<Reviewtopic> 1x00 The Cage

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

<Reviewtopic> 1x00 The Cage

Bericht door EMH »

Ik ben bij na door de serie heen en ik ben waarschijnlijk niet de enige die de DVD's inmiddels wel gezien heeft, en in ieder geval S1.
Dus ik dacht, na dit soort topics in het DS9 forum gezien te hebben, misschien is het aardig om ook voor TOS dit soort topics te maken.
Het werkt dus ook op dezelfde manier als de reviewtopics van DS9.

Ik was van plan de officiele volgorde aan te houden, dus de orginele uitzendvolgorde zoals deze ook op www.StarTrek.com staat.

Hier kan dan dus de "offciele" eerste aflevering besproken worden: The Cage

Omdat de aflvering toen nooit is uitgeonden als afl 1 heb ik 'm voor de gein maar aflvering 0 genoemd.

Buitenbeentje van de serie, uiteraard omdat hier een compleet andere bemanning in zit dan in de rest van de serie, behalve Mr Spock dan.
Het verhaal vond ik op zich best aardig. Mr. Spock is hier nog niet zo emotieloos als in de latere afleveringen.
Capt Pike vond ik niet slecht. Er is maar een aflevering met hem tegen 79 met Kirk dus een echt oordeel kan ik niet vellen over hem. Maar in mijn opinie zouhet geen slechte Captain zijn geweest om de hele serie te doen.

Uiteraard komt een en ander af en toe knullig over maar ja het is een serie van 40 jaar oud en dit is dus bij de rest van de afeveringen ook van toepassing. Dit geld ook voor de SFX, al heb ik er wel waardering voor want het is voor die tijd knap gemaakt.
Deze aflevering is toendertijd nooit uitgezonden en is later in de two-parter The Menagerie op knappe manier verwerkt.
Wat deze episode betreft: Ik heb me er best mee vermaakt al is het af en toe wel traag.

mijn waardering **1\2



Volgende topic is dus: The Man Trap
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Mwah, ik vind dit niet zo'n goede aflevering. Hij is wel leuk om een keertje te zien hoe het er toen uit zag, maar ik kan nu niet zeggen dat het me erg aanspreekt. Daarvoor is het onderwerp van deze aflevering te saai en langdradig. Ook Captain Pike vind ik minder dan Captain Kirk. Een lachende Spock vind ik dan wel weer grappig.

Waardering: 1.5 van 5
Plaats reactie