Verkiezingen 2012

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

Guess what?? schreef:
Miriam schreef:Het is een krant met een rechts liberaal signatuur :{
Greenpeace is ook rechts liberaal? Er stond namelijk ook een hele pagina met Greenpeace reclame.
Dan wil ik m'n geld terug.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

best bizarre verkiezingen daar in Nederland. Begrijp best wel dat mensen ingenomen worden door de persoonlijkheid van Rutte. Maar daarbij vergeten ze toch wel waarvoor ie staat.
Keihard snoeien in de portemonee van de gewone man. Gelukkig is er daar Samsom om wat tegenwerk te bieden.
Hoogst jammer toch dat Roemer zo onderuitgehaald werd.
en Wilders en Sap? wat een opdoffer. Om van CDA nog maar te zwijgen.
de winner takes it all, in Nederland zijn dat VVD en PVDA geworden , en Rutte naar het torentje (of hoe noemen jullie dat daar?)zeker...?
(vraag me nu enkel wel nog af wat het "catshuis" is? pfwoeaaaha)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Mansfeld schreef: Rutte naar het torentje (of hoe noemen jullie dat daar?)zeker...?
(vraag me nu enkel wel nog af wat het "catshuis" is? pfwoeaaaha)
Torentje, dat deel van het binnenhof waar het kantoor van de premier gevestigd is.

Catshuis, de ambtswoning van de premier en ontvangstruimte van de regering. Of de premier ook daadwerkelijk in het Catshuis woont is een andere zaak.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Blind Guardian »

GPS schreef:
Mansfeld schreef: Rutte naar het torentje (of hoe noemen jullie dat daar?)zeker...?
(vraag me nu enkel wel nog af wat het "catshuis" is? pfwoeaaaha)
Torentje, dat deel van het binnenhof waar het kantoor van de premier gevestigd is.

Catshuis, de ambtswoning van de premier en ontvangstruimte van de regering. Of de premier ook daadwerkelijk in het Catshuis woont is een andere zaak.
Vast wel Mark zijn nieuwe vriend Gordon verwacht niet minder van hem. ;) :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Mansfeld schreef:de persoonlijkheid van Rutte
Toen ben ik gestopt met lezen :') Mijn ochtendontlasting heeft nog meer uitstraling en persoonlijkheid dan die flapdrol.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Punisher »

The Silencer schreef:
Mansfeld schreef:de persoonlijkheid van Rutte
Toen ben ik gestopt met lezen :') Mijn ochtendontlasting heeft nog meer uitstraling en persoonlijkheid dan die flapdrol.
?

Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:
The Silencer schreef:
Mansfeld schreef:de persoonlijkheid van Rutte
Toen ben ik gestopt met lezen :') Mijn ochtendontlasting heeft nog meer uitstraling en persoonlijkheid dan die flapdrol.
?

Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Excuses, ik was in de war met Balkenende :')
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mr Hayes »

Feit is dat deze verkiezingen het einde inluiden van een 10-jarig tijdperk waarin extreem populisme op de ultra-linkse en -rechtse flanken gloreerden. En daar moet niet alleen Nederland blij mee zijn, maar vooral de gehele EU.

De Nederlandse kiezer heeft vooral strategisch, zakelijk en verstandig gestemd, zonder dat daarbij emoties de doorslag geven. Dat de PvdA en het VVD samen 80 zetels halen zegt wat mij betreft voldoende. En ook de winst van D66, die toch stand heeft weten te houden in het tweegevecht tussen Samson en Rutte geeft aan dat Nederland weer dwars door het midden wil regeren. Wellicht met een progressievere, pro-Europese, maar vooral ambitieuze koers.

Er is veel gezegd over de 'rechts-heid' van partijen als D66 en VVD en de 'links-heid' van de PvdA en (hoe gek ook) D66. Maar feit is wel dat de komende regering lang niet zo rechts meer zal zijn als ten tijde van de gedoogconstructie met de PVV.

Daar komt nog bij dat bij deze uitslag de VVD héél veel meer voorzichtiger moet zijn in het formatieproces en niet meer zomaar populistische one-liners als "Rechts Nederland kan de vingers aflikken bij dit kabinet" de wereld in kan helpen. Waarom? Omdat in wezen de macht van de PvdA groter is en er op links ook nog een kabinet van PvdA-D66-SP-CDA mogelijk is. Op rechts is er niks meer mogelijk.

Kortom, hou er rekening mee dat Paars III (VVD-PvdA-D66) of 'Oranje-Paars' (VVD-PvdA-D66-CDA) er gaan komen. Nederland gaat weer door het midden regeren. En dat is erg welkom nieuws in de westerse wereld, waarin links en rechts elkaar constant gijzelen. Nederland staat weer voorop.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Jadzia »

Punisher schreef:Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Waarom is ie dan nog niet aan de vrouw? Ik zou er niet mee gezien willen worden...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Blind Guardian »

brrr ... de vvd aan het roer ... brrrrr .. zo min mogelijk uitgeven mensen ... de rijken hebben het nodig .... brrrr
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

Jadzia schreef:
Punisher schreef:Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Waarom is ie dan nog niet aan de vrouw? Ik zou er niet mee gezien willen worden...
Hij schijnt ook stiekem een oogje te hebben op Wilders.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:
Jadzia schreef:
Punisher schreef:Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Waarom is ie dan nog niet aan de vrouw? Ik zou er niet mee gezien willen worden...
Hij schijnt ook stiekem een oogje te hebben op Wilders.
Volgens mij eerder op Gordon :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door The Silencer »

Jadzia schreef:
Punisher schreef:Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
Waarom is ie dan nog niet aan de vrouw? Ik zou er niet mee gezien willen worden...
Hij wil later ook een Berlusconi worden, maar dan zonder het gezeik van een wijf.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

Punisher schreef:
The Silencer schreef:
Mansfeld schreef:de persoonlijkheid van Rutte
Toen ben ik gestopt met lezen :') Mijn ochtendontlasting heeft nog meer uitstraling en persoonlijkheid dan die flapdrol.
?

Ik zal niet snel op de VVD stemmen, en al helemaal niet snel op Mark Rutte als persoon, maar ik kan toch niet beweren dat 'ie geen uitstraling of persoonlijkheid heeft. Op dat vlak doet 'ie het helemaal niet slecht.
ja 't is in elk geval beter dan Balkenende , dat is een feit. 'k ben nu echt wel benieuwd hoe die onderhandelingen gaan verlopen. Het woord "onderhandelingen" heeft hier in België een kwaaie bijsmaak gekregen na de laatste ronde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Aaaaaaaaahhhhh Nee zeg Mansfeld, men kan pas oordelen zodra het kabinet is gevormd. poeha.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

absoluut. Wel ze hebben toch al "iets" gezegd. Beide heren. Samsom en Rutte. Dat ze mekaar wel het vertrouwen willen schenken. Dat is al een betere start dan wat wij hier hadden met Di Rupo en De Wever. Die konden mekaars bloed wel drinken van bij het begin.
één ding is zeker. Rutte ? die wil en zal premier worden. Daar kan je al zeker van zijn. Samsom? normaal gezien moet die er toch ook bij zijn. Maaaar. Men kan nooit zeker zijn natuurlijk. Zelfs niet in Nederland hoe dat verder verloopt.

En dan was er daar plots die "prinsjesdag" weer. Ik hoorde hier vandaag op de radio dat in feite maar een handjevol echt aanhangers zijn van het koningshuis? Dat is toch wat raar.... Zijn er zo weinig Nederlanders die het Koningshuis moeten?

(en ze is nu ook al aan kant geschoven als moderator voor de onderhandelingen)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Mansfeld schreef:absoluut. Wel ze hebben toch al "iets" gezegd. Beide heren. Samsom en Rutte. Dat ze mekaar wel het vertrouwen willen schenken. Dat is al een betere start dan wat wij hier hadden met Di Rupo en De Wever. Die konden mekaars bloed wel drinken van bij het begin.
één ding is zeker. Rutte ? die wil en zal premier worden. Daar kan je al zeker van zijn. Samsom? normaal gezien moet die er toch ook bij zijn. Maaaar. Men kan nooit zeker zijn natuurlijk. Zelfs niet in Nederland hoe dat verder verloopt.

En dan was er daar plots die "prinsjesdag" weer. Ik hoorde hier vandaag op de radio dat in feite maar een handjevol echt aanhangers zijn van het koningshuis? Dat is toch wat raar.... Zijn er zo weinig Nederlanders die het Koningshuis moeten?

(en ze is nu ook al aan kant geschoven als moderator voor de onderhandelingen)
Er zijn er nog een heleboel die het koningshuis in stand willen houden hoor. Meer dan er echt tegen zijn. Maar de meeste hebben iets van, ja wat moet je er mee? Een president? Zoiets als in Ierland, Duitsland, Israël enzovoort? Laat dan maar zitten.
Want ja, wat moet je nu met een koning of president?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Ach ja en dan heb je nog die azijnpissers die lopen te zeuren over de kosten maar ondertussen niks zeggen over privatiseringen waardoor de schatkist echt inkomsten mist :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Miriam schreef:Ach ja en dan heb je nog die azijnpissers die lopen te zeuren over de kosten maar ondertussen niks zeggen over privatiseringen waardoor de schatkist echt inkomsten mist :lachhuil:
Ik heb geen idee wat azijnpissen kost.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

Ja zo denken velen er hier ook over. Maar hier is de koning ook wel een bindmiddel tussen beide landsgedeelten. Letterlijk een symboolfunctie. Maar sommige partijen? En hun aanhang. NVA bijv. hoeven het koningshuis niet echt.
Ik denk dat zo'n koning of koningin dus best wel bijdraagt tot een soort eenheidsgevoel. Maar als je dan over het democratische principe gaat nadenken ? En het geld dat zo'n koningshuis absorbeert ? Ja dan kan je evengoed de stelling verdedigen dat zo'n koningshuis eigenlijk overbodige luxe is...
Maar goed benieuwd of Samsom zich nu echt tot een staatsman gaat ontpoppen , Best wel interessant om dat wat te volgen die twee , Rutte en Samsom :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Als het koningshuis voornamelijk een symbolische functie heeft, al dan niet bindend. Kun je het natuurlijk vervangen door een president. Maar dan wel één zonder politieke macht. zoals er over de wereld heel veel zijn. Duitsland, Ierland, Israël. Die zitten daar een erebaantje te hebben en verder net zo als een koning(in) symbolisch te zijn. Ze vallen niet op. Je hoort er eigenlijk alleen over als er ééntje de fout in gaat.
Lood om oud ijzer dus. Lees er op dit moment wel een grappig boekje over: "De gekroonde republiek" van Cees Fasseur. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mr Hayes »

GPS schreef:Als het koningshuis voornamelijk een symbolische functie heeft, al dan niet bindend. Kun je het natuurlijk vervangen door een president. Maar dan wel één zonder politieke macht. zoals er over de wereld heel veel zijn. Duitsland, Ierland, Israël. Die zitten daar een erebaantje te hebben en verder net zo als een koning(in) symbolisch te zijn. Ze vallen niet op. Je hoort er eigenlijk alleen over als er ééntje de fout in gaat.
Lood om oud ijzer dus. Lees er op dit moment wel een grappig boekje over: "De gekroonde republiek" van Cees Fasseur. :lachhuil:

IDD, en die onzichtbaarheid van ceremoniële presidenten zijn dan helemaal niet zo handig voor een land. Een ceremoniële koning of koningin ontleent veel meer status aan zijn familienaam dan een ceremoniële president (vaak ook: een hoge partijprominent die niet goed genoeg bevonden werd voor de premiersfunctie). Je kunt dat stom en 'oneerlijk' vinden, maar zo zit de maatschappij -nog- wel in elkaar. En dat verandert niet als alle edelmannen en edelvrouwen 'ineens' sterven door een virus. Daarvoor in de plaats komen altijd andere invloedrijke families. Neem de Rockefeller's, de Kennedy's of onze eigen Brenninckmeijers.

Sowieso is het een feit dat tijdens handelsmissies naar b.v. Qatar, de V.A.E. of Oman, de desbetreffende, in witte gewaden gehulde staatsmannen, gauwer 'geil' worden van een gelijkgestemde koning of koningin dan van één of andere onbekende, uitgerangeerde man, die op het nippertje ceremoniëel president is geworden.

Daar komt nog bij dat mensen niet altijd maar gevoelloos, koud en puur verstandelijk zijn. Mensen hebben emoties. En dat heeft tot dusver altijd nog geholpen met koningshuizen. Een president kun je zelf nog worden, een koning niet. Wellicht is het oneerlijk, maar ergens toch ook nog mooi dat er zoiets ongrijpbaars en sprookjesachtigs is als het koningshuis. Het is één van dé redenen waarom de populariteit van ons eigen koningshuis zo groot is.

Overigens ben ik als geregistreerde expat in Den Haag bereid om belasting te betalen voor deze uiterst nuttige traditie. Het koningshuis biedt zichtbare voordelen tijdens belangrijke handelsmissies t.o.v. een ceremoniële president. Maar nog belangrijker vind ik dat een koning of koningin veel dieper op de emoties van mensen werkt en dus ook veel beter een samenbindend element kan zijn in de samenleving dan een ceremoniële president. Voeg daaraan toe de door de familienaam ingegeven, 'gedwongen' partijloosheid en expertise van een koning/koningin over staatszaken en je hebt ook nog eens een pater/mater familias waar een fris gekozen premier zich aan kan optrekken......
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

mr Hayes. ja wel dat is zo. Het is iets traditioneels. Een beetje geschiedenis toch ook wel. En "sprookjesachtig" , dat ook wel. Er zijn echt wel heel wat mensen die alleen al daarom koninklijke families volgen in boekjes en op tv.
Ik weet niet of een president hetzelfde aura kan uitstralen. Waarschijnlijk niet. En zie dat zal ook wel de reden zijn waarom de huidige koningshuizen allemaal op post kunnen blijven.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

Och, ik ben niet tegen een ceremoniële president. Of ze het slechter of beter zullen doen dan een lid van het koningshuis, is sterk afhankelijk van het gedrag (ook in het verleden) van dat persoon. Als ik naar prince Harry kijk, of naar die de Belg, dan weet ik niet of dat zulke gelukkige keuzes zijn. Daarnaast zijn koningshuizen niet in alle landen even populair.
Aan de andere kant, een ceremoniële president kan ook een beladen verleden hebben. Wat mij betreft maakt het echt niets uit en dan vind ik het gewoon zonde van de tijd, moeite en geld dat het kost om de één door de ander te vervangen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mansfeld »

Ja de tijd en de moeite die het kost om het te veranderen. Ik denk in vredestijd ? Dat de meeste landen met een koning of koningin? ik zie daar zo direct nog niets aan veranderen.
het klimaat is er niet naar. En persoonlijk zit ik er ook niet echt mee. Ik denk dat zo'n koning of koningin wel haar of zijn nut bewijst, in the long run .
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Miriam »

Ach de kranten staan nu vol met berichten over dat mens van Groenlinks (Sap) Waarom krijgt zo'n onbeduidend partijtje met 3 zetels zoveel belangstelling ineens? Terwijl er ondertussen ontzettend veel gaat veranderen in ons pensioen stelsel, maar daar zwijg de media over :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door GPS »

:rofl:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door MajinSource »

:rofl:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Vis »

Plaats reactie