Rebooten die handel?

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie

Reboot?

Gaters are gonna gate, dus kom maar op. Screw te oude verhaallijnen.
3
38%
Eerst de series het einde geven die ze verdienen, dan een reboot.
4
50%
Gewoon afblijven.
0
Geen stemmen
Geen mening,
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Rebooten die handel?

Bericht door HelloCath »

Met de canceling van Stargate Universe in 2011 lijkt Stargate echt te zijn overleden.
De beloofde 3de film voor de direct on DVD voor Stargate SG1 is geschrapt net zoals de Stargate Atlantis film.
Oftewel SG1, Atlantis en Universe zijn nooit afgemaakt.

Vorige maand begon Roland Emmerich, de bedenker van het originele concept van Stargate te roepen dat hij van plan was om Stargate nieuw leven in te blazen.
Hij wil eigenlijk een vervolg maken voor de film (1994), wat meteen als een reboot zal werken.
Alles overschrijven wat er gebeurd is in de 3 series met bijhorende films. Want meneer Roland Emmerich vindt de series niets aan, een schande voor zijn concept.
Terwijl de series een goede run heeft gehad met zijn 314 afleveringen en 3 films.

Oftewel Emmerich ala JJ Abrams style. Alles overschrijven en opnieuw beginnen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Persoonlijk heb ik nogal moeite met het uitwissen van de geliefde personages en verhaallijnen hoe graag ik ook zou willen dat Stargate toch niet helemaal over is.
Het is bitterzoet als je het mij vraagt.

Nu heeft Emmerich al vaker geschreeuwd dat hij nog een stargate film gaat maken. Dus of het echt gaat gebeuren is een tweede.
Dus heb je liever een reboot of moeten ze van Stargate afblijven?
(zie meer over zijn plannen in het juiste topic op dit forum)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Van mij mag 't - net als BSG & TNG - opnieuw beginnen, met andere acteurs.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Raynor's Revenge »

Wat Emmerig voorstelt is niet helemaal hetzelfde als wat Abrams gedaan heeft. Met het tijdrijs gekloot zijn daar immers twee tijdlijnen ontstaan die in hetzelfde canon naast elkaar bestaan. Hier wil hij de serie gewoon negeren en een tweede film maken die voortborduurt op de eerste (wat hij claimt altijd al van plan te zijn geweest in de geest van een trilogie aan films)

Ik ben verder niet tegen, vind niet dat een reboot per se afdoet aan de series die al bestaan. Die blijven bestaan en hun kwaliteit behouden :) Nieuwe film heeft er alleen niks mee te maken, maar da's niet per se erg.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Paulstartrek »

Precies. Het idee blijft behouden en je kan wat nieuws doen, zonder dat je in bochten moet wringen om die tijdlijn in orde te houden of perse oude acteurs wilt incorporeren.
Lijkt mij prima
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Vis »

Het probleem is wel dat de karakters dan nog altijd hetzelfde zijn. Dus tenzij hij de originele cast van de eerste film weer bij elkaar kan/wil brengen na al die jaren krijg je dan drie verschillende acteurs per karakter: film 1, franchise, film 2.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Paulstartrek »

Goed punt.

Nou kan ik daar minder mee zitten. Maar is wel een punt om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Het probleem is wel dat de karakters dan nog altijd hetzelfde zijn. Dus tenzij hij de originele cast van de eerste film weer bij elkaar kan/wil brengen na al die jaren krijg je dan drie verschillende acteurs per karakter: film 1, franchise, film 2.
Was geloof ik wel de intentie om de originele cast weer bij elkaar te halen.

Als dat niet lukt wordt het idd wel lichtelijk verwarrend :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Vis »

Ben benieuwd. Ik weet niet wat ie oorspronkelijk in gedachten had voor vervolgfilms, maar iedereen is inmiddels 20 jaar ouder, dus dat is wel een aardig grote beperking wat betreft plausibele plots.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Rebooten die handel?

Bericht door EMH »

Vis schreef:maar iedereen is inmiddels 20 jaar ouder, dus dat is wel een aardig grote beperking wat betreft plausibele plots.
Rollators kunnen ook door de stargate
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door HelloCath »

Denk dat we over het moment heen zijn om nog een film te willen met de originele cast.
Bij een paar van de originele cast zijn de jaartjes er toch wel erg hard aangekomen.
Of laat ik het eerlijk zeggen.. Ik heb Jack liever als grote held hoe hij was tijdens Sg1.

Maargoed Over de reboot. Tja ik begrijp echt dat ze eroverheen willen schrijven. Want kom op dat geeft zoveel meer vrijheid. Maar een deel van mij wil het niet :') Nee niet 14 jaar aan Stargate de ijskast in!
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Rebooten die handel?

Bericht door el spoque »

Oftewel SG1, Atlantis en Universe zijn nooit afgemaakt.
De eerste SG1 direct to dvd film eindigt de verhaallijn van SG1 S9 & S10. Dus SG1 is wel (euh) afgemaakt. ;)
Toen hebben ze nog een tweede film gemaakt, die werkelijk nergens op slaat wegens het tijdreizen niet goed uitgewerkt, en dat was echt niet het einde dat SG1 verdiende. Ik vond die film heel slecht. Maar SG1 heeft dus wel een einde.

Atlantis : ze zitten nu op aarde. Hoe het verder moet met de Wraith, of hoe ze ze volledig verslaan, had ik graag in een filmpje gezien.

Universe : het vraagstuk dat ze opwierpen was wel heel moeilijk te beantwoorden (zit er een intelligentie achter het ontstaan van het heelal ? ), dus ik heb niet echt een probleem met het open einde. Ik ga er van uit dat ze geen antwoord vinden op de vraag, en dat ze dan met wat *insert technobabble* en geluk, misschien met de hulp van Atlantis, weer thuis geraken, na hun winterslaap. Maar een open einde vind ik hier best. :)

Dus ja : rebooten die handel, na nog één of twee Atlantis direct to dvd films. But that won't happen.

Nog steeds geen nieuws of de nieuwe Trilogie is goedgekeurd. Een nieuwe trilogie dus, geen vervolg op de eerste bioscoopfilm : http://www.blastr.com/2013-9-5/finally- ... -trilogy-0
Laatst gewijzigd door el spoque op 06 nov 2013, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rebooten die handel?

Bericht door USS Enterprise »

Ik neem aan dat je SG1 bedoeld
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Blind Guardian »

Morena in Stargate Ark of Truth mag er anders best wel zijn :9~ .. Claudia Black overigens ook wellicht zelfs :9~ :9~ eentje erbij :-) , heerlijke babes voor geeks. :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Rebooten die handel?

Bericht door el spoque »

USS Enterprise schreef:Ik neem aan dat je SG1 bedoeld
Yep, aangepast. thanx.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door Punisher »

Vis schreef:Ben benieuwd. Ik weet niet wat ie oorspronkelijk in gedachten had voor vervolgfilms, maar iedereen is inmiddels 20 jaar ouder, dus dat is wel een aardig grote beperking wat betreft plausibele plots.
En sinds wanneer komen er `plausibele plots' uit Hollywood ... ?
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Re: Rebooten die handel?

Bericht door ElimGarak »

Volgens GateWorld is MGM bezig met een trilogie Stargate films met Roland Emmerich als regisseur.

Waar het verhaal over gaat of het een vervolg wordt van de bestaande series of dat het een 'remake' of 'reboot' wordt is nog steeds onduidelijk.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rebooten die handel?

Bericht door USS Enterprise »

Zal wel weer een reboot worden ;-(
Plaats reactie