<Reviewtopic> 1x10 tm 1x14

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

<Reviewtopic> 1x10 tm 1x14

Bericht door EMH »

Dit is het review topic voor de eps 10 t/m 14. De titels van de eps zijn de links naar www.Startrek.com


The Corbomite Maneuver
Erg spannende ep. De Enterprise wordt bedreigt door een of andere entiteit waar je ook als kijker pas op het eind achter komt wie of wat het is. Kirks blufspelletje is erg goed.
Sterk verhaal en acteerwerk.

The Menagerie
De enige 2-parter van TOS en een hele sterke. De officiele pilot is hier in op een erg knappe manier verwerkt. Spock kaapt de Enterprise om Captain Pike terug te brengen naar Talos IV.
Een erg leuk gevonden oplossing om de tot dan toe niet uitgezonden pilot
te gebruiken. Spock is goed op dreef in deze episode en doet eigenlijk dingen die je van een Vulcan niet snel verwacht.


The Conscience of the King
Sterke episode. Goed verhaal met een dramatisch einde.


Balance of Terror
Een van de beste eps van TOS naar mijn mening. Erg spannend verhaal, goed spel. De eerste keer dat we de Romulans te zien krijgen.
Mark Lenard als Romulan Commander is prachtig. Deze acteur speelde later de vader van Spock.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Balance of Terror is aan te zien maar om em nou super te noemen?
Nee dat vind ik niet.

The Conscience of the King (gaap) ben ik na 10 minuten mee gekapt
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Balance Of Terror is ok, niet zeuren :nothanks: .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

:o Ga je is schamen, Dennis.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Zullen we hem gewoon negeren en ons gaan richten op de uitstekende afleveringen? :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ach als je oud bent is balance of terror misschien leuk :+

nee maar ik vind het zo jaren 60 en daar hou ik niet van
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:ach als je oud bent is balance of terror misschien leuk :+

nee maar ik vind het zo jaren 60 en daar hou ik niet van
Kwaliteit gaat nooit verloren.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

blijkbaar wel
wat jammer is
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Zeggen namen als Bach, Mozart, Van Gogh e.d. je iets? (niet dat Balance of Terror op dezelfde hoogte staat hoor ;) )
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:blijkbaar wel
wat jammer is
Nee hoor, kwaliteit vergaat niet tenzij je een oppervlakkig persoon bent. Heti s nu duidelijk dat jij een grote nep fan bent. Fijn om te weten dat je over een aantal jaar Voyager het aanzien niet meer waard vindt want 'de serie is zo jaren 90 en daar hou ik niet van'. Alleen jammer dat het om de verkeerde reden is.

Aangezien je Star Trek niets vindt simpelweg omdat het jaren 60 is, stel ik voor dat jij je gezicht niet meer vertoont in dit forum. :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik heb al vaker gezegd dat de ouderdom van Star Trek niets afdoet aan de kwaliteit en vind het jammer dat sommigen dat zien als een legitieme reden om Star Trek slecht te vinden. De kwaliteit van een serie hangt niet af van de ouderdom. Als je het niks vindt omdat het té jaren 60 is, dan ligt het aan jezelf en je onvermogen je te verplaatsen in die tijd en de kwaliteit achter de kartonnen decors te zien.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik zeg niet dat ik het niets aan vind ik heb het vaak genoeg geprobeerd te kijken maar het is gewoon niet aan te zien, de muziek het acteren vind ik niet super de effecten zijn al helemaal bagger, de verhalen zijn meestal aardig maar niet voor 50 minuten

en wie weet vind ik voyager over 10 jaar wel nix meer aan, maar zoals iedereen vind je dingen uit de tijd dat je 16-20 (geloof ik) bent leuk en blijf je die meestal ook leuk vinden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:ik zeg niet dat ik het niets aan vind ik heb het vaak genoeg geprobeerd te kijken maar het is gewoon niet aan te zien, de muziek het acteren vind ik niet super de effecten zijn al helemaal bagger, de verhalen zijn meestal aardig maar niet voor 50 minuten
De muziek heeft meer sfeer dan Voy.
De effecten zijn gedateerd, geen wonder dat ze niet van Voy kwaliteit zijn. Daar moet je ook voorbij kijken.
Verhalen van Voy zijn vaak gebaseerd op de verhalen van Star Trek, maar dan minder uitgevoerd. Dat je Voy dan wel leuk vindt zeg :nothanks: .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Over 10 jaar zien de VOY sfx er ook niet meer uit vergeleken met de produkties die dan uitkomen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De muziek in Star Trek is superieur aan die van de moderne series. Anders beweren is :nuts2:

Met Star Trek hoefde men zich niet in te houden mbt muziek. Bij de moderne series onder het gezag van Berman wel, die houdt van liftmuziek.

Star Trek heeft terugkerende deuntjes die je bij blijven. Moderne Trek niet.

Luister maar eens naar de muziek van Balance Of Terror met name het moment dat de Romulans het plasmawapen op de Enterprise afvuren. Geweldig. Zulk soort dramatische muziek wat op de voorgrond aanwezig is, hoor je niet meer in moderne Trek. :(
Tactical_Cube schreef:ik zeg niet dat ik het niets aan vind ik heb het vaak genoeg geprobeerd te kijken maar het is gewoon niet aan te zien, de muziek het acteren vind ik niet super de effecten zijn al helemaal bagger, de verhalen zijn meestal aardig maar niet voor 50 minuten
De eerste punten zijn allemaal oppervlakkig en zeggen meer iets over jou dan over de serie. Laatst punt is helemaal belachelijk. Wat ben je niet in staat om 50 minuten je aandacht erbij te houden? Trek afleveringen zijn door de jaren steeds korter geworden. Een ENT aflevering duurt ongeveer 42 minuten. Bijna 8 minuten korter! En het is te merken.
Tactical_Cube schreef:en wie weet vind ik voyager over 10 jaar wel nix meer aan, maar zoals iedereen vind je dingen uit de tijd dat je 16-20 (geloof ik) bent leuk en blijf je die meestal ook leuk vinden.
Jij niet, jij bent wat dat betreft oppervlakkig ingesteld.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Trek afleveringen zijn door de jaren steeds korter geworden. Een ENT aflevering duurt ongeveer 42 minuten. Bijna 8 minuten korter! En het is te merken.
uhu de voy eps hadden 50 minuten moeten duren en tos 40 dan was het goed gekomen
Star Trek heeft terugkerende deuntjes die je bij blijven. Moderne Trek niet.
Ik heb nooit beweerd dat de moderne trek mooie muziek heeft alleen dat ik die van tos niet mooi vind
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Ik heb nooit beweerd dat de moderne trek mooie muziek heeft alleen dat ik die van tos niet mooi vind
Dus die van moderne Trek vind je minder mooi aangezien de muziek van Star Trek beter is dan die van moderne Trek.
Tactical_Cube schreef:uhu de voy eps hadden 50 minuten moeten duren en tos 40 dan was het goed gekomen
Ga een aap neuken.
:bye:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

En over 20 jr vindt ie Janeway ook niks meer. Dan is ze VERLEPT.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Yoda schreef: spoiled little brat you are...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:Ga een aap neuken.
:bye:
Alleen omdat jij dat doet betekent niet dat anderen dat ook willen doen
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:ik zeg niet dat ik het niets aan vind ik heb het vaak genoeg geprobeerd te kijken maar het is gewoon niet aan te zien, de muziek het acteren vind ik niet super de effecten zijn al helemaal bagger, de verhalen zijn meestal aardig maar niet voor 50 minuten

en wie weet vind ik voyager over 10 jaar wel nix meer aan, maar zoals iedereen vind je dingen uit de tijd dat je 16-20 (geloof ik) bent leuk en blijf je die meestal ook leuk vinden.
Jongen, ik hoop voor jou (en voor de rest van het publiek en acteurs) dat jij nooit naar een voorstelling van Shakespeare gaat. Tenminste niet als het zo gespeeld wordt als Shakespeare het bedoelde. Want jij bezit gewoon niet het vermogen ergens door heen te kijken en zoiets te begrijpen. Laat staan te waarderen. Verder als wat oppervlakkig spektakel kom je niet.
En wat Star Trek betreft: je vindt er alleen niets aan, maar je begrijpt het ook niet.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh ik begrijp het best hoor
en ik waardeer het ook
alleen zal ik het niet meer kijken
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:oh ik begrijp het best hoor
en ik waardeer het ook
alleen zal ik het niet meer kijken
Dat lijkt me een heel verstandig idee. Want niet alleen begrijp je van Star Trek geen barst. Het dringt ook niet tot je door wat ik tegen je zeg. En daar schijn je nog trots op te zijn ook. Hoe dom kun je zijn? |:(
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

The Corbomite Maneuver vond ik best spannend. Had ik echt niet verwacht bij zo'n oude serie. En dat dat ruimtewezen eigenlijk een blauwe pop was had ik meteen al door, maar dat doet voor de rest geen afbreuk aan de aflevering. Ik heb me weer prima vermaakt.
En TC, ik snap totaal niet wat je zo slecht aan Star Trek vind. Het is toch mooi om je terug naar het jaren zestig denkbeeld te verplaatsen en te zien dat ze toen toch echt al goede SF series maakten. Dat de SFX dan niet zo geweldig zijn vind ik helemaal niet erg, de rest is wel heel goed. Zo worden de verhalen goed uitgewerkt dankzij die 50 minuten zendtijd. Is het nou echt zoveel beter om alleen maar actie en moderne special effect te hebben? Lijkt me niet toch. Verder is het altijd leuk om op de achtergrond die vet overdreven SF geluidjes te horen.
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

TOS is gewoon super. Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Iedereen die dat niet vind, hoort hier niet thuis. Afbeelding

The Corbomite Maneuver vond ik een leuke aflevering.
Grappige "alien" ook.


The Menagerie was echt een (twee :*D ) super aflevering!!
Spock die muiterij pleegt en je de hele aflevering zit af te wachten waarom hij het gedaan heeft.

Alleen snap ik één ding niet: kan iemand mij uitleggen, waarom geen enkel starfleet schip contact mocht leggen met de planeet???


The Conscience of the King, sterke aflevering. Einde was te voorspellen, maar toch goed.


Balance of Terror, zeer goede aflevering. In mijn ogen komt deze wel in de top 5 van seizoen 1.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dat had te maken, met de aliens die daar leefden, geloof ik als ik me goed kan herrineren, kun je daar het beste het Plot The Cage op na kijken
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Namoh schreef:Alleen snap ik één ding niet: kan iemand mij uitleggen, waarom geen enkel starfleet schip contact mocht leggen met de planeet???
Als ik het goed heb begrepen ging het zelfs zo ver dat op een bezoek aan Talos IV zelfs de doodstraf staat in Starfleet! (General Order 7, de enige richtlijn waar de doodstraf nog op staat). Later ook afgeschaft aangezien Picard in TNG zegt dat er geen doodstraffen meer bestaan in de Federatie...
Treknation schreef:While the ship proceeds toward Talos IV because Spock's sabotage will cause the life support to fail if Kirk attempts to override its helm controls, Kirk, Mendez and the immobile Pike watch transmissions from the planet that reveal the full story of what happened when Pike and the ship visited it years earlier. Pike was taken prisoner by the Talosians, a species whose powers of illusions have grown so great that they can no longer repair their own machinery, though they can trick and punish others into doing their bidding. They have a human female captive they rescued from a crash and hope to breed a colony of humans to maintain their technology, but when they discover that Pike and his crewmembers would rather die than accept captivity, they let the Enterprise go, telling the humans that further contact is impossible because if human beings learned their powers of illusion, they would destroy themselves.
Volgens mij was dit de reden die gegeven in "The Menagerie"
Dus de Federatie houdt er dus de doodstraf op om ervoor te zorgen dat die nieuwe "technieken" die hun ondergang zou kunnen worden, nooit door de mensheid zal worden ontdekt.[/quote]
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: <Reviewtopic> 1x10 tm 1x14

Bericht door Rogueborg »

The Corbomite Maneuver
Erg slap begin,
Bailey maakt een paar grote fouten, maar wordt niet "releaved".
Kirk wordt gewaarschuwd door een probe en gaat toch verder...... dat doet me aan een andere aflevering denken.

maar voor de rest een ardige aflevering, met goed acteerwerk.

The Menagerie
Hele sterke aflevering. Je weet dat Spock nooit zoiets zou doen zonder reden. Maar je wordt wel erg lang in spanning gehouden, wat een erg positief resultaat heeft.

The Conscience of the King
Een beetje langzame aflevering.

Balance of Terror
Een sterke aflevering, met goed acteerwerk.
Ik had alleen een probleem met het feit dat tijdens het gevecht, de schepen van binnen erg kapot waren, terwijl er aan de buitenkant totaal niks te zien was.
Plaats reactie