(3.06) Torn (1)

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(3.06) Torn (1)

Bericht door Vis »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Torn (1)
Episode Number: 306
Original US Airdate: 03-11-2006

The Galactica encounters a Cylon basestar devastated by a deadly virus. Lingering feelings of rage lead Saul Tigh and Kara Thrace to cause problems aboard Galactica between the survivors from New Caprica and those who stayed with the fleet during the Occupation.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wederom een erg goede aflevering!

Lee is niet fat meer, hurray! En eindelijk weer een aflevering over Gaius. Baltar owns! Ook gaaf om eindelijk wat meer over de Cylons te weten te komen, én ze hebben dus een zwak punt. Ik ben nu wel erg benieuwd naar de overige 5 modellen.

Enne: Athena :pray2:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Inderdaad weer een goede aflevering, ik ben erg blij dat ze deze aflevering niet verder zijn gegaan met de Apollo - Dualla romance. Vorige afleveringen heb ik me daar echt aan zitten ergeren, er is compleet geen chemie tussen die 2. :X

Laatste shot van Sharon was mooi, ze had een blik alsof ze al wist dat het goed fout was.

Maar wat voor beacon was dat nou? :o
Volgende week de basestar verkennen denk ik.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Bill Adama: smack! 8-)

Was voor mij toch wel het hoogtepunt. Het zat er al een lange tijd aan te komen.

Ik heb het gevoel dat dit echt een build up episode is voor meer to come. Zeker als je de pics ziet voor de volgende aflevering(en).

Ik vind die basestars er mooi uit zien van binnen, zowel het organische als het strakke interieur.

De schism tussen "beide" crews was ook mooi gedaan. Ik hoop wel dat dit niet na deze ene ep weer voorbij is, maar dat het met een aantal nog wel even duurt. Het hoeft niet lang en breed uitgemeten te worden maar af en toe een sfrustratie op de achtergrond is wel leuk.


RR, je vroeg nog of er wordt teruggegrepen op eerdere afleveringen uit seizoenen 1 en 2... Zier ernaar uit dat we volgende week Flesh and Bone part III krijgen :*) .
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:cheer: mooi zo :P

was trouwens ook wel blij dat baltar inging op het 'tot nu toe maar 7 modellen' gedoe, is iets waar ik zelf ook wel mee zat, hopelijk wordt daar nog meer duidelijk over (van wat ik gelezen heb denk ik van wel, aangezien iemand van de crew, ik dacht moore, t in zn blog of een interview had over 'the cylon's dark secret' ofzo).

en er zijn dus blijkbaar toch wel meerdere kopieen van conoy, uitgaande van de outfit van de leoben die we hier zagen (gezien ie tot nu toe altijd t zelfde aan had, wat wel vaker gebruikt is om aan te geven welke kloon welke is)


de muziek was trouwens ook weer geweldig... de baltar/cylon melodie, was dat er weer 1 van philip glass? *D
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Geweldige aflevering :) Gebeurde heel veel: geen vette Lee meer, Helo is zo te zien de XO. Wat Tigh doet nu geen idee. Lee is mayoor weer, stond tenminste op zijn Viper. Kara verdiende die klap van Adama zeer zeker. Vond Kara zowiezo sinds de seizoens 2 finale een bitch geworden. En de hybride vond ik ook cool om te zien. Baltar nu weer goed bezig?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Trekscaper schreef:Lee is mayoor weer, stond tenminste op zijn Viper.
zag t idd op de viper staan, maar vraag me af of ie ook echt weer majoor is... hij heeft niks gedaan om gedegradeerd te worden toch?
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

Ik hoop inderdaad niet dat hij gedegradeerd is.

Ik hoop dat dat volgende week wat duidelijker word.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Deze ep was veels te snel voorbij ;( .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Denk dat z'n Viper gewoon niet is bijgeschilderd, je kan niet zomaar gedegradeerd worden inderdaad. Maar waarom ze het zo duidelijk in beeld brachten zonder verdere info blijft raar.

Enne: Gaius owns 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Maar een Commander die in een Viper vliegt is ook niet geheel standaard. Het kan zijn dat Lee zelf de keuze heeft gemaakt om een degradatie tot Major te accepteren om zo weer te kunnen vliegen.

Die hybrid doet me denken aan de roman "The Cylon's Secret", geen idee of ze het daarop gebaseerd hebben.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Op BSG Dark Thoughts staan bij Torn de volgende foto's
Afbeelding Afbeelding
Ik heb dit niet gezien in de aflevering. Ligt dit aan mijn versie en hebben anderen dit wel gezien, zijn het deleted scenes of horen de plaatjes gewoon niet bij deze aflevering?

BTW even off-topic zie net dat ze van Starbucks fantasie ook een foto hebben :lachhuil: (uit Kobol's Last Gleaming)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

is inderdaad een deleted scene, met daarin een variatie op het nummer 'the shape of things to come', als ik het goed onthouden heb. Bear McCreary had er wat over gezet in zijn blog over de betreffende aflevering :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

*maakt zich boos over deleted scenes en 40 minuten afleveringen*
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Niet te vergeten dat enkele minuten altijd herkauwingen van de oude eps zijn
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

The Silencer schreef:Niet te vergeten dat enkele minuten altijd herkauwingen van de oude eps zijn
Daar erger ik mij dus het meeste aan :( . Waarom is het nodig om eerst 3 minuten oud materiaal uit te zenden, zodat er dan scenes moeten sneuvelen? Vooral bij de derde aflevering van seizoen 3, waarbij maar even 5-10 minuten oud materiaal gebruikt werd. Zo zonde.
Plaats reactie