STAR TREK is eindelijk uit op DVD!

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tactical_Cube schreef:lol kzie net deze pic daar staan van the cage met majel baret maar zij is tog die rechtse?

Afbeelding

speelt zij nog in eps van tos?
Ja, klopt.. Als Nurse Chapel.
Verder valt mij op dat er in een bepaalde aflevering waarin de crew schijnt dood te vriezen op een planeet geen shuttle naar beneden wordt gestuurd, er wordt niet eens aan gedacht. Verder Zijn er scenes die hergebruikt worden en ongelovelijk veel continuiteitsfouten. Maar ik kan me er niet dood aan ergeren. Het blijft heerlijk om te kijken. Trouwens zag gisteren de aflevering "where are little girls made of" en hoezo.. Voyager met hun android aflevering is nieuw.. damn man.. dat is gewoon een kopie alleen in een nieuw jasje. Verder is het wel leuk om te zien, al zijn de aflevering erg lang (5 minuten langer dan DS9)
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

lekker toch 5 min langer star trek en in deze box zitten 8 dvd,s dus dat is nog beter vind ik.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Hoera, na lang wachten mag ik eindelijk meedoen! :)
Nemesis schreef: The Cage staat er niet bij.
Volgens de persberichten van Paramount komt The Cage als extra bij seizoen 3. Zowel in zwart/wit (oorspronkelijke versie) als in kleur.

Nemesis schreef: Oh ja.. het ligt ook niet op productie volgorde .
Nee, ze houden om één of andere vage reden de oorspronkelijke uitzendvolgorde aan.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

vreemde zooi,

Ik had toch echt zien staan dat bij de 1e box 'the Cage' zou staan in zowel kleur als zwart-wit.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

En in het boekje staat dat er ergens een 'photolog' moet zijn. Waar staat die dan?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

AstroStart schreef:En in het boekje staat dat er ergens een 'photolog' moet zijn. Waar staat die dan?
Het is vaker voorgekomen dat er op sommige dvd's verborgen filmpjes zaten. Er was er ook 1 bij Starwars Ep2. Om dat filmpje te kunnen zien moest je een soort code invoeren. (iemand had het gevonden en op internet gezet)

Dit zal bij startrek wel het geval niet zijn, maar je weet nooit.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

DataLord schreef:vreemde zooi,

Ik had toch echt zien staan dat bij de 1e box 'the Cage' zou staan in zowel kleur als zwart-wit.
Klopt. In eerdere berichten werd The Cage nog bij seizoen 1 genoemd (waar hij volgens mij ook hoort). Maar ja, bij Paramount weet je nooit waar je aan toe bent. :(
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

DataLord schreef:
AstroStart schreef:En in het boekje staat dat er ergens een 'photolog' moet zijn. Waar staat die dan?
Het is vaker voorgekomen dat er op sommige dvd's verborgen filmpjes zaten. Er was er ook 1 bij Starwars Ep2. Om dat filmpje te kunnen zien moest je een soort code invoeren. (iemand had het gevonden en op internet gezet)

Dit zal bij startrek wel het geval niet zijn, maar je weet nooit.
PM me die code eens!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik heb Seizoen 1 gister gekocht. Kan ik eindelijk alle afleveringen eens een keer rustig bekijken. Ik heb er al wel eens een boel op TV10 gezien maar lang niet alles.

AstroStart schreef:btw

De beelden zijn enorm helder met wel wat ruis in beeld (van die spikkeltjes). Maar dat is beter dan doffe beelden zonder ruis.

Kortom: *D


Die ruis zit voornaelijk in de stukken film waar SFX shots in zitten. Dit had te maken met het feit dat er verschillende lagen film over elkaar gelegd moesten worden om de SFX te kunnen laten zien.
Zet de commentary text bij "Where no man has gone Before" maar eens aan. Hier wordt het allemaal uitgelegd.
En verder, het is wel 40 jaar oud materiaal. Ik vind het knap dat ze het nog in zo'n goede staat hebben kunnen krijgen.

Ik vond het ook vreemd dat The Cage niet op deze box stond. Maar goed als ie op de andere komt te staan vind ik dat ook prima.

Nemesis schreef:...... In het menu van de aflevering zit de optie preview. Dan krijg je de trailer te zien, dat is ook leuk. Ik ben nu bij de 2de DVD aan het kijken. Oh ja.. het ligt ook niet op productie volgorde

DVD 1: 5, 1, 8,9
DVD 2: 6,7, 10, 12

Zo ongeveer, niet echt logisch dus.
Inderdaad cool dat de promos er op staan. Die miste ik bij de TNG, DS9 en VOY boxen.
De volgorde van de afleveringen is de volgorde van uitzending op NBC.
Zie www.epguides.com
Blijft eigenlijk wel maf. De afl die als 2e pilot is geproduceerd werd als 3e aflevering uitgezonden.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Inderdaad, de SFX shots zijn echt lelijk. Maar ja, ik vind het wel wat moois hebben. Zo doet het ouderwets aan en zo wil ik het ook koesteren.
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

Ik heb 'm vandaag binnen gekregen!

Mooie box. Dacht in eerste instantie dat deze hetzelfde mechanisme zou hebben als TNG, VOY en DS9. Gelukkig hebben ze nagedacht. Ziet er goed uit, goed afgewerkte inhoud en layout.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik durg te wedden dat de Enterprise boxen er uber-high tech uit gaan zien..

Dat krijg je altijd met zulke situaties, zodat mensen het alsnog kopen "omdat het er mooi uitziet"
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Bericht door Spriety »

^^ Ik zou zowiezo de boxen gekocht hebben! Of ze nu oerlelijk of keigaaf zouden zijn, dat maakt niet uit... Het gaat 'm op het hebben van alle StarTrek-afleveringen op DVD !
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

agree. Ik heb alles strax, en dat is wel cool.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Spriety schreef: Het gaat 'm op het hebben van alle StarTrek-afleveringen op DVD !
Helemaal mee eens. Als de verpakking er goed uitziet is dat mooi meegenomen, maar het gaat om de inhoud. Dat ik daarbij de voorkeur geef aan TOS is een ander verhaal
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom ze zo lang gewacht hebben met TOS op DVD uit te brengen? Iemand die weet waarom?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Nebulaguy schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom ze zo lang gewacht hebben met TOS op DVD uit te brengen? Iemand die weet waarom?
Ach, iedereen weet dat het de enige echte zijn! Ze wilden het vast gewoon ff spannend houden. :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Is dat zo? Tenslotte hebben ze twintig jaar geleden TOS al op video uitgebracht. Weliswaar alleen in het Engels. Maar toch was er toen belangstelling genoeg. Ze waren zo uitverkocht.
Misschien heeft het er mee te maken dat ze niet met hun andere Star Trek series wilden concureren?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

GPS schreef:Is dat zo? Tenslotte hebben ze twintig jaar geleden TOS al op video uitgebracht. Weliswaar alleen in het Engels. Maar toch was er toen belangstelling genoeg. Ze waren zo uitverkocht.
Misschien heeft het er mee te maken dat ze niet met hun andere Star Trek series wilden concureren?
Dat gaat niet op, want Voyager wordt tegelijk met TOS uitgebracht. Nu zijn dat waarschijnlijk niet concurrenten pur sang (verschillende doelgroepen) maar toch.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Klopt. Daar kan ik weinig tegen inbrengen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Nebulaguy schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom ze zo lang gewacht hebben met TOS op DVD uit te brengen? Iemand die weet waarom?
Als je TOS als eerste zou uitbrengen zou de verkoop een stuk lager zijn dan nu denk ik. Men is begonnen met de populairste star trek serie en de meest bekendste van allemaal en dat is The Next Generation. Daarn DS9 en nu dus VOY en TOS.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Dat gaat dan alleen op voor de dvd. Want de videobanden van TOS waren twintig jaar geleden al te koop.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Ik ga sowieso deze serie sparen (TOS) en dan misschien Enterprise, maar dat weet ik nog niet zeker.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:Als je TOS als eerste zou uitbrengen zou de verkoop een stuk lager zijn dan nu denk ik. Men is begonnen met de populairste star trek serie en de meest bekendste van allemaal en dat is The Next Generation.
Pure onzin. De originele Star Trek serie is de bekendste en populairste serie van allemaal.
En of de serie in 2002 of nu zou zijn gebracht, zal echt geen invloed hebben op de verkoop.

--

De set is inmiddels ook in mijn bezit. :thumbs:

Hebn alleen een stukje van WNMHGB gekeken en wow. Mooi, helder beeld, toffe geanimeerde menu's. Tekstcommentaar is aardig. Alleen jammer dat Paramount het heeft nageleten om er geen deleted scenes aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

3rd RemataKlan schreef:
Nemesis schreef:Als je TOS als eerste zou uitbrengen zou de verkoop een stuk lager zijn dan nu denk ik. Men is begonnen met de populairste star trek serie en de meest bekendste van allemaal en dat is The Next Generation.
Pure onzin. De originele Star Trek serie is de bekendste en populairste serie van allemaal.
En of de serie in 2002 of nu zou zijn gebracht, zal echt geen invloed hebben op de verkoop.
Ben het volkomen met je eens, 3rd RemataKlan. TNG is niet het populairste, want het begon met Star Trek. Zelfs mijn moeder - waarvan ik nooit had gedacht dat ze iets van Star Trek kende - had het over Mr. Spock en dat ze dat vroeger altijd zag op zondag. Meer mensen kennen Mr. Spock en Kirk, dan Jean-Luc Picard en Riker.

En die paar jaar verschil maakt ook weinig uit denk ik. Ik denk zelfs dat aan het begin uitbrengen beter is, want dat brengt het meeste geld op. Kijk: de eerste boxset komt uit en iedereen kan dat kopen (genoeg geld), maar nu zijn er al meer dan 15 boxsets verschenen van diverse series en de meesten beginnen af te haken, omdat het al te duur gekost heeft. TOS blijft dan soms links liggen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Hmm, Wat is de vraag? Welke serie het beste is? Of welke serie (volgens Paramount) het beste verkoopt?

De beste serie is natuurlijk TOS. Een discussie hierover is net zo "zinvol" als de discussie of de Paus Rooms-katholiek is. Niet dus!

Welke serie volgens Paramount het meest lucratief is/was om op dvd uit te brengen? Zij dachten blijkbaar STNG. Waarom? Al sla je me dood! In ieder geval geloof ik niet in het verhaal dat ze zoveel tijd nodig hadden om die oude films op te peppen. Want in dat geval hebben ze daar wel behoorlijk de tijd voor genomen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

De jeugd van nu spreek je niet aan met TOS. Je kan TOS voor hen een stuk aantrekkelijker maken door eerst de latere Star Trek series te laten uitbrengen. Want onder de jeugd van nu is TNG denk ik toch het bekendst. Als ik mijn moeder zou vragen wat het eerste in haar opkomt als ik zeg star trek.. dan komt ze waarschijnlijk met Kirk en/of Spock.. maar dat komt omdat het uit haar tijdperk was. Maar voor veel mensen nu is TNG toch veel algemener en bekender. Dit doet niet af aan TOS, maar toch denk ik dat Paramount zo op deze manier meer wil verkopen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Nemesis schreef:De jeugd van nu spreek je niet aan met TOS. Je kan TOS voor hen een stuk aantrekkelijker maken door eerst de latere Star Trek series te laten uitbrengen. Want onder de jeugd van nu is TNG denk ik toch het bekendst. Als ik mijn moeder zou vragen wat het eerste in haar opkomt als ik zeg star trek.. dan komt ze waarschijnlijk met Kirk en/of Spock.. maar dat komt omdat het uit haar tijdperk was. Maar voor veel mensen nu is TNG toch veel algemener en bekender. Dit doet niet af aan TOS, maar toch denk ik dat Paramount zo op deze manier meer wil verkopen.
Bekendste serie bij mijn ouder is toch TOS en vooral het Spockpersonage, maar als je vraagt wat de bekendste serie onder de jeugd is, zal het wel Voyager zijn, TNG is ook al meer dan 10 jaar oud hoor.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dat eerste zei ik ook al. Dat laatste is voornamelijk bij de jongere jeugd het geval. Ik denk dat de meesten die nu rond de 20 zijn TNG de bekendste star trek is. Ook voor de mensen die star trek niet specifiek kennen zullen eerder TNG kennen dan bijv Voy of TOS.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Nemesis schreef:Dat eerste zei ik ook al. Dat laatste is voornamelijk bij de jongere jeugd het geval. Ik denk dat de meesten die nu rond de 20 zijn TNG de bekendste star trek is. Ook voor de mensen die star trek niet specifiek kennen zullen eerder TNG kennen dan bijv Voy of TOS.
Daar heb je wel een punt, maar het gros van het forum is hier toch al snel een Voyager-Ent kijker, dus jonger dan jouw 20 jaar. Of zie ik dat nu verkeerd?
Gesloten