<< The Big US Election 2012 Thread >>

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

<< The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Op speciaal verzoek van GW omdat ik dat na Utopia ook altijd deed...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

Beetje zinloos nu nog ;). Laten we eerst maar even de aftermath van de verkiezingen van gister bediscussieren en de komende tijd tot aan januari 2009. Grappig, maar wat mij betreft kan er een lockje op.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Zeker niet zinloos, in 2010 zijn er al midterms maar geloof maar dat over minder dan een jaar de eerste kandidaten alweer bezig gaan voor 2012...dus nee niet zinloos, wel vroeg.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Blind Guardian »

neen, ze gaat alaska onaffankelijk verklaren van de rest van de states. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:Zeker niet zinloos, in 2010 zijn er al midterms maar geloof maar dat over minder dan een jaar de eerste kandidaten alweer bezig gaan voor 2012...dus nee niet zinloos, wel vroeg.

Noem het dan 'The Small US Election 2010 Thread'. Ik ben met het US Election 2008 topic begonnen in september vorig jaar. En nog waren er mensen die zeiden "Ben je niet wat vroeg Hayes??". Verder was Hillary Clinton de eerste kandidaat voor de Democraten en dat kondigde ze aan begin 2007. Daarvoor weigerde ze om op deze 'geruchten' in te gaan.

Dan is er nog Obama zelf. Die lieve man moet het Witte Huis nog betreden. En een eventueel glansrijk presidentschap van Obama de komende vier jaar, verkleint de kansen van de Republikeinen om, let's say, Palin naar voren te schuiven.

Dus ik zie niet in waarom dit nu al een erg zinvol topic kan zijn :). Je zegt het: Wel vroeg. Ik zeg: Veel te vroeg.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

tjah jouw mening, niet die van mij
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Section31 »

Wie van de partijkandidaten van deze election gaan we over 4 jaar weer terug zien?
Mike Huckabee zal er ongetwijfeld zijn. John Edwards heeft in Amerikaanse ogen politieke zelfmoord gepleegd neem ik aan?
Hillary? Rudy? Ron Paul? Bloomberg?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Aan de democratische kant zal als het goed is geen kandidaat nodig zijn.

Aan de republikeinse kant denk ik inderdaad dat Huckabee een poging gaat doen en misschien Rice. Verder waren er al twee mensen die actief geld zijn gaan inzamelen en een iemand die naar Iowa gaat de komende weken. Lucas had daar een stukkie over in z'n log, ben ff kwijt wie het was. Bloomberg is zeker ook een optie, hij heeft niet voor niets moeite gedaan om nog burgermeester van New York te kunnen blijven.

Oh en sommigen zien een verkiezing tussen Obama en Palin wel zitten in 2012...om de humor zou ik het ook wel zien zitten maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

en ik ben zelfs in Nederland niet de enige...;)

http://blogs.fd.nl/white_house_for_sale/
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:Aan de democratische kant zal als het goed is geen kandidaat nodig zijn.

Aan de republikeinse kant denk ik inderdaad dat Huckabee een poging gaat doen en misschien Rice. Verder waren er al twee mensen die actief geld zijn gaan inzamelen en een iemand die naar Iowa gaat de komende weken. Lucas had daar een stukkie over in z'n log, ben ff kwijt wie het was. Bloomberg is zeker ook een optie, hij heeft niet voor niets moeite gedaan om nog burgermeester van New York te kunnen blijven.

Oh en sommigen zien een verkiezing tussen Obama en Palin wel zitten in 2012...om de humor zou ik het ook wel zien zitten maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Ik denk dat het wel gaat gebeuren. Die hoer van een Palin is al echt aan het warmdraaien. Op de eerste governor's meeting na de verkiezingen stal ze -alweer- de show. En Palin weet nu erg goed de media te bespelen. Net als Obama is Sarah -de hoer- Palin mediageniek. Op verraderlijke schopt ze nu tegen de campagne van McCain aan en heeft ze -ineens- niks dan lof voor Obama.meer zelfs dan McCain. Die Palin gaat een uiterst sterke presidentskandidaat worden in 2012, vooral als ze tegen die tijd haar mediagenieke kant (exx Miss Alaska hè) combineert met een iets gematigdere toon en ze dan zélf de touwtjes in handen heeft.

Sowieso blijft Sarah Palin ook andere 'campagnewetten' overtreden. In tegenstelling tot Hillary Clinton, geeft Sarah Palin al meteen van je één twee drie aan dat ze presidentskandidaat wil worden. En dat terwijl tot nu toe elke kandidaat pas na de midterm-elections openheid gaf over zijn of haar ambities om president van de VS te worden. Ook heeft ex-Miss Palin de brutaliteit om nu maar ineens wèl senator -Al Capone- Ted Stevens te steunen, terwijl ze vlak voor de verkiezingen aangaf dat Ted Stevens maar moest aftreden. Dit stuk vreten aast dus ook nog eens op een senaatszetel.

Genoeg over Palin. Wat ik absoluut niet hoor is hoe de Democraten ook al druk bezig zijn met de verkiezingen van zowel 2010 en 2012. David Axelrod is names Obama al aan het kijken voor evt. vervangers voor Joe Biden (Tja, ook deze man is al een beetje op leeftijd. Lees Politico.com). Obama zelf zinspeelt nu al indirect op de verkiezingen van 2012 door te zeggen dat "het beteugelen van de huidige economische crisis weleens langer dan 4 jaar kan duren". Dan moet er ook nog gekeken worden naar Obama's kabinet. Hoe meer GOP-ers in z'n kabinet (Blijft Robert Gates aan? Krijgt Henry Paulson een tweede kans? En wat te denken van Chuck Hagel?), des te groter de kans dat Obama daadwerkelijk de GOP bij politieke besluiten wil betrekken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

In 2004 dacht iedereen (hier in ieder geval...) dat Clinton voor de Democraten wel de kandidaat moest worden...er waren al mensen die zeiden dat ze teveel tegenstand in de partij had maar daar werd vooral hier niet naar geluisterd. Als je nu goed luistert naar de geluiden over Palin dan hoor je ongeveer hetzelfde...waar nog bij komt dat Palin nog minder geld zelf kan ophalen dan McCain of Clinton konden dus ze zou nu als keuze niet verstandig zijn. Trouwens, ze heeft zelf ondertussen ook al laten weten dat 2016 misschien realistischer is en dat ze eerst voor een zetel in de senaat wil gaan.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Mr Hayes »

De manier van campagevoeren bij de Republikeinen en bij Hillary Clinton kan sinds 4 november voor een groot gedeelte de prullebak in. Als er iets is wat David Axelrod heeft bewezen, dan is het wel dat andere slimme, meer positieve, campagnetechnieken ook werken. ex-senator Obama was maar vier jaar senator en is nu de aankomende president van de VS. En niemand had vorig jaar nog durven denken dat Obama zo'n idioot groot bedrag aan campagnegeld bij elkaar kon sprokkelen. DNC? Eat your heart out!.

Ik denk ook dat veel mensen onderschatten hoeveel invloed de afgelopen campagne van Obama en diens uitverkiezing tot president-elect heeft gehad op nieuwe generaties: jongeren, hispanics, blanke vrouwen en 96% van de zwarte bevolking in de VS. De traditioneel Republikeinse achterban, blanke 50-plussers, zijn aan het vergrijzen of sterven de komende 30 jaar. Ik denk dat Sarah Palin dit nu al beseft. Obama's manier van campagnevoeren zal in ieder geval een nieuwe standaard worden. Juist daarom doet Palin nu ineens poeslief naar Obama toe.

En het feit dat Sarah Palin op Ted Stevens' senaatszetel aast zegt toch ook wel wat over Palin. Ze gaat wat makkelijker over lijken om haar eigen doelen te bewerkstelligen. Eerst oproepen dat Stevens maar moet aftreden en nu ineens blijkt dat de stemmen nog steeds geteld worden wil Palin dat Stevens blijft.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Guess who? »

En dan blijkt maar eens dat dit topic machtig handig is.

Vandaag een tweetal half-aankondigingen voor de presidentskandidaten.
'Gingrich in mei presidentskandidaat VS'
Uitgegeven: 10 maart 2011 06:35
Laatst gewijzigd: 10 maart 2011 06:56
WASHINGTON - Newt Gingrich, oud-voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, hoopt in mei aan te kondigen dat hij de Republikeinse presidentskandidaat in 2012 wil worden.

Gingrich heeft dat gezegd tijdens een gesprek met veertig à vijftig oud-medewerkers en zakenrelaties, meldde één van de betrokkenen woensdag.

Gingrich (67) is populair bij bepaalde Republikeinen door zijn zware politieke gevechten met de toenmalige Democratisch president Bill Clinton. Maar veel christelijke Republikeinen hekelen zijn echtscheidingen en overspel.

Derde vrouw

Hij is nu getrouwd met zijn derde vrouw Callista. Met haar had hij een relatie in de jaren negentig toen hij nog met zijn tweede vrouw getrouwd was. Gingrich zei woensdag op een christelijke tv-zender dat hij God vergiffenis heeft gevraagd voor zijn overspel.

Als Gingrich de kandidaat wordt, neemt hij het op tegen president Barack Obama.
© ANP
En..
Donald Trump denkt serieus over presidentschap VS
Uitgegeven: 10 maart 2011 20:17
Laatst gewijzigd: 10 maart 2011 20:17
AMSTERDAM - De Amerikaanse vastgoedmagnaat Donald Trump denkt er serieus over om deel te nemen aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2012. Dat heeft hij donderdag op een persconferentie in New York gezegd.

Trump verscheen samen met de Georgische president Michail Saakasjvili op de persconferentie om een luxe ontwikkelingsproject in Georgië aan te kondigen.

Hij prees de manier waarop Saakasjvili het land bestuurt en zei te willen dat er in de Verenigde Staten een vergelijkbare leider zou zijn.

Trump herhaalde nog eens dat hij van plan is in juni officieel aan te kondigen of hij deelneemt aan de strijd om de Republikeinse presidentsnominatie.
© Novum
En is het inderdaad zo dat de Democraten geen andere kandidaten dan Obama zullen aandragen?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Jah er zit eindelijk weer serieus schot in de zaak.

Oh en er komt nog een "West Wing" momentje aan dit weekend - Shut Down van de federale overheid.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Jah er zit eindelijk weer serieus schot in de zaak.

Oh en er komt nog een "West Wing" momentje aan dit weekend - Shut Down van de federale overheid.
Dat laatste zag ik half op tv inderdaad. In die ep was Donna wel fantastisch :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:Jah er zit eindelijk weer serieus schot in de zaak.

Oh en er komt nog een "West Wing" momentje aan dit weekend - Shut Down van de federale overheid.
Is dat niet die speciale aflevering over dat 911 gezeik?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
captain crash schreef:Jah er zit eindelijk weer serieus schot in de zaak.

Oh en er komt nog een "West Wing" momentje aan dit weekend - Shut Down van de federale overheid.
Is dat niet die speciale aflevering over dat 911 gezeik?
neuh, zijn eps uit seizoen 5

gaat Bartlet wandelen :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
Miriam schreef:
captain crash schreef:Jah er zit eindelijk weer serieus schot in de zaak.

Oh en er komt nog een "West Wing" momentje aan dit weekend - Shut Down van de federale overheid.
Is dat niet die speciale aflevering over dat 911 gezeik?
neuh, zijn eps uit seizoen 5

gaat Bartlet wandelen :)
Ik ben nooit verder gekomen dan season 4 :p
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Guess who? »

De aflevering heet heel toepasselijk: Shutdown



Als je nu trouwens in google intypt: "west wing episode" dan staat deze ep vrijwel bovenaan :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Miriam »

Nee bij mij niet. Alleen IMDB en daarna Wikipedia en verder alleen online sites met recensies en wat torrent sites.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

evil google

past zich aan aan je zoekgedrag

:P
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Guess who? »

hmm, of er zat alweer teveel tijd tussen?

Maar ik ben het wel eens met de conclusie: Evil Google.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door X-File »

Het wordt tijd voor een Horckdude interventie. Die kan vast wat meer informatie geven op dit onderwerp!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Miriam »

Ik gebruik dan ook geen google
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Punisher »

Inderdaad, google is voor plebs.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

X-File schreef:Het wordt tijd voor een Horckdude interventie. Die kan vast wat meer informatie geven op dit onderwerp!
Horck heeft het geduld om het uit te schrijven, ik hou het altijd bij drank en discussie

maar de conclusie van afgelopen weekend was dat wij denken dat Trump niet onderschat mag worden (kan ook aan de drank liggen)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
X-File schreef:Het wordt tijd voor een Horckdude interventie. Die kan vast wat meer informatie geven op dit onderwerp!
Horck heeft het geduld om het uit te schrijven, ik hou het altijd bij drank en discussie

maar de conclusie van afgelopen weekend was dat wij denken dat Trump niet onderschat mag worden (kan ook aan de drank liggen)
Nee en als daarbij denkt aan de gemiddelde intelligentie van de verenigde staten, die toch ook zeker op 30 ligt :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door Guess who? »

Donald Trump toch niet verkiesbaar
Uitgegeven: 16 mei 2011 18:50
Laatst gewijzigd: 16 mei 2011 19:09
AMSTERDAM - Zakenman Donald Trump ziet af van deelname aan de Republikeinse nominatieronde voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2012.
© Wenn.com

“Na stevig overleg en reflectie heb ik besloten het presidentschap niet langer na te streven”, aldus Trump maandag in een verklaring. Die beslissing was volgens Trump "niet gemakkelijk".

Vastgoedmagnaat Trump liet in maart weten serieus te overwegen zich verkiesbaar te stellen voor het presidentschap van de Verenigde Staten.

Een paar weken eerder had de Republikein voor ophef gezorgd door de afkomst van de huidige president Barack Obama in twijfel te trekken. Trump ging in een toespraak in op theorieën dat Obama niet in de VS zou zijn geboren, wat vereist is om president van de VS te kunnen worden.

Obama maakte een einde aan de discussie door een uitgebreidere versie van zijn geboorteakte te tonen.
© NU.nl
Geen geTrumpetter meer....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: << The Big US Election 2012 Thread >>

Bericht door captain crash »

Jammer, ook al geen "do the Huckabee" kans meer :(
Plaats reactie