Ready Room en Warp Factor?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Ready Room en Warp Factor?

Bericht door Jason B »

Het viel mij zojuist op dat Kirk meestal alles met Spock of iemand anders discussiërd op de bridge. Heeft Kirk geen ready room? of is dat pas in TNG geintroduceerd?

En wat mij ook opviel is dat iedereen een soort van hooggespannen en wanhopig wordt wanneer Kirk orderd om naar warpfactor 7 of 8 te gaan. Hoe snel kan de Enterprise daar eigenlijk? want bij 7 werd al gezegd dat het schip zo opgeblazen kon worden.

Deze voorbeelden haal ik toevallig uit de ep Arena!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Denk ut. Je ziet ze ook nog weleens regelmatig in kirks kamer.. gewoon, maar niet zijn kantoor zeg maar. Ook zitten ze regelmatig in een vergader kamer..

Tijden waren ook anders. In de Jaren 80 was alles anders, dat kan je wel zien aan het feit dat er een psycho-dokter op de brug zit.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Eerste vraag. Nee Kirk schip had geen readyroom. Dat is iets wat de makers van TNG terecht hebben ingevoerd. Namelijk marine schepen hebben dat wel. Een kamer waar de commandant zich kan terug trekken, om te rusten of zaken in kleine kring te bespreken. Dat is ingevoerd toen de schepen groter werden en de hut van de commandant uit veiligheidsoverwegingen steeds verder van de brug kwam te liggen.

Vraag twee Misschien iets voor Mr Vulcan. Maar wat ik me kan herinneren ging de oorspronkelijke Enterprise niet sneller dan warp 7 of 8. Dus ook dat klopt wel.
Plaats reactie