Reviewtopics????

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Reviewtopics????

Bericht door Namoh »

Why are there only reviewtopics for the first 9 eps??
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Omdat ze verder nog niet aangemaakt zijn. Iedereen die zin heeft kan er meer aanmaken :) .
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Ah okay.

Sorry van de engelse tekst, macht der gewoonte aangezien ik altijd op engelse forums post.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

persoonlijk word ik erg moe van alle reviewtopics. Nu valt het in dit forum wel mee, maar in Voy en Ent is het te erg. Vooral Voy (door een niet nader te noemen user :*) ). Van mij mogen ze allemaal weg, want er wordt meestal toch niet zinnig in gepost.
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Ace of Spades schreef:persoonlijk word ik erg moe van alle reviewtopics. Nu valt het in dit forum wel mee, maar in Voy en Ent is het te erg. Vooral Voy (door een niet nader te noemen user :*) ). Van mij mogen ze allemaal weg, want er wordt meestal toch niet zinnig in gepost.

Ach het geeft toch aan hoe een aflevering gewaardeerd wordt.
Kan misschien een top 10 uitgefilterd worden ofzo.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:persoonlijk word ik erg moe van alle reviewtopics. Nu valt het in dit forum wel mee, maar in Voy en Ent is het te erg. Vooral Voy (door een niet nader te noemen user :*) ). Van mij mogen ze allemaal weg, want er wordt meestal toch niet zinnig in gepost.
Precies. Wanneer iemand een aflevering heeft gezien, en er graag wat over kwijt wil, altijd goed natuurlijk! Een mooie review is altijd leuk om te lezen. Vragen of discussiepunten zijn nog beter.

Simpelweg honderden topics openen met een geplakte samenvatting van StarTrek.com en vervolgens reageren met "goede ep" is gewoon compleet nutteloos en ergerlijk :)
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Vis schreef: is gewoon compleet nutteloos

Hoeveel topics hier zijn niet nutteloos? :?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Genoeg, maar die maken die reviewtopics nog niet nuttig. Daarnaast wordt er in de meeste topics niet eens gereviewed, alleen maar wat nietszeggende sterretjes gepost :')
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Op zich is het leven nutteloos :{ . Maar het probleem is dat de topics niet oproepen tot een goede discussie. Alleen reactie als "goede ep" zijn niet interessant en is alleen maar irritant. Als dat in elk forum honderden topics zijn wordt het nog irritanter.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

In de Enterprise reviews wordt er lekker op los gediscuseerd, alleen komt het steeds uit op een niet nader te noemen mislukt vrouwspersoon. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik noem het geen discussieren. Het niveau is helemaal weg, ik lees het niet eens meer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Daarnaast blijft toch iedereen zeuren van "Ja, maar das toch mijn mening!" En juist daarom zijn reviewtopics nutteloos. Je kan 98 reviewtopics van ENT gaan maken, maar er verandert weinig aan de FX, karakers, acteerprestaties, etc. Het enige waar die sterretjes op slaan is of de episode je in het algemeen aansprak. En waarom het iemand aanspreekt is bij iedereen verschillend, en uiteindelijk valt hier dus niet over te discussieren.

Zo had ik laatst een eh.. gesprek met Mats waaruit bleek dat hij bij het reviewen helemaal niet let op het verhaal, achterliggende gedachten of wat dan ook. Enkel of het voor zijn gevoel vermakelijk was. Nouja, prima. Maar wat heeft een post met "goede ep ****!" verder voor nut? In <Reviewtopic> 2.06 Marauders kwamen later tenminste nog wat stellingen naar voren waardoor er ook inhoudelijk op de aflevering kon worden ingegaan.

Move naar StarTrek Algemeen inmiddels? :-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:persoonlijk word ik erg moe van alle reviewtopics. Nu valt het in dit forum wel mee, maar in Voy en Ent is het te erg. Vooral Voy (door een niet nader te noemen user :*) ). Van mij mogen ze allemaal weg, want er wordt meestal toch niet zinnig in gepost.
Precies. Wanneer iemand een aflevering heeft gezien, en er graag wat over kwijt wil, altijd goed natuurlijk! Een mooie review is altijd leuk om te lezen. Vragen of discussiepunten zijn nog beter.

Simpelweg honderden topics openen met een geplakte samenvatting van StarTrek.com en vervolgens reageren met "goede ep" is gewoon compleet nutteloos en ergerlijk :)
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=8989

wat gebeurt daar dan bij ds9?

maar dat maakt niet uit natuurlijk want dat is ds9
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Waar heb ik gepost "álle reviewtopics behalve die van DNS"?!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:persoonlijk word ik erg moe van alle reviewtopics. Nu valt het in dit forum wel mee, maar in Voy en Ent is het te erg. Vooral Voy (door een niet nader te noemen user :*) ). Van mij mogen ze allemaal weg, want er wordt meestal toch niet zinnig in gepost.
Precies. Wanneer iemand een aflevering heeft gezien, en er graag wat over kwijt wil, altijd goed natuurlijk! Een mooie review is altijd leuk om te lezen. Vragen of discussiepunten zijn nog beter.

Simpelweg honderden topics openen met een geplakte samenvatting van StarTrek.com en vervolgens reageren met "goede ep" is gewoon compleet nutteloos en ergerlijk :)
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=8989

wat gebeurt daar dan bij ds9?

maar dat maakt niet uit natuurlijk want dat is ds9
^^Let op de dikgedrukte stukken.

Niemand zegt dat dit alleen in Voy (of Ent) gebeurd. Alleen daar zijn er wel veel. Ik pleit gewoon voor een algeheel verbod op "reviewtopics". Wanneer iemand iets zinnigs te vertellen heeft over een bepaalde aflevering of een review van een bepaalde aflevering wil geven om een discussie over de betreffende aflevering te starten vind ik het best. Maar geen hopen topics van hetzelfde (matige) kaliber. Zowel in Voy en Ent als in de Tos en Ds9 fora. Duidelijk?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het kwam wel over alsof alleen het voyager en ent forum bedoeld werden

en dat jullie het niet leuk vinden betekent niet dat er anderen zijn die het wel gebruiken
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:het kwam wel over alsof alleen het voyager en ent forum bedoeld werden
Je voelt je aangesproken op je gedrag, dat is heel wat anders.
Tactical_Cube schreef:en dat jullie het niet leuk vinden betekent niet dat er anderen zijn die het wel gebruiken
Onze wil is dan ook geen wet.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:het kwam wel over alsof alleen het voyager en ent forum bedoeld werden
Beter lezen.
Tactical_Cube schreef:en dat jullie het niet leuk vinden betekent niet dat er anderen zijn die het wel gebruiken
Het zijn maar heel weinig mensen die in deze topics reageren en dan meestal met "goede ep"/"kut ep" etc. Ik vind dat geen toevoeging aan dit forum in het algemeen. Er wordt niet diep op de episode ingegaan, alleen maar een samenvatting van startrek.com geplukt. Leuk, maar geef dan als topicstarter (in het algemeen, dus niet alleen tc) een uitgebreide review. Het is niet voor niets een reviewtopic.
Momenteel is er gewoon een hoop saaie topics die niet leuk zijn om te lezen en alleen maar irriteren vanwege het oranje icoontje.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als ik eens een serieus stukje schrijf word er tog niet op gereageerd
Onze wil is dan ook geen wet.
gelukkig niet nee
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:als ik eens een serieus stukje schrijf word er tog niet op gereageerd
Dus je geeft impliciet toe dat er weinig animo voor de topics is. Waarom blijf je ze dan aanmaken?

Tactical_Cube schreef:
Onze wil is dan ook geen wet.
gelukkig niet nee
Helaas :+ .
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Tactical_Cube schreef:
als ik eens een serieus stukje schrijf word er tog niet op gereageerd

Dus je geeft impliciet toe dat er weinig animo voor de topics is. Waarom blijf je ze dan aanmaken?
er wordt tot op dit moment niet superveel in gepost nee, maar ik vind het wel leuk om mijn mening te geven.
Want dat geeft meestal een reden voor mij om de ep nog een keer te zien.

En het ligt ook maar net aan de ep Macrocosm liep bv goed.
En dat sommigen nu niet mee kunnen doen is omdat veronica het niet meer uitzend.
(achterlijke veronica)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:
Tactical_Cube schreef:
als ik eens een serieus stukje schrijf word er tog niet op gereageerd

Dus je geeft impliciet toe dat er weinig animo voor de topics is. Waarom blijf je ze dan aanmaken?
er wordt tot op dit moment niet superveel in gepost nee, maar ik vind het wel leuk om mijn mening te geven.
Want dat geeft meestal een reden voor mij om de ep nog een keer te zien.

En het ligt ook maar net aan de ep Macrocosm liep bv goed.
En dat sommigen nu niet mee kunnen doen is omdat veronica het niet meer uitzend.
(achterlijke veronica)
Voy is al vaak genoeg uitgezonden.

Wow, die paar eps waarvan de topics een beetje (goed kan ik het niet noemen) lopen. En jij wil de volgende 100 afleveringen ook nog reviewen, waarvan dan in slechts enkele topics gepost wordt. Nou nou, poe poe. Het vervuilt het hele forum. En zoals eerder gezegd, wil je over een bepaalde aflevering discussieren vind ik dat best kunnen. Maar elke ep is gewoon overdreven, vervuilt het forum, is niet interessant etc etc. Dat jij nu doof blijft voor deze argumenten is ook ons probleem. Het is irritant zo'n forum vol oninteressante zooi.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:er wordt tot op dit moment niet superveel in gepost nee, maar ik vind het wel leuk om mijn mening te geven.
Helaas moet je dat altijd doen door minstens drie posts te maken. Copy & paste blaat van StarTrek.com (1), de melding dat jouw review volgt wanneer je de aflevering hebt gezien (2), je "review" van een paar zinnetjes (3).

Belachelijk! Dat is geen reviewtopic vriend.
Tactical_Cube schreef:Want dat geeft meestal een reden voor mij om de ep nog een keer te zien.
Dus zonder dat er een topic is heb jij geen reden om te kijken?! Kijk éérst een aflevering, en als je er wat zinnigs over te melden hebt, dán post je een reviewtopic. Er hoeven geen 172 reviewtopics van Voyager te komen als daar geen behoefte aan is.

En begin met je review! Verwerk daar je plaatjes in en eventueel het verhaal van de aflevering. Dat achteloze gekopieer :( En nogmaals, een serieus discussiepunt zouden de topic wel redden. Maar er gaat gewoon 0,0 energie in de openingspost.
Tactical_Cube schreef:En dat sommigen nu niet mee kunnen doen is omdat veronica het niet meer uitzend.
Als dat werkelijk het geval is, dan hebben die topics toch ook geen zin meer? Of steek er meer energie in, begin met genoeg achtergrond informatie en start vervolgens een discussie waar iedereen aan mee kan doen.
Laatst gewijzigd door Vis op 01 sep 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Om nog even toe te voegen. Niet elke episode lijkt mij interessant genoeg om er een discussie over te houden.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Ace of Spades schreef:Wow, die paar eps waarvan de topics een beetje (goed kan ik het niet noemen) lopen. En jij wil de volgende 100 afleveringen ook nog reviewen, waarvan dan in slechts enkele topics gepost wordt. Nou nou, poe poe. Het vervuilt het hele forum. En zoals eerder gezegd, wil je over een bepaalde aflevering discussieren vind ik dat best kunnen. Maar elke ep is gewoon overdreven, vervuilt het forum, is niet interessant etc etc. Dat jij nu doof blijft voor deze argumenten is ook ons probleem. Het is irritant zo'n forum vol oninteressante zooi.
ik vind het op zich een goed idee om per aflevering een centraal reviw topic te maken;
en is het niet zo dat de oninteressante afleveringen - en dus ook de topics - vanzelf naar beneden glijden?
wellicht dat de review topics niet een voor een en serieel te hoeven worden gemaakt en dat er een centraal review-topic moet komen met alle links naar alle individuele review topics
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

die zijn er al. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

R2D2 schreef:ik vind het op zich een goed idee om per aflevering een centraal reviw topic te maken;
Nouja, imho blijkt wel dat zoiets niet werkt*. Zodra iemand een vraag heeft over een aflevering, of iets ter discussie wil stellen wordt dit toch gedaan in een nieuw topic. En terecht, veel duidelijker. Als je alles maar in één groot topic moet gooien is het hele overzicht weg en dat is veel minder toegankelijk.

Wat overblijft bij de huidige reviewtopics zijn de 1-zins posts omdat in de meeste gevallen niemand wat nuttigs over de aflevering heeft te melden, gewoon een paar sterretjes neer wil kwakken.
R2D2 schreef:en is het niet zo dat de oninteressante afleveringen - en dus ook de topics - vanzelf naar beneden glijden?
Uiteraard. Na 172 nieuwe topics in Voyager en 98 in ENT zullen ze uiteindelijk wel allemaal weg zijn gezakt. Maar dat is mijn inziensch nogal absurd. Als de mensen die het leuk vinden elke dag tig samenvattingen te kopieren en plakken die energie eens in iets constructiefs gingen steken...

* Kijk, 't werkt allemaal wel, en uiteindelijk boeit het ook helemaal niks of al die forums worden doodgespamd met reviewtopics. Ik mis alleen de grote discussies waarvoor ik hier oorspronkelijk op het forum ben gekomen. Nadenken over het concept, het verhaal, gevolgen, achterliggende gedachten en hierover praten. In een enkel topic gebeurt dit nog, maarja.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

die kun je nog steeds voeren als je dat wilt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Kan niet zeggen dat reviewtopic's mij iriteren. Ze kunnen een aanzet zijn tot een grote discussie. Wat me wel dwars zit, is dat sommige mensen in elk topic niet verder komen dan "goede ep ****" dan weet ik nog niets.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik maakte ze eigenlijk aan in de hoop het TOS forum wat levendig te houden.
(Wat nu dus gelukt is zie dit topic)

Wat in VOY het probleem is, is dat het verzandt in een discussie rond een een bapaalde captain en of ze haar werk wel of niet goed doet en oeverloos gezemel over het feit dat iemand niet weet wat een concept van een serie is.
Hetzelfde lot ondergaat nu bepaalde topic is het ENT forum die nu ook over Voyager gaat met een welles nietus toestand tussen 3rd en TC.

Ik vind het nu ook weer niet nodig om zulk soort topics te gaan uitbannen.

En als antwoord op Namoh in de openingspost, ik maak er af en toe een paar aan. Het heeft toch geen zin om er een hele bulk in een keer neer te plempen.
Plaats reactie