Zal ´The Cage´ straks op de DVD box seizoen 3 staan?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Zal ´The Cage´ straks op de DVD box seizoen 3 staan?

Bericht door The Snob »

Ik heb ff een vraagje, misschien weet iemand het: zal de originele pilot ´The Cage´ op de boxset van seizoen 3 staan (als extra misschien??)? Ik zou het heel jammer vinden als dit onmisbare stuk uit de Star Trek saga niet op DVD verschijnt. Tijdens de originele uitgaves op DVD in de US (2 afleveringen per disc) verscheen ´The Cage´ ook als laatste, dus gebeurt dat nu weer?? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft...

Snob out.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

The Cage komt in kleur en in zwart/wit bij seizoen 3. ;)

[slotje]
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

[blond] waarom is deze niet toegevoegd bij season 1?? [/blond]
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

DataLord schreef:[blond] waarom is deze niet toegevoegd bij season 1?? [/blond]
Waarschijnlijk omdat ze vonden dat seizoen 1 al genoeg afleveringen telde (29) en seizoen 3 had er in verhouding maar een stuk minder (24).
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

AstroStart schreef:The Cage komt in kleur en in zwart/wit bij seizoen 3. ;)

[slotje]
Cool, want deze vond ik ook wel leuk aflevering.Zeker met alleen spock, was het wel goed. 8-)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik vind het Bullshit dat ze hem er pas op season 3 bij zetten...

Het is toch de 1e aflevering? Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ja, dat zie je verkeerd.

The Cage was bedoeld als een pilot voor een serie die Gene Roddenberry wilde maken. Deze was echter geen succes en NBC wilde dat Roddenberry wat wijzingen aanbracht, oa de cast vervangen. Alleen Leonard Nimoy bleef en we kregen de wel bekende oude TOS bemanning. Toen is er een nieuwe pilot gemaakt (Where No Man Has Gone Before dacht ik) en met deze pilot kreeg Roddenberry groen licht om de serie voort te zetten. The Cage is dus niet echt de eerste aflevering.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

The Silencer schreef:Ja, dat zie je verkeerd.

The Cage was bedoeld als een pilot voor een serie die Gene Roddenberry wilde maken. Deze was echter geen succes en NBC wilde dat Roddenberry wat wijzingen aanbracht, oa de cast vervangen. Alleen Leonard Nimoy bleef en we kregen de wel bekende oude TOS bemanning. Toen is er een nieuwe pilot gemaakt (Where No Man Has Gone Before dacht ik) en met deze pilot kreeg Roddenberry groen licht om de serie voort te zetten. The Cage is dus niet echt de eerste aflevering.
Maar The Cage viel voornamelijk af door het script. Het verhaal beviel NBC en Desilu niet, een man die werd opgehitst door allemaal vrouwen. Het tweede verhaal 'Where No Man Has Gone Before' pastte meer bij het science-fiction idee uit die tijd, als was het heel anders dan de standaard 'Twilight Zone.' De serie kreeg groen licht, maar bleef altijd meer aan de oranje kant hangen. Helaas stierf de serie al op 3-jarige leeftijd. Wist NBC meer over de demografische kijkcijfers, dan was de serie waarschijnlijk langer doorgegaan.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

De nieuwe pilot heet trouwens 'The Man Trap'...
Where no man has gone before komt als et goed is 2 eps later. Maar ik wist niet eens dat The Cage uitgewist was... Weet ik dat ook weer! =)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Qua UITZENDvolgorde wel, maar qua PRODUCTIEvolgorde komt "WNMHGB" eerst. Deze aflevering is als eerste geproduceerd maar niet als eerste uitgezonden. De uitzendvolgorde is sowieso raar.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Precies, The Man Trap is als 6e aflevering gemaakt. De tweede uitzending is Charlie X, maar die werd pas als 8ste geproduceert. Tegenwoordig zie je dat niet meer dat alles door elkaar loopt, maar toentertijd hadden ze liever eerst wat afleveringen die mensen aanspraken. The Man Trap was echte sci-fi uit die tijd. Een mens die in een monster veranderd. Daar werd voor gekozen als eerste uitzending ivm de kijkcijfers.[/list]
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

een man die werd opgehitst door allemaal vrouwen.
Dan heb jij bljkbaar een andere versie gezien dan ik. :{
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

3rd RemataKlan schreef:
een man die werd opgehitst door allemaal vrouwen.
Dan heb jij bljkbaar een andere versie gezien dan ik. :{
Bij de extra's geven ze een mooie uitleg aan de gedachtengang die achter deze aflevering zit. Dan blijkt idd dat er veel meer achter zit dan "een man die werd opgehitst door allemaal vrouwen".
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Silencer schreef:Qua UITZENDvolgorde wel, maar qua PRODUCTIEvolgorde komt "WNMHGB" eerst. Deze aflevering is als eerste geproduceerd maar niet als eerste uitgezonden. De uitzendvolgorde is sowieso raar.
Wat een bagger...
Wil je hiermee zeggen dat het dus niet uitmaakt in welke volgorde je de afleveringen bekijkt?
(want ik heb season1 toch nog niet omdat die er niet meer was, nu heb ik alleen S2.)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

DataLord schreef:
The Silencer schreef:Qua UITZENDvolgorde wel, maar qua PRODUCTIEvolgorde komt "WNMHGB" eerst. Deze aflevering is als eerste geproduceerd maar niet als eerste uitgezonden. De uitzendvolgorde is sowieso raar.
Wat een bagger...
Wil je hiermee zeggen dat het dus niet uitmaakt in welke volgorde je de afleveringen bekijkt?
(want ik heb season1 toch nog niet omdat die er niet meer was, nu heb ik alleen S2.)
Vind dat ze wel op volg orde moest staan.Nu moet je elke cd uitzoeken wat waar staat.Maar ik heb het gemakelijker gemaakt heb een lijstje gemaakt op de computer waar alles staat, dus ik kan dan niet missin. :Y) [/url]
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

3rd RemataKlan schreef:
een man die werd opgehitst door allemaal vrouwen.
Dan heb jij bljkbaar een andere versie gezien dan ik. :{
Inderdaad, nu kijken we er anders tegenaan, maar toentertijd verklaarden ze de uitzending zo, ook doordat de tijd anders was. Pike keek naar beelden van exotische vrouwen en moest verliefd worden op een vrouw in gevangenschap op een planeet waar iedereen mooi was. Nou ja, mooi, ze maken iedereen mooi. Leuke uitwerking daarvan valt te zien in The Menagerie.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoe komt het dan dat in elk naslagwerk NBC's grootste kritieke punt neerkomt op "too cerebral"?
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

3rd RemataKlan schreef:Hoe komt het dan dat in elk naslagwerk NBC's grootste kritieke punt neerkomt op "too cerebral"?
Natuurlijk, maar enkele medewerkers van de eerste trailer zeiden tijdens interviews dat het ook door het verhaal kwam.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb de cage wel op seizoen 1 staan, hij duurt een uur en leek mij te saai om te zien maar hij was niet in zwart/wit, ik heb alleen het begin gezien dat ze een oud bericht tegenkomen en merken dat het uit het Talos system komt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:ik heb de cage wel op seizoen 1 staan, hij duurt een uur en leek mij te saai om te zien maar hij was niet in zwart/wit, ik heb alleen het begin gezien dat ze een oud bericht tegenkomen en merken dat het uit het Talos system komt.
Weet niet welke "The Cage" je bedoelt. Maar op de dvd's van seizoen 1 staat ie niet. Wel de poging van Roddenberry om het verhaal als nog in de serie in te passen. Dat is een tweedelige aflevering: "The Menagerie" die is gedeeltelijk in zwart/wit en gedeeltelijk in kleur.
The Cage is in zwart/wit, maar er bestaat ook een later ingekleurde versie van. Die twee versies verschijnen op de dvd's van het derde seizoen. En waarom Paramount niet de productie volgorde heeft aangehouden en het totaal aantal afleveringen keurig door 3 heeft gedeeld, weet alleen Paramount zelf. Ze hadden geen probleem om het aantal afleveringen in de box van seizoen 1 aan te passen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb em er wel bij staan maar ik heb de gedownloade versie, de cage met die computerstem vrouw achter de stuur volgens mij en een andere kapitein.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:kheb em er wel bij staan maar ik heb de gedownloade versie, de cage met die computerstem vrouw achter de stuur volgens mij en een andere kapitein.
Weet niet wat er op de dvd's uit regio 1 staat en of je wel dvd's hebt gedownload. Maar op de dvd's van regioe 2 komt ie iig in seizoen 1 niet voor. Wel de Menagerie. En wat jij beschrijft kan ook een scene uit de menagerie zijn. Dat is een soort 'remake' waarin Spock terugdenkt aan de tijd van the Cage. De flashbacks zijn in zwart/wit (orgineel materiaal uit the Cage) en de rest van die aflevering is in kleur.

Het orgineel van de Cage is helemaal in zwart/wit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb de menergie ook dus dat andere moet wel de cage zijn
maar het kan dan best dat ik de regio 1 versie heb
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:kheb de menergie ook dus dat andere moet wel de cage zijn
maar het kan dan best dat ik de regio 1 versie heb
Tja , wat daar op staat weet ik dus niet. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Op de dvd's van S1 en S2 Regio 1 staat The Cage ook niet.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Vis schreef:Op de dvd's van S1 en S2 Regio 1 staat The Cage ook niet.
Dan weet ik ook niet wat T-C heeft.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou kheb em wel 8-)
vreemd dus maar tis wel waar
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

weet je wel zeker dat je goed kijkt :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja de aflevering duurt 1 uur en nog een paar seconden

en heet

tos 00
the cage
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik ben niet echt op de hoogte van al die verschillende dvd sets, maar wat iis het verschil tussen een regio 1 en regio 2 versie?? :X
Gesloten