TOS acteurs na TOS

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gesloten
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

TOS acteurs na TOS

Bericht door Blind Guardian »

De Loopbanen van de Acteurs na TOS; (Zonder IMDB), dus wat ik weet...

William Shatner (Kapitein Kirk); heeft nog een aardige naam en reputatie weten op te bouwen; heeft nog aardig wat centjes verdiend met zijn kop te laten zien op conventies, nog boeken te schrijven over het fenomeen star trek (get a life!)... en nog verhaaltjes geschreven waarin hij de held is van het star trek universum...; ook nog in wat films meegespeeld, en wellicht nog enkele geregiseerd; william shatner mag wellicht een eikel zijn, maar toch heeft hij het meeste succes geboekt...

Leonard Nimoy (Spock); Heeft ook een aardige naam en reputatie verdiend, en zijn puntoren zijn nog steeds populair. Naast boeken waarin hij zich afzet van Spock (I am not Spock) en daarna weer Spock word ( I am Spock)... nog rolletjes gehad in bijvoorbeeld Simpsons en Futurama; en nog enkele film geregiseerd en meegespeeld... Ook Leonard Nimoy heeft niks te klagen...

James Doohan (Scotty); Iedereen kent, de (vooral latere) bollige engineer... iedereen kent de uitspraak Scotty beam me up; terwijl die nog nooit gezegt is; wellicht dat James Doohan nog een aardig centje heeft weten te verdienen door Cons te bezoeken; en nog een rolletje heeft gespeeld in T:NG; en nog heeft weten voor elkaar te krijgen om op zijn 80 nog een dochter te krijgen... Miracle Worker yes !

Deforest Kelly (Bones); De Doc van TOS; met zijn vele uitspraken waar je menig boek van kan maken (als dat al niet gedaan is)... net zoals James Doohan waren beide al minstens 10 jaar ouder; ik weet niet precies wat Deforest (behalve zijn vage voornaam); nog gedaan heeft, in T:NG heeft hij nog een rolletje gehad als ouwe admiraal... maar zijn gezondheid (kanker) is achteruitgegaan en uiteindelijk stierf hij in '99 ? (toch)...

Nichelle Nichols (Uhura) als haar progessieve rol als Zwarte Vrouw !; in een belangrijke rol, een rol waar veel (zwarte) vrouwen invloed van hebben....; Heeft ze volgens mij niet veel bijzondere rollen meer gehad...

George Takei (Sulu) de Jap in een niet 'bad guy' rol ook al een vooruitstrevende rol; George Takei heeft nog goed gedaan op Cons, en bijrolletjes in series als Third Rock of the Sun... Toch een van de namen die bekender zal zijn bij Star Trek kenners, dan bij niet kenners (in tegenstelling tot kirk en spock; die iedereen wel kent)

Walter Koenig (Chekov) ik zo haast Bester willen zeggen ;); heeft na TOS volgens mij niet bijzonder veel succes geboekt behalve een uitermate heersende bijrol in Babylon 5 als PSI cop Bester, de grootste eikel die in het universum rondloopt waarschijnlijk...

Majel Barret (Chapel) de vrouw van wijlen roddenberry; heeft na Chapel nog veel rolletjes gehad in Science fiction series, zoals de Stem in de vervolg series van Star Trek; een rol in Babylon 5; en uiteraard nog een rol gehad in E:FC...

Dus eigenlijk de grootste namen; zijn Kirk en Spock; wie iedereen wel kent... en William Shatner heeft zo'n opmaak gemaakt om zijn rol; en andere onzin dat hij wel naam heeft gemaakt... Leonard Nimoy kent iedereen wel als Spock; al word hij vaak Dr. Spock genoemd :Y) ; de rest van de acteurs zullen nog best wel een aardig centje hebben verdiend aan cons maar behalve in het 'wereldje' zijn daar geen echt bekende acteurs meer uit voortgekomen...
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Re: TOS acteurs na TOS

Bericht door Spriety »

Blind Guardian schreef:De Loopbanen van de Acteurs na TOS; (Zonder IMDB), dus wat ik weet...

...

George Takei (Sulu) de Jap in een niet 'bad guy' rol ook al een vooruitstrevende rol; George Takei heeft nog goed gedaan op Cons, en bijrolletjes in series als Third Rock of the Sun... Toch een van de namen die bekender zal zijn bij Star Trek kenners, dan bij niet kenners (in tegenstelling tot kirk en spock; die iedereen wel kent)
Hij is, naar ik heb gehoord, nog steeds actief en zal in ieder geval in de VS dit jaar een filmrol spelen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

William Shatner speelde de hoofdrol in de tvserie TJ Hooker, was de gastheer van Rescue 911 en speelde in de Tek War serie die gebaseerd was op zijn Tek-boeken.

Shatner heeft de parodie die er over hem was omhelst wat tot (financieel) succes leidde. Hij heeft in verschillende bekende films gespeeld waar die parodie vaak tot uiting kwam. Shatner is zeer zeker niet een slecht acteur wat wel blijkt aangezien hij nu een terugkerende rol heeft in The Practice en een vast rol zal spelen in de spin off serie. :)

Shatner is duidelijk de meest succesvolle van alle TOS acteurs en ik denk ook wel van de meeste Trek-acteurs.

Nimoy heeft nog gespeeld in de Mission Impossible serie. Ik heb hem ook nog gezien in The Invasion of the Body Snatchers samen met Donald Sutherland en Jeff Goldblum.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Voor mij mag hij terug een nieuwe film maken zolang het hoogt scoort mag het een succes worden. 8-)
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

3rd RemataKlan schreef:Shatner is duidelijk de meest succesvolle van alle TOS acteurs en ik denk ook wel van de meeste Trek-acteurs.
Mwoh, dat laatste hou ik toch echt op "de meeste", denk bijvoorbeeld maar aan Patrick Stewart ! (Prof. Xavier, Captain Ahab, ...)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Stewart is lang niet zo bekend als Shatner.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

3rd RemataKlan schreef:Stewart is lang niet zo bekend als Shatner.
Ja in dat geval heb je helemaal gelijk; ik verwacht dat zowat iedereen wel weet wie Kirk is; of Shatner... Het grappige is dan ook dat eigenlijk alleen shatner en nimoy beroemd zijn geworden van TOS; want, nichelle nichols of walter koenig kent denk zowat alleen de science fiction fans
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

3rd RemataKlan schreef:Stewart is lang niet zo bekend als Shatner.
Maar heeft ook wel goede films gemaakt.Zoals movie dik of zo iets?.....
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

supervlaai schreef:
3rd RemataKlan schreef:Stewart is lang niet zo bekend als Shatner.
Maar heeft ook wel goede films gemaakt.Zoals movie dik of zo iets?.....
movie dik; :-P
Gesloten