SG-1 discussie

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

SG-1 discussie

Bericht door Tactical_Cube »

Hoe serieus is SG1 als serie te nemen?

Ik had er net effe een gesprek over met EMH.

Is SG1 een echt goede serie?
Ik vind van niet, ik vind het een erg leuke en vermakelijke serie, maar dat betekent voor mij niet dat een serie goed is.

In mijn ogen nemen ze zichzelf niet serieus en dat doet daar gewoon afbraak aan, niet dat het niet leuk een aardig is maar wel aan de gehele kwaliteit.

De verhalen zijn bijna altijd hetzelfde, ook de grote verhalen, iemand wil het heelal veroveren en sg1 stopt het. Ook bijna altijd op dezelfde manier.

En zoals laatst dan komen ze op een planeet en blijkt dat de DHD nep is, kom op na 10 jaar weet je toch echt wel dat je zulke dingen van tevoren moet controleren.
En zo zijn er veel meer dingen.

Zoals ik eerder al zei, ik vind het een erg leuke en vermakelijke serie, en ik wil graag weten wat jullie er van vinden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik neem weinig series serieus om te beginnen.


En of een serie goed is kun je op tig verschillende manieren definieren en is erg persoonlijk.

SG-1 zit vol met zelfspot en dergelijke en in dat opzicht vind ik het een goede serie.
Ja, als de humor die in die serie zit je niet ligt, en ik weet dat jij RDA niet zo kan waarderen T_C ,dan ben je snel klaar idd en ga je je aan bepaalde dingen irriteren.

Maar ik denk dat dit bij elke serie voor iedereen wel geldt dat bepaalde dingen of karakters etc je niet bevallen.

De verhalen zijn bijna altijd hetzelfde, ook de grote verhalen, iemand wil het heelal veroveren en sg1 stopt het. Ook bijna altijd op dezelfde manier.
Is niet alleen bij SG-1 zo. Goed verslaat kwaad. zo kun je een hoop van dit soort series in basis zien.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SG1 discussie

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: Is SG1 een echt goede serie?
Ik vind van niet, ik vind het een erg leuke en vermakelijke serie, maar dat betekent voor mij niet dat een serie goed is.
Tja, voor een ieder is de definitie van 'goede serie' misschien anders. Het feit dat ik er naar kijk en blijf kijken is voormij genoeg om te zeggen dat ik het een goeie serie vind.
In mijn ogen nemen ze zichzelf niet serieus en dat doet daar gewoon afbraak aan, niet dat het niet leuk een aardig is maar wel aan de gehele kwaliteit.
Ik kan juist de humor enorm waarderen. Zeker met O'Neill die zo lekker cynisch kan zijn en alle grapjes richting McGyver en wanneer het SF-genre eens op de hak wordt genomen.
En zoals laatst dan komen ze op een planeet en blijkt dat de DHD nep is, kom op na 10 jaar weet je toch echt wel dat je zulke dingen van tevoren moet controleren. En zo zijn er veel meer dingen.
Tja, je moet het allemaal niet té serieus nemen. Hoe vaak nemen ze geen wapens mee terwijl ze zelf geen wapens meer hebben? Zoveel zaken wat niet klopt...

Het viel me juist op bij Stargate Atlantis hoe ze alleen maar lopen te gieren en brullen van plezier (director's cut en zo). Vooral met Peter Deluise (Schrijver/adviseur/Director) die zichzelf vaak een klein bijrolletje geeft. Nah, ja.. wat ik zei... ben dol op dit soort ongein...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef: En of een serie goed is kun je op tig verschillende manieren definieren en is erg persoonlijk.
Grappig, allebei reageren op hetzelfde moment en redelijk dezelfde mening... 8-)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik vind SG1 een goede serie (anders liep het ook niet voor 10 jaar lang). Per seizoen werd de serie beter. Hoogtepunten waren zeker seizoen 5-6-7. De afleveringen waren van afwisselende kwaliteit. Vooral de eerste paar seizoenen hadden wat missers, en ook "bottle episodes" aan het eind van het seizoen steeds waren niet zo interessant.

Ook zag ik eerst de dreiging van de Ori niet echt in. Maar na de 9e seizoensfinale was er pas echt een dreiging te zien en vond ik de Ori ook coole badguys.

Vind het super dat Stargate SG1 zichzelf niet zo serieus neemt, vooral de 200e aflevering was gewoon superfun en dat zie je niet zo vaak in scifi series. De droge humor van O'Neill is gewoon geweldig :)

SG1 had kunnen doorgaan in mijn mening, doordat de cast ook deels verandert was na het 9e seizoen en er een nieuwe verhaallijn werd geintroduceerd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hier ben ik t volkomen mee eens.


Ik moest na seizoen 8 wel erg wennen eerste paar eps. Maar ik vind Ben Browder een goede vervanger voor RDA.
En vooral Claudia Black is geweldig.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

BB doet het niet slecht, maar RDA was onvervangbaar. Z'n droge en verfrissende opmerkingen zijn legendarisch. Voor mij is 't nooit meer hetzelfde geworden toen hij in eerste instantie Hammond verving als CO en daarna zelfs helemaal uit de serie verdween.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hammond was ook onvervangbaar ;(

Die Landry heb ik niet veel mee.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

EMH schreef:Hammond was ook onvervangbaar ;(

Die Landry heb ik niet veel mee.
Ik ook niet. Jack als generaal ging ook niet. Wat moet je dan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Jack hoort gewoon in het veld rond te huppelen. Die moet geen kantoorbaantje.

Het blijft jammer dat de Ori verhaallijn maar 2 seizoenen heeft mogen meemaken.
Dat ze deze nieuwe vijand introduceerde was wel nodig na 8 seizoenen Goa'ould. Het begon me nog niet te vervelen ofzo maar die frisse wind door de serie deed op zich toch wel goed.
Er had makkelijk nog een seizoen 11 en 12 kunnen komen volgens mij.
Plaats reactie