Evolutie of Creatie?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef: waardoor de penis als door een onzichtbare hand is geevolueerd tot de ultieme genotsstaaf (zonder penisbotje)
Afbeelding

Niks God of evolutie gewoon gemaakt in China
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Als de Evolutietheorie klopt, zou over een pakweg miljoen jaar de menselijke penis er zo uit moeten zien, tenzij uiteraard de vrouwtjes liever een plastic substituut verkiezen boven een echte penis. Helaas is deze hypothese wat moeilijk te testen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Guess who? »

^Want? Deze stimuleert de vrouw alleen maar zodat ze zelf een fijne tijd heeft. In de evolutie gaat het om overleven en vermenigvuldigen. Niet om bevredigen. En ik wordt een beetje misselijk door het idee dat ik deze discussie met jou heb.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

:? Hoezo??? Ik probeer de redenering van biologen toe te passen op dit onderwerp. Midas Dekkers zou daar vast een leuk stukje over kunnen schrijven.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Punisher »

SpaceWally schreef::? Hoezo??? Ik probeer de redenering van biologen toe te passen op dit onderwerp. Midas Dekkers zou daar vast een leuk stukje over kunnen schrijven.
Ik vraag me af welke biologen, in ieder geval geen een die ik ken ... Zeker niet Midas Dekkers ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

Guess who? schreef:In de evolutie gaat het om overleven en vermenigvuldigen..
Sterven homo's dan niet uit :*)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Tegenwoordig "maken" die kinderen bij lesbische koppels en voeden dat kind dan op in co-ouderschap met dat lesbisch koppel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door captain crash »

en in de tijd van de oude Grieken neukten ze een vrouw die ze vervolgens in de steek lieten...
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door R2D2 »

biologische selectie is allang vervangen door culturele;
zo sinds de neolithische explosie ofzo
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:In de evolutie gaat het om overleven en vermenigvuldigen..
Sterven homo's dan niet uit :*)
het is geen ras.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Belgarath »

Guess who? schreef:
Miriam schreef:
Guess who? schreef:In de evolutie gaat het om overleven en vermenigvuldigen..
Sterven homo's dan niet uit :*)
het is geen ras.
Nee maar wel een mens met bepaalde genen. En inderdaad is het wel een beetje een vreemde situatie, of het heeft toaal niks met genen te maken (je sexuele voorkeur). Andere theorie (vond ik ook wel een aardige) is dat het voor de soort juist goed is om in je genenpool mensen te hebben die zelf geen kinderen krijgen, omdat ze dan de soort kunnen helpen zonder de drang om je eigen kinderen te redden of kinderen zonder verzorger achter te laten. Wellicht is dat het geweest wat ons de neanderthaler heeft doen overleven: bij hen kwam homofilie niet voor. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Punisher »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:In de evolutie gaat het om overleven en vermenigvuldigen..
Sterven homo's dan niet uit :*)
Dat is een goede vraag, met name omdat homoseksualiteit bij dieren is geconstateerd.

Persoonlijk denk ik dat homoseksualiteit een ``verborgen'' voordeel heeft, net zoals bijvoorbeeld sikkel-cel ziekte (Bescherming tegen malaria).
Wat dit voordeel precies is weet ik zo niet, alhoewel ik wel een paar ideeën heb.
biologische selectie is allang vervangen door culturele;
zo sinds de neolithische explosie ofzo
Culturele selectie is een feit, maar heeft genetische selectie zeker niet vervangen, en al helemaal niet sinds de Neolithische revolutie, misschien de laatste ~100-50 jaar sinds we ziektes en tekortkomingen veel beter kunnen genezen en/of opvangen, maar daarvoor ging iedereen die gevoelig was voor ziekte X toch echt dood, en iedereen die er imuum voor de ziekte niet. Waarom denk je dat de eerste pestplaag het ergste was en de volgende plagen steeds minder (Tot het helemaal uitstierf)?

Ook nu is genetische selectie nog actief, alhoewel mensen met een ziekte en/of handicap tegenwoordig wel vaak een normaal leven kunnen leiden, op zich is dit natuurlijk goed, maar puur genetisch gezien is het natuurlijk niet goed als veel mensen met b.v. een aangeboren hart-afwijking 75 jaar worden en kinderen krijgen.

Hoe dan ook, het is bijvoorbeeld aangetoonde dat b.v. knappe mensen meer kans op een baan hebben, en meer kans op een partner (o.a. door de beter baan).
Wellicht is dat het geweest wat ons de neanderthaler heeft doen overleven: bij hen kwam homofilie niet voor.
Hoe weet je dat? We weten zo goed als niets over het gedrag en psyche van de Neanderthalers, en wat we wel ``weten'' is op z'n minst conjectuur en speculatie.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

R2D2 schreef:biologische selectie is allang vervangen door culturele;
zo sinds de neolithische explosie ofzo
Ja dat klopt. De mens is in staat om daar zijn handelen het Darwinistische mechanisme te verstoren. Een voorbeeld daarvan is dat wij door onze gezondheidszorg mensen in leven laten die in de natuur zouden sterven en die kunnen dan hun genen doorgeven aan een volgende generatie, wat in de natuur juist niet zou gebeuren. Om die reden vind ik het Christelijke argument tegen genetische manipulatie zwak: ook nu al grijpen wij als mens in en wordt de soort zwakker en de gevolgen daarvan kunnen we met genetische manipulatie corrigeren. In zekere zin is deze hele discussie al het gevolg van de juistheid van de Evolutietheorie. Als die niet zou gelden, zou dit probleem niet bestaan.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Belgarath »

Punisher schreef:
Wellicht is dat het geweest wat ons de neanderthaler heeft doen overleven: bij hen kwam homofilie niet voor.
Hoe weet je dat? We weten zo goed als niets over het gedrag en psyche van de Neanderthalers, en wat we wel ``weten'' is op z'n minst conjectuur en speculatie.
Je quote de smiley erachter niet. Dat was bedoelt als grappige insteek om een andere manier van denken te doen ontstaan. Ik heb geen bronnen over neanderthalers geraadpleegd. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Guess who? »

Belgarath schreef:
Punisher schreef:
Wellicht is dat het geweest wat ons de neanderthaler heeft doen overleven: bij hen kwam homofilie niet voor.
Hoe weet je dat? We weten zo goed als niets over het gedrag en psyche van de Neanderthalers, en wat we wel ``weten'' is op z'n minst conjectuur en speculatie.
Je quote de smiley erachter niet. Dat was bedoelt als grappige insteek om een andere manier van denken te doen ontstaan. Ik heb geen bronnen over neanderthalers geraadpleegd. :)
Zoals je nu al gemerkt hebt, werken dit soort subtiele hints niet in een textuele discussie zoals op een forum :)

Maargoed, ik snap dat homoseksualiteit (zoals het heet) een spannend onderwerp is, maar laten we het hebben over de evolutie of creatie van ons bestaan. Gezien dit topic daar over gaat. Je staat altijd vrij om een eigen topic aan te maken.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Guess who? »

SpaceWally schreef::? Hoezo??? Ik probeer de redenering van biologen toe te passen op dit onderwerp. Midas Dekkers zou daar vast een leuk stukje over kunnen schrijven.
:blaat:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Blind Guardian »

Midas :love2: ... ik heb echt wel iets met die man sinds ik ooit heel lang geleden hem bezig zag met dierenpoep :*D
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Midas Dekker kennende is het echt een kwestie van tijd tot we een stukje aantreffen van zijn hand over het penisbotje.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door EMH »

o ik las: tot we een stukje aantreffen van zijn penisbotje :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door R2D2 »

SpaceWally schreef:Midas Dekker kennende is het echt een kwestie van tijd tot we een stukje aantreffen van zijn hand over het penisbotje.
Afbeelding

:?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Guess who? »

:lol:

briljant :P
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Hebben ze nou niks beters te doen:
De Morgen schreef:De brochure "Evolutie of schepping, wat geloof jij" zou binnenkort in alle Vlaamse brievenbussen moeten belanden. Enkele Nederlandse christelijke verenigingen willen er een "paar honderdduizenden" van in ons land verspreiden.

De brochure legt de lezers uit waarom het bijbelse scheppingsverhaal geloofwaardiger is dan de evolutietheorie van Charles Darwin, schrijft De Standaard vandaag. De actie leidde dit voorjaar in Nederland tot veel commotie. Velen stuurden de folder terug naar afzender.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... nbus.dhtml
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

Master Vanhu Botie schreef:Hebben ze nou niks beters te doen:
De Morgen schreef:De brochure "Evolutie of schepping, wat geloof jij" zou binnenkort in alle Vlaamse brievenbussen moeten belanden. Enkele Nederlandse christelijke verenigingen willen er een "paar honderdduizenden" van in ons land verspreiden.

De brochure legt de lezers uit waarom het bijbelse scheppingsverhaal geloofwaardiger is dan de evolutietheorie van Charles Darwin, schrijft De Standaard vandaag. De actie leidde dit voorjaar in Nederland tot veel commotie. Velen stuurden de folder terug naar afzender.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... nbus.dhtml
:lol:

Ze zaten zeker in hun maag met al die folders en nu zadelen ze de belgen er mee op
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

:{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door EMH »

^^sturen jullie ze gewoon ook weer terug. :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Blind Guardian »

Geen flauw idee of die dingen opgestuurd zijn hier, ik heb een nee nee sticker (al dat er nog weleens een weekblad tussen door valt), waar ik me meer aan erger is die geadresseerde reclame 'van de bewoners van ....' van de postcodehennyhuismanshitclub die ik regelmatig door scheur.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

EMH schreef:^^sturen jullie ze gewoon ook weer terug. :*)
En over een jaar probeert die christen-cult het in Luxemburg :*)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Alsof we nog niet genoeg last hebben van ongevraagde bezoekers op zondagmorgen :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door EMH »

Van die figuren die Jezus komen brengen?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door GPS »

Master Vanhu Botie schreef:Alsof we nog niet genoeg last hebben van ongevraagde bezoekers op zondagmorgen :{
O, daar heb ik één keer tegen gezegd dat ik niet meer door hen lastig gevallen wilde worden en of zij dat ook aan hun maatjes wilde doorgeven.
Sindsdien sta ik in het verdoemde of reddeloze zielen boekje. Want als zij nu langs komen kijken ze in een boekje en lopen ze door. :)
Plaats reactie