SCI FI Announces Caprica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Guess who? »

Section31 schreef:Het ziet er visueel iig erg top-notch uit. :)
Idd, alleen dat is al veelbelovend, blijkbaar lekker veel centjes/creatieve breinen aan het werk :)

Lijkt me dat hier de eerste kennismaking met Cylons zal zijn oid?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Blind Guardian »

Was het niet rond die periode dat de cylons gemaakt / bedacht, of iets dergelijks meegebeurd is rond die periode, de trailers zien er veelbelovend uit. Maar dat twee 'families', komt wel heel erg zeeperig over. Ik hoop dus ook niet dat het een zeep serie word op een andere planeet.

Dat twee families komt wel erg maffioso over, of ATWT over
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door EMH »

Misschien dat de cylons die in de BSG van 1978 zaten hier te zien zijn? :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Blind Guardian »

Die rechtoplopende Broodroosters jaaaa :9~ :9~
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door captain crash »

Hebben jullie nou ook niet heel erg het gevoel dat deze serie erg gaat lijden onder het einde van BSG? Het is leuk dat we dingen op Caprica te zien gaan krijgen maar a. we weten al hoe dat af gaat lopen en b. we weten nu ook hoe de mensheid gaat "eindigen"
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door EMH »

En dat deze serie last gaat krijgen het ENT syndroom? Misschien. Prequels hebben altijd een zeker risico
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door uss defiant »

captain crash schreef:Hebben jullie nou ook niet heel erg het gevoel dat deze serie erg gaat lijden onder het einde van BSG? Het is leuk dat we dingen op Caprica te zien gaan krijgen maar a. we weten al hoe dat af gaat lopen en b. we weten nu ook hoe de mensheid gaat "eindigen"
Nee, dat probleem heb ik niet echt. Deze serie zal zich meer richten op hoe het maken van de cylons (Caprica versie, niet de Kobol versie) tot stand kwam denk ik. Er is nog genoeg nieuws te vertellen binnen dat universum. Het gaat ook niet alleen om wat er uiteindelijk van terecht komt, maar ook de weg ernaartoe imo.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Vis »

Ik ben eerder bang dat ze net als bij BSG het verhaal niet zo belangrijk meer gaan vinden...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Ik ben eerder bang dat ze net als bij BSG het verhaal niet zo belangrijk meer gaan vinden...
...als ze het verhaal vanaf het begin niet belangrijk vinden kan ik daar beter mee leven dan met wat er nu met BSG gebeurd is.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door uss defiant »

Ron Moore heeft er (op de pilot na) niet zoveel mee te maken en misschien hebben ze wel geleerd van de fouten die ze gemaakt hebben. Ik kijk er iig naar uit.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door captain crash »

uss defiant schreef:Ron Moore heeft er (op de pilot na) niet zoveel mee te maken en misschien hebben ze wel geleerd van de fouten die ze gemaakt hebben. Ik kijk er iig naar uit.
in leren van fouten geloof ik niet zo als het om Hollywood gaat. Ik kijk er opzich ook wel naar uit, maar ben erg sceptisch. Nu kan daar altijd uitkomen dat zo'n gevoel achteraf niet terecht was zoals met het einde van BSG (hoewel ik erbij blijf dat het zoveel beter had moeten zijn, maar zie daarvoor wat Vis gezegd heeft, gegeven de omstandigheden en de moeilijkheden waar ze zichzelf in gebracht hadden was dit het best mogelijke en dus goed gedaan). Ik heb trouwens ook liever dat ik achteraf zeg dat mijn gevoel niet terecht was, liever goede tv dan slechte he ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door uss defiant »

zeker, maar het script van de pilot dat ik heb gelezen zag er veelbelovend uit en ook de trailers spreken me wel aan. Vraag me af wat de planning is voor het langetermijn verhaal (als dat er is :*) ).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door captain crash »

najah daar geloof ik dus in ieder geval al niet meer in ;) aan de andere kant, dat hoeft ook niet perse als er maar goed over nagedacht wordt. Vergeet niet dat DS9 ook nooit een uitgedacht verhaal heeft gehad.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door The Silencer »

Ik zag net in een tor...een lijst toevallig een Caprica pilot staan. Is dat deze serie?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Tactical_Cube »

op imdb staat de airdate op
Original Air Date—21 April 2009
zou best kunnen dat ie wat eerder uitgelekt is
staat er niet iets bij de comments? anders zou je het gewoon effe moeten bekijken
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door tuvok4774 »

Hij is inderdaad uitgelekt :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door The Silencer »

Volgens een site die ik via wikipedia gevonden had, is de premiere op DVD. Gezien de link een DVDrip was zal er idd wat uitgelekt zijn. Heb hem binnen, maar nog niet gekeken.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door uss defiant »

Heb hem gister gezien. Geweldige pilot! Ben erg benieuwd naar hoe dit verder gaat.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Trekscaper »

uss defiant schreef:Heb hem gister gezien. Geweldige pilot! Ben erg benieuwd naar hoe dit verder gaat.
MIjn verwachtingen waren laag, maar ik was inderdaad na afloop zeer enthousiast. Het is totaal anders dan BSG, maar je ziet wel duidelijk verwijzingen naar BSG, zoals Frak, benamingen en de goden mythologie. De plot was eerste half uur wat traag, maar daarna werd het steeds meer interessanter en de eerste stap richting de Cylons was awsome om te zien.

De muziek was van Bear McCreary en ze hebben zelfs een stukje Adama's theme van BSG laten horen :*D

Ik kan de serie wel zien groeien. Alleen hoop ik nog wat meer interessante karakters te zien, daarin was BSG juist zo sterk.
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door natural_lurker »

Ook ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van deze pilot.
Spoiler (weergeven)
Die holobandrooms zagen er goed uit (alleen jammer dat het er van de buitenkant een beetje gekunsteld uitziet; "oeh, lichtjes op een stukje ijzer...wow", deed een beetje denken aan die luchtfilter van Geordi), maar de holodekband ervaring zelf was mooi gedaan (niet alleen door het geweld en topless dames en zo, maar de sfeer die ermee gecreëerd wordt, de eerste paar minuten vond ik echt goed gebracht), de explosie in de trein :o was ook erg mooi opgezet en gaf mij in ieder geval het gevoel dat ik de serie wel ga waarderen (alleen jammer dat het daarna een beetje inzakte), de prototype Cylon was ook wel geinig om te zien en dat Adama-verhaallijntje werd ook wel leuk gebracht, met veel moraliteitsvragen, we zien de jonge admiraal en de planeet Tauron is gebaseerd op The Godfather schijnbaar, alleen jammer dat het eigenlijk overbodig was in het grote geheel. Maar de kracht zat hem vooral in het nieuwsgierig zijn van de kijker hoe die Cylon nu eigenlijk gecreëerd is volgens mij. Hopelijk gaan ze ook nog de personages wat beter uitdiepen in de serie.
  Nog maar een jaartje wachten nu! :S
Laatst gewijzigd door natural_lurker op 18 apr 2009, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Tactical_Cube »

bij mij staat ie in de rij, ik denk dat ik em morgen kan kijken.

Ik las overigens op een forum dat het opera huis in de pilot voorkomt en dat daniel graystone misschien iets met no 7 te maken kan hebben. ben benieuwd iig.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door uss defiant »

@ TC:
Spoiler (weergeven)
Opera House komt er niet in voor, tenzij ik iets gemist heb, maar dat lijkt me niet. Tot nu toe is de enige link tussen Daniel Graystone en nr. 7 de naam. Ik zou er niet teveel achter zoeken, die 7e cylon is alleen maar geintroduceerd om het verhaal van BSG compleet te maken en te laten zien hoe evil Cavil is, aldus Ron Moore zelf. (weet de bron zo even niet)
  @ natural_lurker: ik had helemaal niet het gevoel dat het inzakte na het eerste half uur, ik vond de pilot erg sterk over zijn geheel. Ik vond de karakters ook nu al interessant en dat stond imo helemaal niet in de schaduw van de ontwikkeling van de cylons. Gelieve trouwens in je bericht spoilers vantevoren aan te geven voor mensen die het nog niet gezien hebben. Dit is een algemeen Caprica topic, dus mensen verwachten niet overal spoilers te lezen.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Ronald42 »

Ook ik heb hem zitten kijken en vond het een zeer goede pilot. Blijft natuurlijk wel de vraag of het ook nog eens goed word uitgewerkt. Ik ben nu zelf halfverwege S3 van BSG maar als die dadelijk is afgelopen ga ik Caprica zeker aanschaffen op DVD. Duurt nog even maar dan hebben we wat om naar uit te kijken.
Via de welbekende a.b. is hij overgens te sponzen met NL subs en dat was wel zo prettig.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Raynor's Revenge »

ohja, ik heb dit een maandje ofzo geleden ook bekeken....

zag er leuk uit, maar alle 'mysteries' die deze serie zou moeten 'oplossen' zijn in deze pilot eigenlijk al volledig verklaard :') (de oorsprong van zelfdenkende cylons, centurion monotheisme en waarom de centurions een menselijke vorm aan zouden willen nemen)

daniel graystone is wel een boeiend karakter op zich, maar het erbij halen van de adamas voelde voor mij ontzettend geforceerd

en dan heb ik het nog niet over dat godfather verhaaltje :')

dus nee, ik denk niet dat ik dit ga kijken, tenzij er van bepaalde kanten heel positieve recensies komen...
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door R2D2 »

gezien;
degelijk uitgewerkt;
veelbelovend
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Blind Guardian »

Nou aan het binnen halen kijken of het BG waardig is
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Blind Guardian »

Het viel me niet tegen overigens ik heb al veel eerder de trailer gezien en was er niet erg op gesteld, maar het was gelukkig meer dan een scifi soap serie waar ik bang voor was, wel degelijk goed en grof uitgewerkt, ik ben erg benieuwd naar het eerste season. :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door sonpas »

Blind Guardian schreef:Nou aan het binnen halen kijken of het BG waardig is
:stupid:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Trekscaper »

There is now a premiere date for "Caprica."

The "Battlestar Galactica" spinoff will premiere on Syfy Jan. 22, coming close to taking on the old schedule of its predecessor, fans were told at San Diego Comic-Con on Friday.
http://www.airlockalpha.com/node/6547
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SCI FI Announces Caprica

Bericht door Trekscaper »

Exclusive: 'Caprica' snags James Marsters!

Caprica exec producer Jane Espenson is using her powers as a charter member of the Whedonverse for good. Sources confirm to me exclusively that Buffy all-star James Marsters is joining the Battlestar Galactica prequel for a sizable arc.

Marsters will play a dangerous terrorist leader by the name of Barnabus Greeley in a minimum of three episodes. Driven by desires both moralistic and carnal, Barnabus is as lethal as he is unpredictable.

And no ones does lethal and unpredictable better than Marsters.

Caprica is set to make its Syfy debut on Jan. 22.
http://ausiellofiles.ew.com/2009/08/18/ ... -marsters/

Cool! Spike in Caprica
Plaats reactie