The Cloud Minders

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

The Cloud Minders

Bericht door HorckDude »

Zat vanmiddag "The Cloud Minders" te bkijken en vroeg me af hoe die planeet in godsnaam ooit lid van de Federation heeft kunnen worden. Vandaag de dag klagen we steen en been over de toetreding van Turkije tot de EU en halen we de humanitaire problemen aan, maar 2 eeuwen later haalt men een planeet binnen de Federatie zonder te weten dat er een soort van apartheid bestaat? :huh:

Daar kan ik niet echt aan, en het feit dat de planeet niet onmiddelijk door de Federation Council eruit is gegooid vind ik dan ook onbegrijpelijk. Ok, misschien kan dat om wettelijke redenen niet, maar dan zouden ze er toch minstens over moeten praten in de ep.

En dan durven ze nog te praten over mogelijke consequenties voor Kirk als hij zich mengt in interne aangelegenheden. :eek:

Dit past absoluut niet in het plaatje van de Federation dat we in TOS voorgeschoteld hebben gekregen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: The Cloud Minders

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef:Dit past absoluut niet in het plaatje van de Federation dat we in TOS voorgeschoteld hebben gekregen.
Dit past absoluut niet in het plaatje van de Federation dat we in TNG voorgeschoteld hebben gekregen.

TOS gaf niet zo'n heel duidelijk beeld over de Federatie (en al helemaal niet over de Aarde). Verder kreeg ik de indruk dat de situatie minder erg was toen Ardana lid werd van de Federatie, en wie weet of de Federatie een oogje heeft dichtgeknepen tijdens de toelating vanwege bepaalde omstandigheden. Uit de aflevering blijkt dat de zaak aan het escaleren is.
Plaats reactie