SCI FI Announces Caprica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

SCI FI Announces Caprica

Bericht door Wilson »

http://www.scifi.com/scifiwire/index.ph ... 2&id=35773
SCI FI Channel announced the development of Caprica, a spinoff prequel of its hit Battlestar Galactica, in presentations to advertisers in New York on April 26. Caprica would come from Galactica executive producers Ronald D. Moore and David Eick, writer Remi Aubuchon (24) and NBC Universal Television Studio.

Caprica would take place more than half a century before the events that play out in Battlestar Galactica. The people of the Twelve Colonies are at peace and living in a society not unlike our own, but where high-technology has changed the lives of virtually everyone for the better.

But a startling breakthrough in robotics is about to occur, one that will bring to life the age-old dream of marrying artificial intelligence with a mechanical body to create the first living robot: a Cylon. Following the lives of two families, the Graystones and the Adamas (the family of William Adama, who will one day become the commander of the Battlestar Galactica), Caprica will weave together corporate intrigue, techno-action and sexual politics into television's first science fiction family saga, the channel announced.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

jeuj
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

sexual politics... ooi :lachhuil:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ok, klinkt dus wel interessant, maar is de tijdstip wel juist daarvoor? Seizoen 2.5 zag een dip in de kijkcijfers namelijk...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

kan een leuk idee zijn enzo, maar waarom moet dan meteen de adama familie weer van stal worden gehaald? wees eens origineel ofzo... :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hier geldt hetzelfde voor als toen der tijd bij de aankondiging van ent...hoe wil je een spannend verhaal vertellen als je de uiteindelijke uitkomst al kent (in dit geval: de ondergang)?
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

YES!

Wauw, enne, nou hopen dat het niet zo bagger wordt als ENT, maar dat zal ook niet, want BSG is, alfevering, voor aflevering, de beste SF-serie die ik ken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik begrijp eerlijk waar niet waarom ze di op deze manier doen. Er is nog wel een verhaal te vertellen dat voor BSG speelt maar dat moet dan VER voor BSG spelen, hoe het ooit begonnen is en de 12 kolonien tot stand zijn gekomen...dit zit er weer te dicht op. Maar ook hier voor geldt, netzo als bij de eventuele nieuwe Trek film, time will tell.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

corporate intrigue: ja, prima
techno action: als ik te weten kom wat dit is laat ik het weten
sexual politics: als het geinspireerd is op Memories of the Ford Administration - prima, als het is wat ik vrees dat het is - chips halen (de aardse variant, dus)
family saga: ik wil een gastrol voor Lucinda Walsh
samengevat: we zullen het zien
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Hier geldt hetzelfde voor als toen der tijd bij de aankondiging van ent...hoe wil je een spannend verhaal vertellen als je de uiteindelijke uitkomst al kent (in dit geval: de ondergang)?
Dat slaat ook nergens op :roll:

Vind het een prima idee en heb alle vertrouwen in Ronald D. Moore :good:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waarom slaat het nergens op? Ik maak me altijd zorgen om dit type projecten, iets dat een succes is hoeft het in een andere vorm niet ook te zijn en daarbij nemen ze met de setting een groot risico. In zo'n geval maakt het niet uit of ik in Moore vertrouwen heb of niet (wat ik wel heb maar dat kan, netzo als met JJ die ook dingen gedaan heeft waar ik minder mee heb, ook verkeerd uitpakken). Misschien ben ik inderdaad te kritisch...maar wanneer komen ze nu eens met een creatief NIEUW idee?

Niet vrees ik...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Waarom slaat het nergens op?
Omdat het een prima serie kan worden, ookal is bekend dat 50+ jaar in de toekomst Caprica zal worden aangevallen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vis schreef:
captain crash schreef:Waarom slaat het nergens op?
Omdat het een prima serie kan worden, ookal is bekend dat 50+ jaar in de toekomst Caprica zal worden aangevallen.
Toen mensen met dat zinnige argument kwamen bij de aankondiging van Ent werden ze ook de grond in gepraat (jammer dat het oude forum er niet meer is). Ik zeg ook niet dat het per definitie geen goede serie kan worden, ik stel alleen maar dat ze het, netzo als bij ent. zichzelf onnodig moeilijk aan het maken zijn...en ik uit later de wens voor nieuwe creatieve ideeen. Stargate Atlantis is leuk maar lang niet zo leuk als het origineel. Dit is ook weer een spin-off van iets dat een succes is. Vroeger kwam SciFi channel met leuke nieuwe originele ideeen, tegenwoordig is het het hergebruiken van anderen hun ideeen (hoe goed ik de nieuwe BSG ook vind, daar komt het wel op neer) of voortbouwen op oude ideeen. Ik wil iets nieuws, iets dat fris iets, iets waar je van kan stellen...goh een nieuwe wereld, nieuwe karakters, nieuwe ontwikkelingen, spannende verhalen...Wat dat betreft vind ik de keuze voor de setting van de Star Wars tv serie dus ook erg jammer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:
Vis schreef:
captain crash schreef:Waarom slaat het nergens op?
Omdat het een prima serie kan worden, ookal is bekend dat 50+ jaar in de toekomst Caprica zal worden aangevallen. Ik zeg ook niet dat het per definitie geen goede serie kan worden, ik stel alleen maar dat ze het, netzo als bij ent. zichzelf onnodig moeilijk aan het maken zijn...en ik uit later de wens voor nieuwe creatieve ideeen.
Toen mensen met dat zinnige argument kwamen bij de aankondiging van Ent werden ze ook de grond in gepraat (jammer dat het oude forum er niet meer is).
Omdat het ook onzin is :) Een prequel (de niet-Snob-definitie) heeft ontzettend veel ruimte. Dat had Enterprise (in principe) en dat heeft Caprica ook. Dat het zich in hetzelfde 'universum' afspeelt maakt het alleen maar een onderdeel van iets groters. Ze zijn alleen maar gebonden aan een paar grote lijnen, verder niks. Ze hebben alle vrijheid en daar is niks moeilijk aan :P

Bij Enterprise is het enige wat ze deden alle grenzen opzoeken in plaats van met iets nieuws te komen. Het had een fantastische serie kunnen zijn, met een geheel eigen identiteit. Caprica kan een zielige ripoff van BSG worden, tuurlijk, maar dat hoeft zeker niet.
captain crash schreef:Stargate Atlantis is leuk maar lang niet zo leuk als het origineel. Dit is ook weer een spin-off van iets dat een succes is.
Ze kozen ervoor SG-1 na te apen op alle gebied. Foute zet.
captain crash schreef:Vroeger kwam SciFi channel met leuke nieuwe originele ideeen
Ja, al die series en films haalden toch zeker 'n 4.2 op IMDb ofzo :')
captain crash schreef:Ik wil iets nieuws, iets dat fris iets, iets waar je van kan stellen...goh een nieuwe wereld, nieuwe karakters, nieuwe ontwikkelingen, spannende verhalen...
Ach ja, dat wil iedereen :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind het gewoon jammer dat weer voor de makkelijke weg gekozen is en jah ik begrijp echt wel waarom hoor maar dat is nog geen reden om op te houden het vervelend te vinden. Als ze al zonodig iets moesten doen op deze manier hadden ze dit ook nog best in de gewone serie kunnen integreren. Trouwens, het is misschien toch goed als ze daar hun aandacht bij houden want er zijn in het tweede seizoen wat dingen gedaan met BSG die ronduit problematisch zijn (oa de tijdsprongen).

Daarbij is er met BSG (en dus een eventuele nieuwe serie) nog het 'kleine' probleem dat de anti geluiden toch steeds harder worden...hoe denkt men met een nieuwe serie daarmee om te gaan? Gewoon negeren...heeft bij Trek ook altijd lekker gewerkt he...

Maargoed, het is niet mijn probleem want a. ik ben niet de doelgroep voor de nieuwe serie omdat ik niet in Amerika woon en dus geen directe invloed heb op de kijkcijfers b. ik de serie niet produceer en dus ook niet verantwoordelijk ben voor de gevolgen en tot slot c. ik niets van doen heb met de financien van SciFi Channel ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik begrjip je wel hoor :)

Reageerde alleen ff op dat ene stukje en wil duidelijk maken dat een prequel toch echt alle ruimte heeft.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vind het ook niet echt een handige zet. Ik zie zo'n serie nog niet veel nieuwe kijkers trekken, en het kan toch eigenlijk niet de bedoeling zijn om alleen de kijkes van BSG een nieuwe serie te geven.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Ik begrjip je wel hoor :)

Reageerde alleen ff op dat ene stukje en wil duidelijk maken dat een prequel toch echt alle ruimte heeft.
Was ook niet helemaal wat ik bedoelde en ik vind 't altijd wel leuk om een discussie te voeren enzo ;)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Van mij hoeft het in ieder geval niet zo nodig. Ik zou best een miniserie ofzoiets willen wat met de cylonrebellion te maken heeft en de oorlog, want daar weten we vrij weinig over. Ik zie niet in wat Caprica aan BSG toevoegd. Na ja eerst zien of het uberhaupt van het startblok komt.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ik had eigenlijk liever een nieuwe Stargate spin-off gezien, dan dit.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Snob schreef:Ik had eigenlijk liever een nieuwe Stargate spin-off gezien, dan dit.
Nog een? Atlantis is net nieuw.
En het wordt een beetje overkill als er 3 series naast elkaar te zien zijn.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Als we het toch over spin-offs hebben die we willen zien: kom maar op met een Farscape spin-off!

Maar goed, op zich ben ik ook wel benieuwd naar Caprica. Ik vraag me af in hoeverre ze dat anders kunnen profileren dan BG zelf.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

weet je, ik zit even te denken... ik vind t eigenlijk allemaal wel best als Richard Gibbs en Bear McCreary de muziek weer doen :good:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Farscape! Dat zou ook een mooie zijn inderdaad. Ware het niet dat evil Stargate de acteurs heeft gejat :(
Raynor's Revenge schreef:weet je, ik zit even te denken... ik vind t eigenlijk allemaal wel best als Richard Gibbs en Bear McCreary de muziek weer doen :good:
Hehe, goed punt ;)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

EMH schreef:
The Snob schreef:Ik had eigenlijk liever een nieuwe Stargate spin-off gezien, dan dit.
Nog een? Atlantis is net nieuw.
En het wordt een beetje overkill als er 3 series naast elkaar te zien zijn.
Ik ga er vanuit dat Stargate qua quantiteit aan beeldmateriaal ST voorbij zal gaan (laten we eerlijk zijn, qua KWALIteit is dat wel gelukt...); met een derde lopende serie zou dat doel nóg eerder bereikt worden...

Maar je hebt gelijk: het zou een overkill kunnen worden...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Snob schreef:
EMH schreef:
The Snob schreef:Ik had eigenlijk liever een nieuwe Stargate spin-off gezien, dan dit.
Nog een? Atlantis is net nieuw.
En het wordt een beetje overkill als er 3 series naast elkaar te zien zijn.
Ik ga er vanuit dat Stargate qua quantiteit aan beeldmateriaal ST voorbij zal gaan (laten we eerlijk zijn, qua KWALIteit is dat wel gelukt...); met een derde lopende serie zou dat doel nóg eerder bereikt worden...

Maar je hebt gelijk: het zou een overkill kunnen worden...
eeehmm.. Ik vind SG-1 toch stukken beter dan Atlantis momenteel.
Nu, ik heb van Atlantis alleen seizoen 1 gezien dus ik weet niet of het beter gaat worden.
Overigens, het eerste seizoen van SG-1 was vergeleken met de laatste seizoenen ook minder.
Een eventuele 3e serie zou ik wel leuk vinden, maar liever nog een paar jaar wachten.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

EMH schreef:
The Snob schreef:
EMH schreef:
The Snob schreef:Ik had eigenlijk liever een nieuwe Stargate spin-off gezien, dan dit.
Nog een? Atlantis is net nieuw.
En het wordt een beetje overkill als er 3 series naast elkaar te zien zijn.
Ik ga er vanuit dat Stargate qua quantiteit aan beeldmateriaal ST voorbij zal gaan (laten we eerlijk zijn, qua KWALIteit is dat wel gelukt...); met een derde lopende serie zou dat doel nóg eerder bereikt worden...

Maar je hebt gelijk: het zou een overkill kunnen worden...
eeehmm.. Ik vind SG-1 toch stukken beter dan Atlantis momenteel.
Nu, ik heb van Atlantis alleen seizoen 1 gezien dus ik weet niet of het beter gaat worden.
Overigens, het eerste seizoen van SG-1 was vergeleken met de laatste seizoenen ook minder.
Een eventuele 3e serie zou ik wel leuk vinden, maar liever nog een paar jaar wachten.
De meeste seizoenen van SG-1 zijn zeker beter dan Atlantis seizoen 1. De chemie tussen de hoofdpersonen was bij SG-1 eigenlijk direct aanwezig, terwijl dat bij Atlantis veel langer duurt. Ook de 'main enemy' van Atlantis (Wraith) is iets dat toch veel minder mensen aanspreekt dan de Goa'uld. Ik kan alleen zeggen dat seizoen 2 wel een grote verbetering is t.o.v. het eerste seizoen, onder andere door de komst van Ronan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Atlantis begint enigszins bij te trekken, maar het kan zich imo niet meten bij SG-1. De hele setup is een ripoff van SG-1 en vooral in seizoen 1 werd duidelijk dat ze geen originele ideeën hadden maar gewoon alles van SG-1 kopieerden. Erg jammer ;(
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

SG-1 is op zijn best als alle karakters meedoen en binnen het team hun eigen rol vervullen. Atlantis is op zijn best als McKay aan het schreeuwen is. Dat vat het verschil wat mij betreft wel samen.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Tja ik hoopte eigenlijk op Eastwing. :*D
Plaats reactie