Evolutie of Creatie?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS schreef:
Master Vanhu Botie schreef:Alsof we nog niet genoeg last hebben van ongevraagde bezoekers op zondagmorgen :{
O, daar heb ik één keer tegen gezegd dat ik niet meer door hen lastig gevallen wilde worden en of zij dat ook aan hun maatjes wilde doorgeven.
Sindsdien sta ik in het verdoemde of reddeloze zielen boekje. Want als zij nu langs komen kijken ze in een boekje en lopen ze door. :)
'k Zal ze ook eens moeten uitfoeteren. Wie weet helpt 't hier ook :*)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door GPS »

Master Vanhu Botie schreef:
GPS schreef:
Master Vanhu Botie schreef:Alsof we nog niet genoeg last hebben van ongevraagde bezoekers op zondagmorgen :{
O, daar heb ik één keer tegen gezegd dat ik niet meer door hen lastig gevallen wilde worden en of zij dat ook aan hun maatjes wilde doorgeven.
Sindsdien sta ik in het verdoemde of reddeloze zielen boekje. Want als zij nu langs komen kijken ze in een boekje en lopen ze door. :)
'k Zal ze ook eens moeten uitfoeteren. Wie weet helpt 't hier ook :*)
Maar ik ben heel erg beleefd gebleven. Kijk als je zegt: "Nee dank u. Geen interesse." Dan komen ze de volgende keer terug.
Wij hebben iets in de trant van: "We hebben u all verschillende malen gezegd geen interesse te hebben. Wilt u ons in het vervolg niet me lastig vallen en wilt u daar een aantekening van maken voor uw geloofsgenoten." en dat hielp.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Blind Guardian »

Weinig last van jehova's ze zijn er wel maar niet dat veel hier
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door EMH »

Wij komen Jezus brengen.
Zet m daar maar neer bij die 20 anderen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door GPS »

EMH schreef:Wij komen Jezus brengen.
Zet m daar maar neer bij die 20 anderen.
Kijk maar uit. Dan komen ze 'm de volgende week weer ophalen. Zit je weer met ze opgescheept.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

EMH schreef:Wij komen Jezus brengen.
Zet m daar maar neer bij die 20 anderen.
En nee ze willen er geen budha beeldje voor terug
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
GPS schreef:
Master Vanhu Botie schreef:Alsof we nog niet genoeg last hebben van ongevraagde bezoekers op zondagmorgen :{
O, daar heb ik één keer tegen gezegd dat ik niet meer door hen lastig gevallen wilde worden en of zij dat ook aan hun maatjes wilde doorgeven.
Sindsdien sta ik in het verdoemde of reddeloze zielen boekje. Want als zij nu langs komen kijken ze in een boekje en lopen ze door. :)
'k Zal ze ook eens moeten uitfoeteren. Wie weet helpt 't hier ook :*)
Maar ik ben heel erg beleefd gebleven. Kijk als je zegt: "Nee dank u. Geen interesse." Dan komen ze de volgende keer terug.
Wij hebben iets in de trant van: "We hebben u all verschillende malen gezegd geen interesse te hebben. Wilt u ons in het vervolg niet me lastig vallen en wilt u daar een aantekening van maken voor uw geloofsgenoten." en dat hielp.
Niet dat ik van plan was om echt lawaai te maken, maar een opmerking zoals die die jij voorstelt lijk mij wel voldoende (in eerste instantie dan toch).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

De eerste jehova die hier voor de deur staat die kan een schot hagel verwachten, stelletje fascisten dat het zijn :-(

Een tijd gelden kreeg ik een heus boekje binnen over zogenaamde wonderen en het ontzien van westerse dan wel oosterse geneeskunde. Met succes is het gelukt om een eventuele verdere verspreiding te doen voorkomen :cheer:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Om iemand een schot hagel te geven omdat zijn mening of geloof je niet bevalt: dat is pas fascistisch.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:Om iemand een schot hagel te geven omdat zijn mening of geloof je niet bevalt: dat is pas fascistisch.
Weer een topic omhoog halen om een oude discussie (die jullie via PM mogen voortzetten) weer op te stoken is niet de bedoeling, dat weet jij ook wel. Graag alleen on-topic in Debate Camp, blaat mag in The Mess Hall :) Geldt ook voor Miriam.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Punisher »

SpaceWally schreef:Om iemand een schot hagel te geven omdat zijn mening of geloof je niet bevalt: dat is pas fascistisch.
Je maakt een typfout, niet fascistisch maar FANTASTISCH is het! En het is al helemaal FANTASTISCH als mensen zonder enig gevoel van humor hier ook serieus op in gaan. FANTASTISCH FANTASTISCH.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Dan zal het aan mijn gevoel van humor liggen, want ik zie niet in wat er grappig was aan die opmerking. Nu ik erover nadenk, als ik naar de film ga zie ik mensen lachen als iemand een klap voor zijn kop krijgt. Dat snap ik ook nooit. Laten we het er maar op houden dat ik een ANDER gevoel voor humor heb.
Toen ik een kind was had ik veel lol als de bestuurder van lijn 24 een wissel miste en een extra rondje om het Weteringcircuit moest maken. Hij zei dan door de microfoon tegen de passagiers "Een rondje van de zaak!". Iedereen lachen natuurlijk. Als je vandaag de dag zo'n grapje maakt, weet ik precies wat er gebeurt: dan krijgt de bestuurder een klap voor zijn bek.
En daar gaat dan wel iedereen om lachen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Paulstartrek »

Op zich in de huidige maatschappij weer logisch.

Toen kon je best een extra rondje rijden. Je had de tijd. Mensen zien de lol er wel van in. "Ach een foutje kan je maken"

Tegenwoordig kost dat al gauw vele minuten. Mensen kunnen hun aansluiting missen, te laat komen voor dat belangrijke gesprek/vergadering/sollicitatie.
Ook zien mensen de lol er niet meer van in. "Hoe lang rijd hij dat traject nu al niet, dat weet hij toch onderhand wel?" "Worden die mensen niet meer opgeleid ofzo?"

Wat krijg je dan, die man wordt voor zijn dommigheid 'gestraft'. Dat vinden de mensen dan grappig. "kijk gerechtigheid, Maak een fout en wordt gestraft. Dat gebeurt mij ook zo vaak."
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

Paulstartrek schreef:Op zich in de huidige maatschappij weer logisch.

Toen kon je best een extra rondje rijden. Je had de tijd. Mensen zien de lol er wel van in. "Ach een foutje kan je maken"

Tegenwoordig kost dat al gauw vele minuten. Mensen kunnen hun aansluiting missen, te laat komen voor dat belangrijke gesprek/vergadering/sollicitatie.
Ook zien mensen de lol er niet meer van in. "Hoe lang rijd hij dat traject nu al niet, dat weet hij toch onderhand wel?" "Worden die mensen niet meer opgeleid ofzo?"

Wat krijg je dan, die man wordt voor zijn dommigheid 'gestraft'. Dat vinden de mensen dan grappig. "kijk gerechtigheid, Maak een fout en wordt gestraft. Dat gebeurt mij ook zo vaak."
Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op :roll:

Dit geeft alleen maar aan hoe verrot de maatschappij tegenwoordig is
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Nemesis »

Rondje van de zaak met een trein of tram is wel wat anders dan met een bus of een auto.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Paulstartrek »

Miriam schreef: Dit geeft alleen maar aan hoe verrot de maatschappij tegenwoordig is
Helemaal met je eens. Goed als ik door zo'n rondje met de tram ook te laat ga komen, dan vind ik dat ook niet fijn, maar 'dan had ik maar eerder weg moeten gaan :D'
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Punisher »

SpaceWally schreef:Toen ik een kind was had ik veel lol als de bestuurder van lijn 24 een wissel miste en een extra rondje om het Weteringcircuit moest maken. Hij zei dan door de microfoon tegen de passagiers "Een rondje van de zaak!". Iedereen lachen natuurlijk. Als je vandaag de dag zo'n grapje maakt, weet ik precies wat er gebeurt: dan krijgt de bestuurder een klap voor zijn bek.
En daar gaat dan wel iedereen om lachen.
Dat is onzin. Al jarenlang neemt in Nederlands (En bijna elk ander westers land) geweld & misdaad af. Het *gevoel* daarover is iets anders. Maar dat heeft meer te maken met dingen zoals telegraaf, hard van Nederland, en onwetendheid.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Ik had het niet over geweld en criminaliteit. Ik had over het humor.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Nemesis »

als je leest zie je dat bovenstaande users hierin een connectie aangeven.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op :roll:

Dit geeft alleen maar aan hoe verrot de maatschappij tegenwoordig is
He he, zijn Miriam en ik het eindelijk ergens over eens. :)
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Belgarath »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op :roll:

Dit geeft alleen maar aan hoe verrot de maatschappij tegenwoordig is
He he, zijn Miriam en ik het eindelijk ergens over eens. :)
En met jullie alle mensen die hebben geleefd sinds het begin der tijden (waarschijnlijk) Socrates zei ooit al:
The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.
Zoals punisher al zei is het "vroegah was alles beter" gevoel blijkbaar sterker dan hoe de situatie is. Denk alleen dat ze in het vroege athena nog geen hart van nl of telegraaf hadden, dus daar zal het toch niet aan liggen. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

Belgarath schreef:
SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op :roll:

Dit geeft alleen maar aan hoe verrot de maatschappij tegenwoordig is
He he, zijn Miriam en ik het eindelijk ergens over eens. :)
En met jullie alle mensen die hebben geleefd sinds het begin der tijden (waarschijnlijk) Socrates zei ooit al:
The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.
Zoals punisher al zei is het "vroegah was alles beter" gevoel blijkbaar sterker dan hoe de situatie is. Denk alleen dat ze in het vroege athena nog geen hart van nl of telegraaf hadden, dus daar zal het toch niet aan liggen. :)
Nee maar dat had zelfs SV nog wel begrepen. Het probleem van tegenwoordig is dat we veel te egocentrisch leven. Het kan je niet schelen dat je buurman moet rond komen van 1200 euro per maand en dat de mensen die nu bijna tegen hun pensioen aanzitten toch nog mooi twee jaar mogen doorwerken. Want anders heb je er zelf later waarschijnlijk last van. Tegenwoordig is het meer de IK die telt en niet meer de WIJ
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door SpaceWally »

Ja dat is waar. Dat is de schaduwkant van de Verlichting waardoor in het Westen mensen individuen zijn geworden en het individu belangrijk is dan het collectief, dat is een basiskenmerk van de moderne westerse samenleving. Dat heeft ook bepaalde nadelen omdat sommige mensen de vrijheid en verantwoordlijkheid niet aan kunnen. In het Westen stond altijd de Kerk garant voor de normen en waarden, als 'countervailing power'. Nu die is weggevallen, zijn we letterlijk en figuurlijk van God los. Het is jammer dat het Humanisme als levensbeschouwing niet de plaats van het Christendom heeft overgenomen. Het gevolg is dat het vacuüm nu wordt opgevuld door de antiwesterse Islam, dat is een groter kwaad dan de nadelen van ons eigen westerse systeem. Dan ga je weer de Kerk missen! Voor sommigen is dat weer een reden weer kerkelijk te worden en weer braaf op zaterdag of zondag maar synagoge of kerk te gaan.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:Ja dat is waar. Dat is de schaduwkant van de Verlichting waardoor in het Westen mensen individuen zijn geworden en het individu belangrijk is dan het collectief, dat is een basiskenmerk van de moderne westerse samenleving. Dat heeft ook bepaalde nadelen omdat sommige mensen de vrijheid en verantwoordlijkheid niet aan kunnen. In het Westen stond altijd de Kerk garant voor de normen en waarden, als 'countervailing power'. Nu die is weggevallen, zijn we letterlijk en figuurlijk van God los. Het is jammer dat het Humanisme als levensbeschouwing niet de plaats van het Christendom heeft overgenomen. Het gevolg is dat het vacuüm nu wordt opgevuld door de antiwesterse Islam, dat is een groter kwaad dan de nadelen van ons eigen westerse systeem. Dan ga je weer de Kerk missen! Voor sommigen is dat weer een reden weer kerkelijk te worden en weer braaf op zaterdag of zondag maar synagoge of kerk te gaan.
Tegenwoordig heerst vooral het Consumentisme :roll:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door Miriam »

The Genius of Charles Darwin

The Genius of Charles Darwin is a three-part television documentary, written and presented by evolutionary biologist Richard Dawkins.

Life, Darwin and Everything. In the first episode Richard Dawkins explains the basic mechanisms of natural selection, and tells the story of how Charles Darwin developed his theory. He teaches a year 11 science class about evolution, which many of the students are reluctant to accept. He then takes them to the Jurassic Coast in Dorset to search for fossils, hoping that the students can see some of the evidence for themselves.

The Fifth Ape. In the second episode Richard Dawkins deals with some of the philosophical and social ramifications of the theory of evolution. Dawkins starts out in Kenya, speaking with palaeontologist Richard Leakey. He then visits Christ is the Answer Ministries, Kenya’s largest Pentecostal church, to interview Bishop Bonifes Adoyo. Adoyo has led the movement to press the National Museums of Kenya to sideline its collection of hominid bones pointing to man’s evolution from ape to human.

God Strikes Back. In the third and final episode, Dawkins explains why Darwin’s theory is one of history’s most controversial ideas. Dawkins uses this episode to discuss the opposition that evolution has experienced since it was first discovered. He starts by approaching various anti-evolutionists, ranging from John Mackay from Creation Research, Wendy Wright, President of Concerned Women for America, to English school teacher Nick Cowen. In order to address concerns they bring up, he shows the evidence for evolution, including fossil and DNA evidence.

[youtube]http://www.youtube.com/p/546E61DB9E77DFC2[/youtube]
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door captain crash »

ik denk niet dat het werkt, maar goede poging hoor
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door R2D2 »

...tenzij God natuurlijk eea zo heeft gepredestineerd,
dat je denkt dat je denkt dat hij niet bestaat
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door GPS »

R2D2 schreef:...tenzij God natuurlijk eea zo heeft gepredestineerd,
dat je denkt dat je denkt dat hij niet bestaat
Hou op! straks ga ik nog denken dat ik zelf niet besta en wat moet ik dan met de kreet "ik denk, dus ik besta." :?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door R2D2 »

Je kunt gaan twijfelen...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Evolutie of Creatie?

Bericht door GPS »

Da's een idee!!!! :o
Plaats reactie