de ouwe battlestar galactica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

de ouwe battlestar galactica

Bericht door Blind Guardian »

Daar komt hij weer... 'Teminste, hij weer met het gezever of BSG de orginele... Ik ga nou niet oordelen of het beter of slechter is, daar word al genoeg over gezeverd en aangezien mijn kennis over de ouwe bsg een stuk beter is dan van de nieuwe bsg... Maar persoonlijk vind ik dat er wel een thread aan besteed mag worden... Zonder de ouwe, zo de nieuwe er ook niet zijn geweest...

De ouwe BSG is van Glen Larson geloof ik... Ook de creerder van Buck Rogers in zijn 25 eeuw... Maar in tegenstelling tot Buck Rogers, wat echt zeer typische SciFi is van die tijd, is de ouwe bsg best wel een noemenswaardigheid op zich, er zitten zeker 'jaren 70 perikelen in zoals... een overdosis aan knappe vrouwen, en uiteraard een macho (starbuck, als man)... Die de held uit hangt... Maar voor de rest vind ik de ouwe bsg best wel de moeite waard om een topic over aan te maken...

Ik verwacht natuurlijk dat deze topic wel naar beneden zal zakken... Maar ja als je favouriete karakters, personages, afleveringen van de ouwe wil hebben, post het gerust neer...

Een ding weet ik wel, ik ben ongeloofelijk fan geworden van Baltar het orgineel... John Colios (Die ghast speelt ook Kor in star trek geloof ik)...

Nou ja sorry voor de interruptie
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


8-)


Die oude serie is pure nostalgie.
Overigens Buck Rogers ook. Mogen ze van mij ook zo'n remake van doen.
Ja Glenn Larson heeft een paar mooie series op zijn naam. Vergeet btw ook Knight Rider niet :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

jammer dat john dood is, een van mijn favouriete acteurs :)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Ben nu bezig de oude serie te kijken. De nieuwe is beter maar dat ze dit in 1978 konden maken vind ik pure klasse.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Persoonlijk vind ik dat je de twee niet kunt vergelijken ten eerste het is een ander tijdperk (1979, 2003) zit een klein beetje verschil, de scifi en de (man gerichte) verhaallijnen zijn anders dan tegenwoordig. Dus BSG 1979 en 2003 mogen de zelfde naam hebben ze zijn twee verschillende series. (in dit geval ben ik het eens met een groot gedeelte van de orginele cast die ik afgelopen jaar op screenheroes :Y) heb gezien)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Blind Guardian schreef:Persoonlijk vind ik dat je de twee niet kunt vergelijken ten eerste het is een ander tijdperk (1979, 2003) zit een klein beetje verschil, de scifi en de (man gerichte) verhaallijnen zijn anders dan tegenwoordig. Dus BSG 1979 en 2003 mogen de zelfde naam hebben ze zijn twee verschillende series. (in dit geval ben ik het eens met een groot gedeelte van de orginele cast die ik afgelopen jaar op screenheroes :Y) heb gezien)
Over vergelijken gesproken, scifi channel heeft een muziekvideo in elkaar gezet waarin ze de oude BSG vergelijken met de nieuwe BSG, hilarisch :*)

http://www.scifi.com/battlestar/video/i ... &vid=35344
Gebruikersavatar
Harry Mudd
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:11
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Bericht door Harry Mudd »

Allereerst mijn excuses voor het opduiken van een oud topic, maar in dit geval kon ik het niet laten.

Ik heb de dvd-set van de serie en ik vind het nog steeds leuk om naar te kijken. (van de remake heb ik niet veel gezien dus daar zal ik mij niet over uitspreken ;) )

Er was ook nog een Battlestar Gallactica 1980.

hier een videoclip met een scene waarin de vliegende motoren te zien zijn.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Die evrsie uit 1980 was echt verschrikkelijk. Amazing boyscouts..... ;-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

die 1980 versie probeer ik uit mijn hoofd te krijgen sinds ik het gezien heb ;) echt, ik kan me best voorstellen dat grote fans van het origineel weinig hebben met de nieuwe serie (het is feitelijk ook een heel ander verhaal in hetzelfde universum...of misschien zelfs dat niet). De nieuwe serie is echter 1000x beter dan bsg 1980 :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Je kunt die twee series absoluut niet vergelijken. Dat is zo iets als perslucht vergelijken met autolak. Overeenkomst: het bestaat alle twee. Maar eerlijk gezegd vond ik de oude serie (inclusief de herstart) toen ook al bagger. Echt een poging om een graantje mee te pikken op de Sci-Fi markt.
Gebruikersavatar
Harry Mudd
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:11
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Bericht door Harry Mudd »

BSG 1980 vind ik ook niks maar de 1979 film en serie wel.Zoals ik al zei van de remake, zo blijf ik de nieuwe versie noemen, heb ik te weinig gezien om een objectief oordeel te kunnen geven. Ik moet wel zeggen dat wat ik ervan gezien heb niet erg te volgen was en mij iig geen gevoel gaf van hier wil ik meer van zien. Misschien dat ik ooit nog eens de dvd's aanschaf en er dan eens voor ga zitten.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Nou ja ik heb geen bezwaar met de nieuwe bsg-remake, ik volg het niet echt aangezien er al xxx scifi series zijn.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Harry Mudd schreef:BSG 1980 vind ik ook niks maar de 1979 film en serie wel.Zoals ik al zei van de remake, zo blijf ik de nieuwe versie noemen, heb ik te weinig gezien om een objectief oordeel te kunnen geven. Ik moet wel zeggen dat wat ik ervan gezien heb niet erg te volgen was en mij iig geen gevoel gaf van hier wil ik meer van zien. Misschien dat ik ooit nog eens de dvd's aanschaf en er dan eens voor ga zitten.
Je moet het wel echt vanaf het begin zien, dat maakt het leuker. En verwacht ook niet iets in de trant van de oude serie.
Gebruikersavatar
Harry Mudd
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:11
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Bericht door Harry Mudd »

Ace of Spades schreef:
Je moet het wel echt vanaf het begin zien, dat maakt het leuker.
Dat was ik ook van plan als ik de dvd's aanschaf.
En verwacht ook niet iets in de trant van de oude serie.
Door wat ik wel gezien heb was mij dat al duidelijk geworden. ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben zelf altijd redelijk fan geweest van de oude serie. Ik ben het niet met GPS zijn analyse eens dat ze alleen maar probeerden mee te liften op de Sci Fi hype van dat moment. Er waren duidelijk invloeden van andere zaken te zien maar het verhaal was sterk. Ik ben echter ook fan van de nieuwe serie (in ieder geval tot en met seizoen 2, daarna weet ik het nog niet zeker). Het is alleen een heel andere opzet en ik vind het tot op de dag van vandaag jammer dat ze niet gewoon een nieuw universum verzonnen hebben. Het is toch allemaal anders...dus waarom niet met iets origineels komen? Oh, wacht, dat mag niet in hollywood.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Hmm, ik kan niet zeggen dat ik het verhaal sterk vond. Eerder matig en de uitvoering ronduit knullig.

Maar eerlijk gezegd, ook de nieuwe serie vind ik geen topper. Wel beter opgezet dan de oude (wat ik van gezien heb en dat is anderhalf seizoen), maar niet super.

Voor de duidelijkheid, als ik het over de oude serie heb, dan heb ik over de eerste serie. Niet over die hopeloze herstart waarin ze de aarde bereiken.
Plaats reactie