(3.01 & 3.02) Occupation/Precipice

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

(3.01 & 3.02) Occupation/Precipice

Bericht door Section31 »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Occupation/Precipice
Episode Number: 301-302
Original US Airdate: 06-10-2006

The Colonials survive on New Caprica under Cylon rule, with some collaborating and others fighting back. D'Anna discovers that the hybrid child has survived.

NEWS & SPOILERS
Actress Lucy Lawless (D'Anna Biers, the Cylon who posed as a Colonial film maker in Season Two's "Final Cut") joins the cast for a 10-episode arc in Season Three, starting with the long-awaited season premiere!

D'Anna Biers (Lucy Lawless) enters an Oracles tent to visit Selloi Dedona, a frail old woman who is not well. She knows who D'Anna is, and what she is -- a Cylon, "Number Three." But D'Anna herself is not sure why she has come here. The Oracle chews on a handful of chamalla leaves (the planet from which the drug that Laura Roslin once took comes).
Meanwhile, inside the Cylon Planning Ministry, Ellen Tigh is "frakking" an unknown partner. Elsewhere, Tyrol and Anders are a part of a new human resistance movement on New Caprica. They plant a bomb, and attempt to remote detonate it when a Cylon heavy cruiser filled with humanoid Cylons draws near. The device fails at first but later detonates, giving the resistance a much-needed victory.

Laura Roslin remains a school teacher on the planet's surface. Inside her school, she and her former assistant Tory examine several hastily-taken photographs, trying to identify the members of a police force -- possibly humans who are now collaborating with the Cylon occupiers. They await the return of Adama and the Battlestar Galactica.

Saul Tigh, meanwhile, is being held against his will in a Cylon detention facility. Brother Cavil is there, and indicates to him that Tigh may be there a while.

Back in the Oracle's tent, Selloi tells D'Anna that the Cylon has lost her faith -- she not only does not believe in the Colonial pantheon, but not in her own god either. She knows about the dreams that D'Anna has been having, and claims that she is a messenger from God -- just as her dreams are. D'Anna shares the same flaw as the legendary Medusa, she says, and it will lead to her downfall.

Selloi delivers her message to the Cylon: The hybrid child of Sharon Valerii and Karl Agathon is alive. Her name is Hera, and she is alive.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Section31 op 07 okt 2006, 16:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Kijk hier alvast uit naar het begin van seizoen 3, ook al duurt het nog zo lang... ;-(
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

ik ben bang dat de solide basis wordt verneukt door kijkcijfermaffia;
toch: slechte bsg beter dan geen bsg is
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Section31 schreef:Kijk hier alvast uit naar het begin van seizoen 3, ook al duurt het nog zo lang... ;-(
Ik kijk met je mee.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Trutgras schreef:
Section31 schreef:Kijk hier alvast uit naar het begin van seizoen 3, ook al duurt het nog zo lang... ;-(
Ik kijk met je mee.
Ik ook, ik wil BSG gvd. Aan de ene kant wel leuk dat ze nu het reguliere seizoen volgen (dus pas in september beginnen), dan heb je niet dat achterlijke gat in het midden van het seizoen...maar nu moet ik nog lang wachten :-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Als ik de beschrijving zo lees, vind ik het nogsteeds maar raar...

BSG is voor mij nogsteeds de vloot, in de ruimte, op de vlucht... de schok van 'Lay Down Your Burdens' is te groot :')
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nou moet ik toch zeggen dat ik de stukjes op caprica en kobol wel erg sterk vond, en de vloot is nog niet helemaal weg, dus dat komt allemaal wel goed denk ik zo :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

R2D2 schreef:ik ben bang dat de solide basis wordt verneukt door kijkcijfermaffia;
toch: slechte bsg beter dan geen bsg is
Dat moet je me even uitleggen... Gaat seizoen 3 dan een hele andere kant op? Minder verhaal en meer actie en special effects? :?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

ik bedoel dat - nu de serie zo goed en succesvol (b)lijkt - ze wellicht gaan richten op een grotere groep kijkers, dan een kleine niche groep bsg-fans
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

hmz, volgens mij was een van de punten dat toen men begon er geen kleine groep fans was en een heleboel kritiek van fans van de oude serie (die trouwens nooit overgewaaid is). Er is een fanbase ontstaan tijdens het eerste seizoen en daarmee veel kijkers.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat het grootste risico bij deze serie het gebrek aan verhaal was. Daar zijn ze tot op heden heel aardig mee omgegaan hoewel ik de tijdsprongen een slechte oplossing vond voor een probleem dat ik zelf niet zag.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik heb er weer zin in :cheer: . Ik hoop wel dat de magie van het 1e seizoen en begin 2e seizoen weer terugkomt. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Yup, want die was in niet alle afleveringen te vinden, zeker in seizoen twee. Dat hele opgejaagde gevoel uit de mini en seizoen 1 was erg nice.

Zolang er maar een duidelijke rode draad is waarmee gewerkt wordt. Van die wekelijkse losstaande verhaaltjes heb ik weinig trek in :r
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Losstaande verhalen en doorlopende kan allebei goed zijn.

De voornaamste fout waar ik bang voor ben is dat ze de karakters geen noodzakelijk wrede beslissingen meer laten nemen, dat ze softer worden om aardig gevonden te worden. In de voorlaatste aflevering was het bijvoorbeeld zeer sympathiek dat Adama en Roslyn de verkiezingsfraude tegenhielden, maar als ze goede leiders waren geweest hadden ze dat niet gedaan, en ik vond dat moeilijk om naar te kijken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ben t idd mee eens dat vooral adama daar te soft was. van roslin viel ook in het gedoe met admiral Cain te merken dat zijn meer bereid is tot het uiterste te gaan om te bewerkstelligen wat zij denkt dat het beste voor de mensheid is dan adama, die op het eind Starbuck cain toch niet liet vermoorden...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Als ik de beschrijving zo lees, vind ik het nogsteeds maar raar...

BSG is voor mij nogsteeds de vloot, in de ruimte, op de vlucht... de schok van 'Lay Down Your Burdens' is te groot :')
Ik dacht dat de bezetting ook maar tijdelijk zou zijn en de serie zich weer in de ruimte gaat afspelen. Dat heb ik een hele tijd terug ooit ergens gelezen. Dat hoop ik overigens ook, voor mij is BSG ook de vloot die op vlucht is voor de Cylons.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

lijkt me wel, doel is uiteindelijk de aarde natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik heb idd ook ergens gelezen dat de bezetting van New Caprica slechts +/- 3 afleveringen zal gaan duren.
Daarna zal het hele zooitje wel weer vertrekken.

Waarom was Apollo eigenlijk zo chubby in die laatste ep? Zwanger? :+
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Over een paar afleveringen zitten ze gewoon weer in de ruimte= fact

Wat betreft het mindere deel van seizoen 2. Denk dat dat eerder komt door verkeerde planning en beperkt budget. Als je ook naar het 2de deel kijkt hab je eigenlijk 50% sterke afleveringen en 50% eh tja wat mindere.
De rode draad wordt even vergeten na Resurrection ship en tussen Downloaded.

Het was net alsof ze maar rond de 14 episodes hadden gepland voor ze begonnen met seizoen 2 en toen opeens dachten, ow f*ck we moeten er 20. Budgetproblemen waren al bekend --> Veel van de regulars en recurring karakters zaten er hierdoor niet in of kwamen nauwelijks aan bod, van het cylon plan was geen sprake -wacht eens waar waren de cylons notabene?- en het religieuze tintje zat er even niet meer in.

Daarvoor in de plaats kwamen fillerepisodes/ stand alones met 1 centraal karakter wat vaak om Lee of Kara draaide.

Met op 1 karaktergerichte afleveringen is niets mis mee, maar ze hebben gewoon te veel achter elkaar gedaan zoals Epiphanies, Black Market, Captains Hand en Scar: allemaal achter elkaar! En dat is gewoon slechte planning in mijn ogen, hetzij van het budget of storywise.

Roslins genezing had makkelijk uitgerekt kunnen worden over deze 4/ 5 episodes. Was meteen eens tuk geloofwaardiger geweest.

Dus wat dat betreft ben ik blij dat we zo lang moeten wachten want dat betekend overzichtelijkere planning en hopelijk sterk doorlopende verhaallijnen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Section31 schreef: Waarom was Apollo eigenlijk zo chubby in die laatste ep? Zwanger? :+
Een jaar lang de commandant geweest van een schip wat nauwelijks in staat is operationeel te zijn, daar gebeurt niet zo veel meer. Hij zit bovendien niet meer in een cockpit (wat een topconditie vereist), dus hij zal minder beweging hebben en minder trainen omdat daar gewoon geen tijd meer voor is.

Ik ben benieuwd, eerlijk gezegd vind ik het uitzicht van die bezetting niet zo heel leuk.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

BATTLESTAR GALACTICA (Sci Fi) - The show's third season is set to kick off on Friday, October 6 at 10:00/9:00c according to advertising sales materials recently released by the network. The series will run for 10 consecutive weeks (through December 8), after which it will return for an additional 10 installments in 2007.
http://www.thefutoncritic.com/newswire.aspx?id=7179
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Das nog 'n eeuwigheid ;(
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

'Battlestar Galactica' To Get Two-Hour Premiere
In a surprise move, Michael Rymer will not direct

(July 18 2006) - When "Battlestar Galactica" makes its third season debut in October, it's going to do it in a big way.
The first two episodes will be broadcast as a television movie, continuing the events that unfolded in the final half hour of the second season finale that placed most of the Rag-Tag Fleet on a planet called New Caprica.

"I just thought I'd let you all know that the beginning of Season 3 truly kicks ass," series music composer Bear McCreary said in his blog over the weekend. "I've started writing music for it and I think it's safe to say you'll be blown away. I won't spoil anything (you have each other for that!) but I will say that the season premiere will air as a two-hour movie ... more intense than most films you pay to see in the darkened theater."

Michael Rymer, the man behind the pilot miniseries as well as all the premieres and finales for "Battlestar Galactica" is stepping aside to allow someone else to direct the premiere of the third season, according to TV.com. Sergio Mimica-Gezzan, who directed four episodes in the past including "Captain's Hand," "You Can't Go Home Again" and "Fragged," will direct the first two episodes that will make up the two-hour movie, called "Occupation" and "Precipice." Both episodes have been written by showrunner Ronald D. Moore. Those episodes will see a return of Dean Stockwell as Brother Cavil as well as the first of 10 episodes to feature Lucy Lawless.

The season is tentatively scheduled to premiere Oct. 6 on SciFi Channel, but that date could still be pushed to Oct. 13. - Article by Michael Hinman
http://syfyportal.com/news.php?id=2760

90min seasonpremiere dus :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:cheer:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Dat mag ook wel na zo lang erop te moeten wachten.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Bijna zover! *O*
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ze zijn binnen :cheer:

Moet alleen eerst The Resistance maar eens gaan kijken :')
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Edit; Section bedankt :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Staat in de download wachtrij. Ik ben benieuwd. :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Wat een goed begin van het 3e seizoen zeg! ^O^
Ik vond de overeenkomsten met de huidige situatie in Irak erg geslaagd. En ik vrees voor Baltar dat een einde aan de occupation een groot probleem voor hem zal betekenen. :o
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:Staat in de download wachtrij. Ik ben benieuwd. :)
Foei, ik ben speciaal vroeg opgestaan om te downloaden en te kijken.
Section31 schreef:Wat een goed begin van het 3e seizoen zeg! ^O^
Ik vond de overeenkomsten met de huidige situatie in Irak erg geslaagd. En ik vrees voor Baltar dat een einde aan de occupation een groot probleem voor hem zal betekenen. :o
Hoe eerder Baltar aan een touw bungelt, hoe beter. Baltar :r ff Cally willen laten executeren :-(
Plaats reactie