerdatabase meteen een link moeten leggen met de beelden van de NX01. We weten dat Data ook een grote geheugencapaciteit heeft en zijn geheugen bevatten een hoop belangrijke als triviale zaken.

Hetzelfde geldt ook voor de Borg. Die waren een nog veel grotere bedreiging voor de veiligheid.

Als deze Ferengi met hun lage TOS schaal warp drive al zo dichtbij de Aarde waren waarom duurde het nog 200 jaar voordat de Ferengi en de Federatie pas in elkaars invloedssfeer kwamen ook al zijn beide rijken expansionistisch?


Wanneer Starfleet een onbekend ras tegenkomt die diens naam niet wilt zeggen dan zal Starfleet een eigen naam verzinnen. Anders wordt het lastig om er naar te verwijzen in allerlei rapporten. Met audiovisuele gegevens kunnen ze naburige, vriendelijke rassen afgaan. De Ferengi noemden de Bolians. Bolarus ligt redelijk dichtbij de Aarde. Misschien nog te ver weg voor ENT's warp drive maar niet voor die van Kirk's.

Dacht jij soms toen James Cook op een eiland één of ander onbekend plantje tegenkwam wat door inboorlingen oega-boega werd genoemd hij dat ook zo ging noemen?
Of denk je dat er verschillende tekeningen van werden gemaakt en vervolgens een eigen naam aan gegeven?

Je dient optie 1 te zeggen aangezien je helemaal niets snapte van het idee dat de woorden Romulan, Romulus en Reman Aardse oud-Romeinse termen waren en het niet klopte dat de Romulans zich met die termen voor het eerst kenbaar maakte aan de mensen.

Visitor1982 schreef: De Borg:

Deze heb ik al eerder uitgelegd. Ik vind dit een mooi rond verhaal. Picard ziet de Borg voor het eerst in Q-Who? Vervolgens zijn er wat gevechten in latere afleveringen en dan komt de film First Contact. De Borg Sphere wordt neergeschoten... Sommige zeggen: Er waren alleen splinters over... Ik denk dat die splinters groot genoeg waren om op aarde te landen... De Borg zelf hadden schilden kunnen hebben die hun biologische gedeeltes beschermen tegen de atmosfeer waarin ze terecht kwamen... (Of was de Borg Sphere al zo laag dat ze voorbij de atmosfeer waren?) Archer en Co. vechten de Borg (ze weten niet hoe ze heten) en op het eind sturen de Borg een boodschap naar het Delta kwadrant die 200 jaar later aan zal komen... de tijd van Picard. De tijdlijn is dus iets verandert door dit Borg incident, wat zo vaak in Star Trek gebeurt. Ook dit vind ik geen probleem...
Nog meer onzin. Oh wacht jouw argumenten hoeven niet geloofwaardig te zijn :lol:

De Borg sphere werd OPGEBLAZEN, gereduceerd tot SPLINTERS. Er waren geen stukken groot genoeg dat er verschillende Borg Drones genoeg berscherming zouden hebben tegen een ongecontroleerde rit door de dampkring en een inslag met het ijs. Herinner je die brokstukken van de Columbia nog? Vonden ze van de astronauten hele lichamen terug?

Verder zouden Borg drones gestorven zijn na 200 jaar bevroren zijn geweest in het ijs. De drones in VOY's Unity waren ook dood terwijl die maar enkele jaren bloot hadden gestaan aan het vaccuum van de ruimte.

Natuurlijk betekent "Regeneration" dat Picard dom en nalatig was geweest door niet elk brokstukje van de sphere op te ruimen. Ook al zorgde Picard ervoor om geen bewijs van zijn eigen aanwezigheid achter te laten. Want Picard wilde de tijdlijn niet in gevaar brengen. Hij wilde tijdlijn niet veranderen.

En als de Borg dat signaal krijgen waarom gingen ze dan eerst naar de NEUTRAL ZONE?
Waarom deden ze dat? En waarom stuurden ze in TNG seizoen 3 een Cube en later nog een Cube in FC als ze van tevoren wisten dat ze het zouden verliezen?

Hoe wist T'Pol dat het signaal er 200 jaar over zou doen? Enige wat ze heeft is een signaal wat een bepaalde lijn volgt, en ergens op die lijn zit de ontvanger. Maar waar die precies zit is onbekend. Dus hoe komt ze aan 200 jaar? Oh wacht dat is zo'n imbeciele knipoog naar TNG wat zich 200 jaar later af zal spelen. Als B&B ooit een WO1 film gaan maken dan zouden ze het natuurlijk niet kunnen laten om allerlei knipogen en vewijzingen naar WO2 in te stoppen want WO2 kwam na WO1.
Visitor1982 schreef:Erg lang verhaal om gewoon te zeggen dat er GEEN onscreen bewijs is
Dat is goed mogelijk maar het had toch niets uitgemaakt want jij accepteert alles wat B&B jou voorschotelen en zult het met een compleet gebrek aan gezond verstand en logica verdedigen. Schijt eraan dat ENT de mensen neerzet als zielige laatkomers die zeuren, zaniken en zeiken dat de Vulcans heen geen technologie geeft voor snellere warp drive ook al was de mens Zefram Cochrane DE uitvinder van de space warp. Je hebt zelf al gezegd dat jouw argumenten niet geloofwaardig hoeven te zijn en dat de originele Star Trek toch maar 'dated' is. Dus waarom kwam je in godsnaam in dit forum met deze vraag?
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Visitor1982 schreef:De Star Trek encyclopedia is geen onscreen bewijs. Er staan meerdere onjuistheden in die encyclopdie. De schrijvers hebben vaak hun eigen inzichten gegeven.
Er staat een verwijzing naar een aflevering bij. Ik weet echter niet op welk deel van het stukje die verwijzing precies slaat. Het staat trouwens ook op startrek.com : Spock was the first Vulcan to enlist in the Federation Starfleet, serving aboard the U.S.S. Enterprise under Captain Christopher Pike as a lieutenant, and later for James T. Kirk.

Maar ook dat is natuurlijk niet 'canon', als canon is wat ooit op startrek.com stond:

CANON:
1) The episodes of TOS, TNG, DS9, and VOY (zal Enterprise ook wel bijhoren dan)
2) The eight motion pictures
3) Elements of the Animated Series episode "Yesteryear," by D.C. Fontana, as "canonized" by some episodes of TNG.

NON-CANON:
1) All novels
2) The Animated Series, except for "Yesteryear"
3) CD-ROM's, games, and other spin-off products.
4) Fan-created works

Ik zie het probleem trouwens niet zo. Er staat: "The Federation Starfleet". The Federation bestond in de tijd van T'Pol toch nog niet? Starfleet was toen zover ik weet nog een organisatie van de aarde. Dus het kan me eigenlijk helemaal niets schelen of T'Pol lid is/wordt van Starfleet. Voor mijn part richt ze haar eigen Starfleet op.

Wat me wel irriteert is dat er mensen zijn (en daar zullen de makers van Star Trek op t moment ook wel bijhoren) die de definitie van canon misbruiken om alle discontinuiteit in Enterprise goed te praten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jadzia schreef:Ik zie het probleem trouwens niet zo. Er staat: "The Federation Starfleet". The Federation bestond in de tijd van T'Pol toch nog niet? Starfleet was toen zover ik weet nog een organisatie van de aarde. Dus het kan me eigenlijk helemaal niets schelen of T'Pol lid is/wordt van Starfleet. Voor mijn part richt ze haar eigen Starfleet op.
Volgens ENT is Aardse Starfleet dus Federatie Starfleet. Het idee dat de medestichters van de Federatie gewoon de Aardse organisatie overnemen is ronduit belachelijk.

Nu zijn er mensen als Visitor1982 die zonder nadenken roepen 'maar het is toch een starfleet, ruimtevloot!'

Waarbij die mensen niet doorhebben dat Starfleet een eigennaam is. Het staat niet gelijk aan ruimtemarine.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

3rd RemataKlan schreef:Volgens ENT is Aardse Starfleet dus Federatie Starfleet.
Maar da's net zo min canon als dat Spock de eerste Vulcan in Starfleet was. Wat Enterprise suggereert is nog niet interessant.

Maar dat was ook niet het punt van mijn post. Het punt was juist:
Jadzia schreef:Wat me wel irriteert is dat er mensen zijn (en daar zullen de makers van Star Trek op t moment ook wel bijhoren) die de definitie van canon misbruiken om alle discontinuiteit in Enterprise goed te praten.
Ik krijg er zo'n gevoel bij van als ik maar niets zeg, dan lieg ik ook niet en is alles wat ik in de toekomst ooit zeg goed te praten, ook al heeft iedereen altijd iets anders gedacht.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Spock is nog steeds slecht half vulcan...


volgens mij, ben ik die nog niet tegengekomen
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

... De aflevering waarin dat gezegd wordt kan ik niet direct voor de geest halen.
Wèl is duidelijk dat T'Pol inderdaad geen Starfleet is. Starfleet is opgericht vanaf de Aarde, terwijl T'Pol als "toezichthoudster" van de Vulcans is toegewezen aan Captain Archer's crew.
Gesloten