(3.01 & 3.02) Occupation/Precipice

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Silencer schreef:
Ace of Spades schreef:Staat in de download wachtrij. Ik ben benieuwd. :)
Foei, ik ben speciaal vroeg opgestaan om te downloaden en te kijken.
Please don't punish me ;( .

Baltar :cheer: (voorpret :') )
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

het is silencer hoor, niet punisher :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Inderdaad, ik punish mensen niet, ik silence ze 8-)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Juischt... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

"Get your fat ass out of here"

Fat Lee _O_
Hoe zou dat eruit zien in een flight suit...

"Maybe Admiral Adama could convince Lee to attack New Caprica by convincing him it's one big doughnut"
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik zie de gelijkenis met Irak niet zo. Je hebt sinds het ontstaan van de mensheid al zelfmoordcommando's, geheime gevangenissen, politie die hun eigen mensen controleren en onderdrukken e.d. denk maar aan de Engelse bezetting van Ierland, de Nazi's, het verzet, de kruistochten, kamikaze piloten uit Japan e.d.

Enfin, vond het ietsje tegenvallen. Misschien toch te veel spoilers gekregen van de acteurs om echt verrast te worden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vond ze niet echt geweldig om eerlijk te zijn. De hele colony settings staat me niet echt aan, dus daar zal 't wel door komen. Om de een of andere reden deed het me allemaal niks; detention, martelingen, etc.

Misschien haal ik de tijdlijn door elkaar, maar het was toch 4 maanden sinds de occupation? Fat Lee had daarvoor nog een afgetraind lichaam, van 4 maanden pinda's eten krijg je niet zó'n hangbuik, maargoed.

Hoop dat ze snel van die planeet afkomen en weer lekker op een schip gaan zitten :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Misschien haal ik de tijdlijn door elkaar, maar het was toch 4 maanden sinds de occupation? Fat Lee had daarvoor nog een afgetraind lichaam, van 4 maanden pinda's eten krijg je niet zó'n hangbuik, maargoed.
nee ze hebben eerst een jaar in orbit gehangen, toen begon ie al wat uit te dijen :)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

goede afleveringen imho
soms wel erg dik erbovenop gelegd (quantanamo, suicide bombers, etc.), maar het getuigt van lef om dit zo "in your face" te presenteren
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Section31 schreef:"Get your fat ass out of here"
Daarover moest ik hard lachen, toen Admiral Adama dat zei tegen Lee. Inderdaad, Lee is softer geworden en dikker.

Maar waren 2 krachtige afleveringen, de overeenkomsten met Irak waren idd duidelijk te zien, suicidebombers, Leden van New Caprica Police die twijfelden wat ze aan het doen zijn juist is, en de groene nachtvisie toen ze de kampen binnenvielen. De realititeit wordt beangstigend echt benaderd.

Vraag me wel werkelijk af, hoe ze de kolonisten van Caprica gaan bevrijden, zoals ik hoorde iets van 10 Cylon Basestars, terwijl de Galactica en de Pegasus onderbemand zijn.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

nou ja,
ze hebben in ieder geval nog het element der verrassing;
maar dat zal inderdaad bij verre na niet genoeg zijn
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ja en iemand die nu DS9 voor het eerst ziet denkt ook dat het over Irak gaat ook al is dat 13 jaar geleden al gemaakt.

Al die ophef en dat vergelijken met Irak. Ik word er niet goed van op dat officiele forum daar. Het heeft veel meer met nazi duitsland te maken en de bezetting van Europa.

Natuurlijk heb je af en toe wel een parallel lopen met Irak, maar de New Caprica Police? Geheime executies, massagraven, het verzet e.d. --> WWII

Anyway... Alles wat zich op de Battlestar afspeelde vond ik vreemd genoeg geweldig (kan ook door EJO komen) en de colonies vond ik wat minder. Behalve de Cylon meetings, die waren af en toe hylarisch. Vooral Cavel met zijn management oplossingen: why don't we make it a more managable group? Let's say a 1000 :lachhuil:

Ik had van sommige karakters veel meer screentime verwacht, maar deze eps gingen vooral om de mensen waar je of al een hekel aan had zoals Ellen Tigh of degenen die nauwelijks aan bod zijn gekomen zoals Jammer, Anders (die beter verteerbaar was dit keer zonder starbuck), Duck e.d. met af en toe een een minuutje Roslin, Adama, Helo, Baltar e.d. ertussendoor.

Het drama had ook wel wat beter gekund. Hallo, je vrouw is net opgepakt en je weet niet waar ze is. Ik zou dan toch echt wel wat wanhopiger zijn.

Ook filmtechnisch vond ik dat het wat beter kon, zoals die nightvision. Ze wilden waarschijnlijk voor een cool effect gaan maar ik vond het amateuristisch lijken. Net zoals de slow motion. Hoe vaak kun je dat in 1 aflevering stoppen?

Matig begin met een paar prachtmomenten. Wordt wel weer beter in de volgende episode als ze eindelijk weer beginnen met de relieuze toer, Hera, basestar episodes e.d.

En ik heb imaginary Six vreemd genoeg ontzettend gemist. Baltar en Six zijn beide veel interessanter zo.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

martine schreef:Ja en iemand die nu DS9 voor het eerst ziet denkt ook dat het over Irak gaat ook al is dat 13 jaar geleden al gemaakt.
onzinargument;
als je toch een vergelijking wil maken, maak dan de vergelijking met Israel!

Wat er werkelijk gebeurt is dat het tijdsvak waarin een serie geschreven wordt van invloed is op de verhaallijn, details en vertelstijl;
de schrijvers moeten met beeldmateriaal ideeen overbrengen;
de vraag die ze zich stellen is dus: welke associaties krijgt de kijker met welk beeld;
Het lijkt op Irak in de ogen van velen, omdat ze de CNN-beelden hebben gekopieerd! Dit is wat mensen zich voorstellen bij bezetting, politieke moord, etc.!
Als deze serie was geschreven in de jaren 80, dan waren de piloten gegijzeld in een Olympisch stadion!
Als deze serie was geschreven in de jaren 50, dan waren de robots echte "toasters" geweest.
martine schreef:Al die ophef en dat vergelijken met Irak. Ik word er niet goed van op dat officiele forum daar.
dat is niet het probleem van dat forum, dat is jouw probleem!
martine schreef:Het heeft veel meer met nazi duitsland te maken en de bezetting van Europa.
en weer leg je jouw wereldbeeld op, gooi je de informatie door jouw filters heen en trek wederom een slechte vergelijking;
woonden er in Europa 40.000 mensen?
werden zij bezet door hun eigen creatie (naast de voor de hand liggende filosofische benadering op deze vraag)?
was west europa een jaar eerder op deze planeet geland?

V had meer met Nazi Duitsland te maken en was daar duidelijk op gemodelleerd;
waarom? dat was het beeld toen van een bezetting: niet technologisch maar ideologisch; niet met geweld van boven af, maar geweld van binnen uit;
de huidige "drama"-series zijn gebaseerd op het huidige wereldbeeld van wat er gebeurt als een factie het land van een andere factie bezet;
nachtkijkers, executies, mindfucking, wraak, zelfmoordaanslagen, etc.
martine schreef:Natuurlijk heb je af en toe wel een parallel lopen met Irak, maar de New Caprica Police? Geheime executies, massagraven, het verzet e.d. --> WWII
Je bedoelt Joegoslavie?
Alexander's veroveringstocht?
De verovering en bezetting van Engeland door William de Conqueror?
De raids vn Ghengis Khan?

Je projecteert je eigen wereldbeeld en interpretatie op de serie en vervolgens neem je het andere mensen kwalijk dat zij dat doen!
Wil je graag bewijzen hoe slim je jezelf vindt door aan te tonen dat jij "het grote plaatje" wel ziet, terwijl die andere domme BSG-kijkers de voor de hand liggende parallel met Irak zien?

Deze serie in het algemeen - en de afgelopen paar afleveringen in het bijzonder - geven het verhaal van een groep opgejaagde
In principe is dit dus een "volwassen" versie van hetzelfde uitgangspunt van de oude kinderserie die Battlestar Galactica eerst was.
Als je werkelijk wilt schermen met "het grote plaatje", maak dan de vergelijking met de Exodus en Moses!
Ook filmtechnisch vond ik dat het wat beter kon, zoals die nightvision. Ze wilden waarschijnlijk voor een cool effect gaan maar ik vond het amateuristisch lijken
Heb je wel eens door een nachtkijker heen gekeken?
Heb je er wel eens door heen gekeken toen je al obstakels ontduikend, vol adrenaline, van A naar B rennend, werd beschreeuwd?
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Is helemaal geen onzinargument. Dat is de menselijke interpretatie en hoe zij de dingen associeren. Natuurlijk zijn er wel overeenkomsten en omdat het nu gebeurd wordt het automatisch geassocieerd en beinvloed, maar er zijn minstens net zo veel verschillen met de Amerikaanse bezetting van Irak op te noemen.

En van dat andere forum, het is irritant als er 30 threads verschijnen die alleen maar de serie bashen omdat het kritiek op Amerika zou zijn, en ja daar heb ik wat op tegen. Toen ik de vergelijkingen hier ook weer zag werd ik er even moe van. Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat de BSG kijkers op dit forum dom zijn, integendeel. Dus leg me a.u.b. geen woorden in de mond.

RDM heeft de vergelijking trouwens ZELF getrokken met Vichey France en WWII in verschillende interviews en daarom kwam ik aanzetten met het voorbeeld van WWII.

Zelfmoordcommando's/ bombings/ kamikaze acties/ geheime gevangenissen/ martelingen/ mensen die in een politiekorps zitten om het eigen volk te onderdrukken e.d. komen als sinds het begin van de mensheid voor.

Bijv. de New Caprica Police Force en het verzet. Deed me zelf veel denken aan de Engelse bezetting van Ierland die de Ieren voor zich lieten werken en het uiteindelijke ontstaan van de IRA e.d.

De suicide bombings, tuurlijk met de terroristen maar het deed me ook denken aan de Japanners die kamikaze acties pleegden om zo veel mogelijk vijanden met zich mee te krijgen.

Dan heb je nog de Kruistochten en weet ik veel wat allemaal. Ik hoef echt geen geschiedenisles, maar bedankt voor het geheugensteuntje.
;)

En dat is wat ik ook bedoelde: de menselijke interpretatie en het wereldbeeld zorgt ervoor hoe je een serie bekijkt en beoordeeld. En het was niet als enig kritiek bedoeld voor de peeps op dit forum.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

En gelijk zit Battlestar weer onder mijn huid. Dat oude vertrouwde gevoel van was het maar zaterdag.
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

Heb weer zin in zaterdag ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Trekscaper schreef:http://adamafatass.ytmnd.com/

:*)
:biggrin:
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

I want you to turn around and get your fat ass out of here!
Plaats reactie