Uitgekeken op SGU???

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Ik heb laatst de film op Bluray gekocht en nog niet zo lang geleden ook gekeken. Opzich zie ik er wel naar uit om de serie te gaan kijken, maar dan wil ik hem op dvd, aangezien ik nog niets heb :o
wacht even Nemesis, je bedoeld dat je nog niets van Stargate gezien hebt? Ook niet van Sg-1? Wel wel...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Ik heb 17 aflevering van SG-1 seizoen 1 gezien, meer niet. Ook nog zonder ondertiteling :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Allez dan Nemesis, Aanschaffen die handel!! I heb Sg-1 hier volledig op de plank staan. Zeer verslavende serie, eens je eraan begint.
Is nog wat te vroeg om te herbekijken, maar dat zal er bij mij zeker wel nog eens van komen,
echt een klassieker hoor Sg-1 ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

180 euro.. ik wacht nog even!
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:180 euro.. ik wacht nog even!
hey over geld gesproken, ik begin zo 'n eigenaardige goesting te krijgen om mij de ganse X-files box aan te schaffen. Loop er nu al een paar weken over te piekeren of ik het wel zou doen.
200 euro! behoorlijk dure grap.
Maar toch, ik probeer enkel nog een goed argument te vinden om er me moreel over te zetten :) eens de bankkaart in de gleuf, dan denk ik niet meer na ;)
Maar Nemesis, SG-1, ik herhaal het nog eens:'een absolute must'. 180euro , daar zou'k me nou niet schuldig over voelen als het voor SG-1 is.En je hebt er zoveel seizoenen voor , hoeveel waren het er? 11?
Ik zit nu te wachten op SGU, want ik heb nog wat afkickverschijnselen na Atlantis... :{
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Guess who? »

Als je het niet erg vindt om Engelse ondertiteling te hebben, moet je eens kijken op Amazon.co.uk. Check alleen wel even of je DVD-speler de schijfjes kan spelen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Zoals bekend wil ik Nederlandse ondertiteling ennuh 180 euro is niet het probleem, de periode wel :P

180 euro vind ik juist erg goedkoop voor 10 seizoen Stargate SG-1. Dus die box komt er zeker wel, maar niet nu.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

ja, ik wil toch ook wel Nederlandse ondertiteling.
Hey maar nu je daarover spreekt, bij mijn Stargate Atlantis box zat een seizoen bij dat geen Nederlandse ondertitels had, echt vervelend. heb het dan bekeken zonder, dus dat gaat wel, maar 'k vind het toch veel aangenamer met ondertitels.

En 180 euro vind ik toch al een behoorlijke hap. Na veel overpeinzingen hebt ik mij dus toch laten verleiden om de complete X-files aan te schaffen. Direct 200euro armer.
Dat zijn 9 seizoenen, dus binnenkort weet ik weer wat doen :)
Blij te horen dat SG-1 nog op je 'to do list' staat Nemesis :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Ace of Spades »

Ergeren jullie je dan niet aan die Nederlandse vertalingen? Dat heb ik namelijk altijd wel, dus gaat mijn voorkeur uit naar Engelse ondertitels om de onduidelijke stukken te kunnen volgen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Ja ja, dat wel. Je hoort het Engels en soms zie je een vertaling in die ondertitels die eigenlijk niet zo goed is. Maar toch, heb ik wel liever Nederlandse ondertitels.

Bij Stargate Atlantis, het seizoen waarvan er geen Nederlandse ondertitels waren, heb ik inderdaad wel bekeken met Engelse ondertitels, omdat het zeker niet evident is om alles goed te begrijpen, tijdens actiescènes , of gewoonweg omdat ze te snel babbelen :)
Heb Battlestar Galactica ,seizoen 3 ook ooit eens zo bekeken. En met Engelse ondertitels valt het eigenlijk ook wel nog mee :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Ace of Spades schreef:Ergeren jullie je dan niet aan die Nederlandse vertalingen? Dat heb ik namelijk altijd wel, dus gaat mijn voorkeur uit naar Engelse ondertitels om de onduidelijke stukken te kunnen volgen.

Nee, daar kan ik doorheen kijken. In Star Trek zit het ook veel, maar bijv een serie zoals the west wing kan ik gewoon niet fatsoenlijk volgen zonder NL ondertiteling.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Ace of Spades »

Maar juist de west wint is minder leuk zonder Engelse ondertitels, want dan mis je een hoop woordgrappen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Die hoor ik wel.. want die zitten ook in Star Trek.. of bijv. Boston Legal..

Als ik een serie, film of etc kijk, onthoud ik het Engels ook en niet de ondertiteling..Ik kan mijn nog een Star Trek Night in Eindhoven in 2002 heugen dat ik naast R2D2 zat en dat ik de helft van de film kon meepraten :o
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Ja ik geloof ook dat als je de Nederlandse ondertitels leest , je ook wel weet wanneer iets slecht vertaald is, of 'minder goed' vertaald. Er zijn ook zaken in het Engels die moeilijk letterlijk te vertalen zijn naar het Nederlands.
Ik kan de teksten nog niet meepraten, maar ik geloof dat iedereen na een tijd wel genoeg Engels kent om te horen wanneer sommige zinnen er beter uitkomen in het engels dan in de Nederlandse ondertitels...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Guess who? »

Alsof welke ondertiteling dan ook de serie SGU zal verbeteren.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door EMH »

Guess who? schreef:Alsof welke ondertiteling dan ook de serie SGU zal verbeteren.
Je krijgt er eerder en ergernis bij. Het slecht vertalen en de spelfouten in de nederlandse ondertitels.



Ik kijk series en films veelal zonder ondertitels. Tenzij ik het geluid wat zachter aan heb staan of er met rare accenten wordt gesproken.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Guess who? schreef:Alsof welke ondertiteling dan ook de serie SGU zal verbeteren.
Wel ik kan eigenlijk nog niet oordelen over SGU , ik hoor er niet veel goeds van. Maar ik kan maar zeggen dat het me alleen maar droef stemt. Want ik zou toch graag gehad hebben dat Stargate Atlantis een waardige opvolger had. Maar dat blijkt uit de berichtgeving dus niet zo te zijn.
Nu er van StarTrek van verre niets meer te bespeuren valt op tv, is Stargate eigenlijk nog een beetje de enige deftige Scifi-serie. En ja Battlestar maar Caprica is toch ook niet dat... Dus hm.... :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:Alsof welke ondertiteling dan ook de serie SGU zal verbeteren.
het verbetert voor mij vooral het begrijpen. Daarnaast kan ik het ook familieleden mee laten kijken.

ik kan niet altijd de serie zo hard zetten dat ik alles goed kan verstaan
Sheridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:17

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Sheridan »

Ik heb de hele SGU-serie gezien.
Waardeloos. Gaat helemaal nergens over.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

misschien moeten ze SGU dan maar stopzetten en de draad weer oppikken met Atlantis. ;)
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Jadzia »

Mansfeld schreef:Nu er van StarTrek van verre niets meer te bespeuren valt op tv, is Stargate eigenlijk nog een beetje de enige deftige Scifi-serie. En ja Battlestar maar Caprica is toch ook niet dat... Dus hm.... :{
En toch heb ik het idee dat Caprica nog wel wat kan worden, maar SGU niet.

De personages in SGU boeien mij niet en door het vastzitten in een ander universum lijkt t me lastig om nieuwe personages te introduceren.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Over SGU kan ik nog niet spreken, maar inderdaad Caprica viel eigenlijk best wel nog mee. Ik had in elk geval erg genoten van de film.
Ik heb tot nu toe nog niemand niet gehoord die SGU goed vond, dat is toch wel redelijk onheilspellend... :{
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door IG88 »

Eigenlijk vind ik het nog wel een goede serie.
Het is niet de beste maar zeker niet de slechtste serie ooit gemaakt.
Ik zit ook echt te wachten op het volgen seizoen.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Jadzia schreef:door het vastzitten in een ander universum lijkt t me lastig om nieuwe personages te introduceren.
Ze kunnen toch altijd nog de Teyla/Ronon-kaart trekken, ttz. een lokale alien een hoofdrol geven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Vis »

En sowieso hebben ze nog een enorme groep karakters waar nu niks mee gedaan wordt :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Dat ze Rodney terughalen. ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Trekscaper »

Jadzia schreef:
De personages in SGU boeien mij niet en door het vastzitten in een ander universum lijkt t me lastig om nieuwe personages te introduceren.
Er komen nieuwe karakters in seizoen 2 in de vorm van Lucian Alliance.
Mansfeld schreef:Dat ze Rodney terughalen. ;)
En die gaat inderdaad een gastrol spelen in seizoen 2. Daar kijk ik meteen ook erg naar uit!
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

ik ben nu al fan van seizoen twee dan! En ik heb nog niet eens seizoen één gezien, :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mansfeld schreef:ik ben nu al fan van seizoen twee dan! En ik heb nog niet eens seizoen één gezien, :)
Dat verandert waarschijnlijk wel .....
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door EMH »

Ik ben ook nog geen fan van seizoen 2. Ik moet de laatste 4 van seizoen 1 nog steeds zien. :lachhuil:
Plaats reactie