[NL] Battlestar Galactica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Wilson schreef:Mjah ik vond het wel gaan eigenlijk. Beetje karakter ontwikkeling vind ik niet zo erg. Ik werd wel gek van die flash forwards.
Ik vond die flashforwards wel goed passen bij wat er op het moment zelf gebeurde. Alleen jammer dat die schietstoel-actie nu maar matig in beeld werd gebracht en niet zo spannend meer was, omdat je alles al had gezien.
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Toen ik die Viper en die Raider zag neerstorten kreeg ik even een flashback naar de oude BSG aflevering waar een van de piloten met een cylon op de planeet neerstort en samen moet werken.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

WeyounsLastClone schreef:Ik vond de aflevering van gisteravond tenenkrommend en cliche-matig, om eerlijk te zijn. Leuk als je de hele aflevering om 1 persoon wil laten draaien, maar dan moet dat wel de aflevering kunnen dragen.
Ik vond dat het dat prima deed. Vooral de flash-forwards werkten erg spanningsverhogend en ik vroeg me steeds af wanneer Starbuck haar geheim eindelijk tegen Adama zou vertellen.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Wilson schreef:Toen ik die Viper en die Raider zag neerstorten kreeg ik even een flashback naar de oude BSG aflevering waar een van de piloten met een cylon op de planeet neerstort en samen moet werken.
Je bedoelt de oude serie uit de jaren '80? Daar is deze serie op gebaseerd. Lijkt me juist leuk die herkenning. Weet er zelf nog maar weinig van en ik ben ouder :X
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Als mensen die flash forwards niet willen zien kijk je toch gewoon niet die 2 seconden :S
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Spot schreef:
Wilson schreef:Toen ik die Viper en die Raider zag neerstorten kreeg ik even een flashback naar de oude BSG aflevering waar een van de piloten met een cylon op de planeet neerstort en samen moet werken.
Je bedoelt de oude serie uit de jaren '80? Daar is deze serie op gebaseerd. Lijkt me juist leuk die herkenning. Weet er zelf nog maar weinig van en ik ben ouder :X
Dat is de laatste aflevering van die verschrikkelijke 2e serie, Galactica 1980, meteen de beste aflevering van die reeks. Moeilijk is dat niet, maar die was wel goed :) De ep was getiteld 'The Return of Starbuck', waarin Starbuck crasht op een planeet. Een Cylon Raider is eveneens gecrashed en 1 Centurion heeft het overleefd. In plaats van elkaar af te maken leren ze samen te werken en worden ze zelfs vrienden (ook al beschuldigt 'Cy' Starbuck ervan steeds de regels van het kaartspel in zijn voordeel te veranderen). Op het einde offert Cy zijn leven op als een Cylon patrouille land en Starbuck wil doden.

Die afleveringen moest bovendien die twee uberbegaafde kinderen verklaren, want op die planeet zat ook nog een vrouw (hoe die daar kwam kan ik me niet meer herinneren) en blijkbaar was zij de moeder en Starbuck de vader. Maar hoe dat zat weet ik niet, is al weer redelijk lang geleden dat ik die ep zag. Kan me alleen het plot met Starbuck en Cy (zoals Starbuck zijn Cylon kameraad gedoopt had) nog herinneren :)
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Jaaah. 'Cy' :)

Nostalgie, *snif*.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik was die ep ooit eens aan het dow....ahum verkrijgen. Daar moet ik eens mee doorgaan. Erg mooie ep, de rest van dat 'tweede seizoen' was crap.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Laat ik dan maar iets verder uitleggen, waarom ik het niet zo goed vond. Ten eerste kwam 'Zak' voor mij een beetje uit de lucht vallen. Ten tweede, als zo iemand examen moet doen, lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze z'n vriendin het laten beoordelen. Ten derde, als de vriendin het al beoordeelt, zou ze hem nooit mogen lagen slagen. Ik mag toch aannemen dat Starbuck niet de enige was die de resultaten kende? Het gevaar dat het aan het licht komt is aanzienlijk groot, mag ik aannemen. En Starbuck is vast niet de domste. En met je vriend ga je toch voorzichtig om, die laat je toch niet vliegen als hij het nog niet kan?

Daarnaast vond ik degene die Starbuck speelt niet echt overtuigend. Ze speelt voor mijn gevoel niet echt samen met andere mensen in haar scene, maar is vooral op haarzelf gericht.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

WeyounsLastClone schreef:Laat ik dan maar iets verder uitleggen, waarom ik het niet zo goed vond. Ten eerste kwam 'Zak' voor mij een beetje uit de lucht vallen.
Zak was al in de miniserie ter sprake gekomen. Dit kwam dus niet echt uit de lucht vallen.
Ten tweede, als zo iemand examen moet doen, lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze z'n vriendin het laten beoordelen.
Als ik het goed heb begrepen wist zelfs Adama het niet, laat staan haar baas.
Ten derde, als de vriendin het al beoordeelt, zou ze hem nooit mogen lagen slagen. Ik mag toch aannemen dat Starbuck niet de enige was die de resultaten kende? Het gevaar dat het aan het licht komt is aanzienlijk groot, mag ik aannemen. En Starbuck is vast niet de domste. En met je vriend ga je toch voorzichtig om, die laat je toch niet vliegen als hij het nog niet kan?
Ze zei ook al in de ep dat zij hem liet slagen om hem een plezier te doen. Piloot worden was iets dat Zak graag wilde en Starbuck kon het blijkbaar niet over der hart verkrijgen hem te laten zakken.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

uss defiant schreef:Zak was al in de miniserie ter sprake gekomen. Dit kwam dus niet echt uit de lucht vallen.
Uiteindelijk dus wel :lachhuil:

Ik vind SB juist best wel goed neergezet, ze is meestal heel stoer. Maar daaronder ook heel emotioneel.

Adama was trouwens erg evil toen ie haar de kamer uitstuurde.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

In de mini serie zijn de verhoudingen (en achtergronden) duidelijk uiteen gezet. Zak is nou juist het hele punt waarom Adama en zijn zoon Lee elkaar al een hele tijd niet meer hadden gezien/ gesproken en waarom ze nu zo kil tegen elkaar deden. Ook de reden waarom SB juist zo'n ballast met zich meedroeg en volgens mij heeft ze in een ep hiervoor ook al aan Lee bekend wat ze had gedaan dus...............
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

martine schreef:In de mini serie zijn de verhoudingen (en achtergronden) duidelijk uiteen gezet. Zak is nou juist het hele punt waarom Adama en zijn zoon Lee elkaar al een hele tijd niet meer hadden gezien/ gesproken en waarom ze nu zo kil tegen elkaar deden. Ook de reden waarom SB juist zo'n ballast met zich meedroeg en volgens mij heeft ze in een ep hiervoor ook al aan Lee bekend wat ze had gedaan dus...............
Idd, dus dat uit de lucht komen vallen argument klopt echt niet. Verder is het Starbuck personage vooral een stoer personage. Echter dieper dan op het eerste gezicht lijkt.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik vond de ep van afgelopen zaterdag wat minder leuk. Het was nog steeds vermakelijk om te kijken, maar alles draaide om het redden van Starbuck, wat ik niet zo spannend vond.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik best wel eigenlijk :) .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Ik best wel eigenlijk :) .

En ze hebben er een handig speeltje aan overgehouden die ook nog voor iets leuks gebruikt gaat worden. Star Buck op de vleugels was wel geniaal :Y)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Hehe ja, dat zag er tof uit. En we zijn weer wat van de Cylons te weten gekomen. Ze zijn dus gedeeltelijk organisch en dan niet alleen die Cylons di eop mensen lijken :O
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Hehe ja, dat zag er tof uit. En we zijn weer wat van de Cylons te weten gekomen. Ze zijn dus gedeeltelijk organisch en dan niet alleen die Cylons di eop mensen lijken :O
Nouja, synthetisch denk ik toch maar :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Nouja...het lijkt organisch igg dan :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

t thema dat we hier hebben (intro enzo) is dat t engelse of amerikaanse thema, en wat is t verschil? :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Als er tromgeroffel in zit en flashforwards, dan heb je de UK versie.

Zoniet, dan heb je de veel minder mooie US versie. Al heeft S2 uit de US weer gewoon de originele theme.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dan hebben wij de UK versie :) .
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Al heeft S2 uit de US weer gewoon de originele theme.
de originele -> de UK versie of de miniserie versie? :S

anyway, hulp om aan al deze items te komen zou natuurlijk op prijs worden gesteld O-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:
Vis schreef:Al heeft S2 uit de US weer gewoon de originele theme.
de originele -> de UK versie of de miniserie versie? :S
Die theme zit (zo) niet in de mini. Iig van de UK.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Stroom viel uit gister tijdens BSG dus ik moet hem downloaden. :-(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Je moet ook altijd een noodgenerator klaar hebben staan voor dat soort gevallen :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Inderdaad, dit valt me van je tegen uss, je kon op zn minst een videorecorder op een accu kopen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

en de tv dan?

En noodgenerators zijn duur.
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Hmm ik vond um gisteren aardig boooooring. :Z
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

uss defiant schreef:en de tv dan?

En noodgenerators zijn duur.
Als je opneemt hoef je niet echt een tv aan te hebben.
Plaats reactie