Het krantentopic

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Welke krant lees je?

De Telegraaf
1
5%
Metro
2
10%
Algemeen Dagblad
0
Geen stemmen
Sp!ts
1
5%
de Volkskrant
2
10%
De Pers
1
5%
NRC Handelsblad
4
20%
Trouw
3
15%
nrc.next
2
10%
Het Financieele Dagblad
0
Geen stemmen
Reformatorisch Dagblad
0
Geen stemmen
Nederlands Dagblad
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
4
20%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Het krantentopic

Bericht door Guess who? »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
---
Dit topic gaat over kranten.

Lees je een krant?
Ik wil weten welke krant je leest en waarom je dat doet.

Wat trekt je aan?
Gratis krant, krant met grote koppen, uitvoerige artikelen, makkelijk te lezen, politieke denkrichting? De strips of columns?

Hoe is het gekomen dat je deze krant bent gaan lezen en waarom ben je dat blijven doen?
Wat vind je van de kwaliteit, de journalistieke waarde, maar ook de leesbaarheid?
Ga je naar de website van je eigen krant, of juist ook naar die van andere kranten? Waarom?

Lees je geen krant?
Houd je het bij de gratis internetsites of betaal je weleens voor artikelen? Heb je een abonnement op een krant via je tablet of smartphone?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door Blind Guardian »

Lees je een krant?
Ik wil weten welke krant je leest en waarom je dat doet.

Mijn bedoeling is me weer aan te wennen om te gaan ontbijten met krant en ontbijt zoals ik eigenlijk vanaf mijn twaalfde thuis deed.

Wat trekt je aan?
Gratis krant, krant met grote koppen, uitvoerige artikelen, makkelijk te lezen, politieke denkrichting? De strips of columns?

De Next is tabloid formaat niet te dik , en raakt ook niet te snel in de war , het is ook niet te duur qua abonnement.

Hoe is het gekomen dat je deze krant bent gaan lezen en waarom ben je dat blijven doen?
Wat vind je van de kwaliteit, de journalistieke waarde, maar ook de leesbaarheid?
Ga je naar de website van je eigen krant, of juist ook naar die van andere kranten? Waarom?

Vind de Next (handelsblad in het weekend), okay qua journalistiek moet eerlijk zeggen heb op dit moment niet veel inkijk in andere kranten - leest lekker weg en heeft heel goede items in mijn ogen . Ik lees andere kranten eigenlijk alleen doorgelinkt via nujij.nl

Lees je geen krant?
Houd je het bij de gratis internetsites of betaal je weleens voor artikelen? Heb je een abonnement op een krant via je tablet of smartphone?

voetnoot: Ouderlijk huis heeft Brabants Dagblad (Regionale krant) ...
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 08 feb 2012, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het krantentopic

Bericht door GPS »

Ik lees een regionale krant. Tot dat deze wordt gedegradeerd tot inlegvel van de Telegraaf. Dan stop ik daarmee.
Het waarom lijkt me duidelijk. Regionaal nieuws. Het landelijk en internationaal nieuws komt in die krant ook wel aan bod, maar dat volg ik wel via de tv en internet.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door Guess who? »

^ Is dat altijd zo geweest? Of heb je vroeger wel landelijke kranten gelezen? Zo ja, waarom is dat veranderd?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het krantentopic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Alleen de gratis Metro. Ik heb geen zin om geld neer te tellen voor een krant.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

Ik las eerst wel eens een AD'tje, maar de laatste jaren is dat gewoon een soort telegraaf geworden. Ook de weekendbijlage is flink achteruit gegaan. Dus ik kijk hooguit nog in het Eindhovens Dagblad voor regionaal nieuws.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het krantentopic

Bericht door GPS »

Guess who? schreef:^ Is dat altijd zo geweest? Of heb je vroeger wel landelijke kranten gelezen? Zo ja, waarom is dat veranderd?
Nee vroeger las ik Het Parool. Omdat mijn ouders die hadden. Toen ik verhuisde naar dit deel van het land hebben we direct een regionale krant genomen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het krantentopic

Bericht door GPS »

Nog een toevoeging, die ik mis in je poll. Hoelang denk je dat papieren kranten nog bestaan? Ik weet dat de mensen die zich bezig houden met de verspreiding (depothouders) verwachten dat het voor alle kranten binnen vijf tot tien jaar is afgelopen. Het aantal abonnees loopt al jaren drastisch terug.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het krantentopic

Bericht door MajinSource »

Master Vanhu Botie schreef:Alleen de gratis Metro. Ik heb geen zin om geld neer te tellen voor een krant.
:stupid:

Ik lees hem soms als hij op tafel ligt in de kantine, anders niet.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

Verder heb ik een abonnement op DER SPIEGEL. Weliswaar geen krant, maar wel een wekelijks nieuws/opinieblad. Natuurlijk wel Duits gericht, maar ik lees ook vooral de reportages over het buitenland. Laatst hadden ze nog een interview met een gestoorde Limburger...Weert Gilders ofzoiets. Je zou zo een figuur maar in je nationale politiek hebben, dan schaam je jezelf toch kapot...oh wacht :X
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het krantentopic

Bericht door Miriam »

Lees je een krant?
Ja, meerdere.

Wat trekt je aan?
Het overzichtelijke gedeelte en de
Objectiviteit en echt nieuws. Dus geen ongein als de telegraaf. Verder ook al is het een deels populistische jongerenkrant en/of een Rotterdamse massa krant het bevalt mij prima. Daarbij als ik in de ochtend aan het ontbijt zit of een sigaret rook bij de koffie moet ik wat lezen.

Hoe is het gekomen dat je deze krant bent gaan lezen en waarom ben je dat blijven doen?
Ik ben gaan getrouwd en mijn partner leest het NRC en ik zelf van huis af aan het AD.(nee niet alleen voor de stamgasten & S1ngle :lachhuil: )

Wat vind je van de kwaliteit, de journalistieke waarde, maar ook de leesbaarheid?
Het AD is de laatste tijd een beetje schreeuwerig geworden en leunt ook een beetje op de sensatie journalistiek, schijnt in te zijn. Het NRC*Next is nog steeds een rechtse populistische jongeren krant. Over het algemeen kan je concluderen dat de kwaliteit achteruit is gegaan van de kranten. Iets wat logisch is met de concurrentie van de digitale media.

Ga je naar de website van je eigen krant, of juist ook naar die van andere kranten? Waarom?
http://www.nos.nl of ww,nu.nl. alle krantensites zitten zo slecht en waardeloos in elkaar.

Lees je geen krant?
Dan kijk ik op mijn IPhoNe op http://www.nos.nl
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Het krantentopic

Bericht door Jadzia »

Ik lees het Brabants Dagblad. Vooral voor het regionale nieuws.

Ik hoop dat er nog lang een papieren krant bestaat. Ik heb een tabel-PC, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar 's morgens bij het ontbijt nieuws op moet lezen. En het kost zo veel geld om elke keer zo'n ding in de kattenbak te moeten leggen...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het krantentopic

Bericht door Miriam »

Ik lees trouwens ook de staatscourant :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het krantentopic

Bericht door X-File »

Ik lees de Telegraaf.

Heerlijk zo'n schreeuwerige, niet-objectieve krant met goedkope afgevende inkt. En niet leest fijners dan een krant van dezelfde pers die eerder de Deutsche Zeitung in den Niederlanden afdrukte.

Even serieus, ik zou de kattenbak nog geeneens voorzien van een bodem met die krant. Pauperblad.

Ik lees geen krant, ik surf voor het nieuws gewoon op het web.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door captain crash »

Lees je een krant:
Jan, online zo'n beetje alle Nederlandse kranten (dan wel gescand op onderwerp) en een aantal buitenlandse. Op papier zo nu en dan de Leeuwarder Courant, FD, NRC Next en Metro

Wat trekt je aan:
Nou, niet het actuele nieuws. Daarvoor zijn kranten geen geschikte medium. Echter wel goede opinie artikelen en achtrgrond verhalen bij onderwerpen die mij interesseren. Hoe goed een krant is, en hoe graag ik daar dus stukken uit lees, staat of valt eigenlijk vooral bij de kwaliteit van de journalisten. Korte samenvatting van iets dat ik veel langer kan vertellen - kranten trekken mij steeds minder.

Hoe is het gekomen dat ik kranten ben gaan lezen:
Opvoeding, mijn ouders hadden altijd NRC, Parool en later AD en FD. Nog weer later voor mijn studie.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door Paulstartrek »

GPS schreef:Ik lees een regionale krant. Tot dat deze wordt gedegradeerd tot inlegvel van de Telegraaf. Dan stop ik daarmee.
Het waarom lijkt me duidelijk. Regionaal nieuws. Het landelijk en internationaal nieuws komt in die krant ook wel aan bod, maar dat volg ik wel via de tv en internet.
Helemaal mee eens. Voordeel is ook dat ik de krant gratis krijg van mijn ouders (nadat hij eerst bij mijn broer nog is geweest)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het krantentopic

Bericht door GPS »

Paulstartrek schreef:
GPS schreef:Ik lees een regionale krant. Tot dat deze wordt gedegradeerd tot inlegvel van de Telegraaf. Dan stop ik daarmee.
Het waarom lijkt me duidelijk. Regionaal nieuws. Het landelijk en internationaal nieuws komt in die krant ook wel aan bod, maar dat volg ik wel via de tv en internet.
Helemaal mee eens. Voordeel is ook dat ik de krant gratis krijg van mijn ouders (nadat hij eerst bij mijn broer nog is geweest)
Oké, ik krijg dat ding ook gratis + de Telegraaf, die ook. Maar anders had ik toch een abonnement.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
Paulstartrek schreef:
GPS schreef:Ik lees een regionale krant. Tot dat deze wordt gedegradeerd tot inlegvel van de Telegraaf. Dan stop ik daarmee.
Het waarom lijkt me duidelijk. Regionaal nieuws. Het landelijk en internationaal nieuws komt in die krant ook wel aan bod, maar dat volg ik wel via de tv en internet.
Helemaal mee eens. Voordeel is ook dat ik de krant gratis krijg van mijn ouders (nadat hij eerst bij mijn broer nog is geweest)
Oké, ik krijg dat ding ook gratis + de Telegraaf, die ook. Maar anders had ik toch een abonnement.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

Voordeel van een fysieke krant is dat je er een vlieg makkelijk mee kunt doodmeppen. Zal met een Ipad ook wel kunnen maar zal minder aan te raden zijn omdat het anders nogal een dure vliegenmepper is.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door Blind Guardian »

we deden vroeger nog weleens krantenmeppertje dat is ook mogelijk met een Ipad maar ik weet niet of de Ipad dat lang kan lijden ... :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het krantentopic

Bericht door GPS »

Hmm, de één wil een ipad (@ Vis: ik vertik het om die hoofdletter midden in een woord te zetten ;) ) de kattenbak verschonen, de ander een vlieg dood meppen en de derde een medemens slaan.

Ik geloof dat dit topic afdrijft in de richting "Waarom is een papieren krant beter dan een digitale versie?"
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:Hmm, de één wil een ipad (@ Vis: ik vertik het om die hoofdletter midden in een woord te zetten ;) ) de kattenbak verschonen, de ander een vlieg dood meppen en de derde een medemens slaan.

Ik geloof dat dit topic afdrijft in de richting "Waarom is een papieren krant beter dan een digitale versie?"
Dat valt toch binnen het topic? Zoals TS zegt: Dit topic gaat over kranten. Nou, ik vind dit goed in het onderwerp passen :)

Verder vind ik een papieren versie een stuk fijner lezen. Lange stukken op een beeldscherm behoort niet tot mijn favoriete bezigheden. De concentratie laat snel na en mijn ogen worden zeer snel vermoeid. Het nadeel is natuurlijk wel dat een papieren krant al voor het drukken van de eerste pagina weer achterhaald is. Ik lees niet veel krant, vooral regionaal. Voor echt nieuw nieuws raadpleeg in het internjet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het krantentopic

Bericht door Miriam »

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het krantentopic

Bericht door Miriam »

Nederlands Dagblad natuurlijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

Ik lees de Stille Courant, meestal tijdens het schijten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

Ik mis de VN
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het krantentopic

Bericht door X-File »

Ik mis de Metro met Peer de Plintkabouter, gevolgd door messcherpe columns van Theo van Gogh.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

X-File schreef: 29 aug 2022, 20:33 messcherpe columns van Theo van Gogh.
I saw what you did there :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het krantentopic

Bericht door MajinSource »

De kranten zijn tegenwoordig toch het basisvoer voor de recycling, ze gaan er meestal ongelezen naartoe. Evenals de reklamefolders ook al zon papierverspilling in deze digitale tijd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het krantentopic

Bericht door The Silencer »

De VN kon je eventueel ook nog utiliseren om je aars mee te wipen.
Plaats reactie