Brits terreurlevel Critical - GB in de ban van terreur

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Brits terreurlevel Critical - GB in de ban van terreur

Bericht door Section31 »

Terreuraanslag in Londen verijdeld
Afbeelding
Uitgegeven: 29 juni 2007 15:47
Laatst gewijzigd: 29 juni 2007 16:01

LONDEN - De politie in Londen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een terreuraanslag weten te verijdelen. Voorbijgangers ontdekten bij toeval een verdacht voertuig waarin - zo bleek later - een bom van bezine, gasflessen en spijkers verstopt zat.

De Explosieven Opruiminsgdienst kon het explosief met de hand onschadelijk maken. Eerder repten Britse media nog over het uitvoeren van een gecontroleerde explosie om de bom onschadelijk te maken.

Was de bom wel afgegaan in de drukke wijk in het centrum, dan waren er zonder twijfel veel slachtoffers gevallen, maakte de politie vrijdag bekend. "Honderden" mensen waren in de buurt, aldus het hoofd van de Londense antiterreureenheid.

De veiligheidsmaatregelen rond het Britse parlement zijn naar aanleiding van de vondst opgevoerd. Voertuigen werden extra onderzocht alsmede de bestuurders.

Afgesloten
De politie in Londen heeft een tweede straat afgesloten en onderzoekt er een verdachte auto. Dat maakte een woordvoerster van de politie bekend. Het zou gaan om Park Lane, een van de deftigste straten van de metropool.
Blazing car rammed into Glasgow airport

Afbeelding
LONDON, England (CNN) -- A burning car has been rammed into the terminal building of Glasgow Airport in Scotland.

Police and witnesses described an SUV-style vehicle in flames being driven at full speed towards the building.

Two people were arrested at the scene, police said in a statement.

The incident comes with the UK already on alert for terror attacks a day after two cars loaded with explosives were discovered in London.

An eyewitness at the airport speaking to a British TV network said there appeared to be injuries. Images showed black smoke and flames rising from the vehicle just outside the building.

Witnesses said the car crashed into security barriers protecting an entrance to the airport's international arrivals terminal.

A witness told Sky News that a man had fled from the car as it struck the building and been immediately wrestled to the ground by police.

"The jeep is completely on fire and it exploded not long after. It exploded at the entrance to the terminal," one witness, Stephen Clarkson, told the BBC.

Afbeelding
Terror alert raised to "CRITICAL", highest level

* Low - an attack is unlikely
* Moderate - an attack is possible, but not likely
* Substantial - an attack is a strong possibility
* Severe - an attack is highly likely
* Critical - an attack is expected imminently
UK PM Brown: The British people must remain united, resolute and strong
Tot nu toe lijkt het gelukkig allemaal vrij amateuristisch, maar het doet me wel gelijk denken aan de aanslagen in London 2 jaar geleden.
Hopen dat dit niet het begin van een onrustige zomer is...
Gebruikersavatar
Zero-Cool
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 mar 2006, 18:32
Locatie: London

Bericht door Zero-Cool »

Ya het ziet er vrij amatueristisch uit. 2 jaar geleden was het veel erger en je kon het ook gewoon "voelen". Maar deze "aanslagen" lijken nergens op zoals die van 2 jaar geleden. Hopelijk gaan we dat ook niet krijgen. Ik wil een lekkere vakantie zonder al dat gezooi.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik vind het altijd knap hoe mensen dat soort verdachte voertuigen spotten. Wat voor auto ziet er nou verdacht uit? Hulde aan de oplettende burger!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

en de britse politie en veiligheidsdiensten die ongetwijfeld overspoeld worden met tips van wanhopige burgers die uiteindelijk nergens toe leiden.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:en de britse politie en veiligheidsdiensten die ongetwijfeld overspoeld worden met tips van wanhopige burgers die uiteindelijk nergens toe leiden.
Da's de keerzijde van de medaille: de paranoia ...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Sorry G-BR, doet me nog steeds meer denken aan de IRA en hun vrienden dan de Taliban...

Het is zo opgeladen, maar uiteindelijk heeft G-BR een terreur geschiedenis die al veel langer terug gaat. :Y)

http://nl.wikipedia.org/wiki/IRA

ooh en als het de IRA niet is, in verband met 'vrede' en andere shit, dan kunnen het ook nog splintercellen zijn van de IRA< of wellicht een samenwerking...
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Maar eh, BG, wat de IRA doet is toch ook gewoon terrorisme? Tis niet alsof terrorisme niet bestond voor 9/11....
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Het is ook terrorisme wat ze doen..Alleen de IRA is nog ietwat voor rede vatbaar en Al Qeida niet
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

johnny sisko schreef:Het is ook terrorisme wat ze doen..Alleen de IRA is nog ietwat voor rede vatbaar en Al Qeida niet
De IRA is nooit echt voor rede vatbaar geweest. Maar wel altijd hopeloos verdeeld. Hun tegenstanders ook trouwens. Vandaar dat je zoveel (splinter) groeperingen had, die zich nooit iets van een verdrag aantrokken, en er dus nooit een oplossing kwam.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Vandaag las ik in de krant dat de Engelsen hun nieuwe premier (Brown) prijzen voor zijn rustige aanpak. Dus niet zoals Tony Blair. Alleen heb ik geen idee waarom zij dit zeggen. Was Tony Blair zo heftig of paniekerig in zijn aanpak?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Guess who? schreef:Was Tony Blair zo heftig of paniekerig in zijn aanpak?
Tony Blair reageerde erop door te zeggen dat GB de VS moest helpen bij het vechten van de war on terror. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet hadden dat hij die conclusie trok uit aanslagen in engeland.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ah, oke. Nee dan is Brown idd veel rustiger. Vind 'm sowieso wel redelijk goed overkomen.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Master Vanhu Botie schreef:
Vis schreef:en de britse politie en veiligheidsdiensten die ongetwijfeld overspoeld worden met tips van wanhopige burgers die uiteindelijk nergens toe leiden.
Da's de keerzijde van de medaille: de paranoia ...
Afbeelding

Maar serieus, al die paranoia komt me de neus uit. Dat is nou precies de reactie die je NIET moet hebben tegen Terrorisme. :-(
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Karanov schreef:Maar serieus, al die paranoia komt me de neus uit. Dat is nou precies de reactie die je NIET moet hebben tegen Terrorisme. :-(
Helemaal mee eens, maar zeg dat maar tegen de Amerikanen en de Engelsen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik heb al eens eerder gepost, terroristen hebben allang gewonnen...

Vandaag weer op de radio, een trein stil gezet omdat er een verdacht pakketje was gevonden, terwijl het gewoon niks was...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Master Vanhu Botie schreef:
Karanov schreef:Maar serieus, al die paranoia komt me de neus uit. Dat is nou precies de reactie die je NIET moet hebben tegen Terrorisme. :-(
Helemaal mee eens, maar zeg dat maar tegen de Amerikanen en de Engelsen :lachhuil:
Ik vind de reactie in GB nog wel meevallen...daarbij, op het moment dat er daadwerkelijk een aanslag in NL of Belgenland gepleegd zou worden piepen we ook wel anders. Ik hoor de nieuwsberichten nu al hoor:"Hoe heeft het zover kunnen komen." "Wat MOETEN we eraan doen om het in de toekomst te voorkomen." enz. We zijn geen heligen helaas...

...en eerlijk gezegd ben ik persoonlijk als de dood dat er onder geschifte lui die aanslagen willen plegen mensen zitten met net zo'n verdorven geest als ikzelf. Ik heb al een groot aantal manieren verzonnen waarop je in NL een effectieve aanslag kan plegen. Eentje is met fietsen, is volgens mij nog wel ergens een topic over.
Gebruikersavatar
Zero-Cool
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 mar 2006, 18:32
Locatie: London

Bericht door Zero-Cool »

Meh, Blair zat altijd achter Bush aan. Brown vind ik best wel goed onder zulke omstandigheden. Ik wil niet elke keer War on terror of Iraq/Iran horen en andere landen de schuld geven. Als er zulke dingen gebeuren dan hebben we echt iets gedaan wat die mensen hier tot heeft gedrongen. Maar soms zijn het gewoon echte idioten. Mja....
Plaats reactie