De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mr Hayes »

D66 was zo heerlijk op de vlakte naar de media toe en vocht discussies rechtstreeks met de PVV uit in de Tweede Kamer. Communicatief gezien erg dom om de media op te zoeken om je standpunt te verdedigen. Je slachtoffert jezelf zo veel te snel. 'Het volk' zal al die wetenschappelijke cijfertjes een worst zijn. En het openlijk aanduiden van Wilders als racist was gewoon erg doom. Enkel D66 wist zich tot dusver erg goed te manouevreren in deze discussie, maar ging gister voor het eerst flink op de bek. Jammer.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Ik denk echt dat hij gewoon slecht advies gehad heeft. Het kwam namelijk ook niet "natuurlijk" op mij over. Het kwam op mij meer over als iets dat hij moest doen omdat iemand ergens had verzonnen dat dit het juiste moment was voor deze briljante, uche uche, aanval. Hoop dat ze de persoon in kwestie asap de laan uit mieteren.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Hallo Mensen leven jullie nog hier?

Wilders doet elke dag wel iets idioots hoor!

Goed post ik hem maar weer
'PVV niet meer op kentekenplaat'
Uitgegeven: 13 november 2009 08:46
Laatst gewijzigd: 13 november 2009 11:10
AMSTERDAM - De lettercombinatie PVV mag niet meer op kentekenplaten van auto's. Na NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK, doet de voormalige Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW nu ook de PVV in de ban.
© ANP

Dat schrijft het AD vrijdag.

De dienst besloot begin dit jaar lettercombinaties niet toe te staan als zij kwetsend kunnen zijn of geweld kunnen uitlokken.

Het gaat om nieuwe nummerborden waarbij twee cijfers gevolgd worden door drie letters.

Kamervragen

Geert Wilders is vrijdag gevallen over het verbod. De PVV-voorman stelde vrijdag Kamervragen aan minister Camiel Eurlings van Verkeer over het verbod.

Hij vroeg de minister het besluit om de naam van zijn partij op nummerplaten te verbieden onmiddellijk terug te draaien.

NSB

De Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) bevestigde dat PVV, net als bijvoorbeeld NSB of GVD, als lettercombinatie niet toegestaan is op de kentekenplaat. De besluiten werden genomen nog voor de invoering van het drieletterig systeem op nummerborden in mei van dit jaar. Er komen in deze combinaties geen klinkers voor.

Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. ''Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering'', aldus de woordvoerder.

VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.
Net als je denkt dat Geert niet dieper kan zinken vind hij toch weer een luik :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nalan »

wilde hem net gaan posten.
maar jij was iets eerder

maar op het journaal waren er mensen die er totaal geen moeite mee hadden.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Keizer Gerardus Wilderus had gisteren schijnbaar ook geen tijd voor het pensioen-recht debat en nou moet hij weer in het nieuws komen met zulke kwats, wat een komiek is die gast, maar de komedie begint wel erg vervelend en saai te worden. :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Tweede Kamer blaast bezoek aan Turkije af
Uitgegeven: 2 december 2009 16:18
Laatst gewijzigd: 2 december 2009 17:47
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft een gepland bezoek aan Turkije woensdag geannuleerd. De leden van de delegatie hebben unaniem besloten de reis af te blazen, omdat de Turkse regering weigert de Tweede Kamerleden te ontmoeten.
© NU.nl/Lucas Benschop

In Turkije is ophef ontstaan over het voorgenomen bezoek van de Kamerdelegatie, omdat PVV-leider Geert Wilders mee zou reizen.

Volgens delegatievoorzitter Harm-Evert Waalkens is het besluit om niet te gaan, unaniem door de delegatie genomen. Maar dat bestrijdt SP-Kamerlid Harry van Bommel, die wel wilde gaan.

Griffier

''Er zijn genoeg andere gesprekspartners die erg belangrijk zijn om mee te praten.'' Hij had zijn standpunt ingebracht via de griffier, omdat hij zelf niet bij de vergadering kon zijn. Waalkens meldde in een reactie dat de aanwezige leden van de commissie unaniem waren.

De delegatie betreurt het zeer dat het bezoek aan Turkije begin januari niet doorgaat, zei Waalkens.

Volgens hem heeft de vaste Kamercommissie voor Europese Zaken vastgehouden aan het adagium 'samen uit, samen thuis'.

Het is aan de Kamer en niet aan het ontvangende land om de samenstelling van eigen delegaties te bepalen, aldus de parlementariërs.

Dialoog

''Het is heel jammer dat we niet in de volle breedte de dialoog met Turkije kunnen voeren'', zei Waalkens.

Het was de bedoeling met vakbonden, mensenrechtenorganisaties, parlementariërs en vertegenwoordigers van de regering te spreken over de eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Nu de regering dat weigert, is ''het hart uit ons werkbezoek gehaald'', aldus Waalkens.

Ook wilde de delegatie onder meer praten over de Armeense kwestie, de ontkenning door Turkije van de massamoord op Armeniërs in het Ottomaanse Rijk in 1915 en de jaren erna.

Wilders

Wilders vindt het ''bijzonder jammer'' dat hij nu niet met Turkije in dialoog kan gaan. Hij vindt het goed dat de delegatie geen genoegen heeft genomen met een uitgekleed programma zonder ontmoetingen met de regering.

''Dan waren we gecapituleerd voor de Turkse regering en zou het meer een toeristische dan een politieke reis worden'', zei Wilders.

Barbaars

De Turkse weigering toont volgens hem aan dat Turkije een ''totalitair en barbaars regime is dat het woord democratie niet kan spellen'' en een land dat niet thuishoort in de EU.

Waalkens sluit niet uit dat een delegatie van de Kamer ooit weer naar Turkije wil afreizen. Maar ook dan wil Wilders mee, zei hij.
© ANP
En nog vind die clown het gek dat Turkije hem niet wil ontvangen :rofl:
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nalan »

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2:



Stond trouwens gisteren in de krant (nee geen Wilders Actie) in Zwitserland is het nu verboden om minaretten te bouwen
en hier in NL durven ze daar geen referendum voor uit te schrijven.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Als ze daar een referendum overgaan houden hier; wil ik een referendum over een verbod op idiote blonde mannen uit Venlo die onzin uitkramen in de 2de kamer
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Guess who? »

Ik vind in deze vooral de andere leden van het vakantiegroepje zwak. Sinds wanneer moeten zij opkomen voor de amateurcineast uit Venlo?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

Guess who? schreef:Ik vind in deze vooral de andere leden van het vakantiegroepje zwak. Sinds wanneer moeten zij opkomen voor de amateurcineast uit Venlo?
:X
Je mag het niets eens zijn met de ideeën en/of methodieken van deze meneer, maar hij vertegenwoordigt wel een aanzienlijk deel van het electoraat (of de binnenlandse politiek überhaupt "populistisch" moet zijn is m.i. een andere discussie). Ook is hij een gekozen volkvertegenwoordiger. Je kunt als gastland niet via een pick-and-choose-methode zeggen wie er van een gesloten groep - de Nederlandse regerings - wie er wel en wie er niet in mag. Dat is idioot.
Ikzelf ben overigens al jaren voorstander van toetreding tot de EU van Turkije, maar het gezeik omtrent Cyprus en dit soort middeleeuwse politiek maakt het voor mij steeds moeilijker om voorstander te blijven. Turkije bewijst keer op keer dat zij - na de vooruitgang onder Ataturk - steeds meer wenst te veridiotiseren.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Hiermee bevestig je meteen even het gezgde "Het volk is te dom om te stemmen" :*)

Verder ben ik het geheel met de Turkse regering eens.; dat wilders niet welkom is. Iemand die het voor hen heilige geschrift de koran vergelijkt met hitlers mein :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

Miriam schreef:Iemand die het voor hen heilige geschrift de koran vergelijkt met hitlers mein :lachhuil:
Heb je uberhaupt Mein Kampf en/of de Koran wel eens gelezen?
Moet er werkelijk het oude testament worden gequote om de idiotie van de de betiteling "heilige schrift" te onderstrepen?
Mens! Ga toch koken!
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Hiermee bevestig je meteen even het gezgde "Het volk is te dom om te stemmen" :*)

Verder ben ik het geheel met de Turkse regering eens.; dat wilders niet welkom is. Iemand die het voor hen heilige geschrift de koran vergelijkt met hitlers mein :lachhuil:
Laten ze in Turkije eerst maar eens de Christenen toestaan kerken te bouwen voordat ze kritiek hebben op Wilders.
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nalan »

Er zijn christelijke kerken in Turkije
je moet ze alleen ff zoeken
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Ace of Spades »

Nalan schreef:Er zijn christelijke kerken in Turkije
je moet ze alleen ff zoeken
Dat is niet iets wat Spacewally ontkent.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

Nalan schreef:Er zijn christelijke kerken in Turkije
je moet ze alleen ff zoeken
dit zijn meerendeels restanten van veroverde Byzantijnse kerken die elk in meer- of mindere mate tot moskee zijn omgebouwd of omgedoopt :lachhuil: (dat is de reden dat deze gebouwen het uberhaupt hebben overleefd...)
het punt dat wordt gemaakt is al volgt:
hoeveel Joods/Christelijke kerken zijn er de afgelopen eeuw gebouwd in functie van Joods/Christelijke kerk in het Islamitische rijk?
waarschijnlijk veel minder dan er moskeeen in (voormalig-) Joods/Chistelijk Europa zijn gebouwd
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Hiermee bevestig je meteen even het gezgde "Het volk is te dom om te stemmen" :*)

Verder ben ik het geheel met de Turkse regering eens.; dat wilders niet welkom is. Iemand die het voor hen heilige geschrift de koran vergelijkt met hitlers mein :lachhuil:
Laten ze in Turkije eerst maar eens de Christenen toestaan kerken te bouwen voordat ze kritiek hebben op Wilders.
Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door koent »

R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
nee natuurlijk niet.

maar wel een mooi idee, alleen dan niet enkel het christendom. alle vormen van geloof waar geweld vanuit kan gaan! zou denk ik toch wel een boel oplossen. (en mocht dit betekenen dat alle godsdiensten moeten worden verbannen, het zij zo)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

koent schreef:nee natuurlijk niet.

maar wel een mooi idee, alleen dan niet enkel het christendom. alle vormen van geloof waar geweld vanuit kan gaan! zou denk ik toch wel een boel oplossen. (en mocht dit betekenen dat alle godsdiensten moeten worden verbannen, het zij zo)
dus je wilt met geweld de geweldloosheid afdwingen :lachhuil:
het is verbazingwekkend hoe weinig mensen het werkelijke idee van de andere wang toekeren begrijpen
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door koent »

het is lastig om te negeren welke godsdienstoorlogen er nu aan de gang zijn

en ik weet dat m'n vorige post een utopisch beeld schetst, en ik weet dat het onmogelijk is om dat allemaal te bereiken (zonder geweld). ik pleit er ook niet voor om het nu eens lekker te gaan uitvoeren, het was gewoon een schets van een betere wereld onder leiding van den koent
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
Omdat er niks goed van komt alleen maar ellende (dit is trouwens met alle Abrahamitische religies zo) In het verleden zijn er hele volkeren vermoord om niets. Uit naam van 1 van die religies om dat ze zich weigerde te bekeren en of barbaars waren. Tegenwoordig is dat nog steeds zo, nog steeds elke keer dat gezeur over god, allah of hoe je hem ook wil noemen. Dus als die turken geen kerken willen nou laat hen lekker dan, heb je er last van nee. Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik.
Het is toch ook eigenlijk van de zotte ook, dat het abnormaal is om homoseksueel te zijn, maar dat men het wel volkomen normaal vind dat men in sprookjes geloofd als volwassen :nothanks:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
....... Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik............
Geen vrijheid van godsdienst komt op het zelfde neer als iemand een godsdienst -of atheïsme- opleggen.
Met vrijheid van godsdienst is niets mis. Met extremisme in en buiten godsdienst des te meer.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Miriam schreef:
R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
Omdat er niks goed van komt alleen maar ellende (dit is trouwens met alle Abrahamitische religies zo) In het verleden zijn er hele volkeren vermoord om niets. Uit naam van 1 van die religies om dat ze zich weigerde te bekeren en of barbaars waren. Tegenwoordig is dat nog steeds zo, nog steeds elke keer dat gezeur over god, allah of hoe je hem ook wil noemen. Dus als die turken geen kerken willen nou laat hen lekker dan, heb je er last van nee. Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik.
Het is toch ook eigenlijk van de zotte ook, dat het abnormaal is om homoseksueel te zijn, maar dat men het wel volkomen normaal vind dat men in sprookjes geloofd als volwassen :nothanks:
En het is eigenlijk wel zo dat eigenschappen van de mens zoals sociaal zijn, geven om anderen etc toch ook uit die godsdiensten voortkomen.
Dat barbaarse is meer het feit dat er lui zijn die denken zaken op een bepaalde manier geinterpreteerd moeten worden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

GPS schreef:
Miriam schreef:
R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
....... Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik............
Geen vrijheid van godsdienst komt op het zelfde neer als iemand een godsdienst -of atheïsme- opleggen.
Met vrijheid van godsdienst is niets mis. Met extremisme in en buiten godsdienst des te meer.
Atheisme is ook gewoon een godsdienstig hokje maar dan eentje waar je 'misschien niet' zegt. Beetje vaag want indirect ga je er misschien wel van uit dat dat al die sprookjes boeken waar zijn. Wat ook weer raar is want is dat alleen voor monotheïstische religies of ook voor polytheïstische godsdiensten?

Anyway als dat gedoe over godsdiensten gewoon op houd en iedereen die toch vind dat hij een denkbeeldig vriendje nodig heeft dat lekker in zijn eigen huis doet zonder andere er mee lastig te vallen. dat we al een hele grote stap hebben genomen naar een betere wereld.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Ace of Spades »

Alsof godsdiensten de oorzaak van oorlogen zijn :roll: . Het zijn misschien excusen en bieden een houvast in conflicten, maar godsdiensten an sich...nee.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
GPS schreef:
Miriam schreef:
R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
....... Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik............
Geen vrijheid van godsdienst komt op het zelfde neer als iemand een godsdienst -of atheïsme- opleggen.
Met vrijheid van godsdienst is niets mis. Met extremisme in en buiten godsdienst des te meer.
Atheisme is ook gewoon een godsdienstig hokje maar dan eentje waar je 'misschien niet' zegt. Beetje vaag want indirect ga je er misschien wel van uit dat dat al die sprookjes boeken waar zijn. Wat ook weer raar is want is dat alleen voor monotheïstische religies of ook voor polytheïstische godsdiensten?

Anyway als dat gedoe over godsdiensten gewoon op houd en iedereen die toch vind dat hij een denkbeeldig vriendje nodig heeft dat lekker in zijn eigen huis doet zonder andere er mee lastig te vallen. dat we al een hele grote stap hebben genomen naar een betere wereld.
Is aardig wat je zegt. Maar je gaat voorbij aan wat ik zeg. Namelijk dat vrijheid van godsdienst tegengaan net zo erg is als godsdienst opleggen.
Jouw stelling verschilt in weze niet van het verplicht stellen van een godsdienst. Je beperkt gewoon de vrijheid van de mens.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

GPS schreef:
Miriam schreef:
GPS schreef:
Miriam schreef:
R2D2 schreef:
Miriam schreef:Ik steun Turkije in hun afkeer tegen het christendom. De hele wereld zou daar eigenlijk aan mee moeten doen :cheer:
heb je daar argumenten voor?
....... Dat vrijheids van godsdienst is zo'n onzin vind ik............
Geen vrijheid van godsdienst komt op het zelfde neer als iemand een godsdienst -of atheïsme- opleggen.
Met vrijheid van godsdienst is niets mis. Met extremisme in en buiten godsdienst des te meer.
Atheisme is ook gewoon een godsdienstig hokje maar dan eentje waar je 'misschien niet' zegt. Beetje vaag want indirect ga je er misschien wel van uit dat dat al die sprookjes boeken waar zijn. Wat ook weer raar is want is dat alleen voor monotheïstische religies of ook voor polytheïstische godsdiensten?

Anyway als dat gedoe over godsdiensten gewoon op houd en iedereen die toch vind dat hij een denkbeeldig vriendje nodig heeft dat lekker in zijn eigen huis doet zonder andere er mee lastig te vallen. dat we al een hele grote stap hebben genomen naar een betere wereld.
Is aardig wat je zegt. Maar je gaat voorbij aan wat ik zeg. Namelijk dat vrijheid van godsdienst tegengaan net zo erg is als godsdienst opleggen.
Jouw stelling verschilt in weze niet van het verplicht stellen van een godsdienst. Je beperkt gewoon de vrijheid van de mens.
Nee ieder mens is vrij om zijn of haar denkbeeldige vriendje te kiezen. Maar wel binnenshuis dus de de rest van de wereld hoeft er geen last van te hebben. Dat is geen beperking dat is gewoon het zelfde als naakt over straat lopen dat mag ook niet. en moet je ook maar lekker thuis doen.

Daarbij is het geen beperking op vrijheid want als iedereen gewoon op houd om in sprookjes te geloven dan missen ze ook niks en kunnen we ons druk maken om het echte onrecht wat veel mensen wereldwijd nog wordt aangedaan.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Ik geloof niet dat jij je druk moet maken om onrecht in de wereld, zolang je bezig bent iemand het recht op al dan niet geloven te ontzeggen. Want dat doe je.
Je gebruikt een heel gevaarlijk argument: Zolang ik er maar geen last van heb. Dat impliceert dus niet in het openbaar, want dan komt het al heel dichtbij en dat is eng.
Door daar op in te spelen hebben al heel veel dictators zeeën van ellende aangericht.

Daarnaast sluit je, je ogen voor wat er verder speelt. Als het maar binnenshuis gebeurt. Waarom en wat kan je blijkbaar niet veel schelen. Dat is niet alleen dom (en dat ben je beslist niet) maar ook gevaarlijk.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

De godsdiensten/religies op zich zijn niet het probleem, maar meer de uitvoering/interpetatie ervan door mensen en het opleggen ervan aan anderen. Ook het opleggen van atheisme is dan uiteraard fout.
Als iedereen elkaar lekker in zijn/haar waarde laat en laat geloven wat tie wil Allah/God/Boeddah/Hans Teeuwen/smurfen etc is er weinig aan de hand.

GPS schreef:Zolang ik er maar geen last van heb. Dat impliceert dus niet in het openbaar, want dan komt het al heel dichtbij en dat is eng.
Ligt eraan in welk opzicht dat "last hebben ervan" is. De burka bijvooreeld, heeft weinig met de geloofsovertuiging zelf te maken staat ook nergens geschreven in de Koran dat ze die dingen moeten dragen. Maar ze gaan wel jammeren bij een verbod op scholen alsof ze belemmerd worden in hun geloofsovertuiging of het populaire woord "discriminatie" gebruiken.
Terwijl een verbod om een burka te dragen in de klas alleen maar is uit beleefdheid tegen over de leraren bijvoorbeeld.
Bij mij in de klas was destijds ook niet toegestaan om een pet op te hebben. Puur omdat er lui dat ding zo droegen dat de klep het elkaar aankijken belemmerde.
Dat men een burka op straat wil dragen moet wat mij betreft iedereen lekker zelf weten.
Het minaretten verhaal om even richting Wilders te gaan is eigenlijk net zoiets. Een totaal verbod op die dingen is dan wel onzinnig maar verder is er bij de bouw gewoon te houden aan hinderwetvergunningen etc. en omdat het om een gebouw gaat waarin geloof beleden wordt daar dan een uitzondering voor te maken is eigenlijk kul.
Laatst gewijzigd door EMH op 07 dec 2009, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie