de TOS tempel

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:owke owke maar hun primaire taak was wel exploratie
Captain's log, stardate 2975.1. We are on a most critical mission of astro-physical research. The data collected here will keep our scientists back home busy for decades to come.

Ensign: "Captain, emergency message from Epsilon Colony, it is being attacked by Klingons and needs our immediate assistence"

Captain: "Tell the colony we will assist as soon as we're finished with our scientific survey."

Ensign: "But sir, the colonists will never survive that long without us, we must help them now."

Captain: "No, our primary mission is space exploration, ensign! Don't forget that.

Ensign: "Yes sir. Sorry sir"

Ace of Spades schreef:ze zaten niet voor niets in Deep Space.
Wanneer je de afleveringen ziet, zul je merken dat de Enterprise opvallend vaak in of nabij Federatieruimte was.

Verder kun je niet opmaken uit de locatie van één starship wat het primaire doel is van Starfleet.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

"Her mission: To explore strange new worlds"
zegt genoeg lijkt mij.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:"Her mission: To explore strange new worlds"
zegt genoeg lijkt mij.
:roll:

Ja de Enterprise is op een vijfjarige missie van ruimte exploratie en doet verder helemaal niets anders. En die vijfjarige missie geldt ook voor heel Starfleet.

De missies die de Enterprise krijgt of al heeft aan het begin van elke aflevering tellen natuurlijk niet mee.

Dat mensen zich zo kunnen blindstaren op een zinnetje uit de opening credits zonder te kijken naar de inhoud van de serie en weigeren hun gezond verstand te gebruiken verbaast mij vreemd genoeg nog steeds.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Elk moment dat een schip/persoon níet op aarde is, is het automatisch bezig met space exploration. Of dit nou inhoudt het actief bestuderen van een ster of nevel, de interactie met andere rassen, het voeren van oorlogen, gezellig met Q spelen, etc. Dat valt allemaal onder exploration.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vis schreef:Elk moment dat een schip/persoon níet op aarde is, is het automatisch bezig met space exploration. Of dit nou inhoudt het actief bestuderen van een ster of nevel, de interactie met andere rassen, het voeren van oorlogen, gezellig met Q spelen, etc. Dat valt allemaal onder exploration.
:lol:

Dus wanneer de Enterprise ergens stil in de ruimte hangt en de bemanning doet niets dan is men bezig met ruimte exploratie.
Of wanneer de Enterprise een gevecht moet leveren met de vijand tijdens het verdedigen van een Federatieplaneet dan is het bezig met ruimte exploratie, ook al is die ruimte al ruimschoots in kaart gebracht.
Of wanneer de Enterprise diplomaten van A naar B, alles binnen Federatiegebied brengt dan is het bezig met ruimte exploratie.

Is het dee dat een schip meerdere missies kan uitvoeren en dat verdediging altijd de primaire taak is want anders wordt je thuisland onder de voet gelopen te moeilijk ofzo? Was er geen moment tijdens het typen van bovenstaande dat je dacht 'wow dit slaat eigenlijk helemaal negens op'?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

3rd RemataKlan schreef:Is het dee dat een schip meerdere missies kan uitvoeren en dat verdediging altijd de primaire taak is want anders wordt je thuisland onder de voet gelopen te moeilijk ofzo? Was er geen moment tijdens het typen van bovenstaande dat je dacht 'wow dit slaat eigenlijk helemaal negens op'?
Als je dat superieure toontje eens laat varen en de zaken vanuit een ander perspectief bekijkt. Ik snap heus wel welke kant je op wilt, maar waarom zie je alles altijd zo zwart-wit. Waarom moet space exploration per se een afzonderlijke taak zijn, die je af wisselt met verdediging, transport, of whatever. Waarom geen alomvattend iets, dat staat voor de ontwikkeling van de mensen ín de ruimte.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:"Her mission: To explore strange new worlds"
zegt genoeg lijkt mij.
:roll:

Ja de Enterprise is op een vijfjarige missie van ruimte exploratie en doet verder helemaal niets anders. En die vijfjarige missie geldt ook voor heel Starfleet.

De missies die de Enterprise krijgt of al heeft aan het begin van elke aflevering tellen natuurlijk niet mee.

Dat mensen zich zo kunnen blindstaren op een zinnetje uit de opening credits zonder te kijken naar de inhoud van de serie en weigeren hun gezond verstand te gebruiken verbaast mij vreemd genoeg nog steeds.
Ik staar mij niet blind :X !
Enterprise bezoekt allemaal nieuwe werelden en nieuwe soorten. Srry hoor, maar dat jij dat nou geen exploratie vindt kan ik niks aan doen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vis schreef:Als je dat superieure toontje eens laat varen en de zaken vanuit een ander perspectief bekijkt.
En welk perspectief is dat dan?
Vis schreef:Ik snap heus wel welke kant je op wilt, maar waarom zie je alles altijd zo zwart-wit.
Oh ja dus ik zie het zwart-wit. Hmm en wie beweert hier dat alles wat de Enterprise/Starfleet doet betrekking heeft op ruimte exploratie? Ja goed zo, jij.

"Elk moment dat een schip/persoon níet op aarde is, is het automatisch bezig met space exploration. Of dit nou inhoudt het actief bestuderen van een ster of nevel, de interactie met andere rassen, het voeren van oorlogen, gezellig met Q spelen, etc. Dat valt allemaal onder exploration."

Jij kijkt niet verder dan exploration, jij bent degene die zo zwart-wit denkt.

Wat ik zeg is dat het primaire doel van Starfleet niet exploratie is maar verdediging, logisch aangezien het een krijgsmachtonderdeel is. Wat niet betekent dat Starfleet zich alleen maar bezig houdt met verdediging. Marines van deze tijd houden zich ook bezig met andere taken waaronder wetenschappelijk onderzoek. En hetzelfde geldt ook voor de marines van de afgelopen eeuwen waar Star Trek op gebaseerd is. Maar de primaire taak is verdediging want zonder verdediging kan een natie zonder slag of stoot overmeesterd worden door een andere natie en dan is het gedaan met wetenschappelijk onderzoek.
Vis schreef:Waarom moet space exploration per se een afzonderlijke taak zijn, die je af wisselt met verdediging, transport, of whatever. Waarom geen alomvattend iets, dat staat voor de ontwikkeling van de mensen ín de ruimte.
Goh, uh, omdat het een afzonderlijke taak is.

Star Trek fans hebben geen moeite met dit concept. Die hoor je niet zeggen dat Starfleet's primaire missie exploratie is en dat het geen militiaire organisatie is. Nee die onzin komt meer uit de hoek van TNG/VOY/ENT fans aangezien die series moeilijk gingen doen door onzin te verkondigen als 'Starfleet is not a military organization, our purpose is exploration'. Maar voor elke keer dat het daar wordt zegt, bevestigt Kirk het twee keer dat het wel militair is. En verder bewijzen de acties uit TNG dat ook nog eens.
Ace of Spades schreef:Enterprise bezoekt allemaal nieuwe werelden en nieuwe soorten. Srry hoor, maar dat jij dat nou geen exploratie vindt kan ik niks aan doen.
Zeg ik dat zulke missies niet onder exploratie vallen?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Enterprise bezoekt allemaal nieuwe werelden en nieuwe soorten. Srry hoor, maar dat jij dat nou geen exploratie vindt kan ik niks aan doen.
Zeg ik dat zulke missies niet onder exploratie vallen?
jij hebt het erover dat enterprise bezig is met verdediging
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:jij hebt het erover dat enterprise bezig is met verdediging
En ga jij nu ontkennen dat het niet zo is?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik ontken het niet, maar het belangrijkste wat ze deden was exploration.
Dat betekent niet dat, zoals als jij schetst, dat ze geen kolonie kunnen/mogen verdedigen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:ik ontken het niet, maar het belangrijkste wat ze deden was exploration.
Dat betekent niet dat, zoals als jij schetst, dat ze geen kolonie kunnen/mogen verdedigen.
Dus exploratie is belangrijker dan het verdedigen van de Federatie en haar bugers? :eek:

Exploratie is NIET de primaire taak. Als het wel zou zijn dan zou mijn scenario wel zo verlopen. Want in dat geval zou de exploratie voorrang hebben op verdediging.

Starfleet is een krijgsmachtonderdeel, de primair taak van een krijgsmachtonderdeel is verdediging van de natie.

Zonder verdediging kan een natie niet overleven, verdedeging is dus van essentieel belang. Zonder exploratie/wetenschappelijk onderzoek kan een natie wel overleven, voor een bepaalde periode althans.

Het meest voorkomende missiedoel van de Enteprise was niet exploratie.
Niet één aflevering gaat puur om ruimte exploratie.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dus exploratie is belangrijker dan het verdedigen van de Federatie en haar bugers?
Jij begrijpt niet wat ik zeg (of je leest niet goed)
In tijden van vrede (dus ook papieren vrede) doet de enterprise aan exploration. Ik zeg niet dat dat het enige is wat ze doet en ik zeg niet dat ze geen kolonie mogen verdedigen. Je wil mij niet begrijpen volgens mij.
In TOS is er, voor zover ik me herrinner, een broze vrede. Jah, de Federation is op haar hoede, maar de Enterprise is op een missie van exploration. Dat is tenminste hoe ik TOS zie, dat jij het daar niet mee eens bent is prima.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

3rd RemataKlan schreef:
Vis schreef:Als je dat superieure toontje eens laat varen en de zaken vanuit een ander perspectief bekijkt.
En welk perspectief is dat dan?
Dat valt onder formuleren.
3rd RemataKlan schreef:
Vis schreef:Waarom moet space exploration per se een afzonderlijke taak zijn, die je af wisselt met verdediging, transport, of whatever. Waarom geen alomvattend iets, dat staat voor de ontwikkeling van de mensen ín de ruimte.
Goh, uh, omdat het een afzonderlijke taak is.
Lees m'n quote nog eens. Als je het dan nog niet snapt geef ik 't op.
3rd RemataKlan schreef:Star Trek fans hebben geen moeite met dit concept. Die hoor je niet zeggen dat Starfleet's primaire missie exploratie is en dat het geen militiaire organisatie is. Nee die onzin komt meer uit de hoek van TNG/VOY/ENT fans aangezien die series moeilijk gingen doen door onzin te verkondigen als 'Starfleet is not a military organization, our purpose is exploration'.
Tja, en wat is StarTrek, TOS of het geheel. Als iemand alleen de zaken accepteert van een serie die hij/zij goed dunkt schiet dat weinig op.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Jij begrijpt niet wat ik zeg (of je leest niet goed)
Ik begrijp en lees het heel goed.

"maar het belangrijkste wat ze deden was exploration."

Dus de Romulans bij de Neutral Zone tegenhouden of een kolonie redden van de Klingons is minder belangrijk. Immers de belangrijkste taak is exploratie.
Ace of Spades schreef:In tijden van vrede (dus ook papieren vrede) doet de enterprise aan exploration. Ik zeg niet dat dat het enige is wat ze doet en ik zeg niet dat ze geen kolonie mogen verdedigen.
Je zegt alleen dat het minder belangrijk is dan exploratie. En dus meegaat in het idiote idee geintroduceerd in TNG dat Starfleet's primaire missie exploratie is.
Ace of Spades schreef:In TOS is er, voor zover ik me herrinner, een broze vrede. Jah, de Federation is op haar hoede, maar de Enterprise is op een missie van exploration. Dat is tenminste hoe ik TOS zie, dat jij het daar niet mee eens bent is prima.
Dan zie jij het toch verkeerd aangezien elke aflevering begint met een missie voor de Enterprise. En het meerendeel van die missies was niet exploratie.

De primaire taak van de Enterprise was het verdedigen van de Federatie en haar belangen. Dit wordt duidelijk uit de afleveringen en als er logisch wordt nagdacht.


Trouwens ik heb ooit een topic aangemaakt met de missiedoelen van de Enterprise per aflevering.

Dus Star Trek ging om ruimte exploratie?

Overzicht seizoen 1
Overzicht seizoen 2
Overzicht seizoen 3
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

aargh....blijkbaar begrijp je me nog steeds niet. Als zich dat voordoet is verdediging belangrijker (dat zeg ik ook), maar zo niet dan doen ze aan exploratie. Dat is wat ik zeg, niet dat ze eerst nog ff een nevel scannen voordat ze ff gaan helpen met de verdediging van een outpost. Je verdraaid mijn woorden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:aargh....blijkbaar begrijp je me nog steeds niet. Als zich dat voordoet is verdediging belangrijker (dat zeg ik ook), maar zo niet dan doen ze aan exploratie. Dat is wat ik zeg, niet dat ze eerst nog ff een nevel scannen voordat ze ff gaan helpen met de verdediging van een outpost. Je verdraaid mijn woorden.
Ik verdraai geen woorden. Jij zegt zelf, meerdere malen, dat exploratie de belangrijkste taak is. Als verdediging altijd voorrang krijgt op exploratie/wetenschappelijk ondezoek betekent dat verdediging de belangrijkste taak is en niet exploratie.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:aargh....blijkbaar begrijp je me nog steeds niet. Als zich dat voordoet is verdediging belangrijker (dat zeg ik ook), maar zo niet dan doen ze aan exploratie. Dat is wat ik zeg, niet dat ze eerst nog ff een nevel scannen voordat ze ff gaan helpen met de verdediging van een outpost. Je verdraaid mijn woorden.
Ik verdraai geen woorden. Jij zegt zelf, meerdere malen, dat exploratie de belangrijkste taak is. Als verdediging altijd voorrang krijgt op exploratie/wetenschappelijk ondezoek betekent dat verdediging de belangrijkste taak is en niet exploratie.
Daar ben ik het niet mee eens.
Primaire taak is exploratie, maar in geval van nood krijgt verdediging voorrang. Dat maakt verdediging niet de belangrijkste taak, omdat de exploratie alleen wordt onderbroken en daarna weer verdergaat.
Maar ik vraag voor mijn verjaardag het 1e seizoen van TOS en dan zal ik men geheugen weer eens gaan opfrissen. :Y)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Daar ben ik het niet mee eens.
Primaire taak is exploratie, maar in geval van nood krijgt verdediging voorrang. Dat maakt verdediging niet de belangrijkste taak, omdat de exploratie alleen wordt onderbroken en daarna weer verdergaat.
hoe kan iets (exploratie) het belangrijkste zijn als een ander iets (verdediging) ALTIJD voorrang krijgt?

Dat betekent dat het andere iets in dit geval verdediging het belangrijkste is.

En nogmaals, de Federatie kan niet overleven zonder verdediging, het kan wel gedurende een bepaalde periode overleven zonder exploratie/wetenschappelijk onderzoek. Zonder een goede verdediging wordt de Federatie overmeesterd door anderen zoals de Klingons en de Romulans. Verdediging is absoluut noodzakelijk, dat zie je toch wel?

Vis schreef:Lees m'n quote nog eens. Als je het dan nog niet snapt geef ik 't op.
Ik heb het nogmaals gelezen inclusief je eerste post en wat jij beweert is dat exploratie alles omvat. Maar dat is dus helemaal niet zo en kan simpelweg niet. Verdediging, onderhoud, ondersteuning en diplomatie zijn andere zaken dan exploratie. Zijn verschillende taken.
Vis schreef:Tja, en wat is StarTrek, TOS of het geheel.
Op dit moment heb ik het over Star Trek/TOS. Daar waren geen problemen met de primaire taak van Starfleet, het soort organisatie dat het is of de missies van de Enterprise.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik geef het op. Volgens mij wil je mijn punt niet begrijpen
:huh: :roll:
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 22 sep 2004, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Waaron kun je geen antwoord geven op mijn vragen?
En waar haal je in hemelsnaam het idee vandaag dat Starfleet's primaire taak exploratie is?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik vin dat ik mijn punt al duidelijk gemaakt heb, jij komt steeds met dezelfde vraag. Die ga ik nie weer hetzelfde beantwoorden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:ik vin dat ik mijn punt al duidelijk gemaakt heb, jij komt steeds met dezelfde vraag. Die ga ik nie weer hetzelfde beantwoorden.
Je hebt het (nog) niet beantwoord. Maar als jij wilt blijven volhouden dat verdediging van de staat minder belangrijk is dan wetenschappelijk onderzoek ook al krijgt die verdediging altijd voorrang, prima, meeste mensen weten wel beter.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

jah verdediging is noodzakelijk, maar Enterprise is niet het enige schip in de vloot. De Constitution-class is ontworpen voor lange reizen, terwijl schepen alleen voor verdediging niet (naar alle waarschijnlijkheid) niet zullen zijn.
De enterpise is bezig met exploratie, maar kan in het geval dat dat nodig is opgeroepen worden om de federatie te verdedigen. Ik volg niet dat jij hieruit kan concluderen dat exploratie dan niet de hoofdmissie kan zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:jah verdediging is noodzakelijk, maar Enterprise is niet het enige schip in de vloot. De Constitution-class is ontworpen voor lange reizen
En waar haal je dit vandaan? Waarom werden vier Constitution class schepen gebruikt in een gevechtssimulatie? Waarom moest de Enterprise de Neutral Zone patrouilleren? Waarom was de Enterprise aan de frontlinie tijdens een mogelijke oorlog met de Klingons?
Ace of Spades schreef:De enterpise is bezig met exploratie, maar kan in het geval dat dat nodig is opgeroepen worden om de federatie te verdedigen.
De Enterprise is bezig met veel verschillende missies en exploratie is niet het meest voorkomende missiedoel van de 80 afkeveringen van Star Trek.

De primaire taak van Starfleet is verdediging, dat geldt dan ook voor starships vooral voor de schepen van de Constitution class wat het grootste, sterkste klasse in de vloot was waarvan die schepen beschikten over een groot arsenaal aan krachtige wapens.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

de constitution is ingericht voor lange reizen (grote recreatieruimte enzo) en is niet een puur oorlogsschip.
Zoals ik al zei, ik ga TOS weer kijken om me geheugen weer op te frissen. In de meeste alfeveringen die mij bijstaan beamen ze op een planeet voor van alles.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

De mens is de ruimte in te gaan om zichzelf te verrijken. Zowel in real life, als in StarTrek (geheel, dus TOS en alle andere series). Niet omdat heel de Aarde zonder oorlog was, en ze zich dol graag wilden gaan verdedigen tegen evil rassen in outtah space.
Kennis en kunde opdoen, en alle activiteiten in de ruimte dragen daaraan bij. Space exploration zie ik als een omvattend begrip voor al die activiteiten. Dus zowel contact maken met nieuwe rassen, als het verdedigen van jezelf tégen rassen. Maar als jij 't als aparte taak wilt zien, prima.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:de constitution is ingericht voor lange reizen (grote recreatieruimte enzo)
Het is een schip wat voor langere tijd alleen kan opereren maar de Enterprise was altijd in of nabij Federatieruimte en maakte regelmatig gebruik van Federatie faciliteiten voor bevoorrading, reparatie, personeelwisselingen, verlof, etc.

Het is niet zo dat het schip de ruimte in ging en dat het pas vijf jaar later bij de Federatie zou terugkeren.
Ace of Spades schreef:en is niet een puur oorlogsschip.
Is ook nooit gezegd. De meeste schepen zijn multi-purpose schepen.


Vis schreef:De mens is de ruimte in te gaan om zichzelf te verrijken. Zowel in real life, als in StarTrek (geheel, dus TOS en alle andere series).
De mens is de ruimte in gegaan om een voorsprong te krijgen op haar tegenstanders. De space race tijdens de Koude Oorlog.
Vis schreef:Niet omdat heel de Aarde zonder oorlog was, en ze zich dol graag wilden gaan verdedigen tegen evil rassen in outtah space
Het hele idee dat er voor elk vriendelijk ras een vijandig ras kan zijn, is natuurlijk ronduit absurd he.

Zodra er belangen komen in de ruimte zullen die verdedigd moeten worden zeker wanneer men andere rassen gaat tegenkomen. Een sterke militaire aanwezigheid is dan absoluut noodzakelijk.
Vis schreef:Kennis en kunde opdoen, en alle activiteiten in de ruimte dragen daaraan bij. Space exploration zie ik als een omvattend begrip voor al die activiteiten. Dus zowel contact maken met nieuwe rassen, als het verdedigen van jezelf tégen rassen. Maar als jij 't als aparte taak wilt zien, prima.
Het zijn aparte taken, kijk gewoon naar het woord EXPLORATION. Verkenning. En drie maanden de Neutral Zone patrouilleren of diplomaten van A naar B brengen is geen verkenning.

Je kunt het beter laten bij TNG met diens (foute) instelling van 'Starfleet is not a military organization' terwijl alles wat het doet op een militaire organisatie duidt, personeel moet zelfs voor de krijgsraad komen, 'our purpose is exploration' dus verdediging is minder belangrijk ook al is het absoluut noodzakelijk om te overleven in tegenstelling tot wetenschappelijk onderzoek, en natuurlijk de idiotie van dokters en counsellors in bevel.

De originele Star Trek was er tenminste heel duidelijk in en klopte ook.
Gesloten