(3.03 & 3.04) Exodus, Part 1& Part 2

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

(3.03 & 3.04) Exodus, Part 1& Part 2

Bericht door Section31 »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Exodus
Episode Number: 303, 304
Original US Airdate: 13-10-2006, 20-10-2006

Sharon helps to organize the Resistance as Adama heads to New Caprica aboard Galactica for a daring rescue operation.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Section31 op 21 okt 2006, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vertrekt Adama echt zonder de Pegasus?
Hoe loopt het af met Zarek en Roslin?
Is dat wel echt een dochter van Starbuck?
En hoe Fat is Lee deze aflevering?

Nog even geduld! ;)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Ga jij de boel nog ff meer op lopen frakken :P

Ja
Roslin overleefd want ze zit in de preview van volgende week, Zarek blijkt een Cylon en Roslin is weer beschermd door de goden.
Dat is echt een dochter van Starbuck.
Nog steeds even fat. Duurt nog een aantal weken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Spot schreef:Ga jij de boel nog ff meer op lopen frakken :P
BSG referenties, naar waaronder 'frak', komen in steeds meer series terug dit seizoen :)
Spot schreef:Roslin overleefd want ze zit in de preview van volgende week, Zarek blijkt een Cylon en Roslin is weer beschermd door de goden.
Zarek?
Spot schreef:Dat is echt een dochter van Starbuck.
Ik vraag me nogsteeds af of ze zich nou echt zorgen maakte om dat kindje of dat het een nieuwe truc was om het vertrouwen van die Cylon te winnen. Ik hoop het laatste, ik zie Starbuck niet als iemand die zich door zoiets zou laten beïnvloeden.
Spot schreef:Nog steeds even fat. Duurt nog een aantal weken.
Ze zullen haast wel een jump moeten maken in de tijd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vis schreef:Ik hoop het laatste, ik zie Starbuck niet als iemand die zich door zoiets zou laten beïnvloeden.
Inderdaad.... ik zou het een grote teleurstelling vinden als blijkt dat Starbuck zich inderdaad liet beïnvloeden door hem.
Het zou me ook niets verbazen als blijkt dat die Cylon zelf verantwoordelijk is voor de hoofdwond van dat meisje, om Starbuck op die manier te beïnvloeden.

Anyway... ik ben al klaar voor wat vette space-battles. :chill:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Jammer dat deze aflevering de eerste 8 minuten uit een herhaling bestond.
Verder vrij voorspelbaar, maar wel ok. Volgende week zal het los gaan. :)
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

Ik vond hem ook wat minder maar ik denk dat part 2 echt kicke word!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Damn, ik denk dat ik een weekje in winterslaap (naja, herfstslaap) ga.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik vond het wel een mooie ep. Basis is gelegd voor het tweede deel en dan gaat het knallen :)

Ik vond Lucy Lawless wel heel goed in deze ep. Nooit wat met haar of d'r karakter gehad in deze serie maar ze heeft me blij verrast dit keer. Mooi ook dat gesprekje met Doc Cottle. Do robots dream of electric sheep :)

Krijg zo'n idee dat Hera niet bij de kolonials terecht komt bij de bevrijding. ;-(

Baltar en Six groeien uit elkaar. Vooral die laatste scene als ze beiden op dat bed zitten zegt meer dan 1000 woorden.

Roslin en Zarek :cheerblauw:

Dorals oplossing voor de insurgents :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Doral was idd weer s geweldig, bijna nog beter dan Cavil in het vorige deel :lachhuil:

verder vond ik t einde kut, gaan ze eindelijk bijna de planeet bevrijden, is t afgelopen... weer een week wachten ]:(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De volgende aflevering begint met One week earlier ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

3rd RemataKlan schreef:De volgende aflevering begint met One week earlier ;)
Dit soort afleveringen moeten verboden worden, of ze moeten gelijk deel 2 erachter aan doen. 8-)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vond ook een mooie aflevering. "Don't make me cry on my own hangardeck" Adama tegen Lee :*) Mooi moment weer tussen hun btw, met weer die fantastische Keltische muziek.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Trekscaper schreef:Vond ook een mooie aflevering. "Don't make me cry on my own hangardeck" Adama tegen Lee :*) Mooi moment weer tussen hun btw, met weer die fantastische Keltische muziek.
Had op zich een mooi moment kunnen zijn tussen vader en zoon. Echter ik ben alleen maar bezig met het tellen van Lee's onderkinnen. Zwaarlijvigheid past helemaal niet bij hem.

Ik vond het ook een prima aflevering. Helemaal niet storend die herhaling in het begin. Wel vreemde verhaallijn nu met Lucy Lawless.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Spot schreef:Wel vreemde verhaallijn nu met Lucy Lawless.
Indeed... Hoop wel dat dat nog beter uitgelegd wordt. Nu lijkt het meer een goedkoop trucje om Boomer te kunnen vertellen dat d'r baby niet deaud is.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Wat een aflevering zeg. Erg heftig. Dat Tigh het toch deed verbaasde me. Ik blijf het gevoel houden dat Ellen een Cylon is dus ik verwacht haar nog terug te zien. Waarom Starbuck ging zoenen voordat ze dat mes in zijn lijf stak vond ik ook vreemd. Was het maar weer zaterdag ...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

HOLY SHIT :eek:

Een van de beste BSG afleveringen? Mooiste spacebattle OOIT? :o :9~ :9~
Spot schreef:Dat Tigh het toch deed verbaasde me. Ik blijf het gevoel houden dat Ellen een Cylon is dus ik verwacht haar nog terug te zien.
Erg mooi moment om de aflevering mee te beginnen. Ik heb ook zo'n gevoel inderdaad. Zou ook verklaren hoe ze -ineens- tevoorschijn kwam aan het begin van de serie. Hoeveel modellen kennen we nog niet? Vijf ofzo?
Spot schreef:Waarom Starbuck ging zoenen voordat ze dat mes in zijn lijf stak vond ik ook vreemd. Was het maar weer zaterdag ...
Ze verwachtte waarschijnlijk dat hij haar nog snel zou vermoorden, dus moest ze z'n vertrouwen weer winnen om hem voor te zijn. Dat dat kind van een andere vrouw bleek te zijn was ook ge-ni-aal. Smack, in your face Kara, mindgames all over 8-)

Maar die spacebattle :eek: Zo prachtig... Galactica in vrije val, raptors eruit en dan een jump.. Woah! Pegasus die twee basestars doorboort :9~
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

OMG geweldige space battle, deze komt zeker in aanmerking voor de beste aflevering!
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Ja, dis is met 1 woord geniaal (6 eigenlijk, maar ach)
Alles was gewoon te vet in deze eps, niks minder.

Oh, hoe zit het nou met Roslin en die Tom nogwat (die ex-terrorist ofzo)? Stonden die twee niet voor een vuurpeleton? Dus zijn het cylons, en moet Cally ze ontmaskeren in de 'eps to come' (ipv shape of things :*))? Of heb ik iets uit de vorige aflevering gemist? :?

Ik vind het wel stom dat we nog steeds niet te zien hebben gekregen dat Baltar zegt: "What do you mean, I'm a Cylon?", wat we in een preview gezien hebben na aflevering 2. Maar misschien komt dat nog wel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Romulanoperative schreef:Oh, hoe zit het nou met Roslin en die Tom nogwat (die ex-terrorist ofzo)? Stonden die twee niet voor een vuurpeleton? Dus zijn het cylons, en moet Cally ze ontmaskeren in de 'eps to come' (ipv shape of things :*))? Of heb ik iets uit de vorige aflevering gemist? :?
Ja. Voordat de Cylons het vuur konden openen schoot het verzet de Cylons dood. Cavill hebben ze zwaargewond achtergelaten om langzaam te sterven.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Geweldige aflevering, vooral de komst van de Pegasus was mooi gedaan. Adama die zich voorbereidt op het einde, dan het shot van buiten waar Galactica ervan langskrijgt. Langzaam zoomt men uit op de stervende Galactica met terminale muziek. Dan stopt de muziek en zie je alleen nog in de verte ontploffingen en lijkt het einde gekomen. En opeens zie je projectielen van buiten het scherm richting de Cylons vliegen.

Ik heb ook blij dat Adama eindelijk zijn snor heeft afgeschoren. Eerst doet Grissom zijn baard weg, de snor van Gibbs is ook weer weg en nu Adama ook, woei.

Ik was verbaasd dat Tigh zijn vrouw doodt, eerlijk gezegd had ik mijn twijfels erbij. Op een of andere reden zag ik aankomen dat Casey niet het kind van Starbuck is, daar twijfelde ik vanaf de eerste minuut aan. Maar je zag wel aan Starbuck dat ze pijn had, toen ze er zelf achter kwam. Mooi gedaan. Ik vraag me af hoe het nu verder gaat met Baltar, Six, Xena en de baby op New Caprica. Hopelijk is de Galactica ook niet op een Voyagermanier miraculeus herstelt en zullen we de komende aflevering nog wel wat merken van de gevechtschade die ze heeft opgelopen.

De laatste momenten van de afleveringen waren mooi, Adama die door drukke gangen loopt, een mooi contrast met het einde van vorig seizoen waarin Galactica bijna uitgestorven was en half uit elkaar viel omdat er geen personeel meer was om haar goed te onderhouden.

Ik ben met Spot! Laat het weer zaterdag zijn!
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

OMG was idd een super aflevering, de actiescenes, vooral de galactica die in de lucht jumpte en de vipers deed lancheren was super, de muziek was weer prachtig en de ondergang van de Pegasus was goed gedaan. Ben wel benieuwd wie nu 2e in rang van de Galactica word? Colonel Tigh of Lee?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Of Agathon?

Zal wel Tigh als hij het wilt aangezien hij naast Adama de hoogste in rang is.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

3rd RemataKlan schreef:Of Agathon?

Zal wel Tigh als hij het wilt aangezien hij naast Adama de hoogste in rang is.
Eh nou technisch gezien is Tigh colonel en Lee commander. Dat maakt Lee dus hoger in rang.

toch?

Ikzelf hoop in ieder geval dat Lee weer CAG wordt of iets in die richting.

Verder, supervette actie en SFX en een aantal prachtige scenes tussen karakters.

Wat ik wel teleurstellend vind zijn het aantal dode karakters in deze bevrijdingsaflevering. Ik bedoel, kom op zeg... beetje ongeloofwaardig dat de enigen Mrs. Tigh en Mia/ maya whatever zijn.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

^Er zijn zat mensen omgekomen denk ik, maar dan heb je het over red-shirts. ;)
En Lee staat idd hoger in rang als Tigh. Dat gaat nog een leuke worden. :) Ik verwacht eigenlijk dat Lee weer CAG zal worden (ervanuitgaande dat hij in de cockpit past), viper pilots kunnen ze altijd gebruiken en om nou 2 XO's te hebben...

De binnenkomst van de Pegasus was idd zo enorm gaaf! :9 Ze ging vechtend ten onder, en hoe!
Toch blijf ik het jammer vinden dat de Pegasus is opgeofferd. Zonder de Pegasus erbij wordt het een stuk lastiger voor de vloot.

En dan nog iets: Galactica heeft ineens een enorme hoeveelheid Vipers/Raptors en personeel extra van de Pegasus. Het zou logisch zijn als die andere hangar bay die buitenwerking is nu wel omgebouwd en weer in gebruik genomen gaat worden.
En met het verlies van de Pegasus is de vloot ook z'n mogelijkheden kwijt geraakt om extra Vipers te bouwen. Ik hoop dat ze niet aan dat probleem voorbij gaan.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Hotdog: "Well, this oughta be different..." :pray2:

erg mooie scenes inderdaad, zowel qua actie als drama :) de muziek was ook weer geweldig (kan nu al niet meer wachten op de OST). ben wel benieuwd wat er nu met baltar gaat gebeuren, aangezien hij niet echt meer terug de vloot in kan...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gaeta zal ook nog eerst moeten bewijzen dat hij het verzet telkens heeft geholpen; ze zien hem ook nogsteeds als een verrader...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

same for jammer, hoewel ik nog steeds niet zeker ben dat dat niet stiekem een cylon is (wat dan ook weer voor ellen geldt, zoals iemand hierboven ook zei.)

trouwens wel apart, normaal kan ik ellen echt niet uitstaan, maar de scene tussen haar en tigh was ditmaal echt briljant :good:
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Ik vond ook die vlammen in de ruimte zeer goed gedaan, zo schijnt vuur zich in de ruimte te gedragen, ipv mooie vuurballen in paddenstoelvorm :*) En het vacuum dat ontstond door het wegjumpen van de Galactica was ook goed over nagedacht.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Deze 2 (vooral 3.4) vond ik echt super de super gaafjes ! :*D
Nu al paar keer de scene gedraaid wanneer de galactica als een gek naar beneden dondert! Geweldig! :D
Plaats reactie