mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

Bericht door R2D2 »

SpaceWally schreef:Parodieren is een slimme manier om een debat te winnen zonder argumenten te gebruiken. Ik zie dat jij ook Plato hebt gelezen.
nee,
ik probeerde slechts de tot nu toe door jou aangedragen argumenten - v.w.b. waarom pro-amerikanisme zo goed is en anti-amerikanisme zo slecht - samen te vatten
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

Bericht door SpaceWally »

Ik heb niet gezegd dat anti-Amerikanisme slecht is. Ik heb hooguit gezegd dat ergens een anti-Amerikaanse veronderstelling of mening in verborgen zit en die mening zelf bekritiseert. Om te laten zien dat je er ook anders tegenaan kunt kijken. Dat sommigen zo ontzettend over mee heen vallen toont alleen maar aan dat het momenteel in Nederland niet politiek correct is om van Amerika te houden dan wel daar wat genuanceerder over te denken. Kijk eens naar boven wat er allemaal niet voor ongenuanceerde uitlatingen er over de VS worden gedaan. Om het koud van te krijgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

Bericht door captain crash »

Ik wil trouwens even melden dat ik ondertussen een iets andere visie heb over dit onderwerp dan in dit topic staat...
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

Bericht door SpaceWally »

Namelijk?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: mag Amerika anderen het bezit van een atoombom verbieden?

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:Ik heb niet gezegd dat anti-Amerikanisme slecht is. Ik heb hooguit gezegd dat ergens een anti-Amerikaanse veronderstelling of mening in verborgen zit en die mening zelf bekritiseert. Om te laten zien dat je er ook anders tegenaan kunt kijken. Dat sommigen zo ontzettend over mee heen vallen toont alleen maar aan dat het momenteel in Nederland niet politiek correct is om van Amerika te houden dan wel daar wat genuanceerder over te denken. Kijk eens naar boven wat er allemaal niet voor ongenuanceerde uitlatingen er over de VS worden gedaan. Om het koud van te krijgen.
Ik denk dat er in Nederland niet een grotere anti-Amerikaanse houding is dan elders in Europa. Natuurlijk is het "Alles wat de Amerikanen doen is goed, want zij zijn tenslotte onze bevrijders geweest" nu ondertussen wel over gewaaid en is er een meer realistische houding voor teruggekomen. Dus als jij vind dat alles in de afgelopen jaren na de oorlog allemaal prima is gegaan en dat ze vooral zo door moeten gaan... Nou, daar krijg ik het koud van!
Plaats reactie