SGU (1.03) Air (3)

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 1x03 - Air (3) (09-10-2009)
Lt. Scott and Dr. Rush travel to a desert planet to locate a mineral essential to Destiny's life support system.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Prima aflevering :good: Wie/wat zou er in de pod zitten aan het einde?


En zijn er werkelijk maar 4 mensen op dit forum die deze scifi-serie volgen? :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door EMH »

Goede ep idd. Spannend beetje mysterieus ook allemaal. Wie of wat hielp ze nu in die woestijn dat mineraal te vinden? En ja ben ook benieuwd wat er in die pod zit of wat het ook is wat aan het eind werd afgeschoten.

Soundtrack kan ik overigens ook wel waarderen.

Ze zijn zo te zien ook van een uitgebreide intro afgestapt. Alleen Stargate Universe titelkaart, en daarna meteen beginnen.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door tuvok4774 »

Ik kijk ook naar de serie!

Ik vind het zeker interessant om te volgen en ben wel redelijk onder de indruk. De communicatie met aarde is leuk. Daarnaast is dat schip op het einde niet gewoon het afstoten van de shuttlepod met de senator?
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Capt.Jay »

Dat zou kunne ja.. maar toch een vreemd einde...

en die 2 andere die op een andere planeet zitten.. of waren dat opvul gassies :lol2:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Het is lijkt tot nu toe gelukkig ook een stuk serieuzer dan Atlantis.
tuvok4774 schreef:Daarnaast is dat schip op het einde niet gewoon het afstoten van de shuttlepod met de senator?
Nee, het was echt een los schip, ook wat kleiner.

Overzicht Destiny uit 1x01:
Afbeelding

Shuttle is van het type hier vooraan. Volgens mij is het de shuttle die je hier rechtsboven ziet, ter hoogte van de dome links.

Snapshot uit 1x02:
Afbeelding

Snapshot uit 1x03:
Afbeelding

Dit onbekende schip is een stuk kleiner, en lijkt links achter de andere shuttle te zitten. Launchpad dat je hier ziet net rechts van het midden is trouwens leeg. Misschien dat ze standaard in ieder geval 5 shuttles hebben: 2 aan biede kanten en 1 middenvoor.
Capt.Jay schreef:en die 2 andere die op een andere planeet zitten..
Ik heb ze niet terug zien komen, maar Greer zei dat ze wel een andere dial-pad zouden sturen. Er werd verder niet echt aangegeven dat ze twee mensen waren kwijtgeraakt, dus die zullen in de tussentijd wel teruggegate zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door captain crash »

...ik heb ze klaar staan om te kijken, nu de tijd nog vinden :P
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Trekscaper »

Goede aflevering wat ik niet had verwacht, maar deze aflevering gaf me echt het gevoel dat ze een nieuw planeet aan het verkennen zijn. Dat idee stond me wel aan. En ben inderdaad ook benieuwd van wie die pod is.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

beste kindjes even niets ter zake doende, een minuutje stilte, 'k heb eieieieindelijk mijn dvdbox van Babylon 5 opgestuurd gekregen na vijf maandjes geduld. pfioew ,'k had de moed bijna opgegeven.

'k hoop dat Stargate Universe een beetje de moeit is, want ik ben wel een fan van SG-1 :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:Prima aflevering :good: Wie/wat zou er in de pod zitten aan het einde?


En zijn er werkelijk maar 4 mensen op dit forum die deze scifi-serie volgen? :{
Ik zou het graag volgen. Maar waar? that's the question? :? :?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:Ik zou het graag volgen. Maar waar? that's the question? :? :?
Het wordt uitgezonden in de US. Sommige mensen hier vliegen af en toe even op en neer om de serie te kijken.

Downloaden kan ook, maar dat is illegaal, doen we dus niet, en daar gaan we 't niet over hebben.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

owkidowki, niet downloaden dus. Dan maar naar de VS ;)

'k zal wel nog wat moeten wachten zeker tot ze het eens op Nederland of hier in ons Belgiënland uitzenden. 'k zou 't wel graag eens volgen. Rechtstreeks, in real time. Niet achteraf op dvd, hoewel dat ook nog een optie blijft natuurlijk.
Als't wat de moeit is.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Capt.Jay »

Maar weer de vraag of het hier wordt uitgezonden.
als er geen vraag naar is is het natuurlijk niet goedkoop om het uit te zenden.

Hoevaak hebben we nou Sg-1 op de buis gehad of Atlanis...

en ga na.. star trek werd overal stop gezet... avro, rtl, veronica, sbs. enigste zender die startrek etc goed uitzond was BBC maar die doen het geloof ik ook al tijdje niet meer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

SG-1 en Atlantis zijn toch gewoon volledig uitgezonden in NL?

Verder komt alles (crap of niet) uit de US hier vroeg of laat voorbij, dus SGU zal sowieso volgen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Guess who? »

SG1 is uitgezonden op veronica
Atlantis is deels uitgezonden op veronica

de manier waarop SG1 werd uitgezonden op het einde, is tragisch. Afleveringen kwamen midden in de nacht :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Blind Guardian »

Het kwam voor of na dit soort reclames


http://www.youtube.com/watch?v=YvnJlzySRAo&feature=related
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Jaja :') Verder over 1x03.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Paulstartrek »

SGU wordt toch een van de hitseries van SBS? :')

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om naar de VS te vliegen en deze afleveringen te kijken (dat doe ik over kleine twee weken wel :') letterlijk!)
Maar het doet me deugd dat er toch positief wordt gereageerd op deze serie, dat doet mij een hoop ervan te verwachten (aangezien ik best te pruimen was met Voyager, Enterprise, Atlantis :') )
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Trutgras »

Deed mij qua sfeer erg denken aan de eerste reguliere aflevering van Atlantis (die waar de jumper in de gate klem kwam te zitten, dat was toch de eerste?). Dat is goed omdat dat mij bijstaat als een fijne aflevering. Maar ook weer slecht, omdat ik droevig word van hoe erg Atlantis later geworden is.

Alleen vond ik dat we wel erg snel om de oren werden geslagen met achtergrond informatie over de karakters. (Hier heb ik trouwens bij veel beginnende series last van.) Dialoog met dat soort stukjes voelde erg kunstmatig. Ik wil ze liever eerst interessant vinden door wat ik ze zie doen, dan dat ik ze interessant moet vinden omdat de schrijvers zo'n leuke bio hebben opgesteld.

Hadden we in deze aflevering trouwens niet te weten moeten komen of Rush had gelogen over O'Neill? Everett had toch de gelegenheid om het O'Neill zelf te vragen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Trutgras schreef:Alleen vond ik dat we wel erg snel om de oren werden geslagen met achtergrond informatie over de karakters. (Hier heb ik trouwens bij veel beginnende series last van.)
Sinds Lost wil ook iedereen flashbacks of iets soortgelijks, want dat is natuurlijk erg cool en maakt je show een grote hit.
Trutgras schreef:Dialoog met dat soort stukjes voelde erg kunstmatig. Ik wil ze liever eerst interessant vinden door wat ik ze zie doen, dan dat ik ze interessant moet vinden omdat de schrijvers zo'n leuke bio hebben opgesteld.
Helemaal mee eens. Ik had verder trouwens geen problemen met de moeder-scene, waar veel mensen online over aan 't janken zijn omdat ze geen drama kunnen weerstaan. Maar ze moeten wel snel relaties binnen het schip gaan uitwerken i.p.v. terug te gaan vallen op iets daarbuiten. Ook zou ik graag zien dat ze wat meer mensen van de groep erbij betrekken op de een of andere manier, en niet het kleine hoofdgroepje helemaal apart houden en dan af en toe met zo'n zielig 'lower decks'-verhaal aankomen over een paar nutteloze karakters die het leven zo zwaar vinden (al had SG-1 er wel een paar leuke met John Billingsley).
Trutgras schreef:Hadden we in deze aflevering trouwens niet te weten moeten komen of Rush had gelogen over O'Neill? Everett had toch de gelegenheid om het O'Neill zelf te vragen?
Ze maakten er wel een punt van, dus ik had ook wel verwacht om in ieder geval iets van een korte bevestiging te zien van O'Neill. Maar misschien dat er nog een gedeelte van het gesprek zich buiten beeld heeft afgespeeld en dat we hier later nog iets over zien—bijvoorbeeld dat Everett Rush ermee confronteert. Echt veel ruimte was hier verder niet voor. Ja ok, ze hadden een half uur minder zand kunnen laten zien :') .

By the way, het is wel weer positief om eindelijk weer eens over de inhoud van een scifi-serie te kunnen praten omdat er eigenlijk nog niet veel doms gedaan is :) . Laten we hopen dat dat nog even zo blijft.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Paulstartrek »

Ik vond het wel jammer dat hoofdpersoon aan het eind van zijn latijn is en blijkt dus opeens op de juiste plek te zijn.

Maar goed verder was het een leuk begin. Ik ben wel benieuwd naar de komende verhalen. SG1 had een database met adressen om te onderzoeken. Atlantis had dit ook en moesten er op uit naar andere planeten om resources ed te vinden.

In SGU vliegt het schip maar door en alleen doordat Rush aan de computer melde dat ze iets nodig hadden kregen ze 12 uur om dit te zoeken.
Dit bied niet veel mogelijkheden voor onderzoek. Als ze melden dat ze een powersource nodig hebben dan vliegt het schip naar een planeet waar er 1 is. Maar het is niet zo dat ze een lijst van adressen hebben die ze mogen doorzoeken.


Btw, misschien heb ik het gemist, maar die twee onderzoekers die de 'gelockte' adressen probeerden, die zijn dus gestrand en MIA?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:Btw, misschien heb ik het gemist, maar die twee onderzoekers die de 'gelockte' adressen probeerden, die zijn dus gestrand en MIA?
Weten we (nog) niet. Maar er werd gezegd dat ze een dial-pad zouden nasturen, en er was geen drama over verloren teamleden, dus ik verwacht dat die gewoon terug zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

Capt.Jay schreef:Maar weer de vraag of het hier wordt uitgezonden.
als er geen vraag naar is is het natuurlijk niet goedkoop om het uit te zenden.

Hoevaak hebben we nou Sg-1 op de buis gehad of Atlanis...

en ga na.. star trek werd overal stop gezet... avro, rtl, veronica, sbs. enigste zender die startrek etc goed uitzond was BBC maar die doen het geloof ik ook al tijdje niet meer.
hm, dat klinkt wat triest alsof er niet genoeg vraag zou naar zijn dus. Maar ja er worden zoveel van die humorsoaps in een dozijn uitgezonden,'k kan me moeilijk voorstellen dat die allemaal een fanbasis hebben toch zeker niet zoals StarTrek of Sg-1 , 'k weet het ook niet goed ik geloof bij ons hier in België dat ze Sg-1 toch zo goed als helemaal uitgezonden hebben op één van onze commerciële zenders. Dat was dan altijd op Zondagnamiddag. Maar ik was er toen nog geen fan van, 'k volgde het maar zo half en half :) pfffja, en dan hebben we het nog niet eens gehad over die realitysoaps en die spelletjesprogramma's, hoelala boring.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

Ik zie dat mensen hier al afleveringen van SGU gezien hebben en ook al wat commentaar geschreven hebben hierop, Ik heb er nog niets van gezien, dus enkel deze raad nog: Oordeel niet te vroeg. Sommige reeksen moeten wat "rijpen".
'k heb gemerkt dat BSG seizoen 4 verschenen is, en dat het meteen ook de totaalversie is, zo zal ik het maar noemen. Omdat ik ergens gelezen had dat die box in twee delen zou verschijnen.Wel, nu ik weet dat het het volledige seizoen 4 is, heb ik mij deze nu ook aangeschaft. Maar 'k ga wel nog eens alles van voorenafaan bekijken. Dat ik de samenhang weer wat meeheb. greetings.
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door IG88 »

In SGU vliegt het schip maar door en alleen doordat Rush aan de computer melde dat ze iets nodig hadden kregen ze 12 uur om dit te zoeken.
Rush gaf toch ook aan dat ze veel problemen hebben
misschien dat het schip een opdracht gaf aan dat ding wat aan het einde weg vloog.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Guess who? »

Goede serie! Vooral de stargate-momenten vind ik tof.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.03) Air (3)

Bericht door Mansfeld »

ja heb de pilootaflevering nu ook gezien. En ik vind het echt wel goed hoor!

Heel anders dan Stargate Atlantis . heel andere aanpak van regie enzo. Komt allemaal wat serieuzer en dramatischer over...

Eerlijk gezegd heb ik ook wel een beetje het gevoel dat de makers van SG U , ook goed naar Battlestar gekeken hebben.

Dat is ook te zien aan hoe ze het ruimteschip van 'the ancients' bijv in beeld brengen... Lijkt heel erg op BSG... hetgeen ik alleen maar kan toejuichen...

Ik ben wel blij met dit vervolg op de Stargate franchise ...
Plaats reactie