stemmen, stemmon, stempen

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

stemmen, stemmon, stempen

Bericht door R2D2 »

ik ben vanochtend wezen stemmen;
met een zuur gevoel;
want meestemmen is instemmen;
ik stem niet in met hoe de huidige politiek werkt

ik ben namelijk hevig teleurgesteld in de landelijke én lokale politiek;
dit komt door een aantal zaken, maar de twee belangrijkste zijn:
- "de politiek" luistert idd niet naar de burger (nou moet de poltiek niet persé luisteren, maar als de partij waar je vandaag op stemt morgen zijn standpunten/beloften wijzigt (VVD, PvdA, CDA) en vervolgens een grijze brij van net-niet maatregelen steunt voel je je als kiezer toch genomen)
- er is geen lange termijn strategie (kennisland vs bezuinigingen op onderwijs; afgestelde zuiderzeelijn)

wellicht kan het huidige systeem worden verbeterd met een combinatie van een aantal veranderingen:
1) koppel het aantal zetels (gemeenteraad en politiek) aan het aantal stemmen; 40% stemt niet --> 40% van de zetels blijft leeg;
2) ik wil meer dan 1 stem! met drie stemmen kan ik 2 op partij A zetten en 1 op partij B
3) partijdiscipline (kadaverdisciline) afschaffen c.q. minder drama maken van afsplitsingen; maar wél het originele budget (staatssubsidie per partij) handhaven en naar rato herverdelen; m.a.w.: een nieuwe partij betekent niet nieuwe partij subsidie
4) spook-raadsleden en -kamerleden; wtf zie ik op politiek24 steeds 80% van de stoelen leeg? WAAR ZIJN ZE?

verder moet Nederland de horizon op 20 jaar zetten en niet op maximaal 4 (de volgende verkiezing); bijvoorbeeld:
1) investeer in infrastructuur; maak bijvoorbeeld een eiland in de voormalige Zuiderzee, bouw er een vliegveld op; verbind dit met drie magneet/monorail-verbindingen naar Amsterdam, Leeuwarden en Nijmegen
2) investeer in (kennis-)onderwijs en schaf de "onzinstudies" af (leidt geen MBO-ers op in vrijetijdskunde, maar leer ze lassen!)
3) accepteer niet dat burgers niet deelnemen aan de samenleving; spreek Nederlands (geen verkiezingsmateriaal in het Turks), investeer in jezelf (belastingaftrek voor studie)
4) bescherm de mensen die echt niet (100%) kunnen meedoen aan de samenleving, maar eis wel dat ze de hun toegkende uitkering/levensonderhoud in Nederland uitgeven
5) benoem problemen (massa-immigratie, belastingdruk, jeugdwerkeloosheid), verzin oplossingen (taalles, belastinghervorming, leerplicht ophogen) en maak keuzes (aanschaffen JSF betekent minder geld voor verzorgingshuizen; én-én kan niet! je kunt geld maar één keer uitmaken! oneindige groei en "uit je schulden groeien" bestaat niet meer!)
6) toeslagenrondpompapparaat...

op een onverwachte plaats kwam ik het volgende stukje tegen dat een deel van mijn argumentatie onderschrijft:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... _de_vraag/


wie van u heeft vandaag gestemd?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door Nemesis »

Nog niet.. hoop vandaag op tijd thuis te zijn om te kunnen stemmen.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door Jadzia »

Ik ga in november stemmen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door The Silencer »

Jadzia schreef:Ik ga in november stemmen.
Jullie gaan naar Herzogenbusch en Geffen naar Osch, of niet?
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door Jadzia »

Zoete lieve Gerritje is er niks bij. Vinckel mag ook met ons mee.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door The Silencer »

Jadzia schreef:Vinckel mag ook met ons mee.
Jeuh
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: stemmen, stemmon, stempen

Bericht door Miriam »

En dan zit je dus voor 4 jaar opgescheept met de meeste waardeloze partij (op de PVV na) in je gemeente; D66 ;( :-(
Terwijl we altijd een normaal rood christelijke gemeente waren.
Plaats reactie