De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Belgarath »

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo fijn dat hij zaken 'bespreekbaar' heeft gemaakt die dat niet zouden moeten zijn, zoals het stelselmatig kunnen zwartmaken van een bevolkingsgroep (de moslims).

En die Joods-christelijke samenleving??? Ik dacht te leven in de beroemdste open samenleving van het land waar geloof vrij is (schijnen we ooit 80 jaar voor te hebben gestreden) en zaken als het gedogen van softdrugs, abortus, euthanasie en het homo-huwelijk inmiddels bekendere exportproducten zijn dan de tulpen. Welk christelijke of joodse traditie ligt hieraan ten grondslag??

Of die nogal openlijk vrije-seks praktiserende politicus (die ook nog homofiel was) die bijna premier werd (als er geen natuur-fundamentalist was geweest)? Is dat typisch Joods? Of christelijk?

Echt, laat me niet lachen...

Nee, wij zijn dacht ik het land van meer pragmatische vrijheden en elkaar tolereren en waarderen voor wie we zijn. Niet van principiele punten die alleen maar tot problemen leiden.

Dat hij mensen achter zich aan heeft lopen is omdat een groot deel van onze bevolking dat halfzachte gedoe van de regeringen in nederland zat is. Overlast moet worden aangepakt, onnodige verspilling van belastingcenten moet worden aangepakt en meer van dergelijke zaken. Wat de democratie goed aanvoelt is blijkbaar dat het tijd is voor een opschudding van de politieke elite en dat er met een frisse blik naar onze organisatie van overheidsactiviteiten moet worden gekeken.

Nou alleen hopen dat ze uiteindelijk massaal voor iemand anders kiezen dan Wilders... Een haatzaaiende islamofoob, daar is nog nooit een land beter van geworden...
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

De open samenleving waarin Nederland, eigenlijk vooral Amsterdam, om beroemd was en is, kun je inderdaad zien als een gevolg van de joods-christelijke cultuur van ons land. Waarom kwam Descartes naar Amsterdam, was Spinoza mogelijk (ook al werd hij door de rabbijnen in de ban gedaan). Het is de Renaissance die wij gehad hebben, een vroege Verlichting waar de rest van Europa pas in de late 18de eeuw mee te maken kreeg, Dat is een traditie om trots op te zijn.
Sommigen zeggen echter dat het is doorgeschoten en de gebrekkige handhaving van regels en de gevolgen daarvan zet vervolgens de bijl aan de wortel waardoor straks het kind met het badwater wordt weggegooid: de tolerantie. Ik weet dus niet wat ik erger moet vinden: de imams die onverdraagzaamheid prediken of Wilders die in zijn op zich begrijpelijke afkeer van antiwesterse tendensen doorschiet.

Overigens moeten we de tolerantie die ons land vroeger kenmerkte niet overdrijven. Vaak was er eerder sprake van onverschilligheid dan van tolerantie. Zolang we geen last hadden van die andere mensen lieten we ze met rust. Iederen zijn eigen zuil. Een open tolerante samenleving is meer dan de som van haar onderdelen.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Belgarath »

SpaceWally schreef:De open samenleving waarin Nederland, eigenlijk vooral Amsterdam, om beroemd was en is, kun je inderdaad zien als een gevolg van de joods-christelijke cultuur van ons land.
Hoezo dan? In de regels erna werd mij dat nog niet helemaal duidelijk...
Ik weet dus niet wat ik erger moet vinden: de imams die onverdraagzaamheid prediken of Wilders die in zijn op zich begrijpelijke afkeer van antiwesterse tendensen doorschiet.
Volgens mij zijn ze inderdaad net zo erg. Maar opvallend genoeg valt iedereen over die imams en is wilders eindelijk aan het zeggen wat al altijd gezegd had moeten worden, of zoiets....
Overigens moeten we de tolerantie die ons land vroeger kenmerkte niet overdrijven. Vaak was er eerder sprake van onverschilligheid dan van tolerantie. Zolang we geen last hadden van die andere mensen lieten we ze met rust. Iederen zijn eigen zuil.
Volgens mij is dat precies wat tolerantie inhoudt. Waarom je ergens druk over maken als je er geen last van hebt? Ik bedoel: in Amerika hebben gelovigen ook echt geen last van getrouwde homo-stellen. Maar die zijn dus duidelijk intoleranter. Toch? :)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Belgarath schreef:
SpaceWally schreef:De open samenleving waarin Nederland, eigenlijk vooral Amsterdam, om beroemd was en is, kun je inderdaad zien als een gevolg van de joods-christelijke cultuur van ons land.
Hoezo dan? In de regels erna werd mij dat nog niet helemaal duidelijk...
Alhoewel het Christendom en het Humanisme ogenschijnlijk tegenover elkaar staan was het alleen in de Christelijke wereld mogelijk dat het Humanisme zou ontstaan en zich zou ontwikkelen en in een dialectische dynamiek met het Christendom tot de open en democratische samenlevingen zou leiden waarin wij thans (nog?) leven. Het Humanisme alleen was niet genoeg. Ook de Verlichting speelde een grote rol. In Nederland hebben we in de 17de eeuw een vroege Verlichting gehad dat in de rest van Europa pas in de 18de eeuw volgt. Het heeft misschien te maken met de grote nadruk die in de joods-christelijke cultuur bestaat voor de eigen verantwoordelijkheid, maar misschien heeft het ook te maken met het feit dat de wereldlijke en de religieuze machten al vroeg zijn gescheiden: Karel de Grote liet zich in 800 weliswaar tot keizer kronen door de paus, maar hij deed uiteindelijk toch waar hij zelf zin in had. In de Islamitische wereld is die scheiding er niet, kijk naar Iran.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Ace of Spades »

SpaceWally schreef:Het heeft misschien te maken met de grote nadruk die in de joods-christelijke cultuur bestaat voor de eigen verantwoordelijkheid, maar misschien heeft het ook te maken met het feit dat de wereldlijke en de religieuze machten al vroeg zijn gescheiden: Karel de Grote liet zich in 800 weliswaar tot keizer kronen door de paus, maar hij deed uiteindelijk toch waar hij zelf zin in had. In de Islamitische wereld is die scheiding er niet, kijk naar Iran.
Karel de Grote was dan ook de laatste (of misschien nog net de een na laatste) die daadwerkelijk macht over de kerk had. Dat was al heel snel voorbij en juist door de manier waarop Karel de Grote heeft de Kerk zulke grote wereldlijke macht kunnen verwerven. Voor Karel de Grote was dit nooit mogelijk geweest.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Belgarath »

SpaceWally schreef:[Alhoewel het Christendom en het Humanisme ogenschijnlijk tegenover elkaar staan was het alleen in de Christelijke wereld mogelijk dat het Humanisme zou ontstaan en zich zou ontwikkelen en in een dialectische dynamiek met het Christendom tot de open en democratische samenlevingen zou leiden waarin wij thans (nog?) leven.
Waarom dan? Omdat ze wetenschappers opsloten?? Een calvinistische levenswijze predikten?? Ik snap het serieus niet.
Karel de Grote liet zich in 800 weliswaar tot keizer kronen door de paus, maar hij deed uiteindelijk toch waar hij zelf zin in had. In de Islamitische wereld is die scheiding er niet, kijk naar Iran.
Dat is waar, maar in Turkije dan weer wel. Nog strikter dan in Nederland. Daar zouden ze discussies hebben over het bestaansrecht van CDA, CU en SGP (en dan vooral de laatste :)).

Maar dat is pas laat gebeurd, dus wellicht heb je gelijk en worden we nog eens voorbijgestoken door Turkije.

Die scheiding van Kerk en staat lijkt me een goede constatering. Maar zoals gezegd: waarom dit in joods-christelijke samenlevingen dan zou gebeuren is mij niet duidelijk.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Dat heeft te maken met het feit dat Spacewally een nogal eenzijdige kijk op bepaalde zaken heeft. Wat hij bedoelt met 'verlichting' was eigenlijk gewoon onvrede onder de burgers. Dit kwam er gewoon op neer dat men geen zin had om zich meer te laten regeren door een vorst en/of een religie. Spacewally gaat er nu van uit dat elke cultuur (chinezen, russen, arabieren etc.) Dit ook moeten krijgen aangezien dit een logische stap is van de mens. En zo kom je weer bij het idee dat west-europa en de blanke mens superieur zijn :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Dat heeft te maken met het feit dat Spacewally een nogal eenzijdige kijk op bepaalde zaken heeft. Wat hij bedoelt met 'verlichting' was eigenlijk gewoon onvrede onder de burgers. Dit kwam er gewoon op neer dat men geen zin had om zich meer te laten regeren door een vorst en/of een religie. Spacewally gaat er nu van uit dat elke cultuur (chinezen, russen, arabieren etc.) Dit ook moeten krijgen aangezien dit een logische stap is van de mens. En zo kom je weer bij het idee dat west-europa en de blanke mens superieur zijn :lachhuil:
Als je denkt dat het bij de Verlichting alleen daarom ging dan heb je het heel erg mis. Het ging daarin om zeer wezenlijke filosofische zaken, tot en met de plaats van de mens in het universum. En ja, een cultuur die een Verlichting heeft gekend is zeer superieur boven bijvoorbeeld de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Dat heeft te maken met het feit dat Spacewally een nogal eenzijdige kijk op bepaalde zaken heeft. Wat hij bedoelt met 'verlichting' was eigenlijk gewoon onvrede onder de burgers. Dit kwam er gewoon op neer dat men geen zin had om zich meer te laten regeren door een vorst en/of een religie. Spacewally gaat er nu van uit dat elke cultuur (chinezen, russen, arabieren etc.) Dit ook moeten krijgen aangezien dit een logische stap is van de mens. En zo kom je weer bij het idee dat west-europa en de blanke mens superieur zijn :lachhuil:
Als je denkt dat het bij de Verlichting alleen daarom ging dan heb je het heel erg mis. Het ging daarin om zeer wezenlijke filosofische zaken, tot en met de plaats van de mens in het universum. En ja, een cultuur die een Verlichting heeft gekend is zeer superieur boven bijvoorbeeld de achterlijke Islam-cultuur.
Ok, meneer Wilders nou is de grap leuk geweest. We trappen er niet in en gaan ook niet op de PVV stemmen in de aankomende verkiezingen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:
SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Dat heeft te maken met het feit dat Spacewally een nogal eenzijdige kijk op bepaalde zaken heeft. Wat hij bedoelt met 'verlichting' was eigenlijk gewoon onvrede onder de burgers. Dit kwam er gewoon op neer dat men geen zin had om zich meer te laten regeren door een vorst en/of een religie. Spacewally gaat er nu van uit dat elke cultuur (chinezen, russen, arabieren etc.) Dit ook moeten krijgen aangezien dit een logische stap is van de mens. En zo kom je weer bij het idee dat west-europa en de blanke mens superieur zijn :lachhuil:
Als je denkt dat het bij de Verlichting alleen daarom ging dan heb je het heel erg mis. Het ging daarin om zeer wezenlijke filosofische zaken, tot en met de plaats van de mens in het universum. En ja, een cultuur die een Verlichting heeft gekend is zeer superieur boven bijvoorbeeld de achterlijke Islam-cultuur.
Ok, meneer Wilders nou is de grap leuk geweest. We trappen er niet in en gaan ook niet op de PVV stemmen in de aankomende verkiezingen. :lachhuil:
Wel graag geheel citeren. Ik zei: "de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten". Dat is een belangrijke toevoeging. Als dat soort zaken in Islamitische landen niet meer gebeuren, wil ik mijn mening over de Islam wel bijstellen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:
SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Dat heeft te maken met het feit dat Spacewally een nogal eenzijdige kijk op bepaalde zaken heeft. Wat hij bedoelt met 'verlichting' was eigenlijk gewoon onvrede onder de burgers. Dit kwam er gewoon op neer dat men geen zin had om zich meer te laten regeren door een vorst en/of een religie. Spacewally gaat er nu van uit dat elke cultuur (chinezen, russen, arabieren etc.) Dit ook moeten krijgen aangezien dit een logische stap is van de mens. En zo kom je weer bij het idee dat west-europa en de blanke mens superieur zijn :lachhuil:
Als je denkt dat het bij de Verlichting alleen daarom ging dan heb je het heel erg mis. Het ging daarin om zeer wezenlijke filosofische zaken, tot en met de plaats van de mens in het universum. En ja, een cultuur die een Verlichting heeft gekend is zeer superieur boven bijvoorbeeld de achterlijke Islam-cultuur.
Ok, meneer Wilders nou is de grap leuk geweest. We trappen er niet in en gaan ook niet op de PVV stemmen in de aankomende verkiezingen. :lachhuil:
Wel graag geheel citeren. Ik zei: "de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten". Dat is een belangrijke toevoeging. Als dat soort zaken in Islamitische landen niet meer gebeuren, wil ik mijn mening over de Islam wel bijstellen.
Wat kromme redenering. Zulke dingen moet je niet bevechten, dat gebeurd vanzelf wel. Je wil opdrukken aan andere werkt namelijk altijd negatief.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Belgarath »

SpaceWally schreef:
Wel graag geheel citeren. Ik zei: "de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten". Dat is een belangrijke toevoeging. Als dat soort zaken in Islamitische landen niet meer gebeuren, wil ik mijn mening over de Islam wel bijstellen.
Nou, laat maar horen dan: TURKIJE!!!

Zeer islamitisch en waar vrouwen daarvoor niet hoeven te vechten.

En nou kan je zeggen: dat is er 1. Maar dat is precies de bedoeling: niet de hele islam over 1 kam scheren, Spacewally en Meneer Wilders.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Okay laat ik dit vooral niet vergeten wat de Televaag toch wel de Krant van de Messiah - Volgend Nederland kwijt wil over Wilderz bezoek in de Verenigde Staten


Wilders weggehoond door studenten
PHILADELPHIA - Een lezing van Geert Wilders in Philadelphia is dinsdagavond voortijdig beëindigd, toen honderden studenten in het publiek hem begonnen uit te joelen en bespotten.

De PVV-leider liet op de Temple Universiteit zijn film Fitna zien en hield na afloop een praatje.

Wilders kreeg in eerste instantie afwisselend applaus en boe-geroep te horen, meldt Trouw. Veel mensen reageerden negatief op de stelling dat 'onze westerse cultuur veel beter dan de islamitische cultuur is en we onze cultuur zouden moeten verdedigen'.

Volgens het betoog van de politicus moeten Europa en Amerika blijven vechten tegen de 'voortdurende strijd' die de democratie en de vrijheid van meningsuiting bedreigt. "Waar de islam wortel schiet, sterft de vrijheid."

Kritiek op Obama

Wilders uitte ook kritiek op president Barack Obama vanwege zijn toenadering tot de islamitische wereld. Dat gebaar is volgens hem 'het begin van het einde'. "Bovendien kunnen we onze grondwet kwijtraken door de verspreiding van de Islam."

'Als de islam zich zo makkelijk kan blijven verspreiden in de westerse wereld, dan kunnen we onze grondwet kwijtraken', waarschuwde hij. "Word wakker, verdedig je vrijheid."

Toen de toon vanuit het publiek erg venijnig begon te worden, besloot de beveiliging Wilders de ruimte uit te begeleiden.

Vrijheid van meningsuiting

De studentensenaat en een vereniging van moslimstudenten tekenden eerder protest aan tegen het optreden, maar het universiteitsbestuur liet in een verklaring weten te hechten aan de vrijheid van meningsuiting. Veel mensen demonstreerden tegen het optreden van de omstreden politicus en de bewaking was flink opgeschroefd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5125 ... tml?p=25,2
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Belgarath schreef:
SpaceWally schreef:
Wel graag geheel citeren. Ik zei: "de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten". Dat is een belangrijke toevoeging. Als dat soort zaken in Islamitische landen niet meer gebeuren, wil ik mijn mening over de Islam wel bijstellen.
Nou, laat maar horen dan: TURKIJE!!!

Zeer islamitisch en waar vrouwen daarvoor niet hoeven te vechten.

En nou kan je zeggen: dat is er 1. Maar dat is precies de bedoeling: niet de hele islam over 1 kam scheren, Spacewally en Meneer Wilders.
Ja ja, ik weet dat Turkije onder Ataturk is beinvloed door bepaalde westerse waarden zoals de scheiding tussen kerk en staat. Met als gevolg dat ze meer tegen hoofddoekjes en burka's zijn dan wij hier in Holland. Heel goed! Maar dat staat nu allemaal ter discussie. Dus hoe lang nog?
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nalan »

Belgarath schreef:
SpaceWally schreef:
Wel graag geheel citeren. Ik zei: "de achterlijke Islam-cultuur waar zelfs het recht van vrouwen om onderwijs te krijgen nog moet worden bevochten". Dat is een belangrijke toevoeging. Als dat soort zaken in Islamitische landen niet meer gebeuren, wil ik mijn mening over de Islam wel bijstellen.
Nou, laat maar horen dan: TURKIJE!!!

Zeer islamitisch en waar vrouwen daarvoor niet hoeven te vechten.

En nou kan je zeggen: dat is er 1. Maar dat is precies de bedoeling: niet de hele islam over 1 kam scheren, Spacewally en Meneer Wilders.


Het is zelfs zo in Turkije dat de vrouwen steeds betere en hogere posities krijgen.
En dat ze ook laat trouwen en kinderen krijgen.
De vrouwen die hoger opgeleid zijn WILLEN zelfs niet naar nederland, die willen blijven in Turkije.

en als je goed zoekt, want ze ZIJN er wel vind je ook christenen en kerken.


Maar mijn man (een turk) en ik zijn van menig dat godsdienst iets persoonlijks is en dat je je kinderen zelf moet laten kiezen of ze al dan niet willen geloven
en hij is moslim en ik hervormd (doen er beide niets mee )
en dat je zelf moet weten of je al dan niet een hoofdoek wil dragen

Alleen vind ik wel dat je in een hoop beroepen die theedoek lekker thuis moet laten
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Belgarath »

SpaceWally schreef:
Ja ja, ik weet dat Turkije onder Ataturk is beinvloed door bepaalde westerse waarden zoals de scheiding tussen kerk en staat. Met als gevolg dat ze meer tegen hoofddoekjes en burka's zijn dan wij hier in Holland. Heel goed! Maar dat staat nu allemaal ter discussie. Dus hoe lang nog?
Volgens mij doel je op dat verbod op hogescholen? Dat is andersom, hoor: de regering werd nog strenger mbt religieuze symbolen en dat ging ze te ver. Maar er is nog absoluut geen sprake van een ruk de andere kant op. Kortom: voorlopig blijft dat zo.

En dus vroeg ik mij af of je je mening over de islam al hebt bijgesteld.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

In Turkije is al tientallen jaren een heen en weer spelletje aan de gang. Sinds Ataturk is er een strenge scheiding tussen kerk en staat. Steeds weer slagen religieuze groeperingen erin omdat een beetje en soms veel meer dan een beetje ongedaan te maken.
Tot op heden werd dat gevolgd door een staatsgreep van het leger dat de klok weer terug (of vooruit, het is maar an welke kant je staat) zette.

Het verschil met vroeger is dat da religieuze groeperingen/partijen er -tot op heden- er in slagen het leger buitenspel te zetten. Maar of dat zo blijft? Dat is afwachten.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Belgarath schreef:
SpaceWally schreef:
Ja ja, ik weet dat Turkije onder Ataturk is beinvloed door bepaalde westerse waarden zoals de scheiding tussen kerk en staat. Met als gevolg dat ze meer tegen hoofddoekjes en burka's zijn dan wij hier in Holland. Heel goed! Maar dat staat nu allemaal ter discussie. Dus hoe lang nog?
Volgens mij doel je op dat verbod op hogescholen? Dat is andersom, hoor: de regering werd nog strenger mbt religieuze symbolen en dat ging ze te ver. Maar er is nog absoluut geen sprake van een ruk de andere kant op. Kortom: voorlopig blijft dat zo.

En dus vroeg ik mij af of je je mening over de islam al hebt bijgesteld.
Ik zie vooralsnog geen reden. Turkije is een uitzondering, maar dat ligt aan de westerse invloed. Hopelijk blijft dat zo en is daar geen staatsgreep voor nodig, Maar ook Turkije dreigt te radicaliseren onder invloed van de het Islamfascisme. Misschien is dat wel een goede reden om Turkije op te nemen in Europa.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?
Net als dat het westen de White man's burden heeft om iedereen ter wereld op te voeden; met vrijheid en democratie. Heeft de Islam de last; om heidenen te bekeren overal ter wereld.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?
Net als dat het westen de White man's burden heeft om iedereen ter wereld op te voeden; met vrijheid en democratie. Heeft de Islam de last; om heidenen te bekeren overal ter wereld.
Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

SpaceWally schreef:Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
...en Amerika bemoeit zich nergens mee?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Dat is geen antwoord op de vraag 'Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?'
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

SpaceWally schreef:Dat is geen antwoord op de vraag 'Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?'
wel als je als argument de expansiedrang van islamieten aandraagt
SpaceWally schreef:Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
Amerikanen zijn even erg wat dat betreft;
Die leggen iedereen hun bekrompen consumentisme op en vallen land na land binnen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?
Net als dat het westen de White man's burden heeft om iedereen ter wereld op te voeden; met vrijheid en democratie. Heeft de Islam de last; om heidenen te bekeren overal ter wereld.
Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
Mijn reactie was eigenlijk niet bedoelt om al te serieus te-nemen het was meer een vergelijking :*D
Of jij gelooft echt in de white man's burden?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

R2D2 schreef:
SpaceWally schreef:Dat is geen antwoord op de vraag 'Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?'
wel als je als argument de expansiedrang van islamieten aandraagt
SpaceWally schreef:Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
Amerikanen zijn even erg wat dat betreft;
Die leggen iedereen hun bekrompen consumentisme op en vallen land na land binnen
Dat is om de bevolking daar te beschermen tegen de islamofascisten. Gelukkig doen ze dat. Uit eigenbelang zeker, want zij waren verantwoordelijk voor 9-11. Nederland steunt Amerika daarin. Wij hebben daar ook soldaten zitten. Ook onze jongens sterven voor de vrijheid van de Afghanen. Dat is geen vergelijking met de bedoelde islamofascisten die de wereld willen onderwerpen om hun geloof aan ons op te dringen. Het is een verschil tussen licht en donker. Probeer daar onderscheid in te maken. Nogmaals: Amerika is niet uit vrije keuze deze oorlog begonnen. Die begon op 11 september 2001 met een aanval op de vrijheid.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
R2D2 schreef:
SpaceWally schreef:Dat is geen antwoord op de vraag 'Waarom is iedereen toch zo bang voor de islam?'
wel als je als argument de expansiedrang van islamieten aandraagt
SpaceWally schreef:Je beantwoordt zelf de vraag: omdat de islamieten overal ter wereld 'heidenen' willen bekeren.
Amerikanen zijn even erg wat dat betreft;
Die leggen iedereen hun bekrompen consumentisme op en vallen land na land binnen
Dat is om de bevolking daar te beschermen tegen de islamofascisten. Gelukkig doen ze dat. En gelukkig steunt Nederland ze daarin. Wij hebben daar ook soldaten zitten. Ook onze jongens sterven voor de vrijheid vand e Afghanen. Dat is geen vergelijking met de bedoelde islamofascisten die de wereld willen onderwerpen om hun geloof aan ons op te dringen. Het is een verschil tussen zwart en wit, tussen licht en donker.
Ten eerste hebben onze jongens daar niks te zoeken. Ten tweede als je toch dit soort argumenten gaat gebruiken dan heb ik er nog 1 voor je: Als we allemaal moslim zijn is er in theorie geen probleem meer en is de wereld gelijk een stuk vredelievender en toleranter :)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Daar geloof ik niet in. Dan is het vervolgens oorlog tussen rivaliserende moslimgroepen zoals dat nu ook al het geval is in de landen waar ze de meerderheid hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:Daar geloof ik niet in. Dan is het vervolgens oorlog tussen rivaliserende moslimgroepen zoals dat nu ook al het geval is in de landen waar ze de meerderheid hebben.
Dat kan niet want in de koran staat dat geen enkele moslim een andere moslim iets mag aan doen :*)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:
SpaceWally schreef:Daar geloof ik niet in. Dan is het vervolgens oorlog tussen rivaliserende moslimgroepen zoals dat nu ook al het geval is in de landen waar ze de meerderheid hebben.
Dat kan niet want in de koran staat dat geen enkele moslim een andere moslim iets mag aan doen :*)
Nou, dan zou ik willen dat ze eens meer naar hun eigen wetten zouden handelen. Tot nu toe zijn de meeste slachtoffers van Al Quada moslims.
Plaats reactie