SG:A (3.11) The Return, Part 2

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SG:A (3.11) The Return, Part 2

Bericht door Vis »

Episode 11 - The Return, Part 1 - 21 november

Major General Jack O'Neill's mission to defend Atlantis fails as he and Richard Woolsey are taken prisoner during an Asuran assault on the city.
Laatst gewijzigd door Vis op 12 okt 2007, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

:yawn:

Wat een zwakke blaat aflevering. Zullen we dit forum hernoemen naar Voyager Part 2?
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

SPOILER

Was wel leuk dat de toren lekker werd opgeblazen :P
Heeft Atlantis nu niet 3 ZPM's?


SPOILER
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Gezien de titel van het topic denk ik niet dat je met spoilertags hoeft te werken.


Ik vind het best een aardige aflevering, alleen ik ben waarschijnlijk net zo slim als O'Neill want ik had ook gelijk door dat McCay te lang bezig was met het slot van de cel.
Maar wat ze nu uiteindelijk verzonnen hadden was mij ook niet duidelijk in het begin. Wel was duidelijk dat Sheppard popelde om te mogen vertellen wat ze nu uiteindelijk gedaan hadden.

Ik vond alleen wat beslissingen van Landry vreemd. Sluit hun commandcodes uit, akkoord dat paste in de aflevering en kwam ook later te sprake.
Maar waarom dat intermezzo waarin hij vraagt om een manier om de poortengang te vernielen :S Dat kon ik niet erg plaatsen.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Was zeker bang dat de Replicators de bridge zouden gebruiken om naar de Aarde (nou jah, een gate in Milky Way galaxy) te kunnen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

dat konden ze met de Atlantis gate toch ook? :S
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Dan kunnen ze de Iris dichtdoen.
Ze kunnen die macro aanpassen, zodat de laatste gate bij de Milky Way niet naar Aarde gaat (en dus niet in de Iris knallen) maar gewoon een andere gate in de Milky Way.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

owke, dat is dan wel te begrijpen waarom het gedaan moet worden, maar waren in deze aflevering proppen? Alleen maar om de humor met die scientist? Want er wordt verder in de aflevering niet op in gegaan.
ALs ze dat nu in komende afleveringen gaan doen dan gaat mijn waardering voor SGA omhoog. Dan is het niveau van eerste seizoenen SG1 bereikt.
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

ik vond het wel goeie ep hoor :P
de VFX was prima, vond ik
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ik ben het met Vis eens, wat een zwak gedoe zeg. Overigens lekker goedkope manier om snel de aflevering af te ronden. Het lijkt hier serieus even voyager, goedkope technobabble oplossing die de dag red.

O'Neill daarentegen was wel weer okay. :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ok, aflevering leek wel een reset knop (toren opblazen, de replicators repareerden het vervolgens, en op het einde alle replicators vernietigd en zo is de situatie weer zoals het was, zonder doden aan de kant van de mensen) Maar afgezien van dit, vond ik het een prima aflevering. Veel humor, Generaal O "Neill was weer op dreef. Heb echt kunnen genieten.

Wat ik ook leuk vond, en zeker in de Stargate series, is dat ze toen die Replicator op de knop drukte voor het activeren van de schilden, effe teruggespoelt werd en het plan werd uitgelegd aan de hand van enkele momenten. Dit vond ik origineel.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet een top aflevering vond, maar dat vond ik ook niet echt van deel 1.

Maar we zullen zien wat er nu gaat gebeuren
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

De aflevering was misschien niet erg "goed", maar was toch wel leuk om te zien. O'Neill blijft geweldig en voor de rest was het allemaal wel ok om te kijken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De vernietiging en opbouw van de Gate Room is niet net als ST Voyager aangezien het bekend is dat replicators zaken in rap tempo kunnen bouwen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:De vernietiging en opbouw van de Gate Room is niet net als ST Voyager aangezien het bekend is dat replicators zaken in rap tempo kunnen bouwen.
maar toch vond ik het erg makkelijk, het was beter geweest als ze volgende aflevering bijvoorbeeld nog bezig waren met opbouwen of dat dingen het niet deden.

Ik vond deze hele aflevering gewoon te makkelijk net als ik de vorige ook niet super vond, opeens zijn alle ancients dood... en de replicators vond ik in deze ep ook geen bedreiging, waren slappe vijanden. Die ze op deze manier van mij helemaal niet in de serie hadden hoeven halen.
Plaats reactie