<< The Big US Election 2008 Thread >>

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gesloten
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Vanavond misschien beter.
Want dan gaat die opa praten?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

nee Palin (als ik het allemaal goed begrepen heb) en die heeft dat nog nooit gedaan )
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Guess who? »

Dat is ook wel interessant inderdaad :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Vooral omdat ze een niet al te beste reputatie heeft op dit gebied. Dat is eigenlijk mijn belangrijkste kritiek op de keuze voor haar. McCain kan Obama zeker niet bijbenen als het gaat om het geven van speeches (de ene helft van het overuigen van de kiezers) en hij had er zeker baat bij gehad om iemand naast zich te hebben die dat wel kon. Ik zie niet in dat Palin dat in een paar dagen kan leren, but you never know. Trouwens, ik geloof ook niets van de praat dat het campagneteam niet op de hoogte was van alle rellen. Ze waren er volgens mij juist wel van op de hoogte. Ik durf het zelfs nog wel een stap verder te gaan, volgens mij is ze erop uitgezocht. Een van de grootste problemen van de campagne van McCain was dat ze de aandacht maar niet op hun gericht kregen vanwege het optreden van Obama. Wat het ook laat zien is dat conservatieven niet heilig zijn, iets wat McCain altijd verkondigd heeft (en waar hij door Bush in 2000 ook ontzettend op afgerekend is...trouwens, mooi zuurpruimerige gezicht van Bush gezien toen ie zei dat McCain de beste keuze voor het land was...schitterend gewoon). Of Palin op lange termijn een slimme keuze is moet nog blijken...aan de andere kant gaan verkiezingen nooit om de VP kandidaat (en worden die goddank ook over het algemeen snel weer vergeten als de verkiezingen niet gewonnen zijn). Of ik Palin zie zitten als VP...geen idee eigenlijk, zal de komende maanden moeten blijken. Dat gedoe over "onafhankelijk Alaska" gaat denk ik niet een enorme rol spelen want was het niet onze grote vriend Bush die ook nog voor "onafhakelijk Texas" geweest is ;) ofwel, het is een geluid dat voor Republikeinen niet vreemd mag zijn. Voor de rest van het land misschien wel...maarja, dan is het hoe dan ook de vraag of je uberhaupt neigt naar het stemmen op een Republikein ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Dat is nogal onzin. Ook als je expres rellen wilt creëren en je expres door de keuze van Palin de media wilt opzoeken, dan nog moet je flink doorlichten om eventueel roddelmateriaal aan het licht te brengen. Het doorlichten van vice-presidentskandidaten is een hels karwei. Dick Cheney moest in 2000 in naam van Bush een hele lijst afwerken en dat nam zo'n 2 maanden in beslag. Totdat uiteindelijk Dick Cheney zichzelf aanbood ( ]:( ).

Ik denk dat de keuze van Palin echt een noodgreep was. Hij stond op het verlanglijstje, maar pas als nummer 6 of 7 ofzo. Als Obama Clinton gekozen had als veep, dan viel Palin meteen af. De tweede vrouwelijke vice-presidentskandidaat in de historie plus de allereerste zwarte (donkere) presidentskandidaat ooit zou een ticket zijn geweest waar McCain helemaal mee in z'n maag gezeten zou hebben.

Palin is enkel en alleen gekozen omdat ze een vagina en tieten heeft. Daar is niks feministisch aan. McCain gebruikt Palin op een slimme manier om z'n eigen campagne weer in de picture te zetten. Maar om nou te zeggen dat McCain Palin gebruikt voor ook nog roddel en achterklap? Ik denk van niet. Diezelfde media-aandacht heeft destijds ook Geraldine Ferraro de das omgedaan. Lees dit segment maar eens:
Mondale selected Geraldine Ferraro to be his Vice Presidential candidate on July 12, 1984, and Ferraro stated, "I am absolutely thrilled."[20] The Mondale campaign was wagering that her selection would shake up a race in which he was a decided underdog; in addition to attracting women, they were hoping that she could attract ethnic Democrats in the Northeast U.S., who had abandoned their party for Reagan in 1980.[11][13] Ferraro's July 19 nomination at the 1984 Democratic National Convention was one of the most emotional moments of that gathering, with female delegates appearing joyous and proud at the historic occasion.[21] In her acceptance speech, Ferraro said, "The daughter of an immigrant from Italy has been chosen to run for vice president in the new land my father came to love."[22]

The choice of Ferraro was viewed as a gamble, and pundits were uncertain whether it would result in a net gain or loss of votes for the Mondale campaign.[23] In the days after the convention, Ferraro proved an effective campaigner, with a brash and confident style that forcefully criticized the Reagan administration and sometimes almost overshadowed Mondale.[22][21][11] Mondale had been 16 points behind Reagan in polls before the pick, and after the convention he pulled even for a short time.[20]

But by the last week of July, questions were being raised surrounding Ferraro's finances, those of her husband, and their separately-filed tax returns.[12] Ferraro said that she would release both their returns within a month, but maintained that she was correct not to have included her husband's financial holdings on her past annual Congressional disclosure statements.[12] Notice of the FEC's past investigation into Ferraro's 1978 campaign funds also came to light.[12] On August 12, she announced that her husband would not in fact be releasing his tax returns, on the grounds that to do so would disadvantage his real estate business and that such a disclosure was voluntary and not part of election law.[24] This development dominated television and newspapers,[25] Ferraro was besieged by questions regarding the finances,[26] and Republicans saw this as a "genderless" issue that they could attack Ferraro with without creating a backlash.[24] A week later, Ferraro said her husband had changed his mind and would release them,[26] which was done on August 20.[27] The full statements included notice of payment of some $53,000 in back federal taxes that she owed due to an accountant's error, but overall Ferraro said the statements proved that she had nothing to hide and that there had been no financial wrongdoing.[27]

No campaign issue during the entire 1984 presidential campaign received more media attention than Ferraro's finances.[25] The exposure would have the effect of diminishing Ferraro's rising stardom and removing whatever momentum the Mondale–Ferraro ticket gained out of the convention.[21][11] As a Catholic, Ferraro also came under fire from some members of the hierarchy of the Roman Catholic Church for being pro-choice on abortion;[28] that issue would have her on the defensive during the entire campaign.[29]

There was only one Vice Presidential debate between Congresswoman Ferraro and Vice President George H. W. Bush. It was held on October 11, and the result was proclaimed mostly even by the press and historians;[30][22] women voters tended to think Ferraro had won, while men, Bush.[29] Ferraro criticized Reagan's actions of refusing to support the Voting Rights Act. Her experience was questioned at the debate and she was asked how her three terms in Congress stacked up with Bush's experience. She strongly defended her position on abortion, which earned her applause and a respectful reply from her opponent.[31] After the debate, Second Lady of the United States Barbara Bush was asked what she thought of Ferraro; she responded, "I can’t say it, but it rhymes with rich";[32][33] Barbara Bush later apologized.

After the election, the House Ethics Committee found that Ferraro had technically violated the Ethics in Government Act by failing to report or reporting incorrectly details of her family's finances, and that she should have reported her husband's holdings on her Congressional disclosure forms.[34][35] However, the committee concluded that she had acted without "deceptive intent", and since she was leaving Congress anyway, no action against her was taken.[35][34] Ferraro said, "I consider myself completely vindicated."[35]

Ferraro is one of only two U.S. women to run on a major party ticket. The other is Alaska Governor Sarah Palin, the presumptive Republican vice-presidential nominee under Arizona Senator John McCain in 2008.
.

En dan is er nog Ferraro's recentelijke reactie op Fox News (Ferraro is *uche uche* politiek analist bij Fox News) op het nieuws van McCain's keuze voor Palin als VP-kandidaat:
"But without Hillary being the nominee it's really quite equally as important because people are looking for a smart campaign and I think this might do it."
Yeah right....ze vergeet haar eigen kont nog 8-) .

Genoeg gezegd lijkt me. Ik kijk al uit naar het debat tussen Biden en Palin :9~ . Van mij mag Palin flink in de modder van het campagnevoeren wegzakken. 'k Heb niks met die neo-conservatieve griet.

Trouwens, niemand die iets zegt over McCain nu. Straks komt ook McCain weer onder het vergrootglas. Immers, de keuze voor Palin zegt ook genoeg over de Republikeinse campagne: Ze zijn banger dan 4 en 8 jaar geleden om de verkiezingen te verliezen. Ergens is het een wanhoopsdaad van McCain en dus absoluut geen briljante keuze. Verder kan McCain's judgment, dat voort zou moeten komen uit zijn experience, nog wel eens flink negatief in het daglicht komen. Zijn onbezonnenheid qua keuzes ligt wat dat betreft dicht bij Bush' onbezonnenheid. En dan hebben we het al helemaal nog niet gehad over McCain's grumpy-ness.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Met het risico weer een reactie van minstens een pagina word uit te lokken: In 2000 was Cheney ook een keuze die niemand begreep en deed hij precies waar de campagne hem voor aangenomen had...ontzettend veel met modder gooien (in 2004 trouwens weer). Dat is naast zijn gezondheid natuurlijk ook de reden waarom hij nooit president kan worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Palin er om meer redenen kan zijn dan alleen dat ze vrouw is en conservatief. Laatste speelt naar mijn mening hoe dan ook geen rol omdat conservatieven hoe dan ook niet stemmen op een democraat. Verder geloof ik ook niet in een ad hoc keuze. Zoals de commentator met de lelijke tanden op CNN (ben z'n naam ff kwijt) vanmiddag al zei, niets is een ad hoc keuze na drie maanden erover nadenken. De vraag is wel of het een verstandige keuze is. Ik heb geen idee, vrees dat we dat pas weten na 6 november. Dat debat tussen Biden en Palin zie ik ook wel zitten, hoewel ik wel verwacht dat het ontzettend slecht gaat worden.. Trouwens Palin als "The Big Bad Witch from the North" zie ik wel zitten ;) misschien nog ff een photoshopje maken straks.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Och tuurlijk. Maar een Democraat zal de eerste vrouw of eerste Afro-American meer kiezen uit idealistische gronden. De Republikein gebruikt zo'n curiositeit enkel en alleen vanwege strategische gronden. Tja....en als je dat doet doe je gelijk al tekort aan het feit dat ze een vrouw is.

Rest mij nog de vraag CC. Stel dat je een campagnestrateeg kon zijn. Voor wie zou je dat liever willen doen. De Democraten of de Republikeinen?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Hangt er vanaf wat ze ervoor betalen ;) Maar ik word nooit een campagnestrateeg, heb ik helemaal de achtergrond niet voor. Ik zal nog wel eens een analyst worden (hier of daar). Trouwens ik heb nog een verzoek voor je. Als je hele stukken tekst aanhaalt in je posts wil je ze dan svp leesbaar posten en dus vooral niet in een kleiner lettertype? Voor de slechtziende medeposter op dit forum is dat wel zo vriendelijk (ik word knap geschift van het aldoor moeten aanpassen van de instellingen van mijn browser alleen om jouw posts te kunnen lezen). Het is hoe dan ook beter dat je je beperkt tot dat deel van de brontekst dat echt relevant is voor je argument en voor de rest een link geeft (kunnen zelf wel kiezen of we alles willen lezen of niet).

Ik weet niet of je iemand te kort doet omdat je haar kiest op strategische gronden. Ze had zelf altijd kunnen weigeren. Het is hoe dan ook zo dat de positie van vrouwen in de partijen verschillend is. En de democraten waren evident niet idealistisch genoeg om voor een vrouw te gaan (iets dat binnen de partij veel moeilijker ligt dat nu naar buiten komt). Trouwens, waarom hebben ze eigenlijk bij de democraten geen vrouwelijke running mate gekozen? Naast Clinton waren er nog wel wat opties, noem bijvoorbeeld ene Pelosi (van die vrouw ben ik trouwens ontzettend fan geworden, zag haar eerst niet zitten maar ze doet het echt heel goed). Uiteindelijk is een ticket primair een strategische keuze. Ik weet zeker dat de democraten dat vooral niet gedaan hebben omdat je dan twee controversiele keuzes hebt.

Eerste "analyse" van Palin d'r praatje is wat mij betreft trouwens voornamelijk dat het een hoop geblaat was. Vond de manier waarop ze overkwam meevallen, had na het bestuderen van eerdere toespraken erger verwacht. Inhoudelijk was het "zozo". Of het nut gehad heeft zal er van afhangen welke soundbite er uiteindelijk blijft hangen en dat weten we vanavond toch pas.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Trouwens, bij de NOS weten ze ook niet precies wat ze willen...of ze hebben gewoon een team in de VS zitten dat emotie niet van nieuws weet te scheiden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

http://www.perspctv.com/

deze site is leuk. Let niet op de poll, is een samenstelling van verschillende polls en die info kan je netzo goed (of beter) via cnn zelf krijgen. Wat wel ontzettend leuk is zijn de statistieken over hoevaak de kandidaten in het nieuws zijn geweest en de timelines. Najah anywayz, als je nog eens tijd over hebt of tijdens een verplichte pauze op het wek leuk om ff rond te kijken.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Deze foto is...uhm :lachhuil: :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Dark*staR »

Die foto is nep ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Nou, ik vind beide foto's nochtans erg op elkaar lijken ;). En kan me goed voorstellen dat beide dames een fetish voor geweren hebben. Maar goed...tis Sarah met de paplepel ingegoten. Laten we even een kijkje nemen in Sarah's ouderlijk huis:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 04 sep 2008, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Dark*staR »

Graag gedaan ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Tjah, wapens zijn nu eenmaal voor veel Amerikanen (óók democraten!) heilig...'t land behoort dan ook niet tot de Europese Unie.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

En toch zie ik Hillary Clinton, Al Gore, John Edwards, Bill Richardson, Joe Biden, Ted Kennedy, Nancy Pelosi en zelfs John McCain niet rondlopen in zo'n opvallend gedecoreerd huis :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Dat misschien niet, maar ze zullen geen van allen er iets aan kunnen doen ;) Das nu eenmaal hoe het werkt aan de andere kant van de oceaan. Op een campus schiet een idioot een hoop mensen dood en het antwoord is niet dat er misschien iets aan wapenbezit gedaan moet worden...nee vanaf dat moment mogen wapens ook gedragen worden op de campus zodat iemand die kan gaat schieten eerder neergeschoten wordt (en achter dat besluit stonden niet alleen maar wapengeile republikeinen). Tjah, is ook logica he ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Maar daar praat ik helemaal niet over. Vertel mij niet wat er aan de andere kant van de oceaan gebeurd. Ik laat alleen maar die foto zien. Tis nogal wiedes dat anti-wapen wetten er vooralsnog niet komen. Dat weten zelfs de Democraten. En ook ik begrijp dat zelfs Democraten maar wat graag een Smith & Wesson in hun laatje hebben. Maar tis ook logica dat grofweg 45% van de Amerikanen geen Republikeinen zijn. En tis heel goed mogelijk dat er geen Republikein gekozen wordt dit jaar met zo'n fantastisch smaak voor binnenhuisarchitectuur. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Voorlopig is alles nog mogelijk als het gaat om wie er gekozen wordt...haar huis is trouwens niet eens het lelijkste wat ik ooit gezien heb hoor...denk dat ik daar toch Reagan voor moet nomineren (hoewel hun herinrichting van het Witte Huis wel goed was, ok, dat was dan Nancy d'r werk).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

bij de weg: * zei dat je gebeld had, 't was geen persoonlijke aanval hoor als het om je posts gaat...maar je wil graag dat ik er inhoudelijk op reageer, dan is leesbaarheid wel handig ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

En natuurlijk is er nergens gemeld dat McCain meer kijkers getrokken heeft dan Obama...ik word zo moe van de Nederlandse media. Ook niets over de peilingen van dit moment waarin McCain een voorsprong heeft op Obama. Ik geef niets om die peilingen zoals ik al zovaak gezegd heb, maar als de NOS het nieuws wel brengt als het goed is voor Obama dan moeten ze het ook doen als dit niet het geval is.
McCain trok meer tv-kijkers dan Obama
Uitgegeven: 5 september 2008 22:46

LOS ANGELES - Een recordaantal tv-kijkers in de Verenigde Staten heeft donderdag de aanvaardingstoespraak gezien van de Republikeinse presidentskandidaat John McCain.

Met 38,9 miljoen kijkers versloeg McCain de Democratische presidentskandidaat Barack Obama die 38,4 miljoen kijkers wist te trekken, aldus het bureau Nielsen Media Research vrijdag.

De Republikeinse kandidaat voor vice-president, Sarah Palin, trok woensdag met haar toespraak 37,2 miljoen kijkers.
McCain neemt voorsprong op Obama
Uitgegeven: 8 september 2008 06:30
Laatst gewijzigd: 8 september 2008 08:48

WASHINGTON - De Republikeinse presidentskandidaat John McCain heeft in een opiniepeiling een duidelijke voorsprong genomen op zijn Democratische tegenstander Barack Obama.

Na het Republikeinse partijcongres met het spraakmakende optreden van vicepresidentskandidate Sarah Palin heeft 50 procent van de ondervraagden een voorkeur voor McCain, tegen 46 voor Obama.

Dat blijkt uit de jongste peiling van USA Today/Gallup, die maandag is bekendgemaakt. Een week geleden was de situatie omgekeerd. Na het Democratische conventie had Obama een grote voorsprong op McCain.

CBS

De peiling van USA Today gaf Obama toen de helft van de stemmen van de ondervraagden tegen 43 procent voor McCain. In een peiling van de omroep CBS behaalde Obama 48 procent, McCain 40 procent.
En zolang de media op deze manier om blijven gaan met de Amerikaanse verkiezingen blijf ik nieuws vanuit Republikeins perspectief brengen.

Daarover gesproken was het volgende bericht opvallend:
McCain wil Democraten in zijn kabinet
Uitgegeven: 7 september 2008 19:48
Laatst gewijzigd: 7 september 2008 19:48

ALBUQEURQUE - Als de Republikein John McCain de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten wint, dan gaat hij Democraten benoemen in zijn kabinet. Dat kondigde McCain aan in een interview met het CBS-programma Face the Nation, dat zondag werd uitgezonden.

De politicus gaf aan dat hij het politieke klimaat in Washington wil veranderen, onder meer door zijn rivalen een plaats aan te bieden in zijn regering. "Ik weet nog niet hoeveel het er zullen zijn, maar het worden er zeker meer dan een", aldus McCain.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door uss defiant »

Lijkt me een erg slimme tactiek, zowel voor de verkiezingen als voor naderhand. (als ie wint)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Ik weet niet precies wat ik er van vind.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

NOS verbrandt even half miljoen
En wat hebben we nou geleerd van Obama 08? Helemaal niks! Want terwijl hardwerkend Nederland in de nacht van 4 op 5 november op een oor ligt, lepelen Philip Freriks en Eva Jinek de ‘laatste’ verkiezingsuitslagen op, die overigens vijf minuten eerder al via de grote networks wereldkundig zijn gemaakt. Live vanuit Washington. Dat dan weer wel. Vier jaar terug zat Charles Groenhuizen nog gewoon in zijn uppie in een klein studiootje met een camera, een stagiair, een computer en twee televisies om Hilversum van informatie te voorzien, dit keer reist op uw kosten een ploeg van minstens dertig man af richting Washington. Niet dat dat iets zal toevoegen, maar je zit er wel voor in een goed restaurant, met uitzicht op het Witte Huis. Bovendien kan er geschiedenis worden geschreven. Want als Obama wint, wordt hij de eerste Amerikaanse president die Barack als voornaam heeft. Een unicum. Daar moet je bijzijn. Let wel: deze naar schatting half miljoen euro kostende productie wordt gemaakt voor maximaal 250.000 nachtportiers. Gelukkig is er die avond ook Champions League, anders zou het helemaal een gênante vertoning zijn geworden...
Ok, de geenstijl versie is een klein beetje overtrokken maar een punt hebben ze zeker wel. Het is echt niet nodig om daar met een compleet Nederlands team te gaan zitten. Informatie komt via live-verbindingen ook wel "gewoon" in Hilversum. Obama'08 was al geld door 't riool spoelen, dit is helemaal erg. Laten we hopen dat iemand met wat meer verstand alsnog besluit dat het ook wel weer met een persoon en het kleine Amerikaanse vaste team kan.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:En zolang de media op deze manier om blijven gaan met de Amerikaanse verkiezingen blijf ik nieuws vanuit Republikeins perspectief brengen.
Waarom? Dan krijgen de StarTrek.nl-ers enkel en alleen Republikeins nieuws van jouw kant te lezen. Je overdrijft soms....en dat is te begrijpen gezien jouw vurige, vrouwelijke, Palin-achtige passie. Maar blijf je dan objectief? Neen. Vooral als je generaliseert door het over 'de media' te hebben. Vaag.

Het is mij juist opgevallen dat het NOS Journaal vorige week wel degelijk oog had voor de Republikeinse Conventie. Palin's speech was vaak genoeg te zien...mét kundig commentaar van Eelco Bosch-van Rosenthal. Om heel eerlijk te zijn, ik zag Obama niet meer lnagskomen op het NOS Journaal. De website van Amerika Kiest staat qua nieuws nu ook helemaal in het teken van McCain en Palin. En wat betreft die kijkcijfers? Er staat duidelijk een artikel over McCain's best bekeken speech.

Verder las ik vorige week nog een uitstekend artikel in de Pers over christelijke vrouwen, o.a. van vrouwenvereniging De Passage. Ook zij vallen als een blok voor Sarah Palin. Het zijn de vrouwelijke CU- en CDA-leden die wel wat zien in McCain en Palin. Zelfs Rita Verdonk gaat overstag. En al deze vrouwen gingen ook nog eens inhoudelijk in op de materie. Iets wat ik van jou nog niet kan zeggen. Ooowh, en dan hebben we het nog helemaal niet gehad over Charles Groenhuijsen die sowieso al flink corrigeert op nu.nl ten faveure van de GOP.

Wat betreft de plannen van de NOS om het songfestival verder dood te maken en van de Amerikaanse Verkiezingen een nieuw ' songfestival' te maken: Ach Marlies...............als het commentaar goed is en zowel de reacties van de GOP als de DNC worden gepeild, dan is er niks mis mee.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

Waarom? Dan krijgen de StarTrek.nl-ers enkel en alleen Republikeins nieuws van jouw kant te lezen.
Ik ga er vanuit dat startrek.nlers heel goed zelf tv kunnen kijken zelf een goed stel hersens hebben...maar mocht dat toch niet het geval zijn dan hebben ze altijd jou nog. Verder doe ik dit niet alleen hier, je schijnt te denken dat dit de enige plek op internet is waar ik actief ben...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Section31 »

De Duitse RTL noemde Lewis Hamilton de "Barack Obama" van de Formule 1. _O-
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

...mwah met dit verschil dat Lewis al wel daadwerkelijk iets gewonnen heeft en Barack dat nog moet bewijzen ;) maar de vergelijking is wel goed Duits. Zolang ze maar niet gaan beweren dat McCain Schumi is, dan haal ik namelijk al m'n posts weg ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door captain crash »

En goddank hebben we weer een rel, ze was ook al bijna twee dagen uit het nieuws...
Palin in opspraak om declaraties
Uitgegeven: 9 september 2008 10:58
Laatst gewijzigd: 9 september 2008 11:05

WASHINGTON - De Republikeinse vicepresidentskandidate Sarah Palin is in opspraak geraakt. De Amerikaanse krant Washington Post meldde dinsdag dat de huidige gouverneur van Alaska ten onrechte onkosten in rekening heeft gebracht.

Palin zou in de bijna twee jaar dat ze in functie is, 312 dagen thuis hebben gewerkt. Voor die dagen heeft ze echter wel vergoedingen aanvaard voor onkosten die ze zou hebben gemaakt tijdens 'ambtelijke reizen', aldus de krant.

Het gaat hierbij om uitgaven als maaltijden en incidentele uitgaven onderweg.

Reizen

De echtgenoot en de kinderen van Palin declareerden volgens het dagblad reizen tussen hun huis in Wasilla en de hoofdstad van Alaska, Juneau.

Ook zou de staat een driedaags hotelverblijf van Palin en haar dochter in New York hebben vergoed ter waarde van ruim 700 dollar per nacht. In totaal zouden Palin en haar familieleden tienduizenden dollars ten onrechte in rekening hebben gebracht.

Ontkenning

Een woordvoerster van Palin sprak tegen dat de gouverneur de regels heeft overtreden. De vicepresidentskandidate had zelfs afgezien van haar recht om meer onkosten in rekening te brengen, aldus de zegsvrouw.

Pijnlijk

De aantijgingen zijn buitengewoon pijnlijk voor Palin. Toen de Republikeinse presidentskandidaat John McCain haar vorige maand presenteerde als zijn running mate, liet Palin zich voorstaan op haar strijd tegen misbruik van belastinggeld.
Donderdag schijnt ze haar eerste tv interview te geven...ben erg benieuwd
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2008 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Goddank?? Als het om rellen gaat, blijken de Republikeinen altijd in het voordeel. Waarom? Omdat Amerikanen in de eerste plaats van nature conservatief zijn. Daar waar 'liberal' steeds meer een scheldwoord is geworden, onder andere door 8 jaar Bush Jr., 8 jaar gematigd beleid van Clinton-Republicans, 4 jaar Bush Sr. en 8 jaar Reagan, blijkt Amerika indirect weer prat te gaan op het woord 'neo-conservative'. Een zorgwekkende ontwikkeling waar Democraten niet zoveel aan kunnen doen. Palin wordt door iedereen verdedigd als het om de zwangerschap gaat van haar 17-jarige dochter. Maar als Joe Biden hetzelfde mee zou maken, dan zou hij letterlijk en figuurlijk afgeslacht worden en de kansen op een Democratische overwinning onbedoeld kapot kunnen maken. Terecht? Natuurlijk niet. Het is pure hypocretie en de Republikeinen leven van deze hypocretie.

De rel om Palin's onterechte of terechte declaraties is niet zomaar een rel. Het zou een begin kunnen zijn van iets groters dat er uiteindelijk voor zou kunnen zorgen dat de Republikeinen niet nog eens ongestraft 4 jaar het Witte Huis kunnen betrekken. Pratte steun voor de Democraten? Absoluut Niet !!!! Iédereen, van links tot rechts moet terecht een eerlijke kans kunnen maken op het presidentschap. Elke nieuweling die ineens groots gepresenteerd wordt moet er rekening mee houden dat de (onderzoeks)journalistiek diepgravend onderzoek gaat doen. Als het een Republikein betreft, dan doet de New York Times het wel, als het een Democraat betreft, dan zal Fox News dit groots presenteren. De Washington Post is al sinds begin juli aanwezig in Fairbanks om Palin's ambtsmisbruik te onderzoeken...en haar declaratie-verleden. Dat heet terechte journalistiek en uiteindelijk kan dit een postieve neutraliserende invloed hebben op de politiek in het algemeen.

Toch durft een vrouw als Palin het lef te hebben om deze media met geschreeuw weer af te doen als 'liberal media'. Helemaal des Bush'. Het komt haar nu gelegen, maar het is hartstikke onterecht en het zou haar imago op langere termijn wel eens kunnen beschadigen. Niémand die er nog aan gerefeerd heeft, zelfs CC niet (!), maar toen Geraldine Ferraro om identieke en na wat blijkt terechte rellen om haar declaratieverleden haar imago en dat van het Democratische ticket kapot maakte, mocht ze haarzelf niet verdedigen. Als ze het destijds over de 'conservative media' gehad zou hebben, dan zou ze nog meer als slachtafval behandeld worden. Maar wat doet het ertoe. Amerika maakte kennis met uiteindelijk een Washington-insider die naar believen haar financiën misbruikte terwijl ze wel een publiekelijk ambt vervulde. Niet veel later won Reagan wat mij betreft terecht de verkiezingen.

Palin maakt nu precies hetzelfde mee maar geen Amerikaan die er (nog) van wil weten! Dit artikel over haar declaraties haalt de voorpagina (nog) niet. Terecht? Nee. Amerikanen moeten met de feiten op de neus worden gedrukt. Want ALS Palin straks vice-president wordt, zal ze NIET meer met haar Volkswagen Jetta naar werk kunnen gaan en ongestoord hockey-mum kunnen blijven. Dat het onderzoek omtrent haar ambsmisbruik nu ' ineens' stil komt te liggen, doordat Palin net is uitgeroepen als vice-presidentskandidaat en de getuigen in deze zaak 'ineens' niet meer willen getuigen is jammergenoeg een tegenvaller (De onderzoeker van deze zaak gaat in hoger beroep gelukkig) en zegt helaas genoeg over de mentaliteit van de conservatieve Amerikaan en vooral die van de Republikeinen. Hence the fact dat McCain liever niet wil dat Palin interviews gaat geven. Belachelijk.

Ik hoop bijna dat deze rel zich uitbreidt. Niet om Palin of de Republikeinen direct kapot te maken. Maar wel om duidelijk te maken dat elke Amerikaan die een publieke functie wil gaan vervullen, of het nou Democraten of Republikeinen zijn, vroeg of laat onder het vergrootglas dient te komen. Dat is terecht. Dat is eerlijkheid pur-sang en zou vooral een flinke steun in de rug kunnen zijn voor de journalistiek/media, maakt niet uit of die nou links of rechts is. En uiteindelijk zijn daar alle Amerikanen bij gebaat. Ik ben niet zomaar een buitenstaander die dit zegt. Amerikaanse journalisten, met Carl Bernstein voorop, zijn het hier roerend mee eens. Dus smalend doen over dit soort berichtjes heeft weinig zin.

Ik zal wel weer ongelijk krijgen op election day. Of misschien niet. We zien wel. Maar ik benader de Amerikaanse verkiezingen liever met een journalistiek oog dan met een campagne-strategisch oog.
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 09 sep 2008, 13:05, 7 keer totaal gewijzigd.
Gesloten