Verkiezingen 2012

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:
Mr Hayes schreef:Dus neem gewoon even een kijkje op de site van alle politieke partijen en lees.
Of ga aan 't werk zodat de economie van dit land blijft draaien ;)
De vraag zou mijns inziens moeten zijn:

- Stemmen we op een partij die voorgenomen impopulaire maatregelen daadwerkelijk in de praktijk gaat brengen om de toekomst beter te maken?
- Of stemmen we op een partij die populaire ideeën na de verkiezingen alsnog niet kan bewerkstelligen en ons dus eigenlijk een wassen neus voorhoudt?

Je kunt D66 veel negatieve dingen aanrekenen.......maar natuurlijk ook een flinke dosis realiteitszin. Zijn er daadwerkelijk nog mensen die denken dat het 'Westen' een uitvalsbasis zal zijn voor (sociale) zekerheid. Als ik mijn situatie en het daarmee samenhangende, min of meer gedwongen flexibele werken vergelijk met de situatie van mijn vader en zijn levensloopsituatie die weliswaar zekerder was, maar ook veel inflexibeler.....dan nog zegt mijn pa: "Het kan niet anders anno 2012".

Mijn eigen pa stuurde mij dit door: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaa ... 1943.lynkx. Als wij in Nederland de werkgelegenheid daadwerkelijk zo hoog hebben staan in ons wenslijstje, dan werken we ons een lieve lust, van directeurskantoor.....tot in de kassen. Dat is nou niet helemaal het geval. Dus voordat we gaan miepen over onze eigen werkgelegenheid, kunnen we beter eerst zelf flexibeler worden. China creëert daar momenteel een hele middenklasse mee, zonder al deze zekerheden.

Overigens, ik werk in Barcelona. En geloof me, ik ga écht wel tegen de trends in. En ik verdien écht minder dan het gemiddelde Nederlandse brutoloon van een afgestudeerde HBO-er. Maar ik ben vrolijk, ik red me en heb veel vaker de zon op m'n bol. Niet angstig zijn dus :).

Trouwens, hier in Spanje zie je een hele nieuwe trend: De al opgegeven, kansloze generatie jonge 30-ers hier, laat zich steeds massaler emigreren naar het veel kansrijkere Brazilië, Chili en Colombia :-).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:
Vis schreef:
Mr Hayes schreef:Dus neem gewoon even een kijkje op de site van alle politieke partijen en lees.
Of ga aan 't werk zodat de economie van dit land blijft draaien ;)
De vraag zou mijns inziens moeten zijn:

- Stemmen we op een partij die voorgenomen impopulaire maatregelen daadwerkelijk in de praktijk gaat brengen om de toekomst beter te maken?
- Of stemmen we op een partij die populaire ideeën na de verkiezingen alsnog niet kan bewerkstelligen en ons dus eigenlijk een wassen neus voorhoudt?
Ik weet niet waarom je op die quote van mij reageert, want dat gaat over heel wat anders.

Schijnbaar weet jij meer dan de rest van de mensheid, en kun je voorspellen dat als de D66 aan de macht komt zijn al hun standpunten, populair of niet, door gaan voeren in Nederland en we allemaal lang en gelukkig leven. Jammergenoeg gaat dat niet zo in de werkelijkheid...
Mr Hayes schreef:Als ik mijn situatie en het daarmee samenhangende, min of meer gedwongen flexibele werken vergelijk met de situatie van mijn vader en zijn levensloopsituatie die weliswaar zekerder was, maar ook veel inflexibeler.....dan nog zegt mijn pa: "Het kan niet anders anno 2012".

Mijn eigen pa stuurde mij dit door: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaa ... 1943.lynkx. Als wij in Nederland de werkgelegenheid daadwerkelijk zo hoog hebben staan in ons wenslijstje, dan werken we ons een lieve lust, van directeurskantoor.....tot in de kassen. Dat is nou niet helemaal het geval. Dus voordat we gaan miepen over onze eigen werkgelegenheid, kunnen we beter eerst zelf flexibeler worden.
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Ze bouwen kassen en bedenken zich niet vooraf dat jonge studenten en buitenlanders harder zullen gaan werken dan sjakie van om de hoek die al 5 jaar in de bijstand zit. Dus... moet het ontslagrecht maar worden aangepast, want dit was duidelijk de laatste andere mogelijkheid? Zeer vreemde gevolgtrekking...
Mr Hayes schreef:China creëert daar momenteel een hele middenklasse mee, zonder al deze zekerheden.
Wie, wat, dus...?
Mr Hayes schreef:Overigens, ik werk in Barcelona. En geloof me, ik ga écht wel tegen de trends in. En ik verdien écht minder dan het gemiddelde Nederlandse brutoloon van een afgestudeerde HBO-er. Maar ik ben vrolijk, ik red me en heb veel vaker de zon op m'n bol. Niet angstig zijn dus :).
Welke trend en hoe ga je daar tegenin?
Verdien je minder omdat je geen bijpassende baan hebt kunnen vinden? Waar lag dat aan?
En wat heeft dit te maken met het ontslagrecht in Nederland?
Mr Hayes schreef:Trouwens, hier in Spanje zie je een hele nieuwe trend: De al opgegeven, kansloze generatie jonge 30-ers hier, laat zich steeds massaler emigreren naar het veel kansrijkere Brazilië, Chili en Colombia :-).
En aangezien je vindt dat deze generatie in Nederland ook kansloos is, moet half Nederland maar leegstromen? Denk niet dat dat veel oplost.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

FIFI schreef: En aangezien je vindt dat deze generatie in Nederland ook kansloos is, moet half Nederland maar leegstromen? Denk niet dat dat veel oplost.
Daarvan zou het pensioenstelsel stukken beter van worden...nog minder mensen die voor steeds meer ouderen moeten betalen.

Nee, aufsalzen is niet de oplossing, dan zadel je alleen de mensen die niet weg willen of kunnen op met nog meer problemen. Dit zou een typische VVD instelling zijn.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Resultaat
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Verder eigenlijk ook overal wel PvdA.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Hoewel ik de stem van echtgenoot moet neutraliseren; neig ik persoonlijk zelf meer naar de PvdD
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Stel zelf je begroting samen op RTL

Hier kan je zelf bepalen waar de bezuinigingen komen te zitten, en aan de hand daarvan komt er een pa\rtij uit die het best bij je past
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Schijnbaar is de SP ook afgestapt van 65 blijft 65. Alleen noemen ze dat niet expliciet.

Verder vraag ik me af of alle partijen die Defensie willen afschaffen zich ook realiseren dat er dan opeens veel volk op straat en een utikering nodig heeft. Dus de daadwerkelijke "winst" is volgens mij kleiner dan geraamd (en op de manier zoals defensie wordt uitgekleed kun je het net zo goed helemaal afschaffen volgens mij).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Het is nog best moeilijk om te kiezen waar de bezuinigingen gaan vallen, de logische punten als; studiefinanciering, ontwikkelingssamenwerking, hypotheekrente aftrek, de EU. Maar ja moet je ook gaan bezuinigen in het onderwijs, defensie of de zorg :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:Het is nog best moeilijk om te kiezen waar de bezuinigingen gaan vallen, de logische punten als; studiefinanciering, ontwikkelingssamenwerking, hypotheekrente aftrek, de EU. Maar ja moet je ook gaan bezuinigen in het onderwijs, defensie of de zorg :{
Ik zal happen snollebolletje van me. Studiefinanciering is al bezuiniging op onderwijs snuitebolletje :)

Maar het stufiwezen en OV-recht mag onderhand echt een keer op de schop. Geef studenten stufi, dat moet blijven, maar laat ze deze volledig terugbetalen (wel tegen gunstige voorwaarden). Zijn ze netjes binnen de gestelde termijn klaar? Dan hoeven ze maar xx% van dat terug te betalen, rest gift en dat % gedrag wordt per jaar uitloop steeds minder tot je uiteindelijk alles moet terugbetalen. Eventueel zeg je nominaal +1 zodat je ook ruimte geeft aan bestuurstaken.

OV-recht zoals het nu is is ook overbodig. Als de OV-chipkaart ooit goed werkt dan is er vast iets te doen met trajectabonnementen die uitgebreid kunnen worden voor stages. Maar dat vereist wel dat alles omtrent de OVC goed werkt en je makkelijk (online) kunt uitbreiden voor stages en dat soort dingen. Reis je voor je plezier op andere trajecten? 34% korting zoals nu ook. Dan kun je zeven dagen per week "woon-werk" verkeer doen (dus niet gebonden aan week of weekend) en krijg je op de rest gewoon korting. Dat moet ook wel blijven. Eventuele museumbezoeken ofzo moeten declareerbaar worden (ook dat vereist weer een goed werkende infrastructuur).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

:lachhuil: Daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om.

Het is trouwens best algemeen, want je kan nou niet echt bepalen waarop je binnen een bepaalde sector wilt besparen. Want als ik aanvink dat ik wil bezuinigen op; basisscholen, middelbare scholen en MBO scholen dan kan ik alleen een bedrag er af halen en niet er specfief bij zetten dat ik wil bezuinigen op; Jenaplan scholen en/of onzin MBO opleidingen. Verder wil ik ook meer verantwoordelijkheden leggen bij leraren en voornamelijk de ouders, waardoor weer kan worden bezuinigt op jeugdzorg. dus het is allemaal een beetje onduidelijk en om nou gewoon ergens een hap uittenamen zonder dat er echt een duidelijk plaatje bij staat, is ook weer zo VVD :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef::lachhuil: Daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om.

Het is trouwens best algemeen, want je kan nou niet echt bepalen waarop je binnen een bepaalde sector wilt besparen. Want als ik aanvink dat ik wil bezuinigen op; basisscholen, middelbare scholen en MBO scholen dan kan ik alleen een bedrag er af halen en niet er specfief bij zetten dat ik wil bezuinigen op; Jenaplan scholen en/of onzin MBO opleidingen. Verder wil ik ook meer verantwoordelijkheden leggen bij leraren en voornamelijk de ouders, waardoor weer kan worden bezuinigt op jeugdzorg. dus het is allemaal een beetje onduidelijk en om nou gewoon ergens een hap uittenamen zonder dat er echt een duidelijk plaatje bij staat, is ook weer zo VVD :lachhuil:
VVD is gewoon de mentaliteit hebben "ik verdien teveel en heb schijt aan de anderen".
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door MajinSource »

Afbeelding
Leuk gedaan :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

"Tweede Kamer Verkiezingen"

www.spatiegebruik.nl
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

De voorpagina van de VPRO gids was ook leuk gedaan met Freek de jonge
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Jadzia »

Freek de Jonge en leuk gaan volgens mij al lang niet meer samen in een zin...
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door MajinSource »

Jadzia schreef:Freek de Jonge en leuk gaan volgens mij al lang niet meer samen in een zin...
:stupid:
Visgraat schreef:"Tweede Kamer Verkiezingen"

http://www.spatiegebruik.nl
dat heb ik niet getypt, en het staat precies zo als op de poster. :?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

MajinSource schreef:
Jadzia schreef:Freek de Jonge en leuk gaan volgens mij al lang niet meer samen in een zin...
:stupid:
Visgraat schreef:"Tweede Kamer Verkiezingen"

http://www.spatiegebruik.nl
dat heb ik niet getypt, en het staat precies zo als op de poster. :?
Ik geef ook commentaar op de poster :P Verder leuk inderdaad.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Jadzia schreef:Freek de Jonge en leuk gaan volgens mij al lang niet meer samen in een zin...
Ja wel. Maar dan moet je wel op de juiste plaats het woordje niet toevoegen. Dan lukt het best.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:"Tweede Kamer Verkiezingen"

http://www.spatiegebruik.nl
Richt je eigen one-issuepartij op zou ik zeggen! Dit verdiend gewoon aan dacht.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door MajinSource »

Afbeelding
:cheer: :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Speciaal voor alle (alle twee de) D66 stemmers is er de slot vraag aan Alexander Pechtold op Nu.nl Slotvraag

Zitten wel grappige vragen tussen maar het merendeel gaat over zijn obsessie met Geert Wilders. het bezoek aan de bilderberg en een hoop ongein :lachhuil:
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Greetje »

Bij de koppensnellerstest kwam ik uit in het midden en gematigd progressief. Vind ik wel een realistische uitslag.

De seksualiteittest vond dat ik het meest gemeen had met PvdA en het minst met SGP en PVV...

Gr. Van een SP_stemmer.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Mijn man stemde;
Afbeelding

Dus moest ik natuurlijk;
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Ik heb mezelf op het formulier gezet en op mij gestemd.

*Partij voor de Stilte
-El Slinco (Echo Sector)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Greetje schreef:Bij de koppensnellerstest kwam ik uit in het midden en gematigd progressief. Vind ik wel een realistische uitslag.

De seksualiteittest vond dat ik het meest gemeen had met PvdA en het minst met SGP en PVV...

Gr. Van een SP_stemmer.
Gelukkig
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Blind Guardian »

Sadet Karabulut , SP
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

PvdA uiteraard, wie maakt Verkiezingen 2014 alvast aan?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Nah, ik krijg eerst nog gemeenteraadsverkiezingen in november. :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

.:Admiral-Janeway:. schreef:PvdA uiteraard, wie maakt Verkiezingen 2013 alvast aan?
Fixed :)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

The Silencer schreef:
.:Admiral-Janeway:. schreef:PvdA uiteraard, wie maakt Verkiezingen 2013 alvast aan?
Fixed :)
Mwa, duurt altijd wel 3 maanden voor de formatie en dan zullen ze denk ik nog een jaartje kunnen regeren, verkiezingen erna duren ook al snel 3 maanden dus begin 2014 moeten ze wel kunnen halen.
Plaats reactie