"You're trained for this!"

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

"You're trained for this!"

Bericht door Section31 »

"You're trained for this!"
...
"You're ready for this!"


Met deze woorden stuurde Adama zijn Viper pilots weg tijdens de eerste confrontatie met de Cyclons (miniserie).
Maar klopt dat eigenlijk wel? :? Hadden Viper pilots ten tijde van de eerste aanval überhaupt weleens combat situations meegemaakt? Of is dat gewoon een standaard peptalk van Adama?
Want eigenlijk weten we buiten de Cyclons niks over andere vijanden/rassen... of is er wellicht binnen de twelve colonies ook sprake van onenigheid en oorlog?
Dat lijkt me persoonlijk onwaarschijnlijk, anders kan er ook geen sprake zijn van een gezamelijke vloot en dergelijke.
We weten dat er een behoorlijke vloot Battlestars geweest moesten zijn, maar wat is het nut geweest van die Battlestars in die 40 jaar?

Dit alles doet mij vermoeden dat er bijzonder weinig ervaring aanwezig was binnen de vloot en dan met name bij de Viper pilots, de meesten zagen er maximaal 30 jaar oud (een uitzondering daargelaten). Zij hebben de hele Cyclon War dus ook niet meegemaakt.
En getraind voor wat? Een vijand die in 40 jaar zó enorm veranderd is? :?

De allesvernietigende aanval is geen goede maatstaaf dankzij Gaius Baltar, maar denken jullie dat onervarenheid en wellicht ook laksheid binnen de Colonial Fleet (kan ik me iets bij voorstellen na 40 jaar) een rol hebben gespeeld in het ontluisterende verlies?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik mag toch aannemen dat gevechtspiloten trainen voor gevechten. Dat is wat Adama zegt.

Veder is bekend dat er niet overal vrede heerste in de Colonies.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

3rd RemataKlan schreef:Ik mag toch aannemen dat gevechtspiloten trainen voor gevechten. Dat is wat Adama zegt.
Tuurlijk, maar er zit een verschil tussen trainen en ook daadwerkelijk in actie komen.
Een F-16 piloot kan zoveel uren doorbrengen in een simulator of oefenmissies vliegen. Maar echte ervaring wordt toch opgedaan in oorlogssituaties waar het er echt om gaat.
40 jaar lang simulaties draaien lijkt me niet ideaal om je Viper piloten scherp te houden.
Veder is bekend dat er niet overal vrede heerste in de Colonies.
Ik ben niet zo bekend met de (oude) Battlestar Galactica, dus dat was bij mij niet bekend. Maar heb je het dan echt over oorlogen tussen de kolonies onderling?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Als je op BattlestarWiki leest schrijven ze dat er regelmatig burgeroorlogen heersten. Cylons werden oa gebouwd voor het oorlog voeren. Pas toen de Cylons zich tegen de mensheid keerden hebben de kolonies zich verenigd en begon met ook met de constructie van Battlestars.

In de oude serie heeft men het niet daarover, maar daar duurde de oorlog met de Cylons ook langer.
Plaats reactie