SG-1 Disc voor disc - favoriete afleveringen van seizoen 2

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

SG-1 Disc voor disc - favoriete afleveringen van seizoen 2

Bericht door 3rd RemataKlan »

SG-1 tweede seizoen. :)

DISC 1
Serpent's Lair
In the Line of Duty
Prisoners
The Gamekeeper

DISC 2
Need
Thor's Chariot
Message in a Bottle
Family

DISC 3
Secrets
Bane
Spirits
The Tok'ra, part I

DISC 4
The Tok'ra, part II
Touchstone
A Matter of Time
The Fifth Race

DISC 5
Serpent's Song
Holiday
One False Step
Show and Tell

DISC 6
1969
Out of Mind
Bonus afleveringen
Thor's Hammer (seizoen 1)
Hathor (seizoen 1)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DISC 1
Serpent's Lair
In the Line of Duty
Prisoners
The Gamekeeper
"Prisoners" vind ik niet zoveel aan. Tamme gevangenis en dat er iets niet pluis was met de vrouw was vrij duidelijk. Het einde kwam dan ook niet als een verrassing. En vreemd dat men niet achter haar aan ging. "The Gamekeeper" vind ik ook vrij weinig aan. Wel aardig om wat verleden van Jack en Daniel te zien maar daar bleef het verder bij. "Line of Duty" vond ik tof, extra informatie over de Goa'uld, opzet voor de rest van de serie. "Serpent's Lair" is mijn favoriet. SG-1 redt de Aarde van vernietiging, Apophis verliest zijn machtsbasis. Alleen jammer dat Lt. Col. Samuals als een lafaard werd neergezet, dat vond ik onnodig.

DISC 2
Need
Thor's Chariot
Message in a Bottle
Family
Zwakke disc. Alleen "Thor's Chariot" vind ik goed. De consequenties van SG1's eerdere acties komen aan bod. Dat is goed. Meer informatie over Thor's ras, de Asgard.

DISC 3
Secrets
Bane
Spirits
The Tok'ra, part I
"Bane" en "Spirits" vind ik zwakjes. De overige twee zijn wel erg sterk. "Secrets" introduceert een rivaal van Apophis. Daniel kan zijn vrouw niet redden maar wel haar zoontje en er is nog hoop voor haar.

DISC 4
The Tok'ra part II
Touchstone
A Matter of Time
The Fifth Race
Helaas voor "The Tok'ra", maar ook hier vind ik een andere aflevering beter. "A Matter of Time" was interessant. Tijdvertraging. "Touchstone" geeft een aardig idee: een onafhankelijke, geheime SG unit. "Fifth Race" geeft meer informatie over de Asgard en de alliantie van de vier rassen waarvan de Ancients onderdeel waren. Woohoo. En de Ancients ken ik al van Atlantis. :).

DISC 5
Serpent's Song
Holiday
One False Step
Show and Tell
"Holiday" was aardig en die alien was niet zo'n kwaaie peer. "False Step" vind ik minder. Had al sterk het vermoeden dat het te maken had met die plant. "Show And Tell" toffe aflevering. Een nieuwe bedreiging erbij. Maar als ik Hammond was geweest had ik een kernbom naar die planeet gestuurd toen bleek dat er veel Retou-rebellen waren. De Tok'ra komen ook nog terug. Apophis blijkt nog te leven maar hij had beter dood kunnen zijn. SGC komt achter het bestaan van een andere machtige Gao'uld. Uiteindelijk had ik wel medelijden met Apophis, nou ja niet Aphophis maar de gastheer. Zeker wanneer blijkt dat Sokar Apophis weer tot leven kan wekken. De Tok'ra komen wederom terug.

DISC 6
1969
Out of Mind
Bonus Episodes
Thor's Hammer (seizoen 1)
Hathor (seizoen 2)
Jammer voor de cliffhanger maar ik geef erg weinig om clipafleveringen. Verder waren sommige clips vreemd omdat de persoon die de herinneringen had er niet bij was. Ook raar dat Sam niet vreemd opkeek gezien de eerdere aflevering waarin ze Cassandra iets belangrijks zou moeten vertellen. Lijkt me sterk dat ze dat in de tijd tussen deze aflevering en de vorige heeft gedaan. 1969 was tof. O'Neill vernietigt al het bewijs, jonge Hammond. Paradox effect.
Het nut van de twee S1 afleveringen ontgaat me. Oke beide afleveringen hebben invloed op dit seizoen maar toch vreemd. Helemaal wanneer ik bedenk dat "Children of the Gods" ontbrak bij de seizoen 1 set.



Seizoen 2 vind ik een goed seizoen. De serie introduceert nieuwe elementen voor toekomstig gebruik en maakt er zelfs in dit seizoen al gebruik van. Verder gaat het dieper in op elementen van seizoen 1. De Goa'uld worden verder uitgewerkt met het bestaan van de Tok'ra en rivaliteit onder de System Lords. Verder meer informatie over de Asgard en de Alliantie. Hierdoor ontstaat er een groter beeld van de serie en wordt alles een stuk interessanter. Planet of the week gaat ook snel vervelen.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 21 dec 2004, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

kom hier later deze week nog op terug
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

DISC 1
Serpent's Lair
In the Line of Duty
Prisoners
The Gamekeeper

Goed vervolg op de S1 cliffhanger. The Gamekeeper vond ook best aardig. Leuk dat Dwight Schultz er een rol in speelt.

DISC 2
Need
Thor's Chariot
Message in a Bottle
Family

Goed vervolg op Thor's Hammer en we maken kennis met de Asgards.
De ander afelveringen vond ik wel aardig



DISC 3
Secrets
Bane
Spirits
The Tok'ra, part I

We maken kennis met een nieuwe bondgenoot voor de aarde. Secrets was ook erg goed. De andere twee waren wel aardig

DISC 4
The Tok'ra, part II
Touchstone
A Matter of Time
The Fifth Race

Het Asgard verhaal word hier weer verder uitgewerkt.

DISC 5
Serpent's Song
Holiday
One False Step
Show and Tell

DISC 6
1969
Out of Mind
Bonus afleveringen
Thor's Hammer (seizoen 1)
Hathor (seizoen 1)


Erg leuke tijdreis aflevering. Teal'c als hippie,lache. Verder was het ook een erg goede aflevering. Het principe van tijdreizen met de Stargate wordt later in de serie weer gebruikt in de afleveringen "2010" en "2001"
Out of Mind is weer een clipshow. Wel een goed verhaal verder overigens.



Ze hebben bij de boxsets dus ook de 2 afleveringen van het eerste seizoen erop gezet, dit was bij de losse volumes ook het geval. Het nut ervan ontgaat mij hier. Waarom niet gewoon complete boxsets vanaf seizoen 1?

Bij de losse Volumes is dit gedaan omdat S1 op VHS is uitgebracht, vervolgens is 20th Century Fox Home Entertainment vanaf seizoen 2 SG-1 op DVD uit gaan brengen. En hebben op vol 1 vier "best of" episodes gezet. Vol 7(21 & 22 van S2) is toen volgemaakt met nog eens 2 S1 afleveringen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: STARGATE SG1 - favoriete aflevering disc voor disc seizo

Bericht door Blind Guardian »

DISC 1
Serpent's Lair
In the Line of Duty
Prisoners
The Gamekeeper


Overigens sterke disc, allemaal stuk voor stuk goede afleveringen, in the line of duty is de 'proloog' van de tok'ra, prisoners laat een 'evil witch' zien waar we later nog mee te maken krijgen, en the gamekeeper heeft een glansrol weg gelegd voor dwight shultz. Uiteindelijk heb ik maar gekozen van season 1's cliffhanger Serpent's lair, goede aflevering, waarin we naast Apophis zijn zoon Klorel ook nog een goede rol heeft gekregen

DISC 2
Need
Thor's Chariot
Message in a Bottle
Family

Bij deze disc moest ik even twijfelen tussen thor's chariot en family, thor's chariot en family hebben zijn allebei sterke afleveringen, thor's chariot laat duidelijk zien wat het impact heeft gehad van sg-1 op de planeet Cimmeria, terwijl Family weer eens duidelijk laat zien waar propaganda / hersenspoeling goed (slecht) voor is... Uiteindelijk heb ik laatste gekozen, de aflevering is een van de eerste afleveringen waarmen duidelijk kan zien wat teal'c voor een persoon is, en dat Apophis zijn macht aan verliezen is op Chulak... De rest van de afleveringen zijn okay...

DISC 3
Secrets
Bane
Spirits
The Tok'ra, part I


Bane en Spirits zijn leuke en vermakelijke afleveringen, maar de strijd tussen the tok'ra part I en Secrets, is gewonnen door secrets, een film waarin die gaat over de vrouw van daniel jackson, en vitale 'achtergrond' informatie geeft over de serie.

DISC 4
The Tok'ra, part II
Touchstone
A Matter of Time
The Fifth Race

Ik zat lichtelijk te twijfelen tussen the tok'ra part II en the fifth race beide belangrijke afleveringen voor verloop van de serie uiteindelijke zijn de tok'ra voorgedrongen, want op dat moment zijn de tok'ra een machtige nieuwe doch zeldzame bondgenoot van de Tauris, en laat ook duidelijk zien dat niet alle tok'ra te vertrouwen zijn, en toch dat er weer tok'ra zijn die wel te vertrouwen zijn... Eigenlijk heeft deze disc alleen goede afleveringen, alleen a matter of time vond ik wat minder, doch als je kickt op wormholes is het een aanrader... (jawel farscape is een leuke serie)

DISC 5
Serpent's Song
Holiday
One False Step
Show and Tell

Duidelijke vermakelijke afleveringen, waarin duidelijk de zwakte van goa'ulds naar voren komen (ze kunnen duidelijk niet tegen verlies, maar zijn nog wel eikels) - ook goed dat de 'host' van appie naar voren kwam... Het gevaarlijke einde, maar toch moest appie af gegeven worden aan sokar, die we later ook nog terug zien... Holiday is een vermakelijke aflevering, one false step een beetje saai, en show and tell zo een goede aflevering kunnen zijn als ze de Reetou beter hadden uitgewerkt...

DISC 6
1969
Out of Mind

Beide goede afleveringen maar, 1969 is toch wel de topper van beide...

aanvulling: ik neem die bonusafleveringen niet mee aangezien ik season 1 al ingevuld heb
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

DISC 1
Serpent's Lair
In the Line of Duty
Prisoners
The Gamekeeper

Twee zwakke afleveringen, een redelijke aflevering (ITLOD) en een sterke vervolg aflevering in Serpent's Lair.

DISC 2
Need
Thor's Chariot
Message in a Bottle
Family

Zwakke disc. Alleen Thor's Chariot springt eruit.

DISC 3
Secrets
Bane
Spirits
The Tok'ra, part I

Secrets, sterke aflevering. Daniel zijn queste is bijna compleet lijkt het. The Tok'ra deel 1 viel me tegen. De andere twee zijn zwakke aflevering

DISC 4
The Tok'ra part II
Touchstone
A Matter of Time
The Fifth Race

Heeft dit nog uitleg nodig. ;)

DISC 5
Serpent's Song
Holiday
One False Step
Show and Tell

Zwakke disc, Serpent's Song was de enige echt boeiende aflevering. (Met wel in het achterhoofd gehouden dat we die retou rebellen nooit meer terug zien)

DISC 6
1969
Out of Mind

De cliffhanger was een vrij standaar ep, vermakelijk niet speciaal. 1969 vond ik een goede ep.
Plaats reactie