STAR TREK is eindelijk uit op DVD!

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik ben jonger dan 20 en ik ken alle series. Vanwege de vele herhalingen van TOS zou eigenlijk iedereen die moeten kennen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ace of Spades schreef:ik ben jonger dan 20 en ik ken alle series. Vanwege de vele herhalingen van TOS zou eigenlijk iedereen die moeten kennen.
Vele herhalingen? Het is zeker al meer dan 3 jaar geleden dat het nog op TV is geweest op de BBC. :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Nebulaguy schreef:
Ace of Spades schreef:ik ben jonger dan 20 en ik ken alle series. Vanwege de vele herhalingen van TOS zou eigenlijk iedereen die moeten kennen.
Vele herhalingen? Het is zeker al meer dan 3 jaar geleden dat het nog op TV is geweest op de BBC. :)
Inderdaad, zo vaak wordt Tos niet herhaald en zeker niet op de Nederlandse TV. Ik heb ook niet de indruk dat veel van het jonger publiek alle TOS afleveringen heeft gezien.

Maar eigenlijk denk ik dat Paramount er van uitgaat dat het publiek dat is opgegroeid met TNG gewoon het meeste geld heeft te besteden. (Of dat ouderen geen DVD speler hebben?)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

nou 3 jaar geleden, dan kunnen mensen van 12 tos dus al gezien hebben :Y)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ace of Spades schreef:nou 3 jaar geleden, dan kunnen mensen van 12 tos dus al gezien hebben :Y)
Zou jij als 12-jarige naar TOS gekeken hebben? Ik weet dat het idee echt niet in mij zou opgekomen zijn, ondanks toen m'n liefde voor TNG. Gewoonweg te oud, het is pas sinds de laatste rerun op BBC dat ik de serie kon waarderen, en dan nog.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik keek tos toen ik 6 jaar oud was, vond ik helemaal geweldig. Ik heb dat altijd een geweldige serie gevonden. Misschien ben ik dan abnormaal, maja..
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ace of Spades schreef:ik keek tos toen ik 6 jaar oud was, vond ik helemaal geweldig. Ik heb dat altijd een geweldige serie gevonden. Misschien ben ik dan abnormaal, maja..
Valt wel mee hoor :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

pfew, gelukkig :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik behoor tot de generatie die met TNG opgegroeid zijn. Tot drie jaar geleden behoorde ik tot de mensen die alleen Picard en consorten kende, en was dus ontzettend blij met de DVD's. Spock en Kirk herkende ik wel, maar had er nooit echt iets van gezien. Een jaar hierna kennisgemaakt met Deep Space Nine(door de DVD's) en dit vond ik in seizoen 1 al een heerlijke serie(leuker dan TNG). Maar ja...als je dat hebt, wil je toch alles. Voyager trekt me nog steeds niet zo, maar ik ben wel benieuwd naar TOS, dus zal het binnenkort gaan ontdekken. Ben heel benieuwd, de plaatjes hier zien er al heerlijk retro uit!
Gebruikersavatar
Radeon_NL
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 02 apr 2003, 11:13
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Bericht door Radeon_NL »

Weet iemand al een prijsje van de TOS bij de MM te Rijswijk
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Galenfuinion schreef:Ik behoor tot de generatie die met TNG opgegroeid zijn. ............. maar ik ben wel benieuwd naar TOS, dus zal het binnenkort gaan ontdekken. Ben heel benieuwd, de plaatjes hier zien er al heerlijk retro uit!
Tja, ik ben wat ouder en opgegroeid met TOS. Dwz niet alleen met de serie, maar ook met de maatschappij waar Roddenberry zich tegen afzette. Dan blijf je toch tegen TOS anders aankijken, als welke SF serie dan ook.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

De afleveringen vind ik geweldig.

Gisteren een leuke aflevering gezien: Conscience of the king. Wat een mooie aflevering. Die verdenkingen en dan het uiteindelijk plot. Fascinerend.

Ook vond ik gisteren die aflevering met Mark Lenard als Romulan erg mooi. Er wordt er duidelijk uitgelegd wat de neutrale zone is en het eerste oogcontact met Romulanen. Fantastisch.

Maar er staan wel meerdere mooie op de eerste box: Combormite Manouvre, The City on the Edge of Tommorow, Space Seed, Miri, etc.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ja! He he. Ik hem 'm eindelijk. :)
Gelijk gaan kijken. Nu maakt het niet meer uit dat het niet meer op tv komt. Ik vermaak me prima zo.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Nebulaguy schreef:
Ace of Spades schreef:nou 3 jaar geleden, dan kunnen mensen van 12 tos dus al gezien hebben :Y)
Zou jij als 12-jarige naar TOS gekeken hebben? Ik weet dat het idee echt niet in mij zou opgekomen zijn, ondanks toen m'n liefde voor TNG. Gewoonweg te oud, het is pas sinds de laatste rerun op BBC dat ik de serie kon waarderen, en dan nog.
nou rond die leeftijd kan ik me tos nog wel herinneren hoor. (ik ben nu 21)

b.t.w

bij de MM in zwolle is de box 75 euro
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Nebulaguy schreef:
Nemesis schreef:Dat eerste zei ik ook al. Dat laatste is voornamelijk bij de jongere jeugd het geval. Ik denk dat de meesten die nu rond de 20 zijn TNG de bekendste star trek is. Ook voor de mensen die star trek niet specifiek kennen zullen eerder TNG kennen dan bijv Voy of TOS.
Daar heb je wel een punt, maar het gros van het forum is hier toch al snel een Voyager-Ent kijker, dus jonger dan jouw 20 jaar. Of zie ik dat nu verkeerd?

volgens mij niet hoor, heb je niets meegekregen van die test waar we onze favo serie in moesten vullen? kan je verzekeren dat dat echt niet voyager of enterprise is.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

martine schreef:
Nebulaguy schreef:
Nemesis schreef:Dat eerste zei ik ook al. Dat laatste is voornamelijk bij de jongere jeugd het geval. Ik denk dat de meesten die nu rond de 20 zijn TNG de bekendste star trek is. Ook voor de mensen die star trek niet specifiek kennen zullen eerder TNG kennen dan bijv Voy of TOS.
Daar heb je wel een punt, maar het gros van het forum is hier toch al snel een Voyager-Ent kijker, dus jonger dan jouw 20 jaar. Of zie ik dat nu verkeerd?

volgens mij niet hoor, heb je niets meegekregen van die test waar we onze favo serie in moesten vullen? kan je verzekeren dat dat echt niet voyager of enterprise is.
Toch zou je dat niet kunnen afleiden uit de posts en discussie. Het lijkt erop dat de DS9 fans tamelijk stil zijn over hun favoriete serie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ja dat ben ik ook. Ik ben een echte DS9 fan. Ik vind het gewoon de mooiste startrek, kan er het meest van genieten en kan het veel kijken. Ik ben op Moment TOS aan het kijken, ik begin het steeds leuker te vinden en krijg er ook nog eens meer waardering voor TNG. Ik heb de komende tijden genoeg te kijken op de avonden :)
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Ik moet toegeven dat ik alleen Emissary van DS9 heb gezien, maar dat vond ik niet bepaald leuk. Tevens het concept van een ruimtestation bij de aarde bevalt me niet. Daarom heb ik ook niet genoeg zin om andere afleveringen te kijken.

Echter heb ik dat gevoel wel bij TNG en TOS. Vooral voor TOS heb ik enorm veel waardering gekregen.

VOY heb ik nog nooit gezien, zal ik wel een keer op zaterdag doen op Veronica. En ENT vind ik wel grappig, maar niet echt hoogdravend.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

AstroStart schreef:Tevens het concept van een ruimtestation bij de aarde bevalt me niet.
Ik begin me af te vragen of je Emissary wel gekeken hebt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een serie over Starbase One zou mij ook niet boeien. De weinige keren dat er iets interessants gebeurt, is er een starship Enterprise die de dag redt. ;)
Nemesis schreef:Ik ben op Moment TOS aan het kijken, ik begin het steeds leuker te vinden en krijg er ook nog eens meer waardering voor TNG
Oh, ik net andersom, als ik TOS kijk, erger ik me aan TNG's utopische houding die haaks staat op TOS. Daarom probeer ik nu ook een beetje af te wisselen zodat ik niet in een anti-TNG stemming raak. :)
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Frank schreef:
AstroStart schreef:Tevens het concept van een ruimtestation bij de aarde bevalt me niet.
Ik begin me af te vragen of je Emissary wel gekeken hebt.
Dubbele pilot ep. van DS9

Saai gezwam over de vroegere liefde van Sisko en dat ze in een raar wormgat belanden. Nee, ik vond het zelf wat rommelig.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

AstroStart schreef:
Frank schreef:
AstroStart schreef:Tevens het concept van een ruimtestation bij de aarde bevalt me niet.
Ik begin me af te vragen of je Emissary wel gekeken hebt.
Dubbele pilot ep. van DS9
Ja, dat begrijp ik, maar wat je erboven zegt klopt niet. Het ruimtestation bevindt zich niet bij de Aarde.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Hmm... Nou dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd begrepen...

Maar wat ik van de aflevering vind is mijn mening. Uiteraard zal ik DS9 kijken als deze weer op televisie komt en ik hoop dat ik het dan kan waarderen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd RemataKlan schreef:Een serie over Starbase One zou mij ook niet boeien. De weinige keren dat er iets interessants gebeurt, is er een starship Enterprise die de dag redt. ;)
Nemesis schreef:Ik ben op Moment TOS aan het kijken, ik begin het steeds leuker te vinden en krijg er ook nog eens meer waardering voor TNG
Oh, ik net andersom, als ik TOS kijk, erger ik me aan TNG's utopische houding die haaks staat op TOS. Daarom probeer ik nu ook een beetje af te wisselen zodat ik niet in een anti-TNG stemming raak. :)
Het grote verschil vind ik toch wel dat in TOS een schip met mindere kwaliteiten dan de rest de ruimte rondgaat en de Enterprise in TNG is superieur bij veel dingen. Dit verschil heb je ook met ENT, daar is de Enterprise ook weer qua kracht ondergeschikt.. dus dat is wel positief.
Gebruikersavatar
Columbo
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:26

Bericht door Columbo »

AstroStart schreef:btw

Ik heb mijn boxset vandaag ook ontvangen. Prachtig! Ik heb alle extra's en twee afleveringen al gezien en ik moet zeggen dat het er mooi uitziet. De beelden zijn enorm helder met wel wat ruis in beeld (van die spikkeltjes). Maar dat is beter dan doffe beelden zonder ruis.

Kortom: *D
Ik zag bij één van de eerste afleveringen wel opeens de ondertiteling bovenin beeld verschijnen (heel kort), boventiteling dus. Verder valt mij op dat tijdens de aftiteling van iedere aflevering af en toe scenefoto's van heel andere afleveringen te zien zijn. Is dat normaal?

Columbo
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Dat met de aftiteling is normaal, dat was tijdens de tv uitzendingen ook zo.

Ondertiteling verschijnt dan boven wanneer er in beeld tekst verschijnt, bijvoorbeeld de credits in het begin. Op tv gaat de ondertiteling dan gewoon 'over de tekst heen', op deze dvd release kiest men ervoor om dan de ondertitels boven in beeld te plaatsen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

The Silencer schreef:Dat met de aftiteling is normaal, dat was tijdens de tv uitzendingen ook zo.

Ondertiteling verschijnt dan boven wanneer er in beeld tekst verschijnt, bijvoorbeeld de credits in het begin. Op tv gaat de ondertiteling dan gewoon 'over de tekst heen', op deze dvd release kiest men ervoor om dan de ondertitels boven in beeld te plaatsen.
Volgens mij de beste methode, om credits én ondertiteling leesbaar te houden.
Gebruikersavatar
Columbo
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:26

Bericht door Columbo »

The Silencer schreef:Ondertiteling verschijnt dan boven wanneer er in beeld tekst verschijnt, bijvoorbeeld de credits in het begin.
In verwachtte dus ook dat er onderin beeld iets zou verschijnen, maar er kwam niets. Lijkt me dus wel degelijk een foutje.

Columbo
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

misschien heb je het gemist. Ik merk niks namelijk :)
Gebruikersavatar
Columbo
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:26

Bericht door Columbo »

Nemesis schreef:misschien heb je het gemist.
Misschien heb je gelijk. Ik zag nl. hetzelfde weer gebeuren in The Menagerie. Onder in beeld zag ik toen twee kleine figuurtjes lopen. Daar hebben ze niet overheen willen projecteren. Zal nu toch die andere aflevering weer eens bekijken en zien wat ik dan wel gemist heb. Ik dacht, dat het Charly X was.

Columbo
Gesloten