De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Hier een algemeen topic om te kunnen discussiëren over Geert Wilders en zijn dagelijkse prediken
'
Wilders provoceert met hoofddoektaks'
DEN HAAG - Meer dan driekwart van de Nederlanders vindt dat Geert Wilders provoceert met zijn hoofddoekjesbelasting. Dat blijkt uit een donderdag bekendgemaakt onderzoek van Maurice de Hond over de eerste dag van de Algemene Beschouwingen.

Van de ondervraagden zegt eenvijfde de plannen van de PVV-leider serieus te nemen. Hetzelfde aantal noemt het idee gepast, en bijna driekwart is van mening dat de belasting ongepast is. Slechts een op de tien ondervraagden wil dat Wilders' plan uitgevoerd wordt.

Uit het onderzoek van De Hond blijkt verder dat zeven van de tien ondervraagden van mening is dat de regering haar plannen al lang klaar had moeten hebben. Nu gaan eerst twintig werkgroepen aan de slag om met beleidsvoorstellen te komen. Ook zegt ruim de helft dat de regering al ruim 2,5 jaar niet regeert, zoals een aantal partijen stelde.

Alexander Pechtold (D66) trad woensdag volgens de ondervraagden als beste fractieleider op tijdens de Algemene Beschouwingen. Hij wordt gevolgd door Mark Rutte (VVD) en Femke Halsema (GroenLinks).
Wat vind u hier van?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

Komt er ook een lange rokken taks en petten taks en hoeden taks ;) dan mag het van mij.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

een blondenbelasting
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Een belasting op mannen met lang blond haar ...€10.000 per jaar :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

...mag het iets inhoudelijker allemaal?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Dat ze nog happen op het moment dat Wilders zulke dingen zegt, dat zijn we toch inmiddels wel gewend van die man? Nu heeft tie weer wat tie wil.......aandacht.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

Miriam schreef:Hier een algemeen topic om te kunnen discussiëren over Geert Wilders en zijn dagelijkse prediken
'
Wilders provoceert met hoofddoektaks'
DEN HAAG - Meer dan driekwart van de Nederlanders vindt dat Geert Wilders provoceert met zijn hoofddoekjesbelasting. Dat blijkt uit een donderdag bekendgemaakt onderzoek van Maurice de Hond over de eerste dag van de Algemene Beschouwingen.

Van de ondervraagden zegt eenvijfde de plannen van de PVV-leider serieus te nemen. Hetzelfde aantal noemt het idee gepast, en bijna driekwart is van mening dat de belasting ongepast is. Slechts een op de tien ondervraagden wil dat Wilders' plan uitgevoerd wordt.

Uit het onderzoek van De Hond blijkt verder dat zeven van de tien ondervraagden van mening is dat de regering haar plannen al lang klaar had moeten hebben. Nu gaan eerst twintig werkgroepen aan de slag om met beleidsvoorstellen te komen. Ook zegt ruim de helft dat de regering al ruim 2,5 jaar niet regeert, zoals een aantal partijen stelde.

Alexander Pechtold (D66) trad woensdag volgens de ondervraagden als beste fractieleider op tijdens de Algemene Beschouwingen. Hij wordt gevolgd door Mark Rutte (VVD) en Femke Halsema (GroenLinks).
Wat vind u hier van?
De laatste tijd is Wilders wel vaker in het nieuws. Over zijn indonesische verleden en zijn tienerjaren in israel en met allerlei rare verzoeken zoals hoeveel een asielzoeker kost ofzo en nu weer dit. Hij geeft continu aan dat hij niet anti-moslim is, maar juist door dit soort zaken is ie toch totaal niet te geloven.
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door A3aan »

Miriam schreef:Hier een algemeen topic om te kunnen discussiëren over Geert Wilders en zijn dagelijkse prediken
'
Wilders provoceert met hoofddoektaks'
DEN HAAG - Meer dan driekwart van de Nederlanders vindt dat Geert Wilders provoceert met zijn hoofddoekjesbelasting. Dat blijkt uit een donderdag bekendgemaakt onderzoek van Maurice de Hond over de eerste dag van de Algemene Beschouwingen.

Van de ondervraagden zegt eenvijfde de plannen van de PVV-leider serieus te nemen. Hetzelfde aantal noemt het idee gepast, en bijna driekwart is van mening dat de belasting ongepast is. Slechts een op de tien ondervraagden wil dat Wilders' plan uitgevoerd wordt.

Uit het onderzoek van De Hond blijkt verder dat zeven van de tien ondervraagden van mening is dat de regering haar plannen al lang klaar had moeten hebben. Nu gaan eerst twintig werkgroepen aan de slag om met beleidsvoorstellen te komen. Ook zegt ruim de helft dat de regering al ruim 2,5 jaar niet regeert, zoals een aantal partijen stelde.

Alexander Pechtold (D66) trad woensdag volgens de ondervraagden als beste fractieleider op tijdens de Algemene Beschouwingen. Hij wordt gevolgd door Mark Rutte (VVD) en Femke Halsema (GroenLinks).
Wat vind u hier van?
Dat JPB hierop briljant gereageerd heeft: "meneer wilders neemt zijn eigen voorstel niet serieus: deze belasting is namelijk niet opgenomen in zijn tegenbegroting". OWNED
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

De enige briljante opmerking van JPB. voor de rest stond hij ongeveer te maffen
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...

:rofl:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Ace of Spades »

Wat zijn er vreemde mensen in dit land... :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Geert Wilder serieus nemen, die mensen verdienen het om onder zijn bewind te vallen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
Dat meen je niet. Die mensen moet maar niet stemmen, kennelijk hebben die hulp nodig anders kunnen ze niet voor zichzelf zorgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:
captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
Dat meen je niet. Die mensen moet maar niet stemmen, kennelijk hebben die hulp nodig anders kunnen ze niet voor zichzelf zorgen.
...jep, werken bij de belastingtelefoon heeft voor een veel nuchtere kijk op de gemiddelde nederlander gezorgd
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Master Vanhu Botie »

captain crash schreef:
Nemesis schreef:
captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
Dat meen je niet. Die mensen moet maar niet stemmen, kennelijk hebben die hulp nodig anders kunnen ze niet voor zichzelf zorgen.
...jep, werken bij de belastingtelefoon heeft voor een veel nuchtere kijk op de gemiddelde nederlander gezorgd
De gemiddelde Nederlander en zijn bekrompenheid, veronderstel ik :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Master Vanhu Botie schreef:
captain crash schreef:
Nemesis schreef:
captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
Dat meen je niet. Die mensen moet maar niet stemmen, kennelijk hebben die hulp nodig anders kunnen ze niet voor zichzelf zorgen.
...jep, werken bij de belastingtelefoon heeft voor een veel nuchtere kijk op de gemiddelde nederlander gezorgd
De gemiddelde Nederlander en zijn bekrompenheid, veronderstel ik :')
vooral domheid eigenlijk..en dan nog voornamelijk bij het, in hun ogen, beter opgeleide deel van de bevolking. Je wil het niet weten hoeveel mensen ik niet aan de telefoon gehad hebben die beginnen met:"Ik heb een hbo opleiding gedaan maar van jullie brieven snap ik echt niks..." (kan het opleidingsniveau niet controleren maar het inkomen wel...dan denk ik wel eens...er kan nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel bezuinigd worden in dit land)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

Ja, maar dat je een HBO opleiding hebt zegt niets over of iemand dom of slim is. Dat wordt wel vaker door elkaar gehaald. Iemand die IVBO/VMBO en is gaan werken, kan wel slimmer zijn dan iemand die 8 jaar op de Uni heeft gezeten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:Ja, maar dat je een HBO opleiding hebt zegt niets over of iemand dom of slim is. Dat wordt wel vaker door elkaar gehaald. Iemand die IVBO/VMBO en is gaan werken, kan wel slimmer zijn dan iemand die 8 jaar op de Uni heeft gezeten.
Ik citeer mijzelf: en dan nog voornamelijk bij het, in hun ogen, beter opgeleide deel van de bevolking.

...denk je niet dat dat is wat ik zeg?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door HorckDude »

Nemesis schreef:
captain crash schreef:Ik moest werken...opeens kwamen er allemaal telefoontjes over iets met hoofddoekjes en of de belastingdienst daar meer van wist...
Dat meen je niet. Die mensen moet maar niet stemmen, kennelijk hebben die hulp nodig anders kunnen ze niet voor zichzelf zorgen.
Ja, laat alleen de elite stemmen, en vervolgens het domme volk besturen. Dat leidt altijd tot goed bestuur... :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

dat gebeurt toch al? De beste stuurlui staan aan wal ;).

Probleem van de meeste politici is dat het theoretici zijn die niet de praktijk kennen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Mijn vrienden hebben een leuke poster gepubliceerd, ik had toch niet gekocht afgelopen donderdag in de rode rat, had het eigenlijk wel moeten doen

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:dat gebeurt toch al? De beste stuurlui staan aan wal ;).

Probleem van de meeste politici is dat het theoretici zijn die niet de praktijk kennen.
...dat zou je een jaar of 30 geleden inderdaad hebben kunnen beweren, tegenwoordig niet meer. Sterker nog, volgens sommigen is het grote "huisvrouwengehalte" in de Kamer een van de oorzaken van het feit dat ze zelf niet meer weten wat ze wel en niet kunnen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mr Hayes »

In de peiling van Maurice de Hondt (http://www.peil.nl) is de PVV van 30 zetels teruggezakt naar 28 zetels als direct gevolg van het Haags Cabaret Festival, o.l.v. meneer de pleeborstel.

Lieve mensen. Ik heb al sinds zijn uitverkiezing in de kamer tegen vrienden gezegd dat Wilders één groot windei is. Tuurlijk, hij maakt een boel los...en wist tot voor kort veel sluimerende gedachten van 'het volk' te kanaliseren. Maar na die lachwekkende voorstellen van hem voor een 'kopvoddentaks' -en om te gieren is het zeker :*D -, vallt Wilders langzaamaan door de mand.

Zelfs na het zien van een item bij Eén Vandaag viel me dat op. Daar was een fris jong 24-jarig PVV-lid lichtelijk ontstemd over Wilders' gekerm over een 'kopvoddentaks'. Hij vond het 'jammer' dat hij niet een burka-verbod aanhaalde, ipv deze grote grap over een belasting op hoofddoeken.

Mensen beginnen langzamerhand door Wilders' toespraakjes heen te prikken. De woede van 'het volk', die Wilders zo goed wist te kanaliseren, zet zich om in geschater en gelach. En zoiets is nadelig voor 'election day'. Amerikanen prikken daar niet snel doorheen, maar zelfs de meest volkse Nederlander kan dat nog net wel doen.

Ik las intussen op http://www.peil.nl ook dat D66 en VVD garen spinnen door de nooit te realiseren meuk die Wilders uitkraamt :lol: . Beide partijen stegen met 2 zetels, voornamelijk door het goede optreden van Pechtold en het verrassend sterke optreden van Rutte.

Jammer is dan weer dat varkenshoofd Mariëtte Hamer -is ze een Vulcan :lachhuil: ?- en d'r kind Femke Halsema -ook zo'n chagrijn- veeeel te serieus ingaan op die Indonesische pleeborstel. Beide dames hebben het incasseringsvermogen van sommige heetgebakerde Moslims. Wilders' brengt de humor wel terug in de politiek. Dat moet ik 'm nageven. Maar meer is het niet. En wat dat betreft gaan z'n grapjes ook weer snel m'n andere oor uit.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Mariëtte Hamer :lachhuil:

Rutte en Pechtold zijn cool. :*)

Femke Kwalsema :r

Jan Peter Bak Ellende :Z
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door HorckDude »

Gert, ik zou je graag gelijk geven, maar ik zou niet de ondergang van Wilders durven te voorspellen op basis van een daling van 2 zetels (1,5%) in een peiling. Zeker niet de peiling van Maurice de Hond, waar mensen zichzelf kunnen aanmelden voor het opiniepanel via internet (dus: geen random steekproef - les 1 van statistiek), en het dus niet eens zeker is of er überhaupt een daling heeft plaatsgevonden.

Ik vond persoonlijk niet dat Wilders het uitzonderlijk goed deed, maar ik vond hem ook niet slecht (politiek gezien). Ik denk dat hij deed wat hij moest doen om kiezers vast te houden: hard schreeuwen over allochtonen, en het aftreden van het kabinet eisen. Zo kan hij nog wel lang doorgaan denk ik. Volgens mij prikken Nederlanders daar ook niet snel doorheen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Nemesis »

EMH schreef:Mariëtte Hamer :lachhuil:

Rutte en Pechtold zijn cool. :*)

Femke Kwalsema :r

Jan Peter Bak Ellende :Z
Rutte wordt niet echt als cool bevonden algemeen.

Pechtold is wel goede zaken aan het doen voor D66 volgens peilingen en critici!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Maurice de Hond :r dat die onmiddelijk permanent op vakantie gaat naar Centraal Afrika wat en kwal is die vent bah
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:In de peiling van Maurice de Hondt (http://www.peil.nl) is de PVV van 30 zetels teruggezakt naar 28 zetels als direct gevolg van het Haags Cabaret Festival, o.l.v. meneer de pleeborstel.

Lieve mensen. Ik heb al sinds zijn uitverkiezing in de kamer tegen vrienden gezegd dat Wilders één groot windei is. Tuurlijk, hij maakt een boel los...en wist tot voor kort veel sluimerende gedachten van 'het volk' te kanaliseren. Maar na die lachwekkende voorstellen van hem voor een 'kopvoddentaks' -en om te gieren is het zeker :*D -, vallt Wilders langzaamaan door de mand.

Zelfs na het zien van een item bij Eén Vandaag viel me dat op. Daar was een fris jong 24-jarig PVV-lid lichtelijk ontstemd over Wilders' gekerm over een 'kopvoddentaks'. Hij vond het 'jammer' dat hij niet een burka-verbod aanhaalde, ipv deze grote grap over een belasting op hoofddoeken.

Mensen beginnen langzamerhand door Wilders' toespraakjes heen te prikken. De woede van 'het volk', die Wilders zo goed wist te kanaliseren, zet zich om in geschater en gelach. En zoiets is nadelig voor 'election day'. Amerikanen prikken daar niet snel doorheen, maar zelfs de meest volkse Nederlander kan dat nog net wel doen.

Ik las intussen op http://www.peil.nl ook dat D66 en VVD garen spinnen door de nooit te realiseren meuk die Wilders uitkraamt :lol: . Beide partijen stegen met 2 zetels, voornamelijk door het goede optreden van Pechtold en het verrassend sterke optreden van Rutte.

Jammer is dan weer dat varkenshoofd Mariëtte Hamer -is ze een Vulcan :lachhuil: ?- en d'r kind Femke Halsema -ook zo'n chagrijn- veeeel te serieus ingaan op die Indonesische pleeborstel. Beide dames hebben het incasseringsvermogen van sommige heetgebakerde Moslims. Wilders' brengt de humor wel terug in de politiek. Dat moet ik 'm nageven. Maar meer is het niet. En wat dat betreft gaan z'n grapjes ook weer snel m'n andere oor uit.
Dit topic is dan NIET ook geopent als fanatiek aanhanger en supporter van Geert, eerder een fantopic om dat je gewoon elke dag weer in een scheur ligt wat hij nou weer heeft verzonnen :lachhuil:

Vond het dan ook totaal niet onverwacht dat Wilders weer bezwaar had gemaakt tegen de busjes die reden op de autoloze zondag in Amsterdam voor Moslims omdat het ook Suikerfeest is :lachhuil:

Geniaal gewoon ik wacht ook weer met spanning af wat er morgen weer in de krant staat :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door SpaceWally »

Wat je ook vindt van Wilders, hij heeft een aantal zaken bespreekbaar gemaakt die anders als niet-politiek correct onder het vloerkleed zouden zijn weggestopt. Zijn massale aanhang toont aan vele mensen zich zorgen maken over de islamisering van onze open, westerse samenleving. Zien we straks de Sharia ingevoerd in ons land? Ik ben ook zo iemand, al zal ik zelf nimmer op Wilders stemmen omdat zijn oplossingen niet deugen. Het verbieden van een boek of maatregelen nemen alleen gericht tegen moslims (zoals een hoofddoekjesbelasting) gaan in tegen de verworvenheden van onze Joods-Christelijke cultuur, de cultuur dus waarvoor Wilders zegt op te komen. Ik heb deze discussie veel in eigen kring want ik ken diverse mensen die op Wilders stemmen.
Plaats reactie