Venezuela geïnteresseerd in de Nederlandse Antillen?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Venezuela geïnteresseerd in de Nederlandse Antillen?

Bericht door Section31 »

Venezuela loert al eeuwen op eilanden
Een aanval van Venezuela op de Antillen klinkt onwaarschijnlijk. Maar ondenkbaar is zo'n oorlog niet. Venezuela loert al lang op nabij gelegen benedenwindse eilanden en president Chavez investeert veel geld in wapentuig. De vergelijking dringt zich op met de Falkland-oorlog tussen Groot-Brittannië en Argentinië in 1982, waarbij de Britten hun Falkland-eilanden voor de kust van Argentinië verdedigden tegen de grijpgrage Argentijnse regering, die al vele jaren een aanspraak op de eilandengroep maakte.

De claim van Venezuela op de benedenwindse eilanden ligt er al eeuwen; zegt Gert Oostindië van het Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde in Leiden. Pas in de jaren zeventig van de vorige eeuw schortte de toenmalige Venezolaanse regering de claim op. Zolang Nederland er de baas zou zijn, zou Venezuela er geen aanspraak meer op maken.

Maar met het aantreden van de populistische president Hugo Chávez is een andere wind gaan waaien. Chávez maakt openlijk ruzie met de Verenigde Staten, heeft innige banden met communistisch Cuba en onderhoudt goede contacten met andere vijanden van de VS, zoals Libië, Syrië en Iran. Bovendien is een Nederlands Curaçao in zijn ogen een gevaar. Chávez zegt geheime documenten te hebben waaruit blijkt dat de VS vanaf dit eiland Venezuela wil binnenvallen om hem af te zetten. "In het nationalistische land zou een invasie daarom wel eens goed kunnen vallen" zegt Oostindië. "Al zal Chávez niet zo dom zijn. Hij valt dan een EU- en NAVO-land aan." Als het toch op een militaire confrontatie aankomt, hoeft de bevolking op de ABC-eilanden zich geen zorgen te maken, maakte minister Kamp gisteren duidelijk. Chávez mag dan wel miljarden willen investeren in Russische en Chinese straaljagers en bommen, de marine van het land beschikt volgens Kamp over slechts één, tweedehands schip. Een aanval moet de Nederlandse krijgsmacht makkelijk kunnen pareren.

De slagkracht van het Venezolaanse leger is volgens de website. defensieforum.nl echter groter dan dat ene vaartuig. Het land heeft meerdere marineschepen en 22 F16's. Ook zijn er enkele Mig-straaljagers besteld. Volgens een aantal kenners maakt Venezuela daarom wel degelijk kans op een militair succes. Nederland heeft eenvoudigweg niet genoeg manschappen op de bases op Aruba en Curacao om een grote aanval te pareren. En ook het permanent in "De West" aanwezige marinefregat krijgt het met een grootscheepse aanval van straaljagers moeilijk. © Gelderlander
Het idee klinkt natuurlijk te vreemd voor woorden, maar met die rare Chavez weet je het maar nooit. Waarom zou Chavez überhaupt een Navo-lid aan willen vallen? Dan tekent hij z'n eigen doodvonnis in mijn ogen.
Vreemd genoeg zit Kamp er wel royaal naast met z'n nummers over de Venezulaanse Marine.
Ik vraag me wel serieus af hoe Nederland erop zou reageren mocht het ooit komen tot een poging tot overname vanuit Venezulaanse kant.
Grote oefening in het Caribisch gebied

Defensie houdt van 23 mei tot en met 15 juni in het Caribisch gebied de oefening Joint Caribbean Lion 2006. Met deze oefening ontwikkelt Nederland, samen met de overige Koninkrijksdelen, haar vermogen om in een internationale omgeving vanuit zee landoperaties uit te voeren. De oefening staat onder leiding van de Koninklijke Marine.

Nederland neemt deel met eenheden van alle krijgsmachtdelen, zoals verschillende schepen, marinierseenheden, tanks, pantservoertuigen, vliegtuigen en een peloton Marechaussees. Volgens de huidige planning doen ook eenheden mee uit België, Canada, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

De oefening vindt plaats op en rondom diverse Caribische eilanden, waaronder Curaçao, Aruba, St. Maarten en Guadeloupe. In totaal zullen aan de oefening ongeveer 4000 militairen deelnemen van wie er circa 1500 aan land worden ingezet.
http://www.landmacht.nl/toon.asp?id=103852
Populistisch geschreeuw van Chavez of iets om in de gaten te blijven houden?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Denk niet dat de Antillen daar zelf veel zin in hebben ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

captain crash schreef:Denk niet dat de Antillen daar zelf veel zin in hebben ;)
Denk niet dat Chavez daar zo meezit, hij is al een tijd een leger aan het opbouwen en koopt wapenmateriaal alsof het dagelijkse boodschappen zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Section31 schreef:
captain crash schreef:Denk niet dat de Antillen daar zelf veel zin in hebben ;)
Denk niet dat Chavez daar zo meezit, hij is al een tijd een leger aan het opbouwen en koopt wapenmateriaal alsof het dagelijkse boodschappen zijn.
Jah maar ondertussen blijft hij de leider van een land dat door de Amerikanen binnen een week teruggeroepen kan worden...een leger opbouwen is een ding maar een leger van significante omvang opbouwen lukt je niet in een korte tijd...en wrodt ook niet toegelaten...oh en verder is ie een grotere idioot dan Bush (jah die bestaan ;) )
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

captain crash schreef:Jah maar ondertussen blijft hij de leider van een land dat door de Amerikanen binnen een week teruggeroepen kan worden...een leger opbouwen is een ding maar een leger van significante omvang opbouwen lukt je niet in een korte tijd...en wrodt ook niet toegelaten...
Hoe bedoel je teruggeroepen kan worden?
Van wat ik gelezen heb is Chavez lekker aan het aanpappen met landen als Cuba, Syrië, Libië en Iran. Wapenmateriaal (100.000 Ak's bijvoorbeeld) zijn gekocht in Rusland en daarnaast ook nog een aantal MIG's van russischie makelij.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Chavez zal toch nooit veel macht krijgen in de Golf, dat laten de Amerikanen niet toe lijkt me.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ace of Spades schreef:Chavez zal toch nooit veel macht krijgen in de Golf, dat laten de Amerikanen niet toe lijkt me.
Ik hoop niet dat hij de Nederlandse Antillen erbij gaat betrekken om jou gelijk te bewijzen. ;)
Raken wij er ook nog eens bij betrokken. Target practice voor de marine. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tot nu toe lijkt het mij een hoop geschreeuw. De dominante macht in de Golf is de VS en daar zal Chavez rekening mee moeten houden. Ik betwijfel of hij zijn huidige positie op het spel wil zetten voor een paar lullige eilandjes.
De dreiging is er echter wel en het lijkt mij verstandig dat Nederland extra waakzaam blijft en onopgemerkt bij bondgenoten gaat navragen wat voor steun Nederland kan verwachten bij een eventuele invasie.
Momenteel stellen de strijdkrachten van Venezuele niet veel voor. Hij heeft wle vliegtuigen, maar hebben die wel genoeg bereik om de eilanden aan te vallen en luchtsteun te bieden? De marine stelt (nog) niet veel voor, al heb ik wel gelezen dat Venezuele enkele schepen van Spanje koopt, maar dan nog. Is die marine opgewassen tegen de Nederlandse, mogelijk met bondgenoten?
De enige bondgenoot die Venezuele in het gebied heeft is Cuba, maar is Cuba wel bereid de huidige stabiliteit in de Golf op het spel te zetten voor een machtswellustige Venezolaan? Dat betwijfel ik, want openlijke hulp van Cuba bij een invasie van een bondgenoot van de VS geeft de VS een vrijbrief om voor eens en altijd met Castro af te rekenen.
Conclusie: Ik maak me er nog geen zorgen om, maar het lijkt me verstandig de situatie in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Tot nu toe lijkt het mij een hoop geschreeuw. De dominante macht in de Golf is de VS en daar zal Chavez rekening mee moeten houden. Ik betwijfel of hij zijn huidige positie op het spel wil zetten voor een paar lullige eilandjes.
Alleen voor de macht over de ABC eilandjes zal hij het niet doen nee. Maar op die lullige eilandjes bevindt zich wel de grootste Amerikaanse 'forward operating location' van het hele centraal Amerikaanse gebied (militaire basis, middelpunt van de war on drugs in die regio) en een belangrijke Amerikaanse raffinaderij die de VS van een aanzienlijke hoeveelheid brandstof voorziet. Bovendien heeft Chavez al meerdere keren gezegd dat hij geheime documenten heeft waarin zou staan dat de Amerikanen deze basis zouden gebruiken als spionageplek. En bij een mogelijke invasie van Venezuela zal dit hét centrale punt zijn aangezien het vlak voor de kust van Venezuela ligt.

Afbeelding
De dreiging is er echter wel en het lijkt mij verstandig dat Nederland extra waakzaam blijft en onopgemerkt bij bondgenoten gaat navragen wat voor steun Nederland kan verwachten bij een eventuele invasie.
Lijkt me ook een prime voorzorgsmaatregel, maar daarnaast moeten we daar ook in staat zijn om onze eigen boontjes te kunnen doppen. :)
Momenteel stellen de strijdkrachten van Venezuele niet veel voor. Hij heeft wle vliegtuigen, maar hebben die wel genoeg bereik om de eilanden aan te vallen en luchtsteun te bieden?
Volgens mij beschikt Venezuele over een dozijn block-15 F-16A fighters. Niet vergelijkbaar met onze Nederlandse F-16AM?
De marine stelt (nog) niet veel voor, al heb ik wel gelezen dat Venezuele enkele schepen van Spanje koopt, maar dan nog. Is die marine opgewassen tegen de Nederlandse, mogelijk met bondgenoten?
Ondanks de geringe omvang van de Nederlandse marine wordt die beschouwd als één van de sterkere en modernere in de wereld.

En het lijkt me ook bijzonder onwaarschijnlijk dat Cuba zich hiermee wil gaan bemoeien. Van de andere kant kies Chavez wel een mooi tijdstip nu de VS een beetje oorlogsmoe is.
Ik maak me er ook niet echt druk om als ik hem zo hoor schreeuwen, maar je moet wel altijd goed voorbereid zijn denk ik. :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Volgens mij beschikt Venezuele over een dozijn block-15 F-16A fighters. Niet vergelijkbaar met onze Nederlandse F-16AM?
Volgens de mensen op het defensieforum niet, in het voordeel van de AM :P .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit is echt rampen zoeken waar ze niet bestaan, lees je geschiedenisboeken en je begrijpt waarom het niet uitmaakt wat voor idioten er zitten in Zuid Amerika...als de Amerikanen er om de een of andere reden genoeg van hebben verdwijnen ze vanzelf (en kwamen en komen er slechtere voor terug). Zuid Amerika is geen probleem (daarbij, wat denk je van landen als Argentinie en Brazilie die zitten op dat soort onzin te wachten).

Als je ergens bang voor wil zijn moet je bang zijn voor het uitbreken van een burgeroorlog in Irak. Dat was het echte probleem onder Saddam (niet zozeer dat die man er zelf zat maar de instabiele situatie die het veroorzaakte). Als er daadwerkelijk een burgeroorlog uitbreekt gaan Iran, Saoudi Arbie, Turkije en dus ook Israel zich ermee bemoeien...das pas iets om bang voor te zijn gezien het feit dat wij nogal afhankelijk zijn van de olie die daar vandaan komt. Maar, persoonlijk denk ik ook dat dit scenario niet zo'n vaart zal lopen, zelfs china heeft er belang bij dat 't rustig blijft dus ach.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Waarvoor zou Nederland de Antillen eigenlijk willen houden? Ja om overbodige D66 ministers bezig te houden misschien. Verder kan ik geen nut verzinnen. Suriname zijn ze in de jaren 70 gelukkig nog op tijd vanaf gekomen, misschien kunnen de verantwoordelijke ministers nu een dealtje sluiten met welke idioot dan ook die onze nationale flensjes wil hebben. Als de overname maar snel genoeg gaat krijgen we niet eens de vluchtelingen hier.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Punt is niet of wij de Antillen willen houden (en dan hebben we het dus over het koninkrijk) maar of de Antillen eventueel bereid zijn uit het koninkrijk te stappen. Stel, theoretisch, dat ze aangevallen worden dan is dat dus een oorlogsverklaring aan het Koninkrijk der Nederlanden en daarmee de Navo...nah...denk niet dat dat zo'n vaart zou lopen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

captain crash schreef:Stel, theoretisch, dat ze aangevallen worden dan is dat dus een oorlogsverklaring aan het Koninkrijk der Nederlanden en daarmee de Navo...nah...denk niet dat dat zo'n vaart zou lopen.
Geldt dat Navo verdrag ook voor gebieden buiten de EU?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het Verenigd Koninkrijk in 1982 geen beroep kon doen op dat verdag tijdens de Falklandloorlog.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Section31 schreef:
captain crash schreef:Stel, theoretisch, dat ze aangevallen worden dan is dat dus een oorlogsverklaring aan het Koninkrijk der Nederlanden en daarmee de Navo...nah...denk niet dat dat zo'n vaart zou lopen.
Geldt dat Navo verdrag ook voor gebieden buiten de EU?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het Verenigd Koninkrijk in 1982 geen beroep kon doen op dat verdag tijdens de Falklandloorlog.
Het is precies zoals je het zegt, geen beroep op heeft gedaan, men had het wel kunnen doen. De Amerikanen hebben het met de strijd tegen het terrorisme (ook niet geheel binnen Noord Amerika of Europa) wel gedaan. Om precies te zijn, bijna meteen na 11 september werd al gesteld dat de aanslagen in NY en Washington niet alleen een aanval op de VS waren maar op de Navo als geheel.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

captain crash schreef:Punt is niet of wij de Antillen willen houden (en dan hebben we het dus over het koninkrijk) maar of de Antillen eventueel bereid zijn uit het koninkrijk te stappen. Stel, theoretisch, dat ze aangevallen worden dan is dat dus een oorlogsverklaring aan het Koninkrijk der Nederlanden en daarmee de Navo...nah...denk niet dat dat zo'n vaart zou lopen.
De bureaucratie kan altijd omzeild worden. Dag 1, Nederland laat aan Venezuela weten dat we de Antillen niet meer hoeven. Dag 2, Venezuela valt aan en de NAVO roept een 'spoed'vergadering bijeen. Dag 3, Venezuela heeft de Antillen bezet, de NAVO schrijft een resolutie dat ze weg moeten of anders. Dag 4, Nederland sluit een vredesverdrag met Venezuela waarin staat dat de Antillen nu onder Venezuela vallen en dat Wouter Bos wordt overgedragen aan Venezuela om hem kennis te laten maken met een echte linkse rakker. (Ik zie steeds meer voordelen aan dit plan.) Dag 5, nu er geen oorlog meer is heeft de NAVO ook niets meer te doen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ohjah maar als je het zo gaat doen kan het natuurlijk ook vlugger...we schaffen het koninkrijk gewoon af (daar is ook al veel vaker sprake van geweest) ;)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

captain crash schreef:Ohjah maar als je het zo gaat doen kan het natuurlijk ook vlugger...we schaffen het koninkrijk gewoon af (daar is ook al veel vaker sprake van geweest) ;)
Natuurlijk, maar het probleem (of volgens Jozias van Aartsen is dat een probleem, ik zeg niet dat ik dat zelf beslist een probleem vind) is dat we dat niet van vandaag op morgen kunnen doen en dat tussen vandaag en morgen alle Antillianen die nu nog in het koninkrijk wonen het vliegtuig nemen. Van een invasie kunnen we altijd doen alsof het een grote verrassing was.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Mochten de Antillen of welk deel van het Nederlands grondgebied ooit worden aangevallen dan heeft Nederland een verplichting om te hulp te schieten. Het is ten slotte eigen grondgebied.
Ik vraag me af hoe Nederland dan zou reageren; spierballenvertoon (zeg maar zoals de Britten dat deden in 1982, die arme Argentijnen wist niet wat ze overkwamen) of wordt het bekende 'foei!' gehanteerd. :P
Of laten we Uncle Sam het werk voor ons doen (er wonen ten slotte veel Amerikanen daar).
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Section31 schreef:of wordt het bekende 'foei!' gehanteerd. :P
Lijkt me een mooie taak voor Pechthold!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Section31 schreef: Of laten we Uncle Sam het werk voor ons doen (er wonen ten slotte veel Amerikanen daar).
Uitstekend idee. In ruil daarvoor steken we een heroinehoertje in de fik en zeggen we dat we Natalie Holloway gevonden hebben, en we arresteren Peter de Vries als de dader.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik stel voor dat onze troepen zich daar preventief ingraven, misschien vinden ze dan gelijk Nathalee Holloway. ^O^
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik stel voor dat onze troepen hun video's meenemen en die droppen boven Venezuela...zijn de mannen daar in ieder geval wel even van de kaart...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Ik stel voor dat onze troepen hun video's meenemen en die droppen boven Venezuela...zijn de mannen daar in ieder geval wel even van de kaart...
Wel nee. Dan komen ze juist. Willen ze die video’s omruilen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

NOS-TT 107 ma 03 apr 03:38:05
Chavez:Kamp is pion van Washington

President Chavez van Venezuela heeft
op televisie uitgehaald naar minister
Kamp van Defensie.Chavez noemde Kamp
"een pion van Washington" die leugens
verspreidt om Venezuela in diskrediet
te brengen.

Minister Kamp suggereerde onlangs dat
de Venezolaanse president van plan is
de Nederlandse Antillen en Aruba onder
zijn controle te brengen.Daarbij noemde
hij Chavez een onverdraagzame populist.

Chavez zei onlangs dat hij vermoedt dat
de Verenigde Staten de Antillen als een
militaire basis willen gebruiken om van
daaruit een aanval uit te voeren op
Venezuela.
Ah.. een pion van Bush. :')
Netwerk heeft er nog een item over zometeen. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah...want Netwerk zou eens niet een kans aangrijpen om anti amerikaanse en anti regerings onderwerpen aan te snijden ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

F16's Venezuela jagen Fokker 60 weg

CURAÇAO - Twee bewapende Venezolaanse F16's hebben onlangs tot tweemaal toe een Fokker 60-patrouillevliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht weggejaagd. Het toestel zou volgens de Venezolanen het luchtruim van de olierijke staat aan de noordkust van Zuid-Amerika hebben geschonden. Buitenlandse Zaken heeft bij Venezuela om opheldering gevraagd.

De maritieme Fokker, die is gestationeerd op Curaçao, voerde twee weken geleden een reguliere patrouillemissie uit boven de Caribische zee op zoek naar drugssmokkelaars. Volgens een luchtmachtwoordvoerder in Den Haag bevond het toestel zich in het internationale luchtruim toen de F16's de Nederlandse bemanning dwongen rechtsomkeert te maken. Enkele dagen later herhaalde het incident zich. De Fokker landde veilig op de basis op Curaçao. "Er was contact met de verkeersleiding. Kennelijk zijn er wat misverstanden over het luchtruim geweest", aldus de woordvoerder. " Het lijkt een politieke dimensie te hebben."

Aanval
Het botert al langer niet tussen de Venezolaanse president Hugo Chavez en de Nederlandse Antillen. Reden is dat Chavez beweert over informatie te beschikken dat de VS een aanval op zijn land voorbereiden. Basis voor de aanval zou Curaçao, onderdeel van de Antillen, zijn.
Die Chavez toch! :*)
Ik zeg stuur er één van die nieuwe LCF's naartoe voor wat target practice. 8-)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Dat zou pas slim zijn. :{
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Hij mag ze hebben.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Guess who? schreef:Dat zou pas slim zijn. :{
zie smilie.... ;)

maar hij moet 't ook niet dagelijks gaan doen natuurlijk.
Plaats reactie